Kaartjes zijn best duur inderdaad. Je zit al snel op een paar euro per kaartje. Ik liep vorige week tegen een kaartje aan wat ik echt prachtig vond. Bleek natuurlijk weer van iemand te zijn die zelf ontwerpt en dat is nog duurder Maar ja, toch nu voor gekozen en ze maakt nu mijn kaartje. Ik stuur maar weinig kaartjes, dat scheelt dan weer in kosten. Kaartjes in de buurt breng ik ook zelf langs/laat ik even doen. Dus maar een paar met de post. Dat scheelt ook.
Als je zelf een beetje kunt ontwerpen, kun je bij een site als onlyprint.nl vrij goedkoop drukken. Maar dan heb je wel een programma nodig om de layout te maken - Indesign is het handigst, photoshop werkt ook wel en er zijn ook simpeler programma's die dat kunnen. Ik weet trouwens niet of onlyprint de beste plek is voor glanzende kaartjes, maar er zijn allerlei van dit soort kleine print sites die heel betaalbaar zijn. Ik heb zelf een creatieve opleiding gedaan, dus ik 'moet' eigenlijk zelf een kaartje ontwerpen. Maar ik zit er nogal tegenaan te hikken, oef. (Ben wel creatief bezig nog steeds maar niet 2D beeldend, dus voel me nogal ongeoefend). Denk dat ik ga proberen twee leuke pen-illustraties te maken, één voor de voorkant en een kleintje voor de binnenkant. Dan kan het lekker simpel zwart-wit, en hoef ik me alleen nog druk te maken om de lettertypes...
Omg ik zweer het, mijn buik beweegt als hij schopt!! Doodeng! Kan dat al bij nog geen 20 weken? Ik weet echt niet of ik het me inbeeld. Maar volgens mij echt niet!! Vind het echt nog niet leuk echt te eng.
Geboortekaartjes zijn helaas duur, die bedrijven weten erg goed dat mensen het toch wel betalen want het hoort zo om geboortekaartjes te sturen… ik herken het probleem dat ik de goedkopere kaartjes ook niet mooi vond. Wat gliss zegt, besparen kan je op verzendkosten door zelf te brengen. Wat je ook nog zou kunnen overwegen als je zelf gaat ontwerpen, is kijken naar de soort kaart. Een enkele kaart met voor en achterkant is goedkoper om te drukken dan een dubbelgevouwen kaart. Je kunt ook nog zeggen dat je een deel van de mensen via whatsapp of zo een afbeelding van jullie kaartje stuurt, ipv iedereen een papieren kaart te sturen.
Waarom moet je? Je moet alleen van jezelf niemand vind dat jij iets zelf moet maken, als jij lekker een gewoon kaartje wilt is dat toch ook prima
Ik heb op de site Hierbenik Een standaard kaartje helemaal aangepast zoals ik het wilde hebben. Gaat kei gemakkelijk, zelfs op je telefoon. Volgens mij valt het qua prijs ook nog wel mee. Maar dat weet ik niet zeker meer. Wij geven okk maar heel weinig mensen een kaartje. Meeste gooien die toch weer weg.
Haha ja geen idee! Het is gewoon raar en het voelt gewoon eng... kan het niet uitleggen haha! Ik bedoel, als er ineens iets leeft in jou is dat best raar toch ik besef gewoon nog niet dat ik zwanger ben ofzo, ik weet het niet!
Ischias is een beklemde zenuw door de groeiende buik. Zorgt voor pijn in de bil die helemaal door de been naar beneden trekt en zorgt voor krachtsverlies/functieverlies. Bij de vorige zwangerschappen had ik hem rechts, maar nu links. Super irritant, want ik slaap ook op links en krijg dan dus ook nog pijn in m'n heup terwijl baby eigenlijk vooral rechts ligt. Op de echo was links gewoon leeg Ik heb al een geboortekaartje ik googlede op geboortekaartje vierde kind en poef. Eerste kaartje was direct liefde ik bestel hem bij Made for moments. En ja, tussen de 2 en 3 euro is vrij normaal. Gelukkig hebben wij niet zoveel kaarten te versturen.
Ik moet van mezelf en een beetje van mijn man en iedereen die ik ken (die zullen me niet dwingen als ik echt niet wil hahah maar het komt wel heel stom over als je kunt illustreren en het dan niet doet).
Heel raar! Maar tot nu toe heb ik nog een beetje het gevoel van... alsof er een wezentje achter een muurtje zit en we kloppen allebei van onze kant tegen de muur
Misschien moet je eens meditatie oefeningen proberen die gericht zijn op contact maken met je kindje, misschien lukt het dan om er wat meer rust in te krijgen kijk eens op de app insight timer, staan heel veel gratis oefeningen op!
@DangerBlonde op zich een goed idee. Ik kan er nog niet aan wennen. Als het zo blijft dan ga ik zeker eens kijken! En ik heb besloten dat we de kaartjes zelf maken! Of ja, mijn man. Ben benieuwd haha!
Nou ja, vervelend vooral kan daardoor ook niet zo goed meer de jongste optillen en dus niet zo goed slapen, omdat ik op rechts niet echt lekker slaap. Vannacht tot 2u volgehouden, toen moest ik echt weer op links gaan liggen, maar daarna dus niet goed meer geslapen, steeds wakker omdat m'n heup dan pijn gaat doen. Misschien toch m'n voedingskussen maar opzoeken vanmiddag, dan kan ik wat half op m'n rug, half op m'n zij liggen met het kussen
Hihi nooit gedacht dat dit wat voor mij zou zijn, ik ben zeer ongemakkelijk op foto's, maar ik heb een zwangerschapsshoot gepland (half/eind maart). Lang getwijfeld, maar mogelijk ben ik maar 1x zwanger in m'n leven en ik zou het misschien toch wel jammer vinden als daar geen mooie foto's van zijn. Tot nu toe alleen maar lelijke selfies of van die net-niet foto's omdat mn man er niet echt gevoel of geduld voor heeft haha. Deze fotografen maken mooie foto's in een natuurgebied vlakbij mijn huis. Heb er helemaal zin in. Nu hopen dat de baby's rustig blijven zitten tot 28/29 weken en ik dan nog kan lopen haha.
Haha ik vind het leuk voor je en ik snap ergens ook wat je zegt: misschien maar 1 keer zwanger. Voor mij is zo'n shoot echt een vette no-go maar ben wel heel benieuwd naar jouw uitkomst!!