Hier ook goed nieuws, de geslachtsbepaling gaat hier gewoon door, ik ben blij En tegelijkertijd ben ik heel zenuwachtig voor de 13 weken echo woensdag
Oja, we hebben ook al namen. Mijn man en ik waren er zo uit, dezelfde dag vd geslachtsbepaling al. Lekker op 1 lijn dat is fijn. Wel nog even gediscussieerd over de vorm en schrijfwijze van 1 naam, want daar zijn diverse varianten van (verder houden we niet van namen waarvan je je afvraagt hoe je t uit moet spreken, dus dat moest duidelijk zijn haha). Ik zeg niet dat we niet meer kunnen veranderen tot bevalling, maar nu ze namen hebben wordt het wel heel echt en noem ik ze ook zo in gedachten, ook welke baby wie is. Dat maakt t wel super echt ofzo ♡ positive mood hier. Nog 2 dagen werken deze week, vandaag en donderdag (heb wat vrije dagen kunnen opnemen) en dan lekker een week kerstvakantie jeej!
Laten we zeggen dat we er jaren over na hebben kunnen denken Maar we hebben allbei ook wel een karakter van knopen doorhakken.
Ik vat dit op als het zijn dus een jongen en een meisje Maar superleuk! Ben heel benieuwd naar de namen. Gaan jullie die delen voor de geboorte? (Ook voor de anderen hier). Ik ken wat mensen die dat hebben gedaan, maar de meesten houden het geheim tot de geboorte! Wij ook denk ik zo. Al zou ik het misschien wel online delen, omdat daar toch geen mensen uit het echte leven komen... hoop ik... (wel via pb dan haha want ik vertrouw het niet 100% op een openbaar forum)
@Kimmetjuh90 Oh dat is bijzonder. Hier gaven ze echt heel duidelijk aan dat pretecho's (en dus geslachtsbepaling) niet mag. Change of plans! De verloskundige belde net, ze stuurt me toch door naar de gynaecoloog, omdat die ook direct de baarmoedermond kan checken. Nou ja. Ga ik daar wel vragen of ze het geslacht kunnen zien en nu heb ik hem morgen al om half twaalf!! Baal wel van de pretecho hoor, had me verheugd op mooie plaatjes baal er stiekem best wel van.
Haha ja dat scheelt (karakter!) Wij hadden met de jongste ook 4 jaar om erover na te denken maar wij werden t maar niet eens met elkaar haha Alles wat ik leuk vond vond hij niks en andersom, ja dan schiet t nie op Nu zal ik werkelijk geen idee hebben...
Haha een paar familieleden hadden ook bkijkbaar al hints opgevat uit wat ik appte of zei, maar iedereen dacht iets anders Namen blijven echt geheim tot na geboorte geslacht deel ik wel omdat we dat verder ook in real life delen. Ik denk bij internet altijd, mwah je weet t nooit haha zekeromdat mn handtekening nogal specifiek / herkenbaar is
Ja als er echt meningsverschillen zijn of totaal andere smaak dan lijkt t me ook lastig! Maar jullie hebben al 2x geoefend, misschien gaat het nu beter
Wat fijn dat je morgen al mag @mamavandave en soms heb je mazzel met een gyn die hele mooie echoplaatjes maakt! @Gliss kan best dat je het al voelt. Ik voel baby ook al een paar weken soms. Nu al een tijdje niet en dat maakt me wel wat onzeker. Ben blij vanmiddag controle te hebben. Qua misselijkheid gaat het alleen maar slechter, dan is de geruststelling van een bewegende baby toch wel fijn... @DangerBlonde volgens mij mag de zofran sowieso tot 4x 8 mg, maar weet het niet helemaal zeker. Hopelijk ben je heel snel over je piek heen! @namenbedenken, voor een jongen heb ik er nu 2, daar kom ik wel uit. Neig nu heel erg naar de ene, maar hou de andere nog wel in mijn achterhoofd. Kan nog zijn dat ik wissel. Voor een meisje nog teveel keus Maar ach, kom er vast uit. Bij mijn dochter had ik ook nog een andere naam, pas na de bevalling wist ik 100% zeker dat het echt mijn eerste keus zou worden en dat de reservenaam reserve zou blijven
Ik hou t geheim en pas na geboorte geven we 'm prijs altijd zo gedaan Ja is heel apart, ze noemde t okk medische handeling.. maar dat klopt dus niet, achja ik vind t prima hoor, heb dr toch ook voor betaald haha Wat goed dat je morgen al kunt! Ik duim voor je dat ze even willen kijken naar geslacht (zal toch wel)! Nouuu hahaha de struggle was er nu al weer hahahaha en bij mn 1e had ik als enige inspraak want mn ex was niet betrokken in die periode. Dus dat was makkelijker ja Als je t met ze 2e moet doen en je verschilt nogal van mening dan kan dat soms tot einde zwangerschap duren eer je een naam hebt (dit was t geval bij onze jongste)
Hier wordt namen kiezen alleen maar moeilijker naarmate er meer kinderen komen Hier voel ik de baby ook al een week of 2 denk ik af en toe, maar nu ook alweer twee dagen niet. Heel normaal in deze periode, maar kan niet wachten tot ik de baby regelmatig voel! Is toch een geruststelling.
@Enigma he wat rot dat t nog steeds zo slecht met je gaat. Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar arme jij, wat een ellende. Jij bent beetje fantasy nerd toch? Hoop dat ik t niet verkeerd onthouden heb en t zo mag zeggen haha. Denk dat jij de verwijzing van 1 van onze namen wel kan waarderen Mijn zusje had dat ook, 2 namen en pas na de geboorte hakten ze de knoop door. Met als gevolg dat het kindje pas een dag later een naam had haha. Wat is het geworden: een jongen, hoe heet ie: dat weten we nog niet.. huhh? Haha gelukkig is t goed gekomen Maar kan me bij iedereen voorstellen hoor, namen kiezen is zo belangrijk, je kind (en jij) zit er toch een levenlang aan vast
@Enigma bah jij hebt t echt erg te pakken. Ik heb zo met je te doen. Ik heb vanmorgen met de gyn gebeld maar mag de zofran niet ophogen nu. Moest terugbellen als ik niks meer binnen hield. Dus nu uitzitten voor mij ben ik bang. @ namen ik heb hier vanmorgen eens een balletje opgegooid bij m’n man haha. Hij was er nog niet mee bezig. Maar we hadden nog een lijstje namen van de vorige keer, daar staan wel nog een paar kanshebbers op.
Haha mijn man kan dat ook zo lekker zeggen. Dan begin ik over bepaalde kleuren voor de baykamer (moet errst nog structureel verbouwd, hij is bezig met de electra, stuccen etc.) of geboortekaartjes en dan zegt ie ook: daar ben ik nog niet mee bezig. Ook wel terecht, maar daar hou ik me dan weer mee bezig
Zo benieuwd naar de namen @Gliss !! Ik had het bij mijn dochter wel meteen toen ik haar zag (en officieel nog niet eens wist dat ze een meisje was ) Yup! Het is echt een L! Denk dat ik een back up naam heb voor het geval het echt niet past of zo. Wat nergens op slaat, het is een baby van een paar tellen oud, die ziet er vooral verkreukeld en verfomfaaid uit maar oké, als ik rustiger ben als ik een back up naam heb hou ik hem er maar in Hormonen maar de schuld geven.
Haha grappig jullie verhalen over namen! Ik vind het zo moeilijk wat @Enigma zegt, bij een baby die er net uit komt past het misschien helemaal niet. Dan denk je: nou, ik kan dit kind toch geen Dick gaan noemen, wie verzint dat nou?! Het is zo moeilijk een naam bij zowel een baby als volwassene te kiezen haha!
Als ik in m'n eentje zou moeten kiezen, dan zou ik er voor de jongensnaam ook wel al uit zijn, die is al jaren favoriet bij mij. Maar goed, daar hebben mijn man en ik nu samen toch ook wel een optie voor (al kan ik me voorstellen dat het mísschien nog verandert...). Idd lastigste van jongensnamen is dat veel óf schattig zijn voor een jongetje, maar niet volwassen genoeg voor een man, óf andersom. Maar ik ga dan toch maar voor de laatste want daar moet ie het toch z'n hele leven mee doen, en in de kindertijd kun je wel een koosnaam verzinnen indien nodig. Meisjesnamen vind ik heel veel mooi maar heel weinig écht. Maar er is zoveel mogelijk dat we daar wel uitkomen denk ik. Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat je, als je het kind ziet, op het laatste moment toch nog van gedachten verandert. Aan de andere kant ook wel dat het kindje al als die naam 'voelt' als je 'm in de buik al zo noemt. Maar dat kan pas vanaf dat je het geslacht weet natuurlijk.
Ik moet zeggen, dat ik bij geen van de kinderen direct na de geboorte dacht, ja jij bent echt een d.... Of s... Maar ik denk dat als je een naam kiest in de zwangerschap, je die in gedachten al vaak gebruikt en het zo wel went. Wij zijn het ook nooit eens, dus dat wordt nog wat. Hopelijk willen ze morgen stiekem ook even naar het geslacht gluren dat scheelt toch de helft.
Bij de oudste hadden we trouwens ook pas met 33 weken een naam. En alleen omdat ik mijn man gedwongen heb om eindelijk een naam te kiezen