Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Meiden,
    Kunnen jullie me een beetje vertellen wat te verwachten morgen met de 13 weken echo, ik ben zo gespannen en zenuwachtig!
    Ik hoop echt niet dat dit kindje t zelfde syndroom heeft als waar ik mee geboren ben.. dan stort mn wereld in :( hopelijk kunnen ze al t 1 en ander uitsluiten...

Gliss vindt dit leuk.
  2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Oh mooi hoor, heerlijk zeg zo een woning!

Wij hebben 2 jaar geleden vet geluk gehad.
    Kwam bij ons in een dorp een nieuwbouw huis te koop, vrijstaand, wel casco. Dus we konden alles na eigen wens nog inrichten, alleen maar pluspunten vonden wij.
    Dus wij hadden meteen geboden en er was maar 1 ander stelletje wat ook bood. En toen waren wij het geworden.
    182m2 woonoppervlakte en grote tuin erbij.

En ons vorige huis was ook een nieuwbouw huis dus die was binnen 1 week verkocht met wat winst natuurlijk.

Dus we hebben heel veel geluk gehad ermee:)

mamavandave en Gliss vinden dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

weer even een meeleesmelding. Blij voor alle goede echo’s en uitslagen. Zo langzaam als de eerste weken gingen, zo snel lijkt het nu ineens te gaan. (11 en 13 weken en binnen een week goede uitslag nipt). Hier stond begin januari de pretecho, maar die gaat niet door. In een dorpje verder op een bureau gevonden ( vrouw die het al 20 jaar doet en ook in het ZH heeft gewerkt) waar we…morgen naar toe gaan. Spannend. Ze vallen onder paramedisch, dus toestemming van de overheid. @M061987 ik tip je zo via Insta.

Over huizen: @Leraje om moedeloos van te worden zeg! Ik woon in een heel fijn dorp met alle voorzieningen van een gezellige dorpskern met winkels en heel veel horeca tot bossen en vennen), maar waar de huizen ook schaars zijn. Ben in mijn leven veel verhuisd en dit is de eerste plek waar ik het gevoel heb dat ik ben geaard. Ondanks dat een dorpje verder op 10.000en euro’s scheelt, is het ons toch gelukt om hier te kopen. Ons eerste gezamenlijke koophuis dik 7 jaar geleden onder de vraagprijs, waar we na 2 jaar bij verkoop 50.000 winst op maakten. (Daarvoor 2 appartementen verkocht met 2x 18.000 verlies). Van de winst + 2 jaar inwonen bij mijn ouders hebben we flink kunnen investeren in ons huidige huis: nieuwbouw, ruim 175m2, tuin met bijna even grootte oppervlakte op het zuiden en helemaal naar wens ingedeeld/aangepast. Sinds aankoop is de waarde met 200.000 gestegen ten opzichte van de aankoopprijs (hebben het recent laten taxeren, omdat we zo snel mogelijk onder de grens willen komen van rente opslag). Absurd en niet tegen op te sparen…

@Gliss wat geweldig wonen lijkt mij. Leuk als we van de zomer welkom zijn in jouw tuin :)

We maken ons wel eens zorgen: hoe gaat de komende generatie ooit een huisje kunnen kopen? In Duitsland moet je al een X bedrag eigen geld inleggen.

Ik lees dat sommige dames zich nog steeds heel ellendig voelen: sterkte en respect hoor!!! Ik ben blij dat ik weer mijn normale eetpatroon heb (bonus: ik drink meer dan voorheen en eet meer fruit) en eet nu alleen een boterham of cracker en een bakje yoghurt meer per dag. (In tegenstelling tot de afgelopen weken: elke dag ham kaas croissant + twee/drie extra boterhammen).

Heb nu vakantie en lig nog in bed :oops:, dus ga er maar eens uit. Fijne dag!

Leraje, DangerBlonde, mamavandave en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Jij brengt mij op goede ideeën met België.
    Net gekeken voor een geslachgsbepalingsecho
    1ntje in Lommel heeft elke dag nog plek.
    Dus ik ga even mijn vriend overhalen om vandaag om te mogen gaan hahah.
    Kost wel iets meer maar boeie :p

Gliss en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    Ik heb hem bij Wonderbaby in Turnhout gepland, daar is hij maar 25 euro!

Gliss en Kimm17 vinden dit leuk.
  6. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Oh net gekeken maar die heeft pas 3 januari plek. En is 1 uurtje rijden vanuit ons.
    Maar wel goed om te onthouden, dankje

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat maakt het vast extra spannend idd!
    Ik vond het eigenlijk niet zo spannend, zeker niet na goede nipt.
    Uiteindelijk vond ik het geweldig. De kindjes waren door de goede apparatuur heel goed in beeld en ze ging stukje voor stukje alles af, hoifje, buikje, rugje, armpjes, beentjes etc. Ook hartje, hartklepjes. Ik vond het fascinerend en de echoscopiste was heel lief en opgewekt. 100% anders dan mn 1e medische controle in t ziekenhuis waar ik ronduit depressief van terugkwam.

Hoop dat het bij jou ook gewoon een goede en positieve ervaring is!

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier ook net als bij Gliss positieve ervaring. Door verloskundige een beetje bang gemaakt dat het heel serieus zou zijn, geen foto’s en / of praten/vragen stellen. Ervaren, maar lieve echoscopiste die alles uitlegde (van hoofd tot voeten en er tussen in), geruststelde en foto’s heeft meegegeven. Succes!

9. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hier ook een goede ervaring.
    De echoscopiste heeft de hele tijd alles rustig uitgelegd over wat er in beeld kwam
    Waar ze op deden letten en wat belangrijk was.

Dus komt goed Meid! Ik heb er vertrouwen in:)

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Toh bijzonder hè dat het ene echobureau wel door gaat met pretecho's en de ander niet. Die van ons is ook paramedisch, want elk echobureau is in principe paramedisch. :roflmao:

Wij wonen helaas niet zo dicht bij België. :roflmao:

Leraje vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh geweldig! Dus eventuele hartafwijking kunnen ze al zien dus.. nou als ze zegt dat was t dat goed zit ben ik al gerust:) dank je wel!
    Oh wat fijn zeg! Dank je wel :) ik hoop t ook bij mij..
    Dank je meis das heel lief!
    Ik hoop dat ik ook zo een lieve echoscopiste heb morgen :)

Nog even iets anders..
    ben blij dat ik morgen na de 13 weken echo gelijk controle heb, want heb dagelijks een bloedneus... ga dat toch eens bespreken.. t is 1 neusgat, en als ik dan ook nog eens moet niezen, dan zit heel mn hand onder t bloed :(
    Heb dit echt nog nooit gehad... het stopt ook niet heel snel zeg maar...

Kimm17 vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    Herkenbaar die bloedneus. Heb het nooit gehad, en sinds zwangerschap ineens om de haverklap! Toevallig zit ik nu ook met een tampon in m'n neus :roflmao:

DangerBlonde vindt dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    T schijnt door betere doorbloeding van je slijmvliezen te komen. Ik heb al 3 weken elke ochtend een paar uur een verstopte neus, zonder dat ik verkouden ben. Schijnt allemaal te zwellen enz. Geen bloedneuzen hier maar wel erg snel bloedend tandvlees opeens

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    Ook herkenbaar. Moet zelfs altijd met mond open slapen, hebben jullie dat ook? Heel naar.

mamavandave en Gliss vinden dit leuk.
  15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja charmant, ik heb ook telkens propjes papier in mn neus:roflmao:
    Oh das ook vervelend Ja!!!
    Nee dat he ik dan weer niet..

16. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Heb m’n vorige zwangerschap ook veel verstopte neus en bloedneuzen gehad. Tot nu toe nog niet *klopt af.

Net echo gehad, helemaal goedgekeurd. Mooi op termijn gegroeid en een stevig kloppend hartje. Kan weer een week vooruit :rolleyes: over een goede 2 weken al de termijnecho gepland.

Gliss, mamavandave en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  17. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Kom maar gezellig naar Friesland :D

Hier was het wel vrij serieus, het is een medische echoscopiste die heel erg van het 'het is niet voor de lol! Het is een serieuze aangelegenheid!' is. Maar ze kunnen wel al heel veel zien. Hartje zijn de kleppen al mooi te zien. Vond ik gezien mijn hartgedoe ook wel fijn. In aanleg ziet het er tenminste goed uit.

@bloedneus en andere bloederigheden, vreselijk hè! Ik spuit ook nog bloedverdunners, dus het is soms echt een compleet bloedbad. Slijmvliezen neus zijn al zo ontzettend geïrriteerd door de sonde, gaat echt top :roflmao:

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ik heb dus ook een hartaandoening onderandere.. dnak je wel voor jou ervaring te willen delen :)
    Volgensmij ben jij t verst in de zwangerschap nu van ons allemaal:roflmao:

Jaa met die sonde snap ik t helemaal ja!

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nou... Eerst het goede nieuws! Met baby is alles goed en ik voel idd de baby al (de baby bewoog en dat voelde ik). Bloedverlies komt omdat de placenta heel laag ligt, waarschijnlijk voor de ingang zelfs. Dus wat dat betreft gerustgesteld!

Helaas kon ze het geslacht niet zien. We meenden meisje te zien, maar ze kon het echt niet goed genoeg zien. En stiekem toch een baalmomentje. Toch even een klein jankmomentje, ik had me zo verheugd op die pretecho, op mooie plaatjes en het geslacht te weten komen... :(

Achterkantvandemaan, Leraje en Kimm17 vinden dit leuk.
  20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh en ik geloof dat mensen niet echt snappen dat je teleurgesteld kan zijn dat iets waar je je op verheugd hebt niet door gaat, want krijg nu dus te horen, ja maar je hebt de 20 weken echo straks toch nog? :rolleyes:o_O:cool:

Deel Deze Pagina