Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao: ik zou mijn baby echt vermoorden zonder jullie :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Leraje en mamavandave vinden dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haha ik wist ook niks, maar heb een heel fijn boek dat alles uitlegt en mn hele familie van mijn generatie heeft kleine kinderen, dus dan hoor je toch best veel. Op 24baby website kun je ook veel vinden.
    En hier komt de kraamzorg rond week 30 intake doen, volgens mij loop je dan ook alles nog even na

Leraje en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hahahaha nee joh, komt goed! Je krijgt straks direct na de bevalling een kraamverzorgster en het eerste wat zij doet is zulke dingen controleren, dingen zoals is het bedje wel goed opgemaakt. Sommige kraamverzorgsters maken het bedje zelfs nog een keer opnieuw op voor de zekerheid :cool::roflmao:

Komt echt goed. En veel adviezen en "regels" kun je best van afwijken of je eigen invulling aan geven of zelfs negeren, alleen dekbedje is wel echt 1 van de dingen waar ik echt de bibbers van krijg :rolleyes:

Leraje, Gliss en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Gliss Is het voor jou hoor! Stuur me even een privé berichtje, dan ga ik het naar je opsturen! :)

Bij de intake controleert de kraamzorg dat nog niet dacht ik hoor. Dat is echt een gesprek over je wensen tijdens de kraamtijd enzo. Ik dacht de allereerste keer dat ze vast alles wou bekijken, maar dat bleek helemaal niet het geval :roflmao: dat doet de kraamverzorgster die na de bevalling komt :) al zal het bij jou iets anders gaan, omdat de kleintjes nog even in het ziekenhuis moeten blijven waarschijnlijk! Dus je "leert" al veel in het ZH

5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @M061987 nee geen dekbed en geen kussen tot 2 jaar.
    Laken met deken mag wel en idd een hydrofiel onder het hoofdje vond ik ook altijd handig, als de baby dan een beetje spuugt hoef je niet meteen het hele laken te verschonen maar alleen de doek.
    Ik heb zelf wel slaapzakken vanaf het begin gebruikt, maar het was ook erg koud die winter. Je kunt kiezen eigenlijk tussen laken en deken of een slaapzak. Ze mogen in een slaapzak waarvan het gat van het hoofd klein genoeg is zodat ze er niet helemaal in kunnen kruipen per ongeluk.

Kijk eens op deze link wat ik laatst hier ook stuurde, staat ook een schema in voor kleding voor de nacht :) https://www.24baby.nl/baby/babykleding/welke-kleertjes-bij-welke-temperatuur/

Denk dat je in de zomer niet perse een slaapzak hoeft. Je kunt inbakeren als je kindje dat fijn vind ook met een XL hydrofiel doek, zo heb ik het toen van de kraamzorg geleerd haha. Die zijn fijn dun voor de zomer, niet zo duur als die inbakerdoeken of swaddle slaapzakken, en makkelijk te wassen.

Kraamzorg leert je veel in een week hoor, maak je geen zorgen haha je kunt niet snel iets heel fout doen!

mamavandave, Gliss en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hier lag mijn dochter in de zomer wel gewoon in een slaapzak (maar was al 6mnd toen) die is zo gewend aan die slaapzak, lag ze in haar luier in de slaapzak, anders sliep ze niet :roflmao:

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Haha herkenbaar, ik moest de slaapzak ook echt weer afwennen na iets meer dan 2 jaar toen ze naar t grote bed moest… die wurm bleef nooit stil liggen in bed en lag altijd ondersteboven in alle houdingen in bed :roflmao:

@Gliss de aerosleep topper mag je niet gebruiken met een kruik als je die nodig hebt de eerste weken. Als de kruik gaat lekken blijft het hete water in die topper staan omdat dat niet water doorlatend materiaal is, en dan verbrand je je kind. Als de kruik niet meer nodig is mag de topper er gewoon in :thumup:

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat onwijs lief, t scheelt zoveel met alles keer 2. Ik stuur je een berichtje.

O haha ik dacht de kv die checked even of ik alle benodigdheden heb voor de 1e week. Lalala.

9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dank voor de tip, maar dat komt goed dan, want ze liggen eerst in de tweeling-hangwieg bij ons op de kamer alvorens ze naar t ledikantje verhuizen. De wieg heeft van die biologische wol matrasjes ofzoiets (ik vond de wieg gewoon leuk, tweedehands gescoord, maar die is blijkbaar erg 'verantwoord' -Hussh cradle-).
    Voor de lefikanten stond wel de toppers en lakentjes op mn verlanglijstje

DangerBlonde en mamavandave vinden dit leuk.
  10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hahaha nee, ik moet zeggen dat ik niet precies meer wat wat ze bij de 1e toen precies heeft achter gelaten (is al weer bijna 12 jaar geleden :eek:) maar ik geloof dat ze wel wat info achterlaten enzo. Oh en veel kraamzorg organisaties hebben wel een lijst op hun website of app als ze die hebben met dingen die je nodig zou hebben!

Wel nog een enorme aanrader algemeen voor iedereen. Vervang de navelklem door een cordring!!!! Zoveel fijner voor die kleintjes dan die grote plastic klem die nog altijd standaard in het kraampakket zit :rolleyes:

Gliss vindt dit leuk.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Kun je die zelf achteraf nog vervangen of moet je die afgeven aan verloskundige bij bevalling? Want weet niet hoe dat dan in t ziekenhuis gaat ..

12. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    #2932 Enigma, 21 jan 2022
    Laatst bewerkt: 21 jan 2022
    @reageren op de appgroep. Gewoon wie wanneer zin heeft hoor. Meestal is zo'n groepje vooral in het begin heel druk, wordt vanzelf rustiger. Niemand zal het raar vinden als iemand wat minder kan reageren. Ik lig nu hele dagen op de bank, forum en app nu ook veel meer dan als ik weer aan het werk ben. En zo gaat het meestal bij anderen ook wel. Zolang niemand een excelbestandje bij gaat houden met wie op wie reageert en hoe vaak dan komt het wel goed :roflmao:

@slaapzakjes/dekens etc. Baby's slapen de eerste tijd nog lekker in de kleding die ze dragen. Dat hele omkleedgedoe in pyjama ben ik pas later mee begonnen. Had wel een heel fijn dun slaapzakje van Lodger gekregen. Daar ga ik nu nog een extra van zoeken. Die was wel erg fijn! In de hittegolf had ik dan alleen dat slaapzakje aan en geen dekentje. En als ze een jurkje of zo droeg wat me niet zo lekker leek zitten voor de nacht dan in romper in dat slaapzakje en zo onder dekentje.
    Nu heb ik helemaal geen dekens meer in bed. Dat kind van mij slaapt in zulke rare houdingen dat ik het niet vertrouw. Dus nu een pyjama en lekker dikke slaapzak.

@kraamzorgintake, heb wel gehoord bij anderen dat bij de intake alles wel werd gecontroleerd. Zal ook wel weer verschillen per organisatie. Vorige keer had ik intake telefonisch, dus ik heb geen idee eigenlijk.

@echomaken die echo aan huis ga ik even opzoeken! Die was ik alweer vergeten dat die er ook was.

Parel30 en Gliss vinden dit leuk.
  13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    #2933 mamavandave, 21 jan 2022
    Laatst bewerkt: 21 jan 2022
    Wij hebben voor Kraamzus gekozen, net als de vorige drie keer. 1e zwangerschap kwam ze hier thuis en de zwangerschappen erna bellen ze. Dan is het niet meer interessant :roflmao:

@Gliss Die geef je inderdaad aan de verloskundige, verpleegkundige of gynaecoloog in het ziekenhuis. Degene die de klemmen op de navelstreng zet moet hem hebben. Achteraf omwisselen gaat helaas niet. Eenmaal geklemd is geklemd. Maar als jij aangeeft in het ziekenhuis dat je de cordring wil gebruiken ipv een klem moeten ze daar naar luisteren. Ook bij een keizersnede. En juist voor die hele kleintjes is dat zoveel fijner dan die grote plastic klem. Ik ben er ontzettend enthousiast over. Beste uitvinding ooit!

Ik heb mijn man daar toen een beetje de verantwoordelijkheid over gegeven en het direct toen we in het ziekenhuis kwamen aan iedereen duidelijk gemaakt, maar manlief moest van mij zorgen dat die cordring erom kwam (ook omdat hij de navelstreng doorknipt). Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en was een beetje bang dat er niet geluisterd zou worden, maar is helemaal goed gekomen!

Gliss vindt dit leuk.
  14. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Oh ja, die cordring moet ik nog even kopen! Vorige keer al veel goeds over gehoord, maar toen had ik hem niet besteld. Wil hem nu wel.

mamavandave vindt dit leuk.
  15. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Die van ons sliepen alleen fatsoenlijk in een puckababy mini slaapzak.

16. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn zoontjes waren zo mega druk met hun armpjes dat ze zich zelf steeds wakker deden slaan. Dus inbakeren of een slaapzak zonder armsgaten waren hier echt een redding.
    Toen ze teveel gingen bewegen in bed, ben ik langzaam overgestapt op een normale slaapzak.
    De jongste is nu 1 jaar en 8 maanden en slaapt nu in een dikke winterslaapzak van de Hema. Echt een aanrader btw!
    Bij ons is het echt heel koud boven. Dus hij heeft kleren aan en dan een slaapzak + een deken :p

Oudste heeft een dikke pyjama, fleece deken en een dekbed :p

* ohja wij hebben alles van aerosleep, in het ledikantje waar de jongste nog in slaapt. Zit alles van aerosleep. En boven op zolder staat een mini baby bedje voor straks langs mijn bed te zetten. Daar heb ik ook alles van aerosleep voor gekocht.
    Mijn vriend stond erop dat we dat zouden kopen.

17. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nog nooit van een cordring gehoord, even gelezen en t klinkt wel fijn! Waar koop je die?

18. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Haha daarom is zo een groepje zoooo handig.
    Had ik ook bij de eerste, alle gekke vragen die ik had konden andere mama's mij fijn mee helpen.
    Als ik er alleen voor had gestaan was ik gek geworden :roflmao::roflmao::roflmao:

Leraje en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  19. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn telefoon staat altijd op niet storen :p
    Als ik zin heb om te reageren doe ik dat. Als ik er echt geen behoefte aan heb zeg ik niks.
    Maar soms is zo een groepje wel handig voor de meest rare vragen waar je mee zit.
    Ook ik twijfel soms nog en dan is een tip van een andere mama krijgen heeeeel handig :D

20. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    @appgroepje: ik bedoelde het vooral dus na de geboorte omdat niet iedereen (inclusief ikzelf) het prettig vindt om namen + foto's op een openbaar forum te delen. Maar met jullie deel ik het heel graag straks!

Verder vind ik een forum ook juist fijn omdat je inderdaad rustig kunt teruglezen. En soms meer reageren en andere keren minder.
    Maar ik zet appgroepen ook rustig op dempen als ze te hard gaan en dan lees ik later wel terug ;)

Ik vind dit topic en ons groepje sowieso heel fijn voor de herkenning van de zwangerschap én voor de tips voor straks! En de gezelligheid ;)

Parel30 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina