Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    @DangerBlonde het is heel waarschijnlijk dat er door het persen van de verstopping een adertje gesprongen is! Maar het is nooit leuk.
    Ik heb ook steeds een beetje verstopping. Wat bij mij goed werkt zijn erwten en linzen enzo ;) En ik probeer zoveel mogelijk te drinken en vezels te eten. Maar het blijft een beetje 3 dagen moeizaam en dan 1 dag alles eruit gooien :S
    En maagzuur heb ik ook steeds, wel gelukkig voornamelijk 's avonds maar het is heel irritant. Er gaan veel rennies doorheen hier.

@Gliss natuurlijk mag je zeuren, je hebt een kínderwens, niet per se een zwángerschapswens toch? Die zwangerschap moet er alleen bij om de kinderen te krijgen.

Bij mij gaat het eigenlijk allemaal dus heel goed op bovenstaande 2 kwaaltjes na, kan ook vooralsnog alles doen en doe het ook gewoon zonder problemen (al voel ik wel mijn buikspieren als ik veel fysieks heb gedaan). Maar die bevalling, prft, daar zie ik heel erg tegenop - dat doe ik alleen omdat ik een kind wil, niet omdat ik er graag voor kies om te bevallen ofzo!
    Oh trouwens dat ademnood heb ik ook haha, echt vanaf week 6 of 7 al. Trap oplopen = hijgen, hond optillen en even dragen = hijgen, etc. Ik ga er vanuit dat ik echt een mega-conditie heb straks als de zwangerschap voorbij is, zoveel training krijgen mijn longen nu ;) Maar goed, als ik gewoon rustig loop/beweeg is dit verder geen groot probleem voor mij. Het komt ook niet door de buik maar puur weer door progesteron.

Ik voel me wel echt gezegend als ik zie hoeveel last jullie ervan hebben joh. Gewoon een kwestie van pech of geluk, helaas. (En bij een tweeling is het niet meer dan logisch dat je nu al last hebt van je buik joh.)

Gliss likes this.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Dank meiden, altijd goed om te horen dat ik niet de enige ben en geen aanstelleritis heb ;)
    Ik voel me verder wel vrolijk en super positief hoor over de zwangerschap en het feit dat we eindelijk ouders worden. Doe ook gewoon alles (behalve sporten helaas).
    Had gewoon altijd gedacht dat ik fit en fluitend door een zwangerschap zou gaan (was heel fit vooraf) en t valt gewoon een beetje tegen. Ook die enorme buik nu al, en ik ben nog (net) niet op de helft, dus dan denk ik, slik wat staat me te wachten.
    Ik ga proberen wat meer rustmomenten in te lassen en minder activiteiten per dag te doen om te zien of het helpt!

DangerBlonde and Leraje like this.
  3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Dat fit en fluitend is helaas maar voor heel weinig dames weggelegd. In tegenstelling tot wat overal geschreven wordt over de roze wolk zwangerschappen :rolleyes: meer niet dan wel. You can do it! Het zal nog even pittig worden hier en daar de komende tijd, maar je bent al zo ver gekomen :thumup:

Gliss likes this.
  4. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,895
    8,067
    113
    De linea negra begint heeeeel voorzichtig door te komen! Hoe grappig haha! Vind ik leuk!

dvk1990, Leraje and DangerBlonde like this.
  5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Die heb ik dus nooit gehad, grappig!!

Achterkantvandemaan likes this.
  6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Sorry dames, heb wel alles gelezen, maar was met twee van de drie kinderen bij mijn broertje voor ons traditionele jaarlijkse familie sinterkerst en nieuw gebeuren. Manlief is thuis gebleven met de oudste. Het leek gelukkig mee te vallen, hij is nu weer de oude.

@harde buiken. Die had ik voor de 12 weken al. Elke zwangerschap eerder!

Verder geen nieuws hier, afgelopen twee dagen waren wat stressvol met een ziek kind en onze logeerpartij die ik nu zonder man deed, maar we zijn verder allemaal oke!

DangerBlonde and Gliss like this.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Leuk he! Bij mij ook heel licht sinds deze week! :)
    Was benieuwd of het zou gebeuren met mn heel blond/blauwe ogen uiterlijk, maar dat maakt blijkbaar niet uit.

8. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,895
    8,067
    113
    Oh ja ik las inderdaad bij mensen met donkere huidskleur eerder! Ik ben niet heel bleek maar echt een kleurtje heb ik ook niet! Donker haar donkere ogen. Maar maakt idd dus niet uit :D

Wat zijn harde buiken eigenlijk? Wanneer weet je of je dat hebt?

9. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ik heb geen idee eerlijk gezegd.
    Ik heb alleen wel af en toe een hele harde buik, als een straks gespannen harde bal zegmaar. Net name dus als ik teveel doe fysiek. Normaal is ie zachter, voorzichtig in te duwen. Dan gaat t bijna niet en het is oncomfortabel. Gaat ook banzelf weer weg als ik rustiger doe, maar kan best even aanhouden.
    Maar of dit al echt de 'harde buiken' zijn zoals ze op internet bedoelen.. soort voorbereiding of weeën, geen idee, lijkt me niet toch zo vroeg?

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Leuk weetje, iedereen heeft die streep. Het is de plek waar je buikspieren bij elkaar komen en heet de Linea Alba. Onder invloed van de zwangerschap veranderd je pigmentatie en kan hij donkerder worden, op de plek waar je buikspieren dus weer wijken om ruimte te maken voor je groeiende buik. Bij mij is hij nooit heel donker helaas :roflmao:

11. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Dit zijn inderdaad harde buiken, precies zoals jij beschrijft (@M061987 dit dus haha). Je krijgt ze idd vooral als je teveel doet of als je veel stress hebt. (Dus beetje rustiger aan doen!) Het kan ook gebeuren na bijv een orgasme of random richting het eind van je zwangerschap. Ze zijn onschuldig zo lang ze niet regelmatig komen om de 10 minuten of meer. Het zijn een soort oefenweeën (braxton-hicks) die geen pijn doen, alleen ongemakkelijk zijn. Je kunt ze al best vroeg hebben, en in jouw geval gliss omdat je een tweeling draagt en je baarmoeder daarom dubbel zo snel groeit nog eerder. Het snelle groeien lokt de harde buiken ook wel eens uit.
    De echte voorweeën zoals aan het eind van je zwangerschap voelen anders. Die kunnen ook wat pijnlijker zijn. En echte weeën al helemaal, die zul je tegen die tijd niet missen :)

Gliss, Leraje and Achterkantvandemaan like this.
  12. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Harde buiken zijn nooit een goed teken als je die nu al teveel hebt.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik die ook veelste veel omdat ik echt mijn grenzen niet kon
    En daardoor ook iets te vroeg bevallen met 36 weken. En vanaf 30 weken moest ik me ook echt rustig gaan houden. Ook ivm te hoge bloeddruk.

Maar bij iedereen is het wel anders :) ik zou alleen wel wat rustiger aan gaan doen!

Gliss likes this.
  13. Lieke90

Lieke90 Actief lid

Oct 6, 2021
    112
    104
    43
    Female
    Hoi allemaal! Ik ben hier in oktober helaas maar heel kort geweest. Vroege miskraam bij 5+1. 2e tp mislukt en van de derde tp nu 6+4 zwanger. 3 dagen geleden eerste echo gehad. Was erg vroeg, maar het hartje klopte al en we waren super blij! Maar nu heb ik dus precies sinds die avond best vaak en lang buikpijn. Vandaag ook weer de hele dag krampjes, steekjes, niet echt pijnlijk ofzo maar wel echt aanwezig. Maakt me verschrikkelijk onzeker :( denk alleen maar de hele dag: nu gaat het mis. Kan het gewoon niet loslaten! Hebben jullie in deze weken hier ook last van gehad?

mamavandave and Leraje like this.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ja, echt heeeel herkenbaar. Ik ben nu bijna bij 15 weken en pas na de nipt en de 13 weken echo had ik meer vertrouwen. En nu zijn we er weer even na, en nu denk ik weer van, zit het nog wel goed?

Lieke90 likes this.
  15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Hier nog geen linea negra! Ik ben ook benieuwd of ie komt, met mijn rode haar. Ik heb echt héél weinig pigment in mijn lijf hahaha. Ben benieuwd of mijn lijf wat kan verzamelen om een lijntje te produceren :p

16. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,895
    8,067
    113
    Heb ik ook. Mijn man ook, net nog besproken. Klopt het hartje aanstaande vrijdag nog wel?

Pfffffffff haha erg he.

Lieke90 and Leraje like this.
  17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Harde buiken zijn niet altijd een slecht teken. Ook het snelle groeien van de baarmoeder kan het uitlokken. En ik heb ze al heel vroeg, vooral de eerste weken veel last van gehad, tot een week of 14 ofzo. Nu af en toe nog, maar je krijgt ze vaak ook bij elke volgende zwangerschap eerder. Ik heb ze ook wel als ik gewoon op de bank zit :roflmao:

Het kan inderdaad een teken zijn dat je rustiger aan moet doen en denk dat het bij jou zeker meespeelt @Gliss !!!

Gliss and Leraje like this.
  18. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Ja hoor heel herkenbaar, heb het nu nog regelmatig. Had het in het begin ook zo erg. Was toch echt groeipijn. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Hopelijk blijft dit een plakkertje!

Lieke90 likes this.
  19. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    Nog geen lijn hier. Vorige zwangerschap ook niet gehad, dus zou me verbazen als ik hem nu wel krijg. Vorige zwangerschap ook geen striae, dus hoop ook maar dat me dat deze keer ook bespaard zal blijven :D

Harde buiken merk ik nu echt na teveel inspanning, dus probeer me wel rustig genoeg te houden, maar ja, mijn lijf vindt het al wel héél snel teveel.

Wie zei net dat je echte weeën wel herkend? Dat mislukte vorige zwangerschap bij mij wel hoor :roflmao: Ballonnetje gekregen om in te kunnen gaan leiden en met de woorden 'je kunt wat krampjes krijgen' in mijn achterhoofd uren rondgelopen met krampjes ja... en wat voor krampjes :D Dat waren dus weeën. Wist ik veel. Verpleging was ook niet heel helder en bracht maar warme dekens en een paracetamolletje. Duurde uren voor ze bedacht dat ik misschien gewoon aan het bevallen was. Ja dus... zat gewoon vol in de weeën. Dat gaat me deze keer niet weer gebeuren. Maar ik was dus niet zo snugger om weeën te herkennen.

Gliss, Leraje and mamavandave like this.
  20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Hier is ie nooit zichtbaar geworden, misschien komt t nu nog, maar ga er nie vanuit hoor

Share This Page