Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Dank voor de tips dames. Ik kijk t even aan, neem af en toe een Rennie als t echt erg is, maar ik overleef t wel.
    Wil t liefst zo min mogelijk medicatie slikken. Heb al zoveel gehad: prednison, ascal, thyrax, progesteron, pantoprazol enz. Ben nu alleen op ascal en thyrax en hoop t daarbij te houden (zal wel nog ijzer bij komen waarschijnlijk).
    Maar als t echt niet gaat zal ik t overleggen! Pantoprazol heb ik nog in huis maar tot nu toe deed dat niet veel. Paar keer geprobeerd.

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ja met name 's avonds, dan maagzuur, moet ik juist eten, maar met half bord gevoel vol te zitten. Eet toch maar door maar langzaam.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Hier dus ook al bijna vanaf het begin maagzuur, maar wel vooral 's avonds als ik moe ben. Ik gebruik redelijk veel rennies (een tot een paar per avond) maar liever niets anders. Begreep van VK dat dat voorlopig geen kwaad zou moeten kunnen.

's ochtends geen maagzuur en ook geen opgeblazen buik, duidelijk beste deel van de dag fysiek ;)

Gliss likes this.
  4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Hmm ik ga je tip onthouden ;) ik ben zelf ergotherapeut, mijn medicijn kennis gaat niet zo ver als die van jou haha :D uit interesse ook wel veel uitgezocht en ik pluis ook altijd het farmacotherapeutisch kompas uit voordat ik wat neem :rolleyes:
    Ik heb de omeprazol alweer in huis voor als t nodig is, stel t zo lang mogelijk uit. Die antagel is misschien nog een goede voorloper. Op t moment gaat t nog redelijk met m’n maagzuur, maar zie t wel weer gebeuren dat ik er tot de bevalling zoet mee ben straks.

5. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Zal ik ook eens mee gaan doen met de buikjes foto’s… 12 weken ochtend buikje hier.. :rolleyes:
    Heb echt snel een buikje nu. Vorige keer pas met 16-18 weken een buikje zoals deze.

Attached Files:

6. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Jij krijgt een kindje met een lekkere dikke bos haar! :p

Leraje likes this.
  7. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,892
    8,065
    113
    ❤❤❤❤❤

DangerBlonde likes this.
  8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Hihi mijn man vindt kindjes zonder haar eng, dus dat lijkt me goed ;) (Hij heeft een verbazend sterke mening over de 'correcte' hoeveelheid haar op een baby whaha. Gezien ik rood haar heb, was hij bang dat het 'onzichtbaar' haar zou zijn bij een baby. Maar bij mijzelf als baby was het hoofdhaar prima te zien en lekker fel rood hihi. Nu stuk minder fel.)

DangerBlonde likes this.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Haha ik denk toch dat hij wat dingen zal moeten loslaten zo te horen :roflmao: nergens zo weinig invloed op als op hoe je baby eruit ziet ;)

Leraje likes this.
  10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Ik kom er achter dat in de twee spiegels die we hebben (een in de gang en een in de badkamer) ik geen fatsoenlijke foto's van mijn buik kan maken omdat ik te klein ben. Mochten hier nog tips zijn voor mooie passpiegel, hoor ik het graag ;).

(Ik sta hier dus op mijn tenen).

Attached Files:

dvk1990, mamavandave, Leraje and 3 others like this.
  11. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,892
    8,065
    113
    ❤❤❤❤❤❤

Splitijsje likes this.
  12. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    Wat een prachtige buiken!! Ik moet nog steeds even foto maken :oops:

@Gliss lijkt me nu wel pittig worden hoor, zo'n tweelingzwangerschap. Snap ook je idee wel niet teveel medicatie te willen. Voel mezelf op het moment ook echt een wandelende apotheek, vreselijk!
    Qua maagzuur ook geen goede tips, ik ga toch vragen om de omeprazol. Dat wordt bij HG sowieso ook wel voorgeschreven, dus wie weet doet het nog wat extra. Door de sonde staat bij mij maagklepje nu constant open, daar helpt geen rennie tegen :rolleyes:

Splitijsje likes this.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja ik zal niet liegen, t is al best pittig met zo'n zware buik.
    Maar ik heb t nog steeds vreselijk met jou te doen, kan me echt niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn!

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @DangerBlonde Ja ik zou het echt gewoon proberen hoor! Rennies deden dus niks voor mij. Antagel wel.

In principe wordt bij maagzuur klachten eerst een antacidum voorgeschreven (algeldraat en magnesium hydroxide), zoals dus Antagel. (Rennies vallen daar niet onder).

De volgende stap is h2 receptor antogonisten, maar dat heb ik nog nooit gezien in de zwangerschap (is ook vooral bij nachtelijk maagzuur).

De laatste stap is de protonpompremmers, daar valt omeprazol onder. Dit zijn ook wel wat ze in de volksmond maagbeschermers noemen. In het geval van @Enigma (bij HG) wordt het idd ook vaak voorgeschreven om schade aan de slokdarm te voorkomen.

Overigens kun je rennies een beetje met een krijtje vergelijken. Zit vooral calcium en magnesium in. (Calciumcarbonaat, is letterlijk krijt!).

Tot zover de medicatieles hoor. Ik mis het toch wel merk ik op zulke momenten, dat ik er nu weinig tot niks mee doe door de reïntegratie en long covid gedoe! Ik vind medicatie zo eindeloos interessant :roflmao: :cool:

DangerBlonde likes this.
  15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Gliss Is het geen idee om wat minder uren te gaan werken? Geen idee hoe dat in jouw sector zit, maar toevallig heb ik het vandaag nog gegoogled ivm mijn eigen werk en je werkgever heeft een aantal plichten tegenover zwangere werknemers, waaronder aanpassing van werk én uren, en je hebt recht op meer pauze (1/8 van je werktijd dacht ik?).

Kan me voorstellen dat het echt pittig is in combi met een drukke baan/veel uren!!

16. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja ik moet ook minder uren gaan werken, ik ga t niet volhouden zo. Ben echt oververmoeid. Ik heb dinsdag mijn gesprek over contract (einde of vast). Zal het dan of niet lang daarna ter sprake brengen.

De NVAB richtlijnen adviseren bij tweelingzwangerschap tussen 20-24 weken afbouwen naar halve dagen en tussen uit mn hoofd 24 en 28 weken stoppen

17. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Ik voel de baby ineens best goed. Moet ik wel rustig liggen en geen volle blaas hebben:p

Gisteravond in bed voelde ik de baby heel lichtjes nog echt alle kanten op gaan:roflmao:
    Word nog een ribbentrapper ofzoo_O

Gliss and DangerBlonde like this.
  18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Waarom vallen rennies niet onder antiacidum? Calcium is toch ook een antiacidum, of heb ik dat verkeerd begrepen?

19. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,892
    8,065
    113
    Ik ben jaloers! Ik probeer soms héél hard te voelen, maar ik voel echt nul komma nul :o:

Leraje likes this.
  20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Volgens mij heeft dat te maken met de werkzame stof. Zoals ik het begrijp moet er minstens een algeldraat in zitten. Gek genoeg geeft de FK app wel aan dat Rennie onder antacida valt, en de website niet. Bijzonder!

@Gliss Ja ik dacht inderdaad onthouden te hebben dat je bij een tweeling ook sowieso eerder stopt! En nu je het zegt, jij zat met je contract idd. Heb je zelf een idee wat ze gaan zeggen? Einde of verlenging?

Share This Page