Ja het is soms best pittig fysiek. Mn blije-ei gevoel helpt gelukkig wel goed haha. Zou eigenlijk al vanaf week 20 op max 4 uur moeten zitten, maargoed t begin is er. Tel stiekem wel al af naar verlof, nog 9 weken. Wel raar want ik vind mn werk leuk en zou normaal niet weten wat ik hele dagen zou moeten doen. Maar met een boek op de bank lijkt me heerlijk haha. Lekker avondje niet, als ze dan idd toch niet betalen.. zoek t uit Bij ons in de familie (moederskant, mijn opa en oma zijn er nog ) is het nu precies 50-50, ook best bijzonder op 16 achterkleinkinderen ♡ en brengen wij die met 1 dame meer uit balans haha. Ook heeft bij ons iedereen 2 kindjes tot nu toe. Ben benieuwd of er nog eens iemand van mijn generatie voor 3 of meer gaat. Bij jullie statistisch wel wat uit balans ja! Bij een vriendin van mij zijn er in haar gezin nu 5 kleinkinderen van 3 kinderen en allemaal jongens! Da's ook wel weer apart.
Ha, scherp! Ik zei vanaf het begin een meisje. Geen idee waarom. Ik hoefde het niet perse dan te weten, maar manlief kon niet wachten. Hij denkt een jongen. Jeetje! Klinkt heel zwaar allemaal. Fijn dat je minder uren kan werken. Kan me voorstellen dat je hierna uit hebt gekeken.
Statistisch gezien deden wij het ook niet erg goed. Alleen maar zussen en nichten, moeder had ook alleen een zus etc. We deden gewoon niet aan jongens. En toen kreeg oudste zus een jongen. Dat was echt raar Nu is de verdeling 4 jongens - 4 meiden. Deze van mij is echt de laatste dus zal de doorslaggevende factor zijn Wat fijn dat je wat minder kunt werken nu @Gliss Kan me voorstellen dat je daar wel aan toe bent.
Hier ook aan mijn kant van de fam meer meisjes, ik heb dan 2 meiden, 2 van mn broers hebben een meisje, en mn zus heeft een jongen en meisje. Nu komt er dan nog een jongen bij Bij mn vriend hebben alle broers eigelijk een jongen en meisje dus das wel weer gelijk, want mijn vriend heeft dan ook weer een meisje en jongen straks Merk wel dat in de families meer als 2 als raar word gezien ofzo, iedereen die kinderen heeft in de familie is bij 1 of 2 kids gestopt, alleen ik en een nicht van mn vaders kant hebben er dan straks 3 (zij heeft ook 2 meiden en als laatste een jongen gekregen). Hier had ik al vanaf positieve test voorgevoel dat t een jongen werd en dat klopte. Bij mn 2 meiden zei ik vanaf begin al dat t meisjes werden en dat klopte ook
Ik weet van mijn vaders kant Mijn oma had 8 Kids, vrouwen in de meerderheid. Bij hun Kids zijn de vrouwen ook in de meerderheid. En bij mijn generatie staat het nu 8 meisjes en 6 jongens met ons meisje al meegeteld Vrouwen blijven in de meerderheid in onze familie haha. En mijn nicht is ook zwanger maar ik weet niet wat zij krijgen. Hun hebben al 1 dochtertje.
Omg ik kreeg net mn eerste schopje! Aan de buitenkant bedoel ik, tegen mn hand. Van baby 1. Zo bijzonder ♡
Ohh zo leuk!!!! Hie reageert de kleine ook op z'n zus (onze 2,5 jarige) als ze dr hand op mn buik legt of een kusje geeft gaat ie schoppen, soms voel ik t wel maar veel al niet, ligt eraan waar die schopt. Zo leuk maar van buiten nog niet te voelen
Ah dat is zoooo leuk!! Hier schopt ze ook gericht tegen mijn hand, blijft toch zo een bijzonder gevoel❤
@Gliss respect voor je doorzettingsvermogen! Denk maar goed aan jezelf en rust voor de vrije tijd die je hebt @Leraje ik denk voor jou ook een jongen! @Didi5555 ik ben heel benieuwd naar het geslacht voor jouw baby hihi! Ik ga morgen even vragen of ze nog eens naar het geslacht wil kijken, ik ben er zo ongeveer van overtuigd dat t een jongen wordt. Gezien mijn rare eetgewoontes kan dat bijna niet anders dingen die ik normaal nooit echt eet of echt lekker vind, en wat ik lekker vind (zoetigheid en chocola) moet ik niks van weten. Bij m’n dochter alleen maar zoetigheid en chocola. Ik heb nu alleen maar zin in zoutjes. Die eet ik normaal heel sporadisch. En ik heb zelfs een paar augurken gegeten vanavond.. die eet ik nooit @ verdeling in de familie: mijn generatie gaat ongeveer gelijk op in beide families. Kleinkinderen zijn er nu 2 bij m’n schoonfamilie, meisje en een jongen. En daar komen dan als t goed is dit jaar 2 jongens bij. Mogelijk dat m’n schoonzus na deze nog wel een tweede wil, maar voor de rest komen er geen kindjes meer bij aan deze kant. Aan mijn kant van de familie nog geen kleinkinderen, ik ben de oudste. Misschien dat m’n zusje binnenkort ook wel wil, m’n broertjes zijn alledrie single en thuiswonend tot ze 40+ zijn geloof ik dus die zie ik nog geen kinderen krijgen en ja serieus m’n oudste broertje (nu 27) ziet het echt als een uitdaging om tot z’n 40e thuis te blijven wonen. M’n andere broertje reist nu Azië door al 3 jaar, en de jongste studeert nog (22). En m’n oudste broertje is echt een narcistische eikel, vraag me af wat daar aan kinderen uit moet komen… arme kinderen… Overigens heb ik ook van geen enkele van m’n broertjes of stiefvader een gefeliciteerd gekregen met m’n zwangerschap. Nog geen appje. Jullie begrijpen hoe goed mijn familieband is hier…
Lief! Ik heb naar het geslacht gevraagd tijdens, maar ze wilde het niet vertellen. Dus hebben maar een afspraak gemaakt. Ik heb geen rare eet gewoontes, behalve dat ik komkommer met zout ineens lekkerder dan normaals vind. Verdrietig te lezen omtrent je familiebanden! Een felicitatie zou je wel verwachten. Hopelijk mag je genieten van alle andere lieve mensen om je heen.
Ging goed hoor. Kleine loopt op qua groei op schema en er was niks te zien. Mijn placenta was veel verschoven en ligt nu 1 cm bij de uitgang vandaag. Met een beetje geluk laat de echo bij 30 weken zien dat hij nog meer verschoven is en dan kan ik gewoon vaginaal bevallen.
Ahhh wat leuk schopjes! Ik heb nu een paar keer dat ik 's avonds met m'n hand op m'n buik lig en een tikje denk te voelen tegen mijn hand. Nu kan dat niet, hij kan nog niet door m'n buik heen schoppen. Maar ik dénk dat ik dan misschien een tikje voel aan de binnenkant en dat mijn brein dat dan vertaalt als tegen mijn hand, omdat die op dezelfde plek ligt!
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger van tweeling na IVF 2 TP 8 (1 embryo bij tp) * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 *Kimmetjuh90 - 31 jaar - 3e kindje -zwanger na cryo TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 4 rondes letrozol * Dvk1990 - 32 - 2e kindje - zwanger na 1e IVF poging met verse tp. * Leraje - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na icsi1 verse terugplaatsing * M061987 - 34 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 1 tp 4 * DangerBlonde - 32 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger tussen het traject door na 1,4 jaar *Parel30 - 33 jaar - 1e kindje - Zwanger na 1e ECD poging (Na 7 ICSI pogingen) * Kruimel14 -37 jaar- 1ste kindje- zwanger na IVF/ISCI 1.5 * Didi5555 - 30 jaar- 1ste kindje - zwanger na IVF tp 6 Uitgerekende datum * Enigma: 22-05-2022 * Mamavandave: 07-06-2022 * Gliss: 12-06-2022, wordt eerder ivm tweeling (max 38 wkn) * Kimm17: 16-6-2022 * Kruimel14: 19-06-2022 * Dvk1990: 21-06-2022 * Leraje: 28-06-2022 * Kimmetjuh90: 28-6-2022 (wordt eerder ivm geplande keizersnede) * M061987: 29-6-2022 * Parel30 - 21-7-2022 * DangerBlonde: 28-7-2022 * Didi5555 03-08-2022 Afspraken * 02 feb - M061987 - 20 weken echo * 02 feb - Kimmetjuh90 - 20 weken guo * 07 feb - DangerBlonde - echo/controle * 07 feb - Enigma - controle gyn + groeiecho * 08 feb - Gliss - controle gyn 22+2 * 08 feb - Dvk1990 - controle bij vk * 09 feb - Leraje - 20 weken echo * 14 feb - Didi5555 - Geslachtsbepaling * 23 feb - Enigma - gesprek ziekenhuis * 02 mrt - Parel30 - 20 weken echo * 04 mrt - DangerBlonde- 20 weken GUO Geslacht kindje(s) Gliss - 2 meisjes Kimm17 - meisje Enigma - verrassing Mamavandave - meisje Kimmetjuh90 - jongen Dvk1990 - verrassing M061987 - jongen DangerBlonde - jongen Parel30 - meisje Kruimel14 - jongen Didi5555 - onbekend [/QUOTE]
@Gliss Ik voel het ook al een paar dagen heel duidelijk aan de buitenkant!!! @eetgewoontes, Hier totaal anders dan bij mijn dochters, eerder zoals bij m'n zoon en toch weer een meisje! @DangerBlonde Mijn vader heeft een extreme vorm van narcistische persoonlijkheidsstoornis. En m'n moeder vermoedelijk borderline. Toch ben ik voor zover ik weet aardig normaal overigens met geen van beide nog contact (heb wel nog een stiefmoeder en andere familie waar ik contact mee heb hoor!)
Oh ja en in de familie van mijn man zijn wij ook raar met onze vier kinderen hoor mijn familie is iets minder raar, ik kom uit een gezin van vijf, maar dat is wel samengesteld, dus niet van één ouderstel zoals bij ons nu met vier.
Niet leuk van je broers en familie. Kon je je eigen familie af en toe maar kiezen, dat zou zoveel beter zijn geweest!! Bij ons is ook een en al drama... Mijn vader zie en spreek ik niet, dus die heeft nog niet 1x z'n kleinkinderen gezien. Alleen via foto's, maar die heeft die via via gekregen. Niet van ons in ieder geval. Familie van m'n vaders kant zie en spreek ik nagenoeg niet. Familie van m'n moeders kant eigenlijk ook niet, al hebben we daar geen ruzie of iets mee maar wonen wat verder weg. Familie van m'n vriend zien en spreken we ook niet. Dus ook schoonouders niet. Alleen mijn zusje en m'n moeder spreek ik. (Met mijn moeder heb ik ook 4 jaar geen contact gehad maar toen de oudste geboren werd, heb ik haar een nieuwe kans gegeven) Maar vind het wel prima zo, geen verplichtingen, geen gedoe meer. Lekker me alleen druk maken om m'n eigen gezin handen vol aan haha
@Kimm17 @mamavandave heftig zeg ook jullie verhalen. Kon je je familie maar kiezen idd. Ik snap hoe het voelt. Mijn stiefvader is ook een klassieke narcist trouwens. Mijn broertje heeft t niet van een vreemde. Ik moet zeggen dat ik het nu na zoveel jaar ook wel prima vind zo, maar toch blijven er altijd momenten van teleurstelling als je had verwacht dat er dit keer iets beter of anders zou worden. Dat ze er voor je kinderen wel zouden zijn, wat ze voor jou nooit geweest zijn. Dat er op z’n minst interesse zou zijn. 0,0 dus. Maar ja het is zoals het is. Ben wel heel blij met m’n schoonfamilie, die zijn heel hecht en staan altijd klaar. Behalve m’n schoonvader die spreken we ook niet. Heeft ook nog nooit z’n kleinkinderen gezien.
@DangerBlonde dank voor je interesse. 20 weken was meer dan prima: alles zag er uit zoals het eruit hoort te zien. Weer bevestigd dat het een jongen is (niet te missen). Ik voel hem elke dag nu bewegen en heb precies wat @Leraje schrijft: ik voel het aan de binnenkant en denk daarmee ook aan de buitenkant (als ik hand op buik leg), maar man voelt nog niks. Maar dat duurt waarschijnlijk niet lang meer. Wat een verhaal van je halfbakken echo en je broertjes die je niet eens hebben gefeliciteerd. Probeer dat soort dingen te begrijpen...mensen zijn maar rare wezens. @Gliss zo fijn dat je wat minder werkt en hopelijk wat meer tot rust kan komen. Even heel iets anders, kwam toevallig via Instagram hier terecht en heb het totaal gemist: https://noodalarmgeboortezorg.nl/ Wat denken jullie hiervan?
Ik had het noodalarm gezien en ondertekend. Denk dat het heel slecht is om alles naar de ziekenhuizen te verplaatsen. De vrije keuze is imo goed.