Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nee dat hoeft niet, je kunt het 3 maanden van tevoren aanvragen geloof ik. Als je de startdatum weet en je hebt het contract van de opvang met de uren, tarieven en het LRK nummer kan je dat volgens mij al doen. Toen mijn dochter van de opvang naar de bso moest heb ik dat ook van tevoren aangevraagd. Je krijgt de toeslag elke 20e van de maand. Ik weet nu alleen even niet meer heel zeker voor de eerste keer of je die vooraf of achteraf krijgt. Ik meen vooraf.

edit: ik heb even op m’n bankrekening teruggekeken, je krijgt het vooraf. Dus in januari voor februari. Dus als je het op tijd geregeld hebt dan hoef je niet zoveel voor te schieten denk ik :)

Ik was van plan het aan te vragen ergens na de geboorte uiteraard (want daarvoor heeft je kind nog geen bsn nummer en dat heb je nodig) zodra ik weet wanneer ik weer ga beginnen met werken. Belastingdienst is niet de snelste dus doe t sowieso minimaal 6 weken van tevoren, liefst nog eerder.

Gliss vindt dit leuk.
  2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Hier ook enkel de woonkamer verwarmd. Badkamer en slaapkamer staan dag en nacht ramen open, heerlijk! Wel koud ja, maar nu ik zwanger ben minder last van dan anders. Normaal is het ijskoud om te douchen! Maar we hebben dan ook nog niet echt winter gehad, dat is een gelukje.

3. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb een gaskachel dus die blijft nu al helemaal uit :roflmao:
    Haha dat verhaal herken ik van m’n studenten appartement :roflmao: mini boiler onder aanrecht voor douchen en alles.. haren wassen (ik heb mega dik lang haaar) en alles scheren in 1 douchebeurt ging niet :rolleyes:

4. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Brrrrr ik koukleum zou kapot gaan :roflmao:

5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ja ik normaal ook :roflmao::roflmao::roflmao: maar vind het zo onnozel om verwarming aan te hebben in een badkamer voor 10 minuten. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn met een kindje..

6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier gelukkig geen last vande energie stijging, heb m vast gezet voor 3 jaar voordat die verhoging erdoor kwam:rolleyes:

Ik wil ondanks dat ik afgekeurd ben als ik eraan toe ben na de bevalling en herstel periode toch kijken of ik een baan kan krijgen ergens in de productie ofzo (heb geen mooie diploma's helaas).. maar dat zie ik dan wel, heb iig inkomen dat scheelt, al is t niet veel:roflmao:

Hier doe ik wel de kachel aan als de kinderen in bad gaan zodat t niet steenkoud is op de bovenverdieping

7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @ werken
    Ik werk sinds we de eerste hebben gewoon 32 uur.
    Heb dat bij de eerste verkeerd aangepakt vind ik zelf. Want ik werkte toen in de horeca en 2 avonden dus. Dat was echt geen succes.

Bij de 2e heb ik gezegd dat ik tot de baby 1 jaar is ouderschaps verlof wil opnemen.
    Nou dat werd minder omdat m'n contract niet verlengd werd. Maar toen kwamen we er ook achter dat tot het 1e jaar ook weer niet hoeft.

Nu ga ik als mn contract verlengd word, tot de baby 6 a 7 maanden oud is 24 uur werken en daarna weer 32 uur. En probeer achter m'n verlof ook m'n vakantie erachter aan te plakken.
    Ik zorg dat ik de woensdagen en vrijdagen niet hoef te werken op de zaak. Dat waren toch maar halve dagen. Scheelt weer onnodig kilometers rijden.

@energie en gas
    Wij wonen in mei 2 jaar in ons nieuwbouw huis, de mensen die het gebouwd hebben, hebben overal vloerverwarming erin gelegd ook boven.
    Maar wat een bedrog is dat. Met een groot huis betaal je je scheel.
    Dus bij ons staat het onder op 18 graden en boven uit.
    We gaan airco's plaatsen en die zetten we zo nu en dan aan om even te verwarmen.
    En we hebben de gasprijs enzo toen vast laten zetten, geen idee wanneer dat afloopt. Dus we hebben nog een beetje geluk e

Leraje vindt dit leuk.
  8. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik heb 0,0 diploma's, ja 1 mbo Secretaresse. Heb je geen drol aan. Maar ben nu werkvoorbereider in de installatietechniek.
    Alles kan en is mogelijk als je kansen krijgt :D

Kimmetjuh90 en Leraje vinden dit leuk.
  9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik denk ook over airco’s, dat zou nog iets zijn om de gas rekening te drukken. Elektra is niet zo duur.
    Elektrische vloerverwarming @mamavandave die had onze eerste eigenaar op de hele benedenverdieping geïnstalleerd, knettergek! 1 maand aan, 400 euro; ja doei. Die ging dus nooit meer aan. Nu hebben we vloerverwarming op water. Maar die gaat dus op de ketel, met gas.

ouderschapsverlof: ik wil even afwachten hoe deze baby gaat slapen met 3 maanden. Als die goed slaapt dan kan ik weer beginnen met werken, slaapt hij slecht dan plak ik er misschien ook nog wat tijd achteraan. Dat brak me echt op vorige keer met een slechte slaper.

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja met dat slecht slapen is ook een goeie om rekening mee te houden
    De 2e bij ons sliep pas door toen die ongeveer 1 jaar werd.
    Ik was een zombie met 3 a 4x per nacht eruit.
    Wist soms niet meer of ik van voor of achter leefde:p

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja klopt ben ik met je eens, maar ik heb ook nog eens een stempel ;)
    En dat schrikt de meeste helaas af.
    Ik krijg geen eerlijke kansen helaas, dus ik zal avondschool moeten proberen ofzo om toch iets van mn leven te maken...

12. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ik nu niet, in de kraamzorg is dit toch al een dingetje... Ook al is het door de drukte bijna niet meer 1 op 1 zorg te waarborgen, proberen we het wel en dat gaat niet samen met ouderschapsverlof... Wel ben ik met mijn zoontje een contract naar beneden gegaan waardoor ik nu na 8-10 dagen werken ongeveer 6 dagen vrij heb. Na het verlof van deze kleine ga ik op rooster werken waardoor de opvang beter te plannen is, nu betaal ik ook voor de dagen die hij niet heengaat als ik vrij ben.
    De eerste 6 tot 9 maanden, als ik borstvoeding geef, hoef ik geen nachtdiensten te doen. Bij mijn zoontje zijn dat er zelfs 10 geworden ivm slechts slaper.
    Mijn man neemt gelijk 6 weken na de bevalling vrij en heeft daarna weer een volledige papadag ipv een halve.

@energiekosten, wij hebben ook vloerverwarming maar hebben ons maandelijkse bedrag altijd hoger te staan, dus nu komt deze overeen met de stookkosten.. zodra het weer warmer wordt kan de verwarming weer uit, we wonen in een nieuwbouwwoning die de warmte goed vasthoud en in de zomer doen de zonnepanelen weer hun best. Dus wij voelen er gelukkig weinig van.
    Als ik die bedragen voorbij zie komen wogen we hoe dan ook niet klagen... Ons maandelijkse bedrag staat onder de 200 euro en is ook nog gewoon variabel... Wij denken ook aan een airco, helemaal om de warmte kwijt te raken in de zomer, maar ook om in de koudere maanden idd een beetje bij te warmen zonder dat de gasrekening omhoog vliegt.

Gisteren een redelijk goede dag gehad dus fijn mijn verjaardag kunnen vieren. Vandaag is mijn moeder jarig en het gaat nog steeds wel goed al is de misselijkheid wel weer naar mijn keel geslopen.. zoontjelief was ook heerlijk aan het rommelen... Hij is sinds afgelopen juli een erg slechte slaper.. wou in het begin niet op bed en we deden er bijna de hele avond over om hem in slaap te krijgen... Nu is dat gelukkig beter. Maar snachts word hij bijna altijd tussen 1 en 3 wakker en dan voor de rust namen we hem maar in bed... Nu met mijn buik en overgevoelige borsten is dat bijna niet meer te doen, hij beweegt namelijk soms veel in zijn slaap. Dus koste mij en mijn man alsnog een nachtrust... Sinds deze week weer wat strenger in het doorslapen, hij mag wel op ons bed in slaap vallen, dan kunnen we hem na een verhaaltje gewoon alleen laten, en snachts komt hij tot 6 uur / half 7 zijn kamer niet meer uit en blijft 1 van ons bij hem tot hij rustig is.. 3 nachten ging dit goed en vannacht moesten we om het halfuur naar hem toe... Pfff.... Het is even doorzetten maar hoop dat hij snel doorheeft dat het klaar is... Heb nu ook zo'n schaapje besteld die aan de kleur laat zien dat het nog geen tijd is... Laten we hopen dat hij het dan wat beter snapt... Woensdag moet ik naar het consultatiebureau ivm zijn spraak dus kan dan ook wel even vragen of ze nog tips hebben.. al hebben we naar mijn weten alles al geprobeerd hebben... Heb zelfs een Zoutkamp gekocht om de slechte ionen uit zijn kamer te halen of zoiets:roflmao: gelukkig is het een mooie lamp om straks ook borstvoeding bij te geven:D

13. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Herkenbaar hahaha hier ook tot ruim 10 maanden, zelfs nog met nachtvoeding… altijd honger die spriet hier…

hebben ze bij jou in de gemeente niet een mobiliteitsbureau? Of een werkcoach? Hier kun je trajecten volgen via dat bureau en dan aan een baan komen, ook als je een stempel hebt. Misschien is dat wat voor jou?

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nog gefeliciteerd!
    En die nachten zijn erg vervelend idd vooral als je je zo beroerd voelt. Is je zoontje bang snachts? Mijn dochter had rond de 2 jaar ook zo’n fase. Een nachtlampje en de deur een stukje open snachts hielp hier uiteindelijk wel. En op de gang ook een nachtlampje zodat het nergens meer helemaal donker was. Nu nog steeds dat alles. Want voor donker is ze bang, nu nog (is nu 4). Spoken en al die fantasie dingen spelen nog wel een rol…
    En die slaaptrainer met een lampje werkte hier erg goed! In het begin nog terug naar bed sturen als ze te vroeg was, soms ook met drama en tranen haha maar hup je aapje is nog niet wakker, als hij wakker is mag je opstaan. Week of 2 volhouden en toen snapte ze het. Ze mag van mij wel een boekje lezen of rustig spelen op haar kamer nu als ze vroeger wakker is (vaak word ze een half uur te vroeg wakker of zo) maar ze mag niet van haar kamer af voordat het aapje wakker is. Behalve om naar de wc te gaan. Volhouden mama, je zoontje leert het wel! Zijn lastige fases soms…

15. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    We dachten dat het idd angst of verlatingsangst was... Hij begon toen net hij de peuter en de opvang ( hiervoor paste mijn moeder altijd op, maar die is een opleiding gaan volgen) dus dachten dat het gewoon te veel nieuwe dingen in 1x waren. Middagslaapje was ineens ook foetsie al komt die nu weer langzaam terug godzijdank...
    Van het nachtlampje had ik het idee dat hij er wakker van word dus sinds deze week de deur idd op een kier en de badkamerlicht aan. Hierdoor slaapt hij nu rustiger in.

Ja we zullen nu wel moeten volhouden, dit gaat niet over zonder strijd en hebben gewoon geen groot bed.. hopelijk is het binnen 2 weken wat beter. Dat we hem in de avond als wij op bed gaan nog even moet overhevelen naar zijn eigen bed vind ik niet erg. Zolang hij snachts maar lekker slaapt, is ook vervelend hem zo overprikkeld en vermoeid te zien nu.. straks maar even met hem lekker op de bank liggen. Hopelijk werkt dat lampje hier ook.

16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja via t uwv zou ik dat dan moeten regelen, maar das vaak onder behoud van uitkering, en dat wil ik gewoon niet.. ik wil financieel er op vooruit gaan, dat we wat meer te besteden hebben ook.. (klink nu als een zeikerd) maar leef al sinds mn 19e van maar 1000 in de maand...
    En das straks met 3 kinderen niet te doen..

17. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Dat slechte slapen is ook wel erg pittig ja! Ben zo benieuwd hoe deze baby gaat zijn. Dochter slaapt nog maar sinds een paar weken door. En nog lang niet elke nacht. Hoop zo dat deze baby een slaapkop is :D

Vandaag 24 weken zwanger! 24 weken... de magische grens toch wel.

mamavandave, Didi5555, Gliss en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik voel me soms echt zo’n verbitterde oude heks :|
    Kreeg net een berichtje van een kennis die vandaag bevallen is.
    Zwanger in een wip (letterlijk haha), niet eens aan het proberen.. een zwangerschap zonder vuiltje aan de lucht, geen kwaaltjes niks, super fit geweest hele zwangerschap, en nu ook nog super snel en makkelijk bevallen, pijnstilling neuh was niet nodig…

Ik kan het niet helpen maar ik ben wel jaloers hoor. Allemaal veel te perfect. Zou ze bijna een huilbaby toewensen :oops::oops::oops: maar zul je zien dat het ook zo’n perfect kind is wat amper huilt en alles perfect volgens het boekje doet.

19. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    medeheks meldt zich hoor! :cool:ik kan dat ook heel oneerlijk vinden en ze vanalles gunnen :D

DangerBlonde vindt dit leuk.
  20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb inderdaad ook mede zo lang verlof omdat de jongste echt nog lang niet door sliep 's nachts. Dat brak me zo ontzettend op. En ik heb echt wel verantwoordelijk werk, moet er ook bereikbaarheid diensten bij draaien en als ik fouten maak kan dat wel behoorlijk schade toebrengen. Dus nu mezelf maar de tijd gunnen om zoveel mogelijk bij te komen en hopelijk slaapt de baby dan tegen die tijd redelijk 's nachts!

Onze badkamer is niet beneden nee :roflmao: bij m'n schoonouders wel, die wonen ook op een oude boerderij (schoonvader is boer) en hebben ook alleen een gaskachel in de woonkamer en 1 in de keuken. Zó koud 'w winters!!!! Hier hebben we gelukkig ook nog een vast contract voor de komende 1,5 jaar. Hopelijk is het daarna weer een beetje oke. Wij hebben niet echt plek voor zonnepanelen en een groot huis. Wel tegenwoordig de thermostaat ingesteld, zodat hij overdag en 's nachts lager gaat, alleen in de ochtend en avond even paar uurtjes 20gr. Zit ook veel met een dekentje, ipv de verwarming hoger te zetten en dat lijkt wel te helpen, want hadden afgelopen maand minder gas verbruikt dan vorig jaar in die periode! En komend zomer nog een nieuwe CV ketel, want die is ook alweer 15 jaar oud ofzo en heeft kuren.

Deel Deze Pagina