Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Is niet gek hoor, de eerste keer. Ik voelde het hij de eerste met 18/19 weken en had placenta achter.

Achterkantvandemaan likes this.
  2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Same :D Maar al mijn mama-vriendinnen garanderen me dat ws dingen die we nu al voelen waarvan we de darmen de schuld geven, achteraf tóch baby gaan blijken te zijn :p

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Oe en morgen 20 weken echo!!! Zo benieuwd, ook naar geslacht natuurlijk, maar ook of alles goed is. Zo spannend!!! Gelukkig mag ik al om 9.15u, dan hoef ik niet zo lang te wachten :roflmao:

Enigma, Kimm17, Gliss and 5 others like this.
  4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ah ok, dat zou het dan verklaren!

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ah leuk!
    Ik ga morgen denk ik maar weer hartje luisteren want ik word weer zenuwachtig ondertussen. Hoewel mijn man dan naar mijn groeiende buik staart en zegt: "Daar gebeurt echt wel wat hoor." :roflmao:

Gliss and Achterkantvandemaan like this.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Hopelijk een gezonde baby, en weet je na morgen eindelijk t geslacht:rolleyes:

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Nou ik ga morgen op zoek naar een goede bekkenfysio.. helaas begint hier de bekkenpijn weer de kop op te steken, gelukkig ben ik nu wel goed verzekerd ervoor.

En vabdaag ontzettend veel kleertjes gehad voor onze zoon, tot maat 80 hoeven we niet meer te kopen:roflmao:
    Enige wat een wel nog willen kopen is t geboorte pakje.

Ook een bokskleed opgehaald vanmiddag, dus dat hoeft ook niet echt meer:roflmao:
    En zo hebben we t toch bijna compleet al:cool:

Enigma, Gliss, Leraje and 1 other person like this.
  8. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,892
    8,065
    113
    Ik voel ook geen darmen :roflmao::roflmao::roflmao: ik voel echt niks gebeuren! Nog even geduld haha

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik voel mijn darmen heel vaak... of ik dénk dat het mijn darmen zijn ;) maar die zijn ook heel vaak wat verstopt dus ze rommelen ook veel :p

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Oh wat leuk! En proactief :D
    Behalve de bekkenfysio dan. Ik heb ook een afspraak gepland maar dan voor mijn onderrug. Is altijd mijn zwakke plek en ik voel hem nu ook alweer regelmatig vooral bij lang staan. Dus wil zorgen dat dat niet erger wordt.

Trouwens lijkt alsof binnensporten weer gaat mogen, dus we kunnen nu wel serieus naar zwangerschapscursussen of sport kijken!

Kimmetjuh90 and Gliss like this.
  11. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    @Leraje @M061987 ik voelde bij de eerste ook pas wat rond de 18 weken, en idd wat de rest zegt dat ik dacht huh zijn dat m’n darmen of niet… alsof je darmen rommelen zo blblblll haha snap je :roflmao:
    Moet zeggen dat ik dat dus nu al heel af en toe voel en denk huh dat kan toch niet nu al…? Heel even maar wat bubbeltjes en dan is t ook weer weg. Als ik stil lig in bed of op de bank. Volgens de vk zat de placenta ook nog voor deze keer (vorige keer achter). Heb woensdag de 13 weken echo, kijken ze dan ook naar de plaats van de placenta? Wil nog wel eens goed kijken of die idd voor zit of zelfs voor de baarmoederhals.. zou de bloeding wel verklaren van vorige week.

Leraje likes this.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ik durf het werkelijk niet te zeggen. Maar t zou opzich wel apart zijn als ze me niet laten blijven. Functioneer gewoon goed (altijd goede beoordelingen gehad) en in mijn optiek is t contact met alle collega's ook goed, dus dan moeten ze wel echt met iets komen. Andere kant voel ik me er toch onzeker over, knaagt iets ofzo dat me niet lekker zit.
    Maar misschien zijn t de hormonen of t feit dat t nu wel echt een ramp zijn als ik mn baan zou kwijtraken (kostwinner) dat t me zo nerveus maakt.

13. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Weet in elk geval als je nu minder uren moet gaan werken door je zwangerschap dat je gewoon 100% doorbetaald krijgt. En dat je baas een uitkering van het uwv krijgt voor 100% van de uren dat jij ziek bent door de zwangerschap. Dat is allemaal heel goed geregeld. Voel je dus vooral niet schuldig om minder te werken en eerder te gaan. Denk aan jezelf en je kindjes, dat is het belangrijkste.

Gliss and Leraje like this.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    @Gliss het is volgens mij altijd spannend, helemaal als je de kostwinner bent. Dan hangt er gevoelsmatig nog veel meer vanaf. Hopelijk gauw die verlenging binnen!

Mbt cursussen: Ik zit nu te denken aan ZwangerFit trouwens, ben even rondje gaan doen. Vind het vooral belangrijk nu prenataal dat ik zorg dat mijn onderrug enigszins stabiel houd en dat ik fit blijf, ben immers niet de jongste meer :p

Aantal vriendinnen raadt zwangerschapshaptonomie aan en hoewel ik een deel daarvan wel interessant vind klinken, klinkt een deel me ook heel zweverig in de oren... maar het ergste is het is reteduur :p 75 of 85 euro per sessie, holy shit, en het wordt niet eens vergoed door de verzekering! Zwangerfit is 10 euro per les en ik krijg 50 euro terug, dus de eerste 10x maar 5 euro per les ;)

Iemand anders nog andere tips? Hypnobirthing enzo lijkt me ook wat te zweverig voor mij. Ik ben meer praktisch en fysiek ingesteld, ik geloof wel in goed in contact staan met je lichaam etc, maar ik heb geen cursus nodig om me te vertellen dat ik tegen de baby moet praten ofzo :p (dat doe ik toch wel ;)).

Gliss likes this.
  15. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja dat weet ik. Maar dat klopt niet helemaal. Je krijgt 100% van het max dagloon van het UWV en ik verdien daar boven. Mijn werkgever vult dat aan (maar dat hoeft niet overigens) dus het kost mijn werkgever wel degelijk geld. Ik vind dat best een discriminerende regel eigenlijk voor vrouwen die een wat hoger inkomen hebben en hun werkgevers.
    T lastige is dus dat dat ook het probleem zou zijn als ik mn baan kwijt raak en de WW in ga (na verlof). Dat is niet alleen 70%, maar ook nog 70% van het max dagloon en voor mij dus een behoorlijke inkomensval, waardoor we in de problemen komen met onze hoge vaste lasten.

Maargoed dat is allemaal geen reden om niet op mn gezondheid te letten hoor. Maar dat is wel wat meespeelt in de timing van het bespreken.

16. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Zwangerschapsyoga? Dat is veel houding en ademtechnieken.

Ik vind dat eerlijk gezegd minder zweverig dan mijn gewone yoga ;) daar dwaal ik altijd een beetje weg de eerste 5 minuten als t over chakra's en zonnevlechten enz gaat en daarna gaan we voor mijn gevoel echt beginnen haha. Doe hatha yoga, wat wat fysiek actievere yoga is :)

Je hebt ook nog Mom in Balance geloof ik, dat heeft een vriendin van mij gedaan. Alleen dat zijn niet mega veel locaties (ik vond t te ver).

17. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Ik vond de zwangerfit vorige keer wel leuk, idd wat actiever. De rest sprak mij ook niet aan.

o dan verdien je inderdaad goed :| sorry dat wist ik niet haha. Ik ben een jan modaal die niet aan die grens komt, al verdien ik ook niet slecht (vind ik haha).
    Maar ik snap je zorgen en je overwegingen. Ik denk dat het wel goed komt, hopelijk heb je dinsdag gewoon een goed gesprek en kun je met een gerust hart gaan afbouwen en je verlof in.
    (Ik weet overigens niet wat je precies voor werk doet, iets met cliënten weet ik, maar als je zo goed verdient heb je dan niet ook een veel gevraagde functie, waardoor het risico op WW heel laag is? Of ben ik nu te kort door de bocht? Gewoon even uit nieuwsgierigheid :))

18. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ik heb een niet heel veel voorkomend beroep, dus wat terughoudend in online delen ivm herkenbaarheid ;)
    Het is idd een veelgevraagde functie wel, dus ik kom ook wel weer aan het werk. Maar heb t erg naar m'n zin waar ik nu werk (ben juist voor dit bedrijf weggegaan uit mn vorige vaste baan) dus zou graag blijven. En t lijkt me best lastig solliciteren of ergens nieuw te beginnen als je mega zwanger bent of net bevallen. Maar dat komt dan vast ook wel weer goed dan.
    Nu gewoon idd fingers crossed dat t een goed gesprek is dinsdag :)

DangerBlonde and Leraje like this.
  19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Zwangerschapsyoga heb ik ook aan gedacht, maar gek genoeg nog niet kunnen vinden in mijn regio. Zal nog wat beter zoeken. Op zich doe ik ook al yoga thuis en heb regelmatig yoga gedaan in het verleden dus ik vind dat ook wel fijn.

Ik merk dat het vooral lastig is qua tijden. Ik werk komend semester twee avonden, en moet in ieder geval vier dagen per week naar een van onze twee locaties (steden in de buurt). Ik ben dus al heel veel weg van huis... Weet niet goed hoe dit in te plannen. Die zwangerfit is wel in een van de twee steden waar ik werk, maar op een dag dat ik al van 9 tot 4 iig op locatie ben. Kan ik of weer naar huis en dan weer terug naar de stad, of van 9 tot 8 in die stad rondhangen. Beide klinkt niet ideaal. Andere stad heeft het alleen op zaterdagochtend of op de avond dat ik werk, maar om nou nog een dag naar die stad te gaan voelt ook een beetje onzinnig.

Eigenlijk baal ik vooral dat ik zoveel op locatie moet werken komende periode. Mijn eigen schuld, ik had twee middagen gewoon niet in moeten plannen. Maar had de lockdown verlenging voor werk dit keer niet zo erg gevonden haha, dan had ik veel vanuit huis kunnen doen.

20. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Zwanger solliciteren is lastig idd. Net bevallen kan wel prima hoor. Heb ik ook gedaan in mijn bevallingsverlof vorige keer haha, gesolliciteerd, aangenomen en werk er 4 jaar later nog steeds ;) niks is onmogelijk!

Gliss likes this.

Share This Page