Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Ik heb in België een afspraak gemaakt voor de zekerheid, voor de 18e. Als het dan de 17e niet doorgaat in NL, dan hopelijk wel in België :)

Kimmetjuh90 and Gliss like this.
  2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Haha ik wil wel in jouw huis, klinkt goed ;) Alleen heb ik geen koophuis te ruil maar alleen huur :(
    Wat fijn dat ie is goedgekeurd!

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Als ik hier in de buurt een leuk huisje zou kunnen vinden dat voor 255.000 te koop staat, dan zou ik in m'n handjes knijpen ;) Dit huis was dus qua vraagprijs al tienduizenden euros boven onze maximale hypotheek en daar konden we met moeite dus nog een keer ruim 30.000 overbieden, alleen ook met hulp van familie. Er staan gewoon bijna geen huizen meer te koop waarvoor onze hypotheek alleen uberhaupt genoeg is (tenminste niet in de regio waar we willen wonen ivm werk en familie, en zoals jullie al zeiden komt er dus steeds héél weinig op de markt hier). We zijn qua timing voor kopen gewoon net te laat, maar vorig jaar had ik gewoon nog geen vast contract dus tja... toen konden we helemaal geen hypotheek krijgen.

En dan hebben we nog geluk met waar we zitten hoor, we hebben een leuk huis en lage huur vergeleken met veel mensen. Maar het blijft frustrerend op zo'n dag als vandaag, dat je denkt, we zetten toch een mooi bod neer, had nooit iemand verwacht voor zo'n huisje 2 jaar geleden, en dan komt er iemand even meer dan 4 ton tegenaan knallen contant... tja dat is dan frustrerend dus ;)

Maarrrr goed ik hou op met zeuren, verder gaat het ons heel goed en inderdaad misschien toch wat kleine verbouwinkjes hier doen maar om een leuk kamertje te maken!

mamavandave and Gliss like this.
  4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Balen van de pretecho's dames!
    Ik wacht wel op de 20 weken ;)

mamavandave likes this.
  5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Leraje Wij hebben 170m2, 5 slaapkamers, opbergzolder. Grote garage, enorme tuin en voortuin met oprit waar minstens drie auto's op kunnen. Wij betaalden eind 2018 235.000. laatst is het huis van de buren verkocht (30m2 kleiner, iets ander ingedeelde oprit/tuin). Voor 310.000..... In een klein fries dorpje....

Ik ben alweer kwijt waar iedereen woont, maar 1 van mijn beste vriendinnen woont vlakbij Arnhem en die heeft voor een 2 onder 1 kap zoals die van ons, maar dan een stuk kleiner (3 slaapkamers en 1 op zolder), kleinere tuin. 520.000 betaald. Bizar.... Maar ook hier zie ik nu huizen gaan, dat ik denk huh?? Zoveel??

Straks echo!! Heb hem niet in de lijst gezet, vergeten gisteren :roflmao: hopelijk is alles goed.....

Kimm17, Leraje, Gliss and 1 other person like this.
  6. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Wowwww dat is echt een waanzinnig groot huis voor héél weinig geld! Dat is hier helaas niet aan de orde. Ik woon in de 7e grootste stad van Nederland, in een van de gewildste wijken. Wij hebben in 2018 375.000 euro betaald voor ruim 100 m2. Ik zou ook zeker niet weg willen hier, vind het een geweldig huis. Als we het nu in deze tijd zouden verkopen zouden we er heel veel meer voor terugkrijgen.
    We hebben ook nog eens veel verbouwd, waaronder de hele zolder vergroot en verhoogd. We hebben 4 slaapkamers, maar ik heb er 1 opgeofferd als waskamer. Daar hangt ook de ketel.
    Dus meer dan 2 kids kunnen wij niet krijgen want ik blijf hier eeuwig wonen ;)

Heeeeeeel veel plezier vandaag met de echo!

mamavandave and Leraje like this.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Wij wonen in een historische (nu woon)boerderij van 320m2 met zo'n 1600m2 tuin aan de Maas in klein Gelders dorpje op (25 min van Nijmegen en 30 min van Den Bosch, 45 min van Utrecht).
    Ons huis toen -in jaren 70 voor t laatst wat aan gedaan slechte staat- kunnen kopen rond 350.000 in 2016, zelf alles stapje voor stapje aan het verbouwen (denk nu 30/40% gedaan+de tuin). Het is ons 15 jaren project. Laatst getaxeerd op meer dan 6 ton, we waren benieuwd, echt bizar. De huizen gaan hier als warme broodjes, zeker sinds corona en mensen beseffen dat buiten wonen best fijn is :)
    Kom zelf trouwens uit dorp in de randstad tussen Haarlen en Leiden -nu ook onbetaalbaar- en jaren tijdens studie in Amsterdam gewoon, daarna in Den Bosch, dus van alles wat geproefd ;)

mamavandave and Leraje like this.
  8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Hier zijn de gewone rijtjeshuizen en twee kappers dus tussen de drie en vier ton of nog meer in de dorpen. Vraagprijs, er wordt dus veel overboden. In de stadjes /steden betaal je idd rustig vijf ton voor zo'n huis.

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Ik doe samen met @Leraje een 13 weken dansje! Yeahhh!

Leraje and Gliss like this.
  10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Gliss Oh dat klinkt echt heerlijk!!!! Wij wilden wel een huis waar niet teveel aan moest gebeuren. Rinse kan echt heel veel zelf, maar tijd is ook een ding met drie kinderen ;) het is wel het enige waar we hier nog voor weg zouden gaan, een vrijstaand boerderijtje ergens ofzo. We hebben dit huis ook echt gekocht met het idee hier de komende 30 jaar te gaan wonen. Juist omdat we met ons vorige huis zo het schip in zijn gegaan en zo lang in een veel te klein huis hebben gewoond. Dus wilde nu de ruimte! En niet weer over 10 jaar dezelfde ellende met verkopen enzo.

Ik weet wel waar we heen gaan als we een keer besluiten elkaar in het echt te ontmoeten :roflmao:

Leraje and Achterkantvandemaan like this.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja echt bizar, mijn zusje woont dus nog in ons geboortedorp in de randstad in wat ouder hoekhuis (arbeidershuisje) met kleine ingebouwde tuin en is laatste getaxeerd op bijna 5 ton (bij net boven 2 ton hypotheek). Ze overwegen nu onze kant op te verhuizen voor groot huis met grote tuin voor dat geld

mamavandave likes this.
  12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh en 16 weken dansje! Toch weer een mijlpaal....

Kimm17, Kimmetjuh90, Leraje and 2 others like this.
  13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    :eek: 5 ton....

14. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja het was ook onze droom hoor een boerderij. Maar ik wilde zelf nket in t weiland wonen, en toen kwamen we deze tegen, midden in t dorp maar met vrij uitzicht voor over de Maas. En mijn man is superhandig en ben zelf ook niet onhandig.

Haha dat mag zeker, gezellig, lekker in de tuin in de zomer :)

15. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,912
    8,083
    113
    Jup!!!

Gliss likes this.
  16. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja ze schrokken er zelf van. Echt niet normaal. En t stelt echt niet veel voor het huis. Wel midden in centrum van t dorp (2 min fietsen maar net rustig wijkje). Wel leuk dorp met alle voorzieningen, veel horeca en winkels, clubs enz.
    Het heeft hun ook een soort van overvallen van pff moeten we echt niet NU gaan verkopen, het is wel echt veel winst in amper 4 jaar. Maarja je moet ook wat terugkopen

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ja dat grote huis met grote tuin kost in diezelfde regio waarschijnlijk 9 ton nu dan...

Wij wilden graag onze droom boerderij hier in het dorp kopen. Totaal vervallen, al dertig jaar niet onderhouden idd. Wel met een hectare grond. Dat ding had dus al als vraagprijs zeven ton en dan moet er nog minstens drie ton verbouwing tegenaan... Wie kan dat nu nog joh.

18. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Dat is ook echt klote ja, ik snap je gevoel helemaal!

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Gaat hard he!
    Kan niet wachten tot ik 16 weken dansje mag doen:roflmao:
    Nog 3 weken haha:oops:
    Ik vind t nu ook wel rap gaan deze zwangerschap, zo gek...

Gliss likes this.
  20. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja nee ze willen dus meer onze kant op verhuizen. Dan hebben ze voor 4 ton een stuk meer huis + tuin dan ze hadden, dus dan maken ze een stap de goede kant op :)
    Plus hoe leuk zou t zijn als ze met mn kleine neefje en nichtje dichtbij ons met tweeling komen wonen! Nu bijna 1,5u rijden

mamavandave likes this.

Share This Page