Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de baby… wil het geslacht eerst even afwachten. Daarna gaan we wel beginnen ook met de kamer en zo. Ook nog niks aan gedaan. Ik lig voornamelijk nog op de bank misselijk te zijn dus heb de puf ook niet om die dingen nu te gaan doen. Ik kijk nog steeds elke dag voorbij heb al 100 keer geroepen hoe klaar ik ermee ben Ik heb nog het kamertje en de wagen van m’n dochter, die worden opnieuw gebruikt. Kleertjes moet ik nog eens naar kijken, heb alles van m’n dochter nog maar zij is in de winter geboren. En dit wordt een zomer kindje. Dus moet hoe dan ook gaan shoppen (hè wat erg ) of het nou een jongen of een meisje wordt. En zodra baby 2 er uit gegroeid is gaat ook alles weg, op marktplaats/Vinted. Wij zijn echt klaar met 2 kindjes. Krijg ik ook mijn zolder/kantoor weer terug haha
Ik volg nu @babystyling.nl op insta. Geweldig. Ik hou hiervan, vooral aardetinten of zacht pastel, ik ga echt zulke kleertjes shoppen! Ik hou niet van harde, primaire kleuren zeg maar. In mijn huis is ook geen echte kleur te bekennen Bekijk bijlage 711439
Hier ook nog niks en dat begint me nu wel een beetje aan te vliegen. Zag gisteren nog dat ik bij mijn dochter met 17 weken al het kamertje stond te behangen. Nieuwe vloer etc zat er toen al in, alles al geschilderd... en nu is er nog geeneens een kamertje leeg. Ik kan het nu niet dus tja... het is niet anders, maar ik baal er zo vreselijk van. En nu ik de magische 20 weken grens bereikt heb krijg ik ineens ook haast merk ik. Maar ja, vond gisteren dat ik wel even en een was kon ophangen en de vaatwasser direct daarna kon legen. Dat werd dus kotsen en nog een hele tijd harde buiken
Klote ik hoop zo voor jou dat het nu ook snel van de een op de andere dag over is… die kleurtjes zitten ook veel in mijn huis qua kleertjes voor baby’s heb ik wel een voorkeur voor niet teveel printjes en frutsels. Liefst gewoon een egale kleur. Maar het mag best meer kleur zijn. Ik heb heel veel kleertjes bij Z8 gekocht in de sale wel anders vond ik ze te duur. En bij kleertjes.com ook altijd veel in de sale, ook vooruit kopen in maten zo ver dat ongeveer in te schatten is voor bijvoorbeeld volgend jaar. Heb daarnaast ook veel kleertjes bij de Hema/Zeeman/C&A gekocht. Net waar ze iets leuks hadden wat mijn dochter paste (ze was vanaf baby al heel smal en nog steeds, kon niet overal voor haar kopen want veel zakte gewoon af…)
Ik heb al best veel leuke dingen gekocht via Vinted, Hema, Zeeman en Noppies. Let ook op de aanbiedingen want alles moet 2x en 25 euro geef ik dan echt niet uit aan 1 boxpakje, hoe leuk ze ook zijn Maat 44 en 50 heb ik nu wel compleet, maat 56 al best een deel. Zoals gezegd ook veel gekregen (o.a. van Feetje zo lief ook) en te leen. Dus kan de eerste paar maanden vooruit
Ik heb bijna alle jongens kleren gekocht bij Primark en Zeeman en H&M Vind dat ze daar altijd wel erg leuke dingen hebben en vooral niet duur. Aangezien Kids toch alles vies en kapot maken ga ik daar mijn geld niet aan uit geven nu. Misschien als ze groter zijn wel merk kleding. Meisjes kleren heb ik bij de H&M een mega schattig pakje al gekocht Voor de rest wacht ik nog even tot de winkels weer open zijn en dan gaan shoppen
Ik vind de Hema zulke schattige kleertjes hebben <3 Maar ik heb nog bijna niks gekocht, want wij moeten eerst de logeerkamer ombouwen. Heb geen plek om meubilair en andere spullen te stallen nu wij gaan wel heel veel van familie krijgen, en hopelijk ook kleertjes van vrienden. Ik hou niet zo van alles nieuw kopen, niet goed voor het klimaat (vind ik nogal belangrijk want onze kinderen gaan het heel erg lastig krijgen op deze planeet in hun leven), en bovendien zonde want kinderen groeien eruit voor het versleten is - en die van ons is vooralsnog de laatste van alle familie en vrienden en er gaan er waarschijnlijk niet veel meer bij komen dus we kunnen zelf nieuwe spulletjes niet meer doorgeven aan een volgend kindje denk ik. Zal wel eea nieuw kopen aan kleding hoor, maar hopelijk heel veel niet en waarschijnlijk ook helemaal niets van meubilair, kinderwagen, maxicosi etc. Allemaal overnemen van familie en vrienden en evt marktplaats.
Heel goed! Dat heb ik ook. Ik ga zo veel mogelijk tweedehands kopen of heb dat al gekocht. Kleertjes vind ik wel spannender, als het van een onbekende is geweest. Dus dat koop ik nieuw. Maar helemaal niet veel, dat is tenminste het voornemen. Omdat je het volgens mij maar een paar keer aan kan. Dan liever wat meer wassen ofzo. Denk ik. Geen verstand van kinderen
@sporten Ik hoop dus weer naar de sportschool te kunnen, maar ook dat mijn danslessen weer beginnen!!! @spulletjes Het is hier een beetje dubbel. Qua baby meubeltjes hoeven we eigenlijk niks, maar wij zijn bezig met een enorme interne verhuizing. Manlief is net begonnen met een nieuwe muur plaatsen om een nieuwe kamer te maken voor nr2, zodat zij haar eigen (tiener)kamer heeft bij haar broer op de zolder boven de garage. Dan gaat de jongste naar de slaapkamer van nr2 en die krijgen beide wel veel nieuwe meubels. En helemaal opnieuw inrichten.... En dan de babykamer, zodra ik weet wat het geslacht is kan ik daar kleurtjes voor uitzoeken. En kleertjes.... Zodra ik weet wat het geslacht is ga ik weer druk aan het naaien voor kleertjes en dingetjes kopen. Vriendin van me heeft een webshop (www.hugs-and-things.nl) en daar ga ik straks dekentjes en hydrofielen halen. Idd ook in die mooie aardse kleurtjes. @Kimmetjuh90 Suepr leuk!!! Gefeliciteerd!!!
Wat betreft het alleen zwanger zijn, mijn gastouder aan huis is zwanger, die is 7 weken minder ver, dus dat is wel heel leuk!!!! Ik heb dus al een deel babykleertjes gemaakt en ga van de week beginnen met mandjes voor op de commode van nr3, die krijgt een nieuwe hemnes commode, een brede, van IKEA, dus daar kunnen mooi mandjes op. Die worden beetje rood bordeaux achtig met wit katoen met blaadjes in aardse kleuren. Zo'n zin om alles in te richten
Hier ook eigenlijk bijna alle grote dingen tweedehands. Alleen het co-sleeper ledikant was nieuw van IKEA en de stoel voor bij de tafel. En ik maak dus veel kleding zelf. Hier nog wel kleine kinderen in de familie, dus alles van A.lice is al twee keer gebruikt nu en mijn broertje is ook bezig met zwanger worden. En misschien krijgt de gastouder een meisje (al ben ik ervan overtuigd dat zij een jongen krijgt en ik een meisje ).
Was bij ons ook niet nodig, ook de laatste in het rijtje haha. Ik kende Vinted eerder niet, maar daar ook wat tweedehands kleding van gescoord, vind het prettiger werken dan marktplaats omdat je geen gedoe hebt met afspreken en betalen enz. En dan laten bezorgen op pakketpunt, iets milieuvriendelijker dan thuis. Misschien een tip? Staat ook veel van Hema enz op Meubeltjes hebben we via marktplaats, gaan wel nieuwe ikea hemnes commode kopen. In mijn ervaring moet je ikeameubelen niet te veel in en uit elkaar schroeven hehe. En de bedjes/ledikanten hebben we ook nieuw, maar die kunnen de zijkant naar beneden en dan gebruiken tot kleuterleeftijd