Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.888
    8.057
    113
    Ik was net aan mijn man aan het vertellen over aerosleep enzo, en waar dat voor diende. Zegt ie: maar daar hebben ze toch ook gewoon druksensoren voor? Die plak je op zijn rug en als ie zich dan omdraait gaat er een alarm. Hij is nu aan het googlen of het bestaat :roflmao:

Leraje vindt dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Er bestaat wel zoiets met sensoren die ademhalingsbewegingen registreren. Maar dat lijkt me niet goedkoper dan aerosleeptopper :roflmao::roflmao:

https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/alarmmatjes#:~:text=Het%20is%20nooit%20aangetoond%20dat,niet%20ademhalen%20is%20heel%20gewoon.&text=Alarmmatjes%20kunnen%20die%20oppervlakkige%20ademhaling%20niet%20goed%20meten.

Leraje en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.888
    8.057
    113
    Haha te grappig

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Plaatste er nog linkje bij, zie hierboven

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hahaha! Ook zo'n praktische man :p

Hier nog geen cent uitgegeven, behalve dan aan een paar kleertjes. Echt bizar hoeveel we (gaan) krijgen... wiegje kunnen we overnemen dus, maar ook het ledikant waar ik zelf nog in geslapen heb <3 (Misschien verven, maar bouw heel leuk vind ik. Hij is nu gewoon grenen kleur, dat matcht de vloer wel op de kamer. Moeten eerst even gaan kijken wat er goed staat met het behang/kleuren die we nog niet hebben ;)). Box van vrienden of mijn eigen oude box (lekker ouderwets maar dat matcht beter met de oude houten meubels die we al in de woonkamer hebben). Borstkolf - nou ja wel 4 borstkolven, zowel handkolf als elektrische. Niemand weet wat ze met die dingen aan moeten :roflmao: Set wasbare luiers (moeten wel uit Engeland komen dus wellicht nog wel porto betalen als ze niet mee kunnen met een tripje van hun of ons). Commode doen we voorlopig niet, maar ik zou letterlijk een hele babykamer-inrichting van vrienden kunnen krijgen inclusief commode en schommelstoel haha (die niet past in ons huis :(). Maxicosi krijgen we. Kleertjes gaan we denk ik ook veel krijgen, zeker in de eerste fase. Draagdoeken krijg ik. Kan volgens mij zelfs zo'n draag-rugzak krijgen.

Het enige dat tot nu toe een grote uitgave gaat zijn, is de inbouwkast zelf (hout is duur op het moment! En de rails ook) en dan verf + saus + behang enzo, dat is allemaal bepaald niet goedkoop op het moment.

Denk dat vooral kinderopvang en luiers en dat soort dingen de kosten hier op gaan drijven... al zullen we voor het ledikantje ook een nieuwe matras + extra's moeten kopen! Maar dat kan ik nog uitstellen tot hij/zij een half jaar oud is, toch? :roflmao:

(oh ja en nog een kinderwagen! Die wil ik tweedehands kopen, maar dan nog zal het wel niet héél goedkoop zijn).

Vergeet ik nog iets? Er is zoveel om aan te denken... al is niet alles ook even nodig denk ik. Maar beetje sneu als ik iets cruciaals vergeet hahah.

6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Aldus mijn vorige kraamhulp: Een aerosleep is in principe nog niet nodig totdat ze zichzelf kunnen omdraaien op de buik. En tegen de tijd dat ze dat kunnen met een maand of 3 gemiddeld, zijn ze vaak ook zo sterk dat ze hun hoofdje uit het matras kunnen optillen en draaien zodat ze niet verstikken.
    Laat je je kindje op de buik slapen de eerste maanden dan is dat natuurlijk anders. Dat raden ze sowieso af, en een aerosleep geeft ook niet 100% garantie dat een kindje dan niet stikt. Het speelt vooral in op het gevoel van de ouders; ‘je wilt toch alleen het beste en het veiligste voor je kindje? Je moet er toch niet aan denken dat…’

Hoor je de stem van de verkoper al? ;)

Maar het werkt wel haha wij zijn ook voor de aerosleep gevallen op deze manier vorige keer. Achteraf niet nodig eigenlijk, maar goed.

Is het trouwens niet zo bij wiegendood dat die kindjes vaak een onderliggende aandoening hebben? Ik weet het niet hè. Of dat ze helemaal geen oorzaak kunnen vinden…

O ja nog een tip: ga geen grote hoeveelheid flesjes kopen. Dat was mijn beginnersfout. Hele collectie gekocht van een merk en uiteindelijk kon mijn dochter hier niet uit drinken. Ze had zo’n sterke zuigreflex dat ze alle flessen vacuüm trok en er niks uit kreeg. Andere merken moeten proberen tot we bij iets uit kwamen wat wel lukte. Ik zou nu eerder een flesje halen of een paar van verschillende merken en uitproberen.
    Meest geaccepteerde is de dr Brown met smalle hals blijkbaar, bij die zijn wij uiteindelijk ook uitgekomen.
    Ik weet overigens niet hoe het zit als je ook borstvoeding geeft, dan adviseren ze volgens mij ook andere vormen spenen en flessen. Heb ik nooit gegeven dus daar ben ik even bleu in. :cool:

Zelfde geldt overigens voor fopspenen. Koop een enkele of haal ze uit de vele gratis babydozen die je kan aanvragen. Kijk wat je kindje accepteert. En heb je zo’n stront eigenwijze als die van mij dan helemaal geen fopspeen :roflmao: alles dus nooit nodig gehad.

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.888
    8.057
    113
    Ik dacht altijd dat de wiegendood een onbekende oorzaak heeft. Als ze stikken in het matras, is de oorzaak toch gewoon verstikking? Maar ik heb géén idee, wil me er ook niet teveel in verdiepen haha. Ik hoor het wel van de kraamhulp of alles in orde en aanwezig is!

8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.888
    8.057
    113
    Mijn man gaat nu een McFlurry halen voor me!!!! Hoe geweldig!

Didi5555, DangerBlonde, Kimm17 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Volgens mij is alles wat niet duidelijk aanwijsbaar is, onder wiegendood geschaard. Maar een theorie is dat het te maken heeft met verstikking. Een andere theorie dat het gaat om onderliggende aandoeningen. Het zou ook kunnen dat sommige kindjes gewoon niet helemaal goed ontwikkeld ademhalingscentrum in de hersens hebben, waardoor ze niet het goede signaal krijgen om zich evt om te draaien. Maar het is dus allemaal niet verklaard, dat maakt het inderdaad makkelijk voor verkopers om er op in te springen.

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wij hadden geen aerosleep, onze jongste wilde er niet op slapen. Hier overigens tot nu toe drie keer een buikslaper. Het is niet het advies, maar als je baby op geen enkele andere manier wil slapen. Uiteindelijk moeten alle baby's leren om op hun rug te slapen, dit is namelijk een hele onnatuurlijke houding, want is heel kwetsbaar en "open". Het is echt iets wat bedacht is, idd om babysterfte tegen te gaan. Mijn kinderen liggen de eerste weken bij mij op de borst, of half op hun zij, en daarna dus op hun buik. Op de rug hebben ze geen van allen willen slapen. Eigenwijze kids :roflmao:

Die ademhalingssensor is een verschrikking! Heel vaak vals alarm, wat ik ervan gehoord heb in m'n omgeving. Dan is een co-sleeper echt veel handiger en fijner, want je merkt het echt als er iets met je kindje is als je er vlak naast ligt.

Eens met de spenen en flessen. Hier was dat ook per kind verschillend. Ik heb Dr Brown en Difrax in huis. Van spenen wel alleen difrax (natural) vanwege de vorm.

@Gliss Ach, stom, ik had er wel even een paar kleertjes bij kunnen doen ;) broekjes maken is zo'n typisch iets wat super snel gaat, dus zo klaar is!

Qua kleding maak ik veel en daarnaast koop ik in de sale, en ook vooral veel Hema en Zeeman. Hartstikke leuke kleding, en prima kwaliteit vind ik altijd!

DangerBlonde, Gliss en Leraje vinden dit leuk.
  11. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @mamavandave wat een gezeik met je werk. Echt niet leuk dat het zo moet gaan. Allemaal onnodige stress.

@aerosleep is inderdaad wat @DangerBlonde ook al zegt. Vooral goede marketing. Maar ja, ga tegen zwangere vrouwen beginnen over veiligheid voor hun pasgeboren baby... niet gek dat het als een gek verkoopt. En ja, ook hier een aerosleep topper en weet ik het wat voor ongein. :D
    Wiegendood is inderdaad overlijden door onbekende oorzaak.
    Die sensormatjes had een vriendin van me, dat kreng ging dan soms ineens af terwijl er niks aan de hand was. Ze hebben hem op gegeven moment weggegooid, werden er bloednerveus van :confused:

@flesjes, ik had geloof ik alleen het kleine avent flesje wat in een gratis pakket zat. Die dingen zijn snel gehaald als je er meer nodig hebt. Ik gaf wel borstvoeding, dus was ook niet van plan een hele set in huis te hebben. Dochter bleek flessen te weigeren, dus zo wel meerdere soorten en maten nog gekocht om uit te proberen.
    Nu zorg ik ook dat ik een flesje heb voor het begin en eventuele bijvoeden en dan zien we wel weer verder. Hopelijk lukt de borstvoeding gewoon weer.
    Wat ik wel echt heel fijn vond om in huis te hebben waren een paar sachets kunstvoeding. Je hebt verpakkingen met 3 sachets voeding. Vond het een heel fijn idee dat als het niet lukte qua borstvoeding ik iets achter de hand had. Dat je niet 's nachts met een huilende baby zit en handen in je haar zit.
    Fopspenen had ik ook de gratis zooi uit een pakket en nog bibsspeentjes gekregen. Maar die van mij vond het ook maar niks. Dus heb ze wel geprobeerd, maar al snel weggegooid. Zal nu vast wel weer ergens eentje krijgen, ga niks aanschaffen. Eerst maar kijken wat voor een dit wordt.

Leraje en mamavandave vinden dit leuk.
  12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja die pakjes van Nutrilon met poederzakjes per voeding zijn echt een aanrader! Moet ik ook nog even halen. "Vroeger" hadden ze ook kant en klare pakjes, net als pakjes drinken voor kinderen/volwassenen. Die had ik altijd mee voor onderweg als nood. Ideaal, want hoefde dan dus geen water meer bij, maar die zijn uit de handel helaas!

Leraje vindt dit leuk.
  13. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Hier ook een buikslaper. Was allang blij dat ze even sliep! Dan maar op haar buik. Ze sliep eerst in de cosleeper of bij mij in bed. Maar als ze op haar buik lag vond ik het toch fijner als ze in haar co lag, dan is samen slapen wat minder veilig, dus toen wel weer geprobeerd haar vaker in de co te krijgen.
    Ze ligt nu nog steeds altijd op haar buik. Kan echt niet op haar rug slapen.

De baby komt straks ook weer lekker naast me in de co of bij me in bed. Misschien eens overdag in ledikantje, maar heb eerst wieg beneden staan, dus dat zal wel even duren.

mamavandave vindt dit leuk.
  14. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Zijn er nog wel, maar volgens mij alleen nog in ziekenhuizen etc. Niet meer voor particulieren te krijgen. Wel jammer.

Kun je niet een keer een naaicursus gaan geven voor die broekjes :roflmao: Ik wil het echt leren, maar moet eerst die naaimachine gaan snappen :roflmao:

Leraje en mamavandave vinden dit leuk.
  15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja klopt, in het ziekenhuis hebben ze van die kant en klare flesjes, maar die pakjes voor particuliere verkoop zijn er dus uit. Zo jammer!

Ha, ik wil je best wel eens even een cursus geven hoor!!! En natuurlijk wie er verder maar interesse heeft :roflmao:

Leraje vindt dit leuk.
  16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik kreeg van de aardige dame van de AH een tweede Ouders van nu zwanger box (iemand had m niet opgehaald) toen ik mijne kwam halen, dus nu o.a. 2 gratis -best wel leuke!- hydrofieldoeken van Meyco en 2 gratis difrax speentjes. Prima :D

Moet die box bij de prenatal nog ophalen. Hoop reclamezooi wel, maar dat kan in de papierbak en de mails een week lang consequent afgemeld en nu krijg ik ze niet meer :thumup:

Leraje, DangerBlonde en mamavandave vinden dit leuk.
  17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Bij mij hebben ze toen mijn afhaalcode niet eens gescand. Had er zo nog één kunnen halen de dag erna :roflmao: maar idd, zitten leuke dingen in. Die van de Prénatal ook! Ik krijg trouwens helemaal geen spam mail. Volgens mij kon ik bij de aanvraag aanvinken dat ik geen mail wou ofzo.

Gliss vindt dit leuk.
  18. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hou op, nou wil ik ook :roflmao:. Enjoy!

Leraje en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ooooeee ik heb nog nep Ben&Jerry's chunky banaan in de vriezer!

(Alsof ik nog iets kan eten 's avonds zonder propvol te zitten en buikpijn te krijgen :rolleyes: ik eet echt veel minder dan normaal nu.... :$)

Leraje, Achterkantvandemaan en Splitijsje vinden dit leuk.
  20. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    man heeft net een mini cornetto uit de vriezer gehaald. Geen Mac flurry, maar wel lekker.

mamavandave en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina