Wij hebben een kinderwagen gekocht, waar ik nu al super blij mee ben, ook al zit deze nog in een doos haha. Ook een commode uitgezocht en besteld, die komt dinsdag binnen.
Wat voor een kinderwagen heb je gekocht? Dat vind ik ook nog wel een dingetje. We zijn beide lang en je wilt wel een beetje comfortabel kunnen lopen. We zaten te denken aan een Joolz day 3.
Vind het toch wel leuk om te weten hoor. Kan nu gerichter kijken en ook uitzoeken. Want heb al zoveel kleertjes van mn zoontje in de bakken haha. Scheelt wel weer er hoop geld zo ;D Wij hebben een joolz geo2. Heel blij mee want het is ook automatisch een duowagen. Daarnaast was ons zoontje lang en deze heeft 1 van de langste bakken. En nu kan ik straks de ligbak weer pakken en deze eronder klikken en kunnen beide kindjes erin!
Hier bijna alles al in huis Moeten nog: -Extra kleding, zeker nog paar extra 50 - alle benodigdheden voor borstvoeding - flessen ed - babyfoon - paar grote hydros - extra spuugdoeken - voedingskussen en hoes - wiegmoltons + wiegdekens - ledikantlakens + dekens + molton + hoes - muziekmobiel box - anti krap handschoentjes Volgens mij is dit het wel aardig
Tip voor de borstvoeding: koop nog geen kolf, als het niet lukt dan heb je er niks aan.. meestal kolf je ook pas na een aantal dagen! Ik heb het uiteindelijk na aantal dagen online besteld..
Wij moeten eerst klussen. Echt klussen, niet 'klussen' haha Vloer moet eruit.... Zijn plavuizen 'help' en laminaat dan erin. We hebben nu nog 1 slaapkamer leeg op deze etage, dus nu of nooit. Dan moet slaapkamer zoon helemaal worden gekocht van a-z. De babykamer is al af maar moet dus ook leeg. Zie op tegen het slopen en onze kledingkast uit elkaar halen pfffff En dan dozen uitzoeken wat hergebruikt kan worden qua kleding. Zoon 1 was ook winterbaby Wil dit keer wel een cosleeper kopen. Ik was niet in staat zoon uit kinderwagen te tillen dus dat viel tegen. Daar sliep hij in overdag naast mijn bed. En ook wel s nachts.
Nou dames, deze baby liet het geslacht niet zien. Elke keer met de beentjes en voetjes ervoor! Zal dus echt moeten wachten tot 9 augustus
Zeg dat wel! Vorige keer konden we ook al geen nub ontdekken doordat de baby zo ontzettend aan het bewegen was daarbinnen
Hele goeie inderdaad. Ik had gelukkig ook toen nog geen kolf gekocht, bij mij lukte de bv niet. Heb uiteindelijk 8 weken full time lopen kolven. De eerste twee weken had ik een kolf gehuurd...En let goed op je zorgverzekering. Het huren van een kolf , het aanschaffen van een kolf en/of het inschakelen van een lactatiekundige kan in sommige gevallen gedeclareerd worden bij je zorgverzekering. (dit was bij mij toen wel het geval) @JosjeM nog even geduld dus!! wel jammer dat het niet was gelukt, nog even inhouden met kleertjes kopen @GroeneBomen hier is ook al een heel klusplan opgesteld. Sterkte ermee straks! ik zie er wel tegenop hoor, eerst weer allemaal rotzooi
Wat leuk om al die spulletjes uit te zoeken en kamertjes in te richten en zo! Ik durf nog niet goed... Wel al een hoop spullen gehad van familie, dus er staat al wat te wachten in de garage. Maar eigenlijk behalve enkele kleertjes nog niks zelf gekocht. Vandaag de 12 weken echo gehad en alles zag er supergoed uit. De gyn was super enthousiast deze keer, haha. Dus nu gaan we er gewoon vanuit dat het wel goedkomt met ons duo! De gyn is er behoorlijk van overtuigd dat het twee jongetjes zijn, dus @GroeneBomen: het ziet er naar uit dat je gelijk zal krijgen (al vind ik 12+2 wel erg vroeg om dat te zien, kan dat eigenlijk?) @JosjeM Zo hard een meisje als 't zo verlegen aan het doen is... Ben benieuwd! Jammer dat je nu nog langer in spanning moet afwachten! @cosleeper: wij hebben een chicco next2me gekregen van een vriendin. Het ziet er zo'n handig ding uit dat ik er daar dus nog een tweede van wil. Kan je zowel als cosleeper als losstaand gebruiken en is mega compact op te plooien. Fijn ding! Qua kinderwagen wordt het hier wss een bugaboo donkey twin. We willen dat ze naast elkaar kunnen, en deze bevalt ons voorlopig meest. Wel proberen tweedehands zoeken want ze zijn duuuuuur. Hier een borstkolf in bruikleen gekregen. Zou er daar veel verschil in zitten afhankelijk van merk en model? T is sowieso een enkele. Nuja. Eerst maar eens zien hoe alles loopt, indien nodig, kan ik altijd nog kijken voor een andere.
Wat wel ideaal is, bij jongens hoef je geen rekening te houden met de veeg richting hihi je kan lekker heen en weer poetsen als ze vol poep zitten
Ja ik was na die 8 weken er ook hélemaal klaar mee. Ik was zo enorm teleurgesteld dat ik geen borstvoeding zelf kon geven. Ze hebben mij toen in het ziekenhuis veel te laat aan de borstkolf gezet, het kwam niet uit zichzelf op gang ivm keizersnee. Heeft eigenlijk wel mijn kraamweken wat verpest. Hormonen! Gelukkig kijk ik er nu alweer heel anders tegenaan. Ik ga het wel weer proberen hoor en wil gelijk een lactatiekundige mee laten kijken als de kleine er is. Maar als het er niet in zit, dan ga ik gewoon tijdig over op flesvoeding. Ga mezelf niet meer de lijdensweg aandoen als de eerste keer. Op zich kom ik de dagen wel redelijk door gelukkig. Lekker veel gezwommen en sowieso druk met de kleine. Maar heb gewoon die spanning over me heen, de hele dagen. Wat zal ik opgelucht zijn als ik over 2 weken de punctie heb gehad, de uitslag binnen heb en geen pijn in de buik heb!