Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Setjes qua kleding? En rompertjes ook x3 of wat meer?
    Zou je in de zomer uberhaupt rompertjes met lange mouwen nodig hebben?

Oef, dit deel vind ik wel lastig/spannend hoor!
    Ik ga dus heel veel kleertjes krijgen volgens mij, vooral die eerste fase omdat Boontjes nichtje een half jaar ouder is. Dus die maat 50 pakjes is die dan wel uitgegroeid, maar die hebben ze allemaal nog liggen ;)

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    In de zomer zullen rompertjes met korte mouwen voldoende zijn. Je kunt er altijd een dun pakje overheen doen met lange mouwen als het frisser is. Ik heb zelf toevallig een paar boxpakjes met lange mouwen besteld, en verder T-shirtjes en korte broekjes. Rompertjes koop ik altijd bij de Hema, vind ik echt de allerfijnste.

Leraje likes this.
  3. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Gliss and Leraje like this.
  4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    DangerBlonde likes this.
  5. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Rompertjes kun je nooit genoeg hebben :p vooral als er perongeluk een luier is doorgelekt of poep tot in hun nek :roflmao:

Leraje likes this.
  6. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,891
    8,065
    113
    Ik heb niet alles gelezen, sorry dames!
    Viel in bij kleertjes. Ik heb rompertjes met korte en lange mouwen in maat 50, 56, 62 en 68 haha. Ongeveer 6 van alle maten. Ik heb ook alleen maar overslagrompers, op aanraden van mijn zus.
    Ik ga ongeveer 10 kledingstukken van maat 50 en 56 kopen. Broekje en shirt en pakjes.

Ik verwacht nog wel wat kleding te krijgen als cadeautje dus ik wil niet teveel kopen.

Parel30, Gliss, Leraje and 2 others like this.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ja ik hoop dat het een beetje fijne temperatuur is in mei, zeg 20 graden ofzo. Zeker als ze te vroeg komen en sowieso in de eerste weken fijn als t niet te koud is. Scheelt een hoop kleertjes haha

Parel30 and Leraje like this.
  8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Hou er rekening mee dat kleine baby's ook midden in de zomer lange kleertjes aan hebben, omdat ze zich de eerste dagen/weken nog niet zo goed zelf op temperatuur kunnen houden.

Ik ga uit van 1x per week wassen en dus 2 setjes per dag (1 aan, 1 reserve). Lange mouw rompers heb ik eigenlijk niet, omdat ik die verschrikkelijk onhandig vind onder kleren met lange mouw. Dan zit de mouw van die romper altijd helemaal opgestroopt onder het truitje/pakje :cool::roflmao:

Parel30 and Leraje like this.
  9. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

Nov 6, 2016
    811
    471
    63
    Mijn zoontje is geboren in de hittegolf van 2019 en was een echte koukleum:roflmao: met 30 graden had hij een romper aan met korte mouwen, een trui en een broek en daaroverheen nog een omslagdoek. Heeft de hele zomer bijna wel een kruik nodig gehad dus het verschilt echt per kind hoe warm deze is de eerste weken.

Mijn zoontje spuugde veel dus had soms wel 4 setjes per dag aan... Ik had volgens mij iets van 5 setjes 50 en 8 van 56 waar je wat van moest omslaan.

Maar het is per kind verschillend hoelang ze in de maten zitten... Dus zou idd pas veel kopen als je bevallen bent. Ik koop nu denk ik weer iets van 5 setjes. 2 van 50 en 3 van 56. Als het een jongetje word dan kan ik mijn zoontje zijn kleding erbij pakken en als het een meisje is leen ik kleding van mijn zus die afgelopen augustus een meisje heeft gekregen. De rest word wel gekocht door familie en door mijzelf:rolleyes:

Had ik gisteren eindelijk weer een goede dag, is echt een rotweek tot nu toe geweest, heb de hele week bijna plat gelegen. Ik voelde me gewoon steeds zo misselijk en duizelig... Gisteren ging het goed gaat en toen werd ik verkouden... Misselijkheid en verkoudheid gaat niet samen:confused: ook die bloedneuzen zijn leuk....

Zo mijn geklaag is weer over:oops:

10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    He bah meid, hier ook verkouden, eigelijk iedereen behalve mn oudste dochter verkouden hier in huis.. en idd in combi met bloedneuzen is t feesto_O

11. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Ik ben begonnen met de meisjes kleding op Vinted te zetten, voor de liefhebber! :D
    Ik moest van de minimale prijs 1 euro maken maar ik kan bij meerdere kledingstukken gewoon een leuke prijs voor je maken ;) heb ook een boel gewoon in bundeltjes er op staan.

maatje 50-56 staat er nu op, ik kijk vanmiddag nog even naar 62 en 68 voor @mamavandave

https://www.vinted.nl/member/62359632-fabienneb1989

Eh bij deze weten jullie dan ook mijn voornaam :p

12. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Niet leuk, beterschap! En hopelijk gaat die misselijkheid voor jou wel nog over :(

dvk1990 likes this.
  13. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    Zo, ik ben ook maar weer uit mijn boze bui gekropen :D Was er even klaar mee. Stomme sonde doet pijn, kreeg nog heel bericht over alle leefregels die ik moet gaan volgen als placenta zo blijft (plus de combi met de bloedverdunners, dus gyns komen met boek aan leefregels). Was gewoon zo boos ook op echoscopiste. Als ik niet bij gyn had gelopen en zo was gaan bevallen zonder dit te weten :confused: was lekker misgegaan.
    Maar ja, kan gaan stampvoeten, maar daar schuift die placenta ook al niet van op :|

Nu maar op zoek naar een echobureau die weer pretecho's doet. Vind dat ik nu wel even lekker baby mag kijken zonder stom nieuws!

Qua kleding heb ik niet zoveel. Ook omdat ik geslacht niet weet. Paar neutrale dingen in maatje 50 en 56 en dan heerlijk losgaan met online bestellen zodra de baby er is.
    Rompers met lange mouwen vind ik ook niks. Had er wel een aantal gekregen, maar had een zomerbaby en een hittegolf. Eigenlijk niet gebruikt. Mouwtjes kruipen ook vaak op dan, doe mij maar rompers met korte mouw. Nu heeft ze soms wel rompers met lange mouw aan onder een wat dunner truitje op koude dagen.
    Hemarompers zijn wel aan te raden ja! Die zijn echt het fijnste.

Parel30, Gliss, Leraje and 1 other person like this.
  14. DangerBlonde

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Rompers met Lange mouwen voor de winter vond ik wel fijn, net wat warmer dan de korte mouwen. Idd beetje lastiger met aantrekken, maar in de zomer hebben we die echt niet nodig.

Ik heb een heel klein handje vol neutrale kleertjes uit de dozen gehaald, moet echt gaan shoppen… hè vervelend :p

Parel30 and Gliss like this.
  15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Wat waren nou die overslagrompers? Zeg ik dat goed? Wati s het voordeel daarvan?

Edit: volgens mij heb ik ze gevonden op de hemasite. Maar de gewone hebben leukere patroontjes :(

16. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,891
    8,065
    113
    H&m heeft ze ook!

Leraje likes this.
  17. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    Overslagrompers waren in het begin wel fijn inderdaad. Hoeven niet over het hoofdje. Al had ik ook wel gewone hoor. Bij een heel klein kindje of als kindje nog niet echt lekker is na bevalling is het vooral fijn als het niet allemaal over het hoofd hoeft.

18. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,891
    8,065
    113
    Ik heb kei leuk behangetje besteld haha! Dit weekend eens behangen, meubeltjes schuren en beitsen en de muren verven!

View attachment 713730

Splitijsje, Enigma, Parel30 and 2 others like this.
  19. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Primark heeft ook goed kope en leuke rompertjes
    Daar koop ik ze altijd :D

20. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Ha dames, vandaag de 20 weken echo gehad, was een hele onderneming want het is 45min rijden, 45min liep t uit en toen heb ik er ruim 2 uur gelegen voor alles goed in beeld was! Dorstttt Afin..

Alles was gelukkig goed met onze beide dames. Ze groeien mooi gemiddeld en schelen zelfs maar 4 gram van elkaar. Ze liggen als een stapelbedje in mn buik, baby 1 onder, baby 2 boven en het tussenschot dus dwars in mn buik. Beide placenta's liggen achter en niet voor de uitgang jeej!
    Het was erg leuk en bijzonder!

De gynaecoloog heeft de gezichtjes goed bekeken en vond ze best op elkaar lijken haha. Zij legde uit dat ze ook bij di-di tweelingen (ook bij ivf 1 tp) van hetzelfde geslacht toch nog 20-30% een-eiig zien, dus ze wilde dat niet op voorhand uitsluiten. Dus dat was iets andere redenering dan die we eerder hoorden met >95% kans twee-eiig. Daar komen we dus pas na geboorte achter.

Ze zijn alleen vergeten mn cervixlengte te meten. Nouja vast niet erg als dat met 22 weken bij controle gebeurd..

Didi5555, Splitijsje, Enigma and 4 others like this.

Share This Page