Het was erg apart ja haha. Misschien moet ze nog wat leren qua communicatie Ja ik ben team hartig! Klinkt lekker, proberen waard mijn trek in dingen verandert nog wel heel vaak. Afgelopen week heb ik veel zoute tortilla chips met dip gehad. Veel zin in. Daarvoor een periode veel brie en kaasblokjes. En nu van die zoete pepers met roomkaas gewoon zo’n bakje leeg eten voor de tv savonds haha niet goed voor m’n maagzuur maar wel erg lekker… O ja, het helpt hier wel goed om kamille thee te drinken door de dag heen, heb een stuk minder last van maagzuur zo tussendoor tot nu toe. Vooral na een maaltijd heb ik er veel last van, kopje goed warme kamille thee erachteraan en t gaat weer even. Misschien hebben jullie er nog wat aan uitproberen waard. Misschien helpt t straks niet meer maar ach dan heb ik weer even overbrugd zonder medicatie voor maagzuur. Heb t wel even gehad met al die tabletten…
Nou ik snap er dus allemaal niks van en baal er ook wel van dat ik er niks vanaf weet. Voor mij is dit natuurlijk ook allemaal nieuw, ik ben ook nog nooit langdurig ziek geweest ik vertrouw er dan maar op dat iedereen weet wat hij doet ofzo. Haha het klinkt heerlijk, die boterhammen! Hier ook team hartig. Maar ik kan nog steeds echt niet veel eten buiten mijn gewone drie maaltijden om. Vandaag na het avondeten een klein stukje taart, omdat de gastouder jarig was. Maar dan zit ik echt bizar vol. Ik zou best wel van alles willen eten, maar dan heb ik echt de hele dag last van m'n maag enzo. Super irritant!!
Ik heb dat volle vooral bij het avondeten! Maar ik denk dat ik gedurende de dag ook meer kleine hoeveelheden eet. Dat bord vol is dan veel. Weet niet of het veel is omdat er al minder ruimte is voor mijn maag, of omdat het maagzuur tegen de avond vervelend is.
Oh boterhammen met pesto snaaien klinkt idd erg lekker. Ik ben ook team hartig! Maar hetzelfde als @mamavandave , ik kan ondanks dat ik niet meer misselijk ben niet zoveel eten. 3 maaltijden van normale grootte (2 boterhammen of salade of warm avondeten) en overdag tussendoor wat fruit of een mueslireep ofzo, maar maag zit snel vol en dan enorm maagzuur. S avonds veel harde buiken waardoor volle maag ook erg onprettig is. Moet daar echt rekening mee houden. Gisteren gezellig uit eten geweest met vrienden, maar kan dan geen voorgerecht of nagerecht nemen, wel heerlijk hoofdgerecht op en t was supergezellig!
@Gliss Ja hier ook. 's ochtends gewoon mijn yoghurt met muesli, 's middags 2 of 3 boterhammen, maar laatste dagen meestal eerder 2 dan 3. En dan avondeten, kleine portie. Voor de tv nog een sinaasappel. Meer eet ik niet en als ik dan een keer wel iets extra eet, zoals een stukje taart vanwege verjaardag, heb ik er al last van. Twee weken geleden hadden we visite voor verjaardag van de jongste en ik had 1 bord met worst en kaas, voor vier volwassenen en 8 kinderen, dus niet super veel gesnackt. Maar kon gewoon geen avondeten meer op en het wordt niet beter ook, heb het idee dat ik steeds minder kan eten
Hier ook geen grote maaltijden meer, echt minder grote porties dan normaal. Krijg langzaam wel meer eetlust nu dus tussendoortjes willen wel er bij maar ik heb echt totaal geen zin meer in de gebruikelijke koekjes en chocolade die ik normaal altijd dagelijks at… Wij hebben vandaag de gender reveal voor de familie hihi heb een cake gebakken met een blauwe binnenkant. Hopelijk is hij blauw gebleven en niet groen geworden met de kleur van de cake zelf
zo leuk! Mooi groen is niet lelijk.. ik eet ook gwn normaal, kleine porties vaker op een dag. Maar ben wel van de gezonde snacks geworden.. ik heb regelmatig last van me hoofd.. hebben jullie dat ook?
Oe ja! Ik heb bijna elke dag hoofdpijn! Gyn gaf aan dat ik dan om de paar dagen paracetamol moest nemen om het te doorbreken. Wat betreft eten, ik heb overdag trek in fruit vooral, en ‘s avonds geen trek in avond eten. En dan wil ik gaan snaaien, maar daar pas ik dan heel erg mee op!
Ik heb ook elke dag hoofdpijn. Killing. Qua eten: ik eet nog steeds heel ongezond. Veel vet, zout en ook wel suikers. Fruit eet ik nu wel bijna elke dag, en groenten ook minimaal. Gisteren twee zakken chips op heel normaal hier helaas haha.
Hahaha @Leraje een alien Ik vond de cake toch aardig blauw hahaha En hij was op in een oogwenk dus lekker familie was super verbaasd want ze waren allemaal overtuigd dat het een meisje zou worden! Leuk die reacties Had eigenlijk cake met een figuurtje er in willen maken. Maar was er te moe voor, dan had ik 2 cakes moeten bakken, uitsteken, in een nieuwe cake doen, weer bakken… dus ik heb op goed geluk gewoon met een spuitzak een deel blauw gekleurd beslag in het midden gespoten sneller klaar en smaakte net zo goed. @ hoofdpijn ja hier ook! Ik heb elke menstruatie cyclus migraine rond de eisprong en 1 of 2 dagen voordat m’n menstruatie start. Echt met de hormoonschommelingen. Bij de zwangerschap van m’n dochter helemaal niks geen hoofdpijn of migraine gehad. En nu bij deze wel regelmatig. Als het lijkt op de bekende migraine pak ik 2 paracetamol. Het sterkere spul mag ik nu niet hebben helaas. Als ik niks pak dan houdt de aanval 3 dagen aan soms en stopt het niet. Soms helpt het goed en soms heb ik pech en duurt het alsnog een paar dagen. Bij lichte gewone hoofdpijn probeer ik het nog wel eens uit te zitten zonder paracetamol. Drinken is bij mij het probleem niet, drink de hele dag door thee en plas me een ongeluk haha in het begin dronk ik wel te weinig maar had toen niet meer of minder hoofdpijn dan nu. Ik heb trouwens ook enorm last van eczeem, heeft dat nog iemand hier? Ik merk dat het heel erg gestimuleerd wordt door hormonen, elke keer bij een stijging van het hcg vlamde het weer erger op. Het is nu iets minder maar toch nog veel jeuk en schilfers en droge huid. Heb al speciaal spul gehaald bij de apotheek er voor maar niks helpt behalve de hormoonzalf van de huisarts, die ik zo min mogelijk wil gebruiken nu. Krijg er ook een hele dunne huid van (dat moet ook met dat spul). Maar heb het vooral rond m’n ogen en onder m’n oor zitten, en daar is de huid al zo dun. Nog dunner dan scheurt het nog sneller.. dilemma. Iemand tips? Ik heb (geprobeerd/gebruik nog steeds): hydrocortisone zalf van de huisarts, douchegel (gebruik ik dan voor gezicht en handen) en creme van la roche posay, de eczeem crème van bepanthen, en vaseline lanettecreme van de apotheek (stinkt ).
Hoofdpijn: yes hier ook, maar drink veel te weinig.. ik vergeet t gewoon Krijg ook geen dorst, wel hoofdpijn Maagzuur: yes ook hier vollop aanwezig, vooral snachts zure oprispingen en dan blijft t lekker in mn keel branden en slaap ik niet meer.. Mag je eigelijk rennies? Of moet ik toch de huisarts vragen wat wijsheid is? Minder kunnen eten: ja heb sneller t idee vol te zitten, baby zit gewoon in de weg zeg ik dan maar Team hartig ook hier, vooral kaas, nogsteeds en zoutige dingen ook, augurken, chocola nehhh en soms winegums of spekjes.. enn nogsteeds vooral zin in vette hap ook... Qua baby voelen: nee niet echt maar komt echt door de placenta en omdat ik vermoed dat ie vooral rechts bezig is, terwijl als ie links wat doet ik t wel moet voelen.. ach eigenwijs he Ben niet zo actief geweest hier sorry! Ik zat vreselijk in mn maag betreft t jongetje wat in een put gevallen was, hij is er eindelijk na 5 lange dagen uit, maar helaas overleden Ook heb ik nu echt ongelooflijk veel last van m'n stuitje en bekken en rug, kan amper lopen.. moet maandag echt even gaan zoeken naar een bekkenfysio in de buurt.. Mijn buikfoto van 19+4 staat weer in t buikfoto topic, ikzelf zie t groeien nu niet meer zo
Ik had de laatste tijd wat hoofdpijn, maar door corona lijkt het weer weg te zijn. Probeer wat meer te drinken nu ook, zal ook wel meespelen. Maagzuur nog afkloppen heb ik nog geen last van. Ik ben gek op groente in eens haha, altijd al heel lekker gevonden, en nu heel erg. Overal denk ik wel waar kan ik nog wat extra groente bij eten Mijn placenta zit volgens mij nog steeds links achter. Dus ik voel de baby echt heel goed. Bij mijn eerste zwangerschap zat hij ook achter en toen voelde ik m'n zoontje met 15/16 weken al
@Kimmetjuh90 sterkte met je bekken! En akelig hè dat kindje… brr moet er niet aan denken dat m’n kind zoiets gebeurt. Ik kan nu ook heel slecht tegen die filmpjes op tiktok van kindjes die te vroeg geboren worden en op de nicu liggen, en kindjes die dood geboren worden of overlijden, van die herinneringsfilmpjes zeg maar. Vond dat eerst heel mooi maar scroll ze nu snel door. Wil er niet aan denken dat me zoiets gebeurt. Het is zo een wonder om een gezond kind te hebben en te houden.
Ja t is verschrikkelijk wat er gebeurt is Ik kan daar wel tegen, ook nu maar dat komt meer omdat ik er zelf ook lang gelegen heb als veel te vroeg geboren, dus das weer anders denk ik dan.. blijft wel een akelig gezicht! Het is idd een zegen als je kind gezond is en opgroeit tot een volwassene, het is allemaal niet zo vanzelfsprekend helaas...