Omg ik had ook de alien-experience! Nee grapje. Maar kreeg net een paar schopjes van baby 2 (meestal voel ik baby 1 die lager en wat krapper ligt) en m'n buik bewoog aan de buitenkant Eerste keer, bijzonder! Morgen controle gynaecoloog trouwens met 22+2. Ik ben de lijst kwijt, we typen teveel
Controle gyn was goed. Enige stomme is opnieuw een suikertest OTT over 2 weken. Zie ik best tegenop. Niet zozeer de test zelf enz want dat viel vorige keer best mee. Maar 2 uur stilzitten op een hard wachtkamerstoeltje wordt echt naar nu met mn rug/bekken bleh.
Ze doen t standaard met 24 weken bij tweeling in dit ziekenhuis. Maar dat is ook de enige risocofactor die er is, want verder heb ik er nul. Die extreme dorst en niet veel plassen, wat aanleiding was voor 1e test met 16 weken heb ik niet meer. Denk dat dat echt t gevolg was van weken overgeven, wat toen pas goed begon te gaan. Dus heb nog gevraagd of ik niet gewoon bloed mag prikken, maar t moest toch belastingstest helaas. Beetje onzin. Maargoed ga maar gewoon naar de dokter luisteren Volgende controle over 4 weken en daarna om de 2 weken waarschijnlijk.
Hier ook een goede controle gehad, blijft leuk om elke keer de baby te zien Ik mocht ook al ervoor kiezen om om de 3 weken een echo/controle te krijgen. En moet ook zo een suikertest doen met drankje. Alleen heb gezegd dat ik dat echt niet wil. Dus nu moet ik 3x op 1 dag naar de huisarts om bloed te prikken en dan te testen hoe het is. 1x nuchter 1x 1 uur na het ontbijt en 1x 1 uur na het middag eten. Dat is nog te doen
Ik moet die doen omdat ik pcos heb. Vorige 2 zwangerschappen hoefde ik het niet te doen. Toen wiste ze niet dat ik pcos had. Dus vind het een beetje onzin waarom nu wel ineens.
In principe alleen als daar risicofactoren voor zijn (leeftijd, overgewicht, eerder zware baby, eerdere suikerziekte, in de familie, meerling, etc.). Anders prikken ze het een keertje standaard mee in de bloedafname.
Volgens mij alleen als je een risicofactor hebt. Ik ben zelf heel gezond, maar suikerziekte type 2 zit wel in mijn familie (oma + mijn vader zit op het randje) dus ik moet 'm straks voor de zekerheid ook. Al verwacht ik niet dat het een issue is. Bij het gewone bloedprikken was alles prima. Hier trouwens morgen 20 weken echo, ennnn dan komen we erachter wat er tussen de beentjes zit Wil iemand hier een gokje wagen?
Hier vannacht en nu weer last van me buik. Niet extreem, maar we vervelend. Kon er niet van slapen. Vandaag 15 weekjes! Herkenbaar voor iemand?
Buikpijn? Bij mij is het met ups en downs gegaan, soms steken, soms kramp, soms regelrechte spierpijn. Soms een uurtje, soms meerdere dagen en dan opeens was het weg. Geen peil op te trekken. Zo lang het geen krampen/harde buiken met regelmaat zijn en geen andere verschijnselen als bloedverlies of koorts of kenmerken blaasontsteking, kan het geen kwaad over t algemeen. Vaak zijn t toch organen (darmen) die in de verdrukking liggen en/of de groei vd baarmoeder. Maar t is super vervelend en soms ook stressvol vond ik. Als je twijfelt de vk bellen!
Ik heb al een paar weken veel buikpijn. Meestal na een stukje lopen. Alles is al teveel bij mij na maanden bedrust. Zodra ik dan ga liggen trekt het weg. Gisteren jankend in de jumbo... man moest me halen. Kon niet meer lopen van de buikpijn. Bij mij echt een teken dat het teveel inspanning is. @Leraje veel plezier met kijken naar je zoon vandaag!
@Leraje ik ga ook voor team jongen bij jou! Veel plezier met de echo! @Didi5555 hier ook veel buikpijn. Naast de teveel inspanning buikpijn wat vooral harde buiken zijn heb ik ook flink last van lage buikpijn. Groei baarmoeder en toch ook wel door inspanning omdat gewoon domweg alles wat ik doe inspanning is Het kan geen kwaad wat @Gliss ook al zegt. Maar vervelend is het wel.
Oh zo vervelend om te lezen dat jullie het ook zo ervaren! @Gliss inderdaad geen peil op trekken. Ik heb vandaag een controle echo, wel later op de dag. Maar ik ga het meteen bespreekbaar maken. Thanks voor het meedenken! Jeetje @M061987 ohw dat is heel heftig. @Enigma, oh zo vervelend. Ja je kan moeilijk hele dag in je bed blijven liggen.. het kan wel maar toch. Ik ben pas 15 weken.. oh wat staat me te wachten hahahaha!
Wow ik ben in 10 dagen 1,5 kg aangekomen en ik eet nog al die tijd t zelfde. Nu op +6,5kg nu snap ik waar die 17-23kg vandaan gaat komen bij tweelingzwangerschap, omg haha