Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Hier bij beide meiden pas tegen t eind de namen.
    Nu heb ik voor een jongen 1 specifieke naam in mn hoofd maar mn vriend vind dat niks, dus helaas...
    Als ik alleen de keus had gehad was ik er bij allemaal sneller uit:roflmao:

mamavandave and Leraje like this.
  2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik baal even ongerelateerd want we hebben het huis niet gekregen :( weer eens overboden door een zak hooi die z'n huis in de Randstad met bakken overwaarde heeft verkocht en nu zonder hypotheek gigantisch ver boven de vraagprijs is ons dorpje wat komt opsnaaien.

Ik vind dat toch echt niet eerlijk hoor... kunnen we geen regel invoeren dat je geen huis mag kopen als geen van beide kopers in die regio werkt? Hoe moeten we in hemelsnaam concurreren met babyboomers die ooit voor een habbekrats op één salaris een huisje in de Randstad hebben gekocht, dat ze nu dan voor meer dan 6 ton kunnen verkopen waardoor ze 'lekker buitenaf' even alles kunnen opkopen zodat de lokale inwoners er gewoon niet meer terecht kunnen? Moeten die lui sowieso niet in een seniorenwoning ipv in een huis met 4 (!!!!) slaapkamers? Ik bedoel echt wth wat doe je daar nog als zestigplusser, behalve ruimte bezet houden die naar jonge gezinnen zou moeten gaan?

Zucht :( sorry voor de klacht. Ik baal enorm, ik keek er echt naar uit om een van die kamertjes een babykamer te maken... en gewoon eindelijk ons éigen plekje te hebben. We zijn een jaar of 5 later dan onze leeftijdsgenoten met kopen, door omstandigheden, en nu lijkt het alsof we gewoon niet meer kúnnen kopen. Komen er op deze manier gewoon echt nooit tussen... ik vind het echt heel stom :(

(Ons huidige huisje woont heel fijn hoor, op zich echt prima plekje, maar het is een huurhuis en dan ga je dus niet lekker verbouwen oid want tja, weggegooid geld als je ooit verhuist... en voor een babykamer hier moeten we dus wel wat gaan verbouwen, inbouwkast gaan maken etc. Dat vind ik dan zo zonde, ik wilde dat zo graag doen op onze éigen plek waar we kunnen blijven...)

Verder bijna tijd voor de 13 weken echo, dat is fijn! En de kerstvakantie komt eraan en ik boek lekker een paar daagjes weg in een provincie ver weg aan zee XD Zo vaak kan dat natuurlijk ook niet meer straks. Dus het leven is verder helemaal prima hoor. Ik baal alleen even van dat huis maar verder ben ik heel gelukkig ;)

Kimm17, Gliss and mamavandave like this.
  3. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    @Leraje wat balen. Het is ook heel oneerlijk op het moment. Wie weet kom je nog wat tegen en heb je toch snel een eigen plekje als de kleine er is. Het kan tegenwoordig ook heel snel gaan.

En lekker even naar zee! Ik kan Nieuwvliet erg aanraden :)

Leraje likes this.
  4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    In dit geval gaan we naar de Waddenzee haha, zijn al een tijd niet die kant op geweest!
    Ja zou kunnen. We zoeken op zich niet meer actief nu omdat we ontmoedigd zijn. Maar dit huis kwam toevallig voorbij echt 1 straat verderop van waar we wonen en het was echt i-de-aal voor ons dus tóch nog een poging gewaagd. Maar weer niet geworden dus ik denk dat we voorlopig weer niet actief gaan zoeken en proberen hoor.. de teleurstelling is op een gegeven moment gewoon te groot.

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Leraje Ik snap helemaal wat je bedoeld. Hier in de straat laatst ook een huis (en de huizen zijn hier echt gezinswoningen, twee onder 1 kap, minimaal drie slaapkamers, meestal 4 of 5, grote tuin, lekker veel ruimte) verkocht aan een ouder echtpaar. Dan denk ik, waarom?? Waarom koop je op deze leeftijd nog een grote gezinswoning terwijl je maar met z'n tweetjes bent. Maar de markt is echt gewoon niet leuk. Je moet ook overbieden, anders weet je zeker dat je het huis niet hebt. Super balen. Maar inderdaad, Funda in de gaten houden, maar ook de Facebook van de lokale makelaars, desnoods briefjes in de bus doen bij mensen, op plekken waar je wilt wonen (zo is een vriendin aan haar, belachelijk over de vraagprijs, dat dan weer wel, huis gekomen!!). Eventueel bij de makelaars laten weten dat je zoekende bent/wat je zoekt.

Leraje likes this.
  6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    We hadden zelf al flink overboden (meer dan 30.000) maar deze mensen zijn daar met nog eens meer dan 30.000 overheen gegaan... en dan zonder enige hypotheek. Daar kun je gewoon niet tegenop...
    We doen/deden al die dingen al en we kunnen ook prima bezichtigingen regelen, daar zit ik bovenop. Alles wat je zelf kunt regelen, regelen we al. Het is gewoon het bieden dat steeds geen zin blijkt te hebben. We kúnnen geen ton overbieden op huizenprijzen die al zo gigantisch hoog zijn. Leuk voor mensen die dat soort bedragen achter de hand hebben, maar daar horen wij met ons keurige midden-inkomen dus niet bij. Dus tja...er zijn geen tips meer te verzinnen om ons aan een huis te helpen (tenzij het is 'koop maar een flatje', maar tja dan blijven we wel in ons huurhuis), tenzij het een tip is hoe we opeens aan een ton extra spaargeld kunnen komen ;) (Hmmm handel in organen toch?)

En dan denk ik, hoe moeten mensen met een lager inkomen dan wij dat dan doen... als het ons al niet lukt? Het is echt idioot.

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik weet toevallig van onze hypotheekadviseur dat mensen helemaal niet zelf een zak geld mee hoeven nemen. Het gekochte huis wordt gewoon getaxeerd voor het geboden bedrag en daar krijg je je hypotheek op. Enige is dan dus nog dat je zo'n hoge hypotheek mag van je bank.....

Maar stel je max hypotheek is 255.000 (was bij ons toendestijds, maar zou nu maar liefst 335.000 zijn). Dan zie je een huis van 2 ton, overbied met 55.000 en de taxateur taxeert het dan op 255.000 en daar krijg je een hypotheek voor.

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    En wij verdienen écht geen bakken met geld hoor. Ik ben parttime verpleegkundige en mijn man werkt in de kauwgom fabriek, waar hij kauwgom maakt....

Ik zou de moed niet opgeven! Maar, deze tijd zorgt er wel voor dat je er meer tijd en energie in moet steken, er bovenop moet zitten.... Het is niet meer zoals een jaar of 10 geleden helaas!!! :rolleyes:

9. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Soort Willy Wonka :roflmao:

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Zoiets :roflmao:

Ik zit trouwens een huis vol te kijken. Zo'n leuk programma!!

11. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Ik ben nog even Lang leve de liefde aan het terugkijken, daarna ga ik naar een huis vol denk ik!

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Idd balen @Leraje :(

Wij kunnen niet eens kopen, zal waarschijnlijk okk nooit kunnen:roflmao:
    Wij hebben dan weer de mazzel dat ons huis 4 slaapkamers heeft en een grote garage :)
    Vriend gaat een stuk van de garage isolere en daar een kantoortje maken:$
    De babykamer word zijn huidige kantoor.. nahja.. t is nu een rommel kamer:roflmao:

Leraje likes this.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Oeh is dat weer, ben ik gek op!

Tijdens het traject overigens weleens momenten gehad dat ik het uitzette.. omdat ik dacht gvd is ze (een moeder of een minderjarige schoondochter) potver weer zwanger en zitten wij hier met onze levensgrote wens en ons lege huis. Maar dat terzijde.

mamavandave likes this.
  14. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    @Leraje mege frustrerend, hoor het zoveel om me heen :( wij hebben ons huis alleen maar kunnen kopen omdat we toevallig op tijd waren eind 2016 en we geen concurrentie hadden (1 onderhandeling tegelijk destijds) en het nogal een bouwval was. In deze tijd hadden wij nooit of te nimmer aan een huis kunnen komen als starter op de markt.
    Echt heel zuur voor je :(
    Ik zou toch wat 'light' investeringen in je huur huis overwegen. De markt blijft komende jaren moeilijk en dan woon je iig prettig!

Maar ook het tekort aan huizen überhaupt is zo bizar. Zo houden mijn opa en oma van achterin de 80 al jaren een sociale eensgezinswoning bezet (en hun beide bejaarde buren ook), waar ze eigenlijk uitwillen. Omdat er geen fatsoenlijk senioren appartement te krijgen is. En ze zijn echt niet veeleisend. Maar ze gaan of honderden euro's omhoog in de huur wat ze niet redden met het aow-tje of het is ergens ver buiten het centrum en zonder goede ov verbinding, terwijl ze nu nog te voet hunnboodschapjes kunnen halen. Schiet niet op dan he. Dus nu brengen we maar hulpmiddelen aan in het grote huis zoals traplift etc..

Leraje likes this.
  15. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    @Leraje wat vreselijk balen! Het is ook niet leuk om in deze markt een huis te moeten kopen. Ik zou ook wel willen verhuizen (tuin te groot, bovenverdieping net te klein) maar begin er niet eens aan. Kan dit wel met winst verkopen, maar dan... dan moet ik wat anders kopen. Dat is niet te doen.

De kleine parasiet is weer goedgekeurd vandaag! Flink gegroeid, zo fijn dat dat gewoon goed gaat ondanks dat er al 12 weken geen voedingsstoffen binnenkomen.

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja herkenbaar :oops: fam Jelies zat er nu weer in, en die hebben net een kleine. Zo schattig!!!!!

Gliss likes this.
  17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Leraje Je kunt idd ook nog jullie huidige huurhuis toch verbouwen. En misschien dat de woningbouw ze in de toekomst dan nog in de verkoop gooit?

Wij hebben dit keer ook geluk gehad, maar de keer hiervoor niet. Toen kochten we vlak voor de crisis (sept 2008) en heeft ons huis jaren "onder water" gestaan, waardoor we 10 jaar in een mini huisje hebben gewoond van nog geen 85m2 met twee kleine kinderen. Twee slaapkamers, geen zolder, geen achtertuin.... En nu met ons nieuwe huis hebben we stront mazzel gehad. Net voordat de hele belachelijke biedingen enzo begonnen (wij hebben nog net onder de vraagprijs gekocht!) en waren toen de enige bieders. Hebben dit huis eind 2018 gekocht. Maar konden ook alleen dit huis kopen door de schenking van mijn schoonouders van 20k, waarmee we onze laatste restje schulden door de toeslagellende én de kosten koper konden betalen.

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    #2078 mamavandave, Dec 20, 2021
    Last edited: Dec 20, 2021
    @Gliss Ik denk ook dat het huizentekort een grote rol speelt. Die is zo groot. Ik vrees echt voor mijn twee oudsten. Of die uberhaupt straks het huis uit kunnen, op kamers, of gewoon een eigen plekje.... De oudste is al over zeven jaar 18... Kunnen alleen maar hopen dat het tegen die tijd beter wordt....

Leraje and Gliss like this.
  19. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Hier worden alle pretecho's ook afgezegd lees ik net. Maatregelen tot 15 jan, pretecho 17 jan. Op hoop van zegen.

Weet iemand of je in België wel een pretecho kan laten maken? Anders wijk ik daar naar uit :)

Gliss likes this.
  20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Ohh wat jammer!

Share This Page