Jeetje wat onwijs vervelend dat je zo ziek bent zeg ik hoop voor je dat de zetpillen iets verlichting geven! Fijn dat je onzekerheid afgenomen kon worden door een goede echo!
@Yviev Welkom en gefeliciteerd!!! @droomwens79 Ah shit zeg..... Maar wat de andere dames zeggen, hartactie is een goed teken, ik heb ooit ergens gelezen dat de kans dat het mis gaat al drastisch minder wordt als het hartje klopt. En meten is nu idd zo lastig.... Ik duim voor je!!!
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12 * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8 * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4 * Veganmil - 31- 2e kindje zwanger na iuid traject * Yviev - 32 - 2e kindje - zwanger na cryo tp 4 Uitgerekende datum * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022 * Droomwens79 - o.b.v. tp 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021 * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022 * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022 * Gliss - o.b.v. tp: 12-06-2022 * Veganmil - 12-6-2022 * Yviev - 15-6-2022 * Kimm17 - o.b.v. tp: 16-6-2022 Afspraken * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 ziekenhuis * 13 okt - Gliss - overleg internist ivm schildkliermedicatie * 13 okt - Enigma - intake gyn * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek * 21 okt - Tinsel - vitaliteitsecho * 22 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek 6+5 * 22 okt - veganmil - vitaliteitsecho * 25 okt - Enigma - stollingsarts * 25 okt - Mamavandave - vroege echo 7wk * 29 okt - Kimm17 - vitaliteitsecho zkh * 01 nov - Yviev - echo zkh 7+5 * 02 nov - Mamavandave - intake VK 8 wk * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3 * 17 nov - ?? - intake en echo vk * 24 nov - Gliss - intake vk en termijnecho 11+3 Geslacht kindje Droomwens79 - onbekend Gliss - Onbekend Kimm17 - Onbekend Enigma - Onbekend Mamavandave - onbekend Tinsel - onbekend veganmil - onbekend Yviev- onbekend
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12 * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8 * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4 * Veganmil - 31- 2e kindje zwanger na iuid traject * Yviev - 32 - 2e kindje - zwanger na cryo tp 4 Uitgerekende datum * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022 * Droomwens79 - o.b.v. tp 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021 * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022 * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022 * Gliss - o.b.v. tp: 12-06-2022 * Veganmil - 12-6-2022 * Yviev - 15-6-2022 * Kimm17 - o.b.v. tp: 16-6-2022 Afspraken * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek * 21 okt - Tinsel - vitaliteitsecho * 22 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek 6+5 * 22 okt - veganmil - vitaliteitsecho * 25 okt - Enigma - stollingsarts * 25 okt - Mamavandave - vroege echo 7wk * 29 okt - Kimm17 - vitaliteitsecho zkh * 01 nov - Yviev - echo zkh 7+5 * 02 nov - Mamavandave - intake VK 8 wk * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3 * 17 nov - ?? - intake en echo vk * 24 nov - Gliss - intake vk en termijnecho 11+3 Geslacht kindje Droomwens79 - onbekend Gliss - Onbekend Kimm17 - Onbekend Enigma - Onbekend Mamavandave - onbekend Tinsel - onbekend veganmil - onbekend Yviev- onbekend[/QUOTE]
Had vandaag de internist aan de telefoon voor uitslag bloedonderzoek en bijstellen schildkliermedicatie. Ik moet nu elke 3 weken (!) bloed prikken en uitslag bespreken/medicatie bijstellen. En dat naast alle andere gyn/vk afspraken. Logistiek met mn werk echt amper te doen, bloed prikken is 20 min de andere kant op met de auto dan mn werk, wat weer 45 min met de auto is. Pff denk je dat je bijna af bent van die veelheid aan afspraken nu je zwanger bent en niet meer duizend keer naar de fertiliteitskliniek hoeft (60 min), maar helaas. Nouja t lukt uiteindelijk vast met wat geregel, maar best een uitdaging zo steeds.
Pfff wat een gedoe inderdaad!! Kun je niet in je eigen woonplaats bij bijvoorbeeld bij de huisarts bloedprikken als het lab daar is voor bloedprikken? Bij ons is het lab twee keer per week in het gebouw bij de huisartsen, zodat mensen die wekelijks bijvoorbeeld moeten prikken niet steeds naar het ziekenhuis hoeven, of mensen die dat niet kunnen.
Nee ik woon in een mini gehucht op het platteland en prikken bij de huisarts 1x/week is van een ander lab/ziekenhuis dan het ziekenhuis waar ik loop (dichtsbijzijnde ziekenhuis is klein en niet zo goed bekend staand streekziekenhuis, ietsje verder rijden (35 min) is topklinisch ziekenhuis CWZ in Nijmegen, loop daar bij internist en voorheen IUI). Dus moet naar ander dorp om te prikken voor dat lab en dat is deur tot deur 20 min. Weinig aan te doen helaas. T is gewoon even schakelen geloof ik dat ik alsnog zoveel afspraken heb icm werk
Ah wat shit zeg. Ik woon ook in een dorp op het platteland in Friesland, maar wij hebben drie kilometer verderop een grotere plaats met huisarts enzo, dus daar komt dan het lab en kunnen we ook prikken.
@Enigma jeetje wat vervelend dat je er zo’n last van hebt. Moeten bijplussen in het ziekenhuis zit je ook niet op tr wachten. Heb je een beetje steun van mensen om je heen? @Gliss gedoe idd! Zit je niet meer op te wachten, gewoon lekker zwanger zijn. Waren je waaardes niet goed dat ze dit beleid inzitten?
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12 * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8 * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4 * Veganmil - 31- 2e kindje zwanger na iuid traject * Yviev - 32 - 2e kindje - zwanger na cryo tp 4 Uitgerekende datum * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022 * Droomwens79 - o.b.v. tp 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021 * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022 * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022 * Gliss - o.b.v. tp: 12-06-2022 * Veganmil - 12-6-2022 * Yviev - 15-6-2022 * Kimm17 - o.b.v. tp: 16-6-2022 Afspraken * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek * 21 okt - Tinsel - vitaliteitsecho * 22 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek 6+5 * 22 okt - Veganmil - vitaliteitsecho * 25 okt - Enigma - stollingsarts * 25 okt - Mamavandave - vroege echo 7wk * 29 okt - Kimm17 - vitaliteitsecho zkh * 01 nov - Yviev - echo zkh 7+5 * 02 nov - Mamavandave - intake VK 8 wk * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3 * 17 nov - VeganMill - intake en echo vk * 24 nov - Gliss - intake vk en termijnecho 11+3 Geslacht kindje Droomwens79 - onbekend Gliss - Onbekend Kimm17 - Onbekend Enigma - Onbekend Mamavandave - onbekend Tinsel - onbekend Veganmil - onbekend Yviev- onbekend
Ik heb 2x een vrij ernstige vorm van Graves gehad, met allerlei bijkomende problematiek zoals hartproblemen en heb daarnaast 2 soorten antistoffen. Uiteindelijk hebben ze mn schildklier volledig stil gelegd met hoge dosis radioactief jodium (8 dagen in isolatie in stalen bunkerkamer in ziekenhuis). Ik heb dus geen eigen schildklierfunctie meer en gebruik hoge dosering thyrax. Was goed ingesteld en geen klachten, maar schildklierwaarden ontregelden tijdens ivf traject af en toe door alle medicatie/hormonen en ook bij miskraam. Dus wordt nauwgezet in de gaten gehouden door de internist elke 6 weken. Nu ik zwanger ben elke 3 weken omdat het kindje in eerste trimester voor ontwikkeling volledig afhankelijk is van schildklierwaarden van moeder. En ook gaan ze binnenkort de antistoffen monitoren geloof ik. De internist heeft altijd gezegd dat het sowieso klinisch bevallen wordt. Ben benieuwd wat de vk in overleg met de gyn (als ik overga van kliniek naar zkh) er straks van vindt. Hoop dat ik begeleid kan worden door vk de eerste tijd in ieder geval, zou weleens leuk zijn als het niet steeds zo medisch was.
Ik breek even in.. ben een stille meelezer van je traject gezien we beiden in hetzelfde MMM clubje zaten begin dit jaar. Deze huidige baby liep ook 5 dagen achter met 7 weken de echoscopist kwam met moeite op 6+2/6+3.. Het is zo moeilijk meten op dit termijn.. ook ik dacht dat het foute boel was, ondanks het kloppende hartje. Ik duim en hoop heel hard voor je dat je maandag een betere meting hebt en dat de frummel er beter bij ligt. Knuffel!
Frustrerend is dat hè! Herken het zo. Nu is werken met al mijn gekots sowieso al een uitdaging momenteel, maar constant weer vrij moeten vanwege alle afspraken en alles zo ver weg is gewoon stom. Ik heb ook 3 ziekenhuizen dichterbij zitten dan degene waar ik naartoe moet. En het is altijd druk in de stad dus ben sowieso een uur onderweg om er te komen. Over twee weken weer naar de gyn, maar moet die week ook naar de stollingsarts, maar dat kan weer niet op dezelfde dag. Dus dat wordt weer 2x een middag in het ziekenhuis doorbrengen. Als je niet het eerste deel bij vk mag doen moet je je alsnog inschrijven bij de vk voor de controles na de bevalling. Wat je kunt doen is vragen of je daar ook soms een controle mag zodat je ze leert kennen / vragen of ze misschien iets van centering pregnancy hebben waar je bij mag aansluiten. Bij mijn vorige zwangerschap stelde de vk dat zelf voor. En vervolgens kwamen alle coronamaatregelen en ging er niks door, maar toch Ik zit er ook niet echt op te wachten, maar dit is ook niks zo. Volgens de gyn gaf het vaak wel echt even een boost, dus wat dat betreft is het misschien wel fijn.
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12 * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8 * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4 * Veganmil - 31- 2e kindje zwanger na iuid traject * Yviev - 32 - 2e kindje - zwanger na cryo tp 4 Uitgerekende datum * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022 * Droomwens79 - o.b.v. tp 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021 * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022 * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022 * Gliss - o.b.v. tp: 12-06-2022 * Veganmil - 12-6-2022 * Yviev - 15-6-2022 * Kimm17 - o.b.v. tp: 16-6-2022 Afspraken * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek * 21 okt - Tinsel - vitaliteitsecho * 22 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek 6+5 * 22 okt - Veganmil - vitaliteitsecho * 25 okt - Enigma - stollingsarts * 25 okt - Mamavandave - vroege echo 7wk * 27 okt - Enigma - termijnecho * 29 okt - Kimm17 - vitaliteitsecho zkh * 01 nov - Yviev - echo zkh 7+5 * 02 nov - Mamavandave - intake VK 8 wk * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3 * 17 nov - VeganMill - intake en echo vk * 24 nov - Gliss - intake vk en termijnecho 11+3 Geslacht kindje Droomwens79 - onbekend Gliss - Onbekend Kimm17 - Onbekend Enigma - Onbekend Mamavandave - onbekend Tinsel - onbekend Veganmil - onbekend Yviev- onbekend
@Enigma tx voor de tips. De vk waar ik me aangemeld heeft is aangesloten bij het regionaal samenwerkingsband. Dus alle zwangeren die zich aanmelden met 'iets medisch' (zoals ik) worden besproken met de gynaecologie. Dan wordt bepaald hoe de begeleiding eruit gaat zien. Ze gaven aan dat vaak wel een samenwerking tussen vk en klinisch mogelijk is, bv door afwisselende afsprajen, zodat niet alles in het ziekenhuis hoeft. Hoop het! Denk dat we daar 3/11 dan wel iets over horen. Ik hoop toch zo dat ik daar uberhaupt komt, die 1e echo is toch zo spannend. Nog 8 nachtjes, maar het voelt oneindig. Ik wou dat ik even kon slapen en dat het dan volgende week vrijdag was haha. Gelukkig morgen dagje vrij, weer eben lekker sporten enz ter ontspanning
Ik dacht ik kook een eitje, weinig trek en dat is niet teveel en een gezond tussendoortje (werk thuis) bij onrustige maag. Eitje ligt in de wc. Oeps, eerste keer kotsen is een feit..