Haha doennnn Ik zeg de vraag bijv Wat is het geslacht van mijn 3e kindje Of wat is het geslacht van de baby in mijn buik. En dan begint dat ding rondjes te draaien boven m'n hand
@Gliss Ah super leuk, gefeliciteerd!!! Ik geloof nooit zo in het pendelen, maar volgens mij kan ik dat gewoon niet ofzo
Het is ook onzin imo, maar wel leuke onzin je hebt altijd 50% kans dat je goed zit. Best hoog! Hier verteld aan aantal broers en zussen. Superleuk, iedereen blij!
16 weken dansje hier! Denk toch dat t voelen vd week toch iets anders was, want sindsdien niks meer. (Moet er wel bij zeggen dat ik weinig rustmomentjes nog heb gehad om even te focussen) Hopelijk ga ik het binnenkort wel echt voelen. Misselijkheid is 90% beter, kan weer normaal eten als ik een beetje oplet hoeveel en wanneer, dus dat is fijn! Denk nog 4x per week 1x overgeven per dag (nu dus wel ochtendmisselijkheid). Ben nu 400gr boven mn startgewicht dus da's toch bijna 6kg erbij afgelopen weken! Jeej! Nou je kan zien waar t zit haha. Mn broeken zakken af, maar die buik steekt pront vooruit. Ben op t punt gekomen dat als ik rechtop sta en naar beneden kijk mn voeten niet meer kan zien haha. Smeer me verder goed in elke dag want mn huid staat best strak zo snel groeit het. Heb litteken in mn navel van operatie, ben beetje bang dat de huid daar gaat scheuren. Dus smeersmeersmeer. Wel lief, de 28e bellen ze van de RIF poli van het MUMC waar ik de onderzoeken heb gehad naar implantatiefalen (toen 7 mislukte terugplaatsingen van super-embryo's 4-6AA kwaliteit zonder enige oorzaak bij een van ons beiden, zaten er toen goed doorheen..). Ze mailden toevallig vorige week hoe net ging, dus kon goed bericht terugsturen en heb nu tc met de professor want ik ben nu interessant studie object haha met mn -waarschijnlijk 2-eiige- tweeling de ronde na het onderzoek. 30e weer controle in het ziekenhuis, o.a. meting baarmoedermond. Hoop dat jullie fijne feestdagen hebben, hier wel iig nu bij schoonouders, lekker gegeten gisteren en straks naar huis, 2e kerstdag lekker samen ♡ Liefs!
Fijn dat het nu zo de goede kant op gaat met de misselijkheid en qua aankomen. Geeft denk ik veel rust! Ik smeer ook al met weleda olie m'n buik in. En weetje wat ook goed helpt. Na een warme douche, koude douche over je buik doen. Zo deden mijn tante en oma dat vroeger en hebben nooit striemen gehad. Ik heb dat ook al 2x zo gedaan + olie smeren en heb serieus helemaal niks
Helaas, dat is toeval of je striae krijgt is genetisch bepaald. Dus als je tante en oma het niet hebben, krijg jij het idd ook niet. Maar striae ontstaat in een diepere huidlaag, een laag die olies en creme's niet bereiken en waar dus de kou of warmte van de douche ook weinig doet. Maaaaaar..... Smeren is altijd goed, want je huid kan idd wel gaan jeuken, droog of onprettig voelen, én het zorgt voor een contact momentje met je baby!!! @Gliss Waar smeer jij mee? Hier ook een litteken bij m'n navel sinds afgelopen december van kijkoperatie en ben ook een beetje bang dat er veel spanning op komt te staan, hij stond sowieso al wat op spanning. Hopelijk gebeurt er niks mee
Hier helaas een moeder die nergens striae heeft, ze wist eerder niet eens wat het was. En ik had als tiener al striae op heupen en borsten van het snelle groeien. Dus dat zal wel gebeuren met mijn buik ook helaas.
Hoeft niet hoor. Heb ook veel striae over van mijn pubertijd, maar tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje er niks bijgekregen terwijl mijn zus haar buik helemaal ermee vol zat. Dus helaas weten we het pas als gebeurd. Ik ben net zoals bij mijn zoontje deze zwangerschap weer kurkdroog op mijn buik..vervel gewoon. Dus hier smeer ik met de oliemouse van Rituals, die is heerlijk voedend Hier een rustige kerst. Gisteren 2x kort koffie gedronken, ik aan de thee en daarna was ik kapot. De misselijkheid is de laatste 2 dagen goed onderdrukt door de medicijnen, maar ik ben er steeds maar half bij voor mijn gevoel. Maandag moet ik bellen naar de huisarts, mijn 2 weken primperan zijn voorbij. Ik heb nog wel tabletten omdat ik ze 2x daags slikte ipv 3x.... Ben bang om verder af te bouwen... Als ik nu de 2de dosis wat later inneem komt de misselijkheid in alle hevigheid terug... Maar we horen maandag wel even... De gynaecoloog had wel gezegd dat je het langer kon gebruiken.. eten en drinken gaat steeds beter, maar de geuren van alles afschuwelijk Een fijne kerst nog iedereen
Ik heb van mn zusje een potje Oh-lief Olive tummy wax! gekregen. Doet beetje denken aan vaseline, mooi neutraal, geen toegevoegde stoffen. Vind het erg prettig in gebruik. Smeer idd voor de strakke huid en de littekens, ben eel striae gevoelig helaas.
Wat fijn @Gliss dat je misselijkheid beter wordt! Ik hoop je snel te mogen volgen @ striae is inderdaad erfelijk bepaald helaas. Heb me suf gesmeerd vorige keer, maar zat helemaal onder de striemen onder m’n navel en op m’n heupen. M’n moeder ook (en die heeft 5 zwangerschappen gedragen.. was ik niet van plan ) het trekt witter weg naar verloop van tijd gelukkig. Heb het geaccepteerd, ook het losse vel op m’n buik. Heb er een mooi kind voor teruggekregen (en straks hopelijk 2). Schaam me er niet voor @ kerst ik heb de ochtend bij m’n schoonfamilie overleefd, nu met een kopje soep op de bank thuis. Vind t nog steeds super jammer dat ik niet de hele dag blijven kon. Maar niemand vond t erg gelukkig en hadden er alle begrip voor.
Hier helaas ook gevoelig voor striae. Zit er helemaal onder, niet alleen op m'n buik, ook armen, borsten, benen.... Maar ik heb er tijdens de zwangerschappen weinig bij gekregen, ik had het daarvoor al doordat ik heel dik geweest ben (ruim 135 kilo). Ik heb teveel gourmet gegeten, nu heb ik echt zo'n veel te vol gevoel
Oh we zijn in gevecht over de naam We hadden er een, zegt mijn vriend ik wil een andere. Nu heeft hij er een verzonnen maar dat vind ik echt helemaal niets. Maar hij blijft die naam steeds zeggen om te plagen Word er gek van haha. Maar moeilijk joh een meisjes naam verzinnen. Ik heb 1 favoriet, maar die kan niet meer, zoveel mensen in onze omgeving hebben die nu al gekozen
Oh wat vervelend! En welke mensen in je omgeving hebben de naam van je favoriet? Als het mensen zijn die je niet veel ziet kan je het misschien toch overwegen? Wij zijn er redelijk uit. Het wordt Luuk voor een jongen en Norah voor een meisje. Tenzij er nog andere leuke namen voorbij komen komende maanden, maar hier zijn we allebei blij mee.
Haha als wij nu weer weer meisje krijgen, hebben we t zelfde probleem haha gaat een hele opgave worden als t een meisje is hier Jongensnaam hebben we geloof ik al
Nou ik heb voor mezelf eindelijk kunnen pendelen, kon gelukkig nog ergens een naaldje en draad vabdaan plukken, en naaldje zwaaide driftig op en neer, dat betekend geloof ik jongen? Al heeft pendelen nooit gewerkt bij mij, t kwam nooit uit Maar wel leuk om te doen nog ff wachten en dan weten we t hopelijk eindelijk, begin wel steeds ongeduldiger te worden merk ik
Hier wordt een meisjesnaam ook een hele opgave.... Maar eerst maar eens afwachten wat het wordt! Net onze tweede kinderwagen op marktplaats gezet (vraag maar niks ) en de speelzolder opgeruimd, spullen naar zolder gebracht, zodat manlief kan beginnen met de muur op de nieuwe kamer van de oudste dochter. En dan kunnen we gaan schuiven. Ik wil het over drie maanden allemaal af hebben, voor m'n verlof en voordat de nieuwe schuifpui erin komt is nog wel even een dingetje, drie kamers verbouwen en/of op uw inrichten!