Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Gliss, Oct 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ooh killing! Ik heb tummy crème of zoiets van Rituals gekregen. Die is wel heel lekker met een subtiel geurtje. Maar uierzalf is goedkoper denk ik :roflmao:

2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Ja heb al van die dure weleda zwangerschapsolie.
    Werkte de vorige keren wel goed, alleen nu niet :roflmao:
    Net al een bodylotion erop gesmeerd en toen dacht ik ohja uierzalf heb ik ook nog haha.

Achterkantvandemaan likes this.
  3. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Bij mij werkt de ohlief! balsem (gekregen maar te koop bij de etos) enorm goed tegen t trekkerige en jeukerige. Beetje vergelijkbaar met vaseline/uierzalf.

Waar ik op t moment t meeste last van heb is een stekende pijn van mn onderste ribben re>li. Net of ze gekneusd zijn, echt niet grappig. Kan bijna geen houding vinden. Dacht echt geen idee hoe ik eraan kom, maar mijn man googelde net, is ook een zwangerschapssymptoom als je baarmoeder al zo hoog zit. Stond bij: de enige remedie is bevallen :roflmao: lekker dan.

4. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Haha nou wat een goeie tip, even bevallen :roflmao:
    Ja ribben zijn wel echt pijnlijk, vooral als ze er straks ook nog tegen aan trappen.

Leraje and Gliss like this.
  5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    @Gliss die ribben zijn idd heel pijnlijk, sterkte :(

@ jeuk je kunt ook vaseline lanette creme bij de drogist of apotheek halen, die is ook goed vet. Ik moet die voor m’n eczeem smeren. Wat ook goed helpt is de eczeem crème van la roche posay, die vermindert ook de jeuk. Misschien helpt dat ook tegen de uitrekkende huid jeuk?

Net weer een berichtje van een vriendin die een positieve test had, bam mam wil worden en nu zwanger van iui-D. Op de een of andere manier heb ik dat jaloerse gevoel helemaal niet bij vriendinnen die in een traject gezeten hebben, daar ben ik super blij voor. Terwijl die vriendin die in een wip zwanger was, met een top zwangerschap zonder klachten en een snelle bevalling, die kon ik wel schieten :rolleyes:

Gliss likes this.
  6. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

Apr 4, 2021
    551
    414
    63
    Female
    #3466 Didi5555, Feb 11, 2022
    Last edited: Feb 11, 2022
    @Gliss, super vervelend. Sterkte!

@DangerBlonde leuk zeg, gefeliciteerd! Mijn nichtje heeft me vertelt dat vermoedelijk PCOS heeft en dat zwanger worden niet lukt. Heel sneu, ze kon er met niemand over praten.

@jeuk; ik heb ook eczeem en zeer droge huid. Dus heb extra jeuk bij me borsten en buik. Maar ben het gewend en het valt mee. Ook ik gebruik la roche posay. Het helpt zeker. Ook gebruik ik zwangerschapsolie van Hollands & Barrets heel fijn product.

Edit: en vanaf hoeveel weken zijn jullie begonnen met shoppen of iig rond kijken? Wij hebben nog letterlijk niks. Zat zelf te denken aan vanaf week 19, want dan hebben we de 20 weken echo.
    Iemand een lijst wat je echt moet hebben? Of een lijst met winkels?

Leraje likes this.
  7. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    @Didi5555 wij zijn al klaar :roflmao: al een paar weken. Alleen een autostoel nog! Babykamer moet nog de laatste dingen geverfd worden.

Didi5555 likes this.
  8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    @Didi5555 Hier nog helemaal niet klaar hahah, we zijn rustigaan de inbouwkast aan het bouwen. Als dat klaar is, heb ik een plek waar ik spullen kan opslaan. Maar hier krijgen we dus echt héél veel, dus ik hoef niet veel te kopen gelukkig. Vooral aantal kleertjes (al gaan we daar ook heel veel van krijgen) en een kinderwagen. Maar die kunnen beide nog wel ff wachten. Ik heb alleen een stapel rompertjes en twee truitjes nu, voornamelijk gekregen en een paar gekocht ;)

Didi5555 likes this.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female

Na de termijnecho :) veel x2 dus kosten beetje spreiden over de maanden + dat ik met 32 weken echt klaar wil zijn in t geval ze te vroeg komen. Maar ik hou van voorbereid zijn, zit ook in mn karakter.
    Babykamer wordt nog verbouwd, dus dan kan straks wel alles er in 1x in :)

Er zijn online verschillende uitzet lijstjes en via t kraamzorg infopakket is er ook een lijst en die heb ik eerst met de moeders in mn familie (zusje, nichtje) en vriendinnen besproken, die hadden een hoop meningen over wat wel en niet handig is en toen kreeg ik ook meteen veel aangeboden zoals een badje, een box, een isofixbase, bakerslaapzakjes, maxicosizam en mega veel kleertjes. Dus daarmee kon ik ook best veel weer wegstrepen.

Ik doe het op categorie bv
    - inrichting babykamer: wieg (onze slaapkamer), 2 ledikantjes, 2 matrasjes, 4-6 hoeslakentjes, commode, aankleedkussen met 2 hoezen, kledingkast, nachtlampje....

- Vervoer
    Dubbele kinderwagen, 2 maxicosis, 2 isofixbase, tzt campingbedje(s)..

- tip van vriendin: vergeet jezelf niet: kraampakket, grote onderbroeken, zoogcompressen, comfortabele beval/ziekenhuis outfit etc.

In mijn telefoon kun je bij notities lijsten maken en dan per item afvinken, zo satisfying..
    Ben begonnen met de belangrijke items als wieg, maxicosi, kinderwagen omdat die in mijn optiek onmisbaar zijn.

Didi5555 likes this.
  10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Oef, wij zitten nu te piekeren over een naam... we hadden een jongensnaam waar we allebei wel tevreden over waren, maar niet echt een meisjesnaam. Omdat er zoveel mooie zijn, dacht ik, daar komen we wel uit. Maar als het puntje bij het paaltje komt, dan vinden we veel van dezelfde namen 'wel mooi', maar niet per se voor ons eigen kind. Of ze vallen af omdat ze in de familie al gebruikt zijn of té populair zijn (vanwege ons werk hebben we allebei héél veel namen gezien en degene die echt té vaak voorkomen vinden we dus niet meer leuk voor onszelf). Denk Sophie, Louise, Olivia. (Dat is dus wel de categorie die we leuk vinden, vrij klassiek en internationaal. Maar dat is ook heel populair nu).

We hebben er nu 2 waar we het redelijk over eens zijn (aan te vragen via pm :p), maar waar we allebei niet 100% van overtuigd zijn. Mijn huidige favoriet is dus eigenlijk nu Alice, maar die vetoot hij ivm negatieve associaties. zijn huidige favoriet is Abigail en in theorie heb ik niet veel tegen die naam, maar ik weet niet, de combi van de B en de Engelse keel-G... ik vind het een beetje kots-klanken ofzo? :roflmao::|

11. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Jij snapt dat ik nu een bericht ga sturen ;)

Leraje likes this.
  12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,133
    3,212
    113
    Female
    @Leraje gefeliciteerd met je goede echo en het is een meisje: leuk! Ik wil ook graag via een Pb weten welke namen in de top staan :).

Ook natuurlijk voor de rest: fijn, allemaal goede echo's!

@Didi5555 wij hadden toevallig op 18 december, de laatste dag dat de winkels open waren, (wisten we toen nog niet) een personal shopping afspraak bij Prenatal. Ik was toen 14 of 15 weken en een goede 13 weken echo + uitslag NIPT + nevenbevindingen. Wij hebben toen gekocht: kinderwagen, wiegje, kamertje, maxi cosi, badje + standaard, kinderstoel, onderstel iso fix en heel veel lakentjes en dekentjes.

Eind januari ben ik met mijn ouders terug geweest en hebben we kleertjes gekocht en zijn eerste knuffel. Een dag later met mijn man een box uitgezocht.

Bij Hema ook wat kleertjes/rompertjes. Bij H&M een kleed, mand gekocht en van vrienden een grote giraffe gekregen. Muursticker van Pimpelmees (die heb ik hier laten zien geloof ik?)

Dus hier eigenlijk een heel eind. Kraampakket heb ik aangevraagd bij de verzekering, kraamzorg is geregeld. Ik heb de uitzetlijst van de Consumentenbond gebruikt, vond ik wel prettig.

Ik besef heel goed dat wij vroeg in de zwangerschap grote aankopen hebben gedaan, dat voelde spannend, maar toch voldoende vertrouwen om het toch te doen. Veel plezier vooral met dingen uitzoeken!

Leraje, Gliss and Didi5555 like this.
  13. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

Apr 4, 2021
    551
    414
    63
    Female
    Jullie zijn geweldig! Fijn dat jullie zoveel krijgen. Hier heb ik een aantal kleine dingen die ik kan overnemen.

@Leraje je begrijpt wel dat ik nu ‘stuk’ ga he. Ik heb alleen maar meisjes namen gevonden. (Maar geen westerse namen, gezien mijn afkomst) Het wordt wat als het een jongen wordt.

@Gliss, oke het besef is er… ik moet echt huiswerk gaan doen. Mooi dit weekend maar doen. Ik moet wel lachen, als ik x2 zie staan. Vind het zo leuk!!!

@Kruimel14 klinkt ook al zoo voorbereid! Nee hoor niks is te vroeg. Als jullie er maar goed bij voelen.

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    @Leraje Alice is prachtig!!!! :rolleyes::roflmao::roflmao::roflmao:

Onze andere twee heten D.ave en S.ofie. hier in friesland is de top tien qua namen anders dan in de rest van Nederland, dus gelukkig geen andere kindjes in klas of omgeving die net zo heten.

@uitzetlijstjes. Absoluut met andere moeders bespreken. Staat zoveel onzin op!!! Wat ik wel onmisbaar vind, is de cordring ipv navelklem.

Ik wil graag met 30 weken klaar zijn. Ook vanwege die ischias die alleen maar erger wordt waarschijnlijk. Bekkenfysio heeft een wachtlijst, dus dat is ook lekker. Maar ik moet sowieso wachten tot mijn man het kamertje klaar heeft voor de middelste dochter, zodat we kunnen gaan doorschuiven. Qua kleertjes zijn we voorzien, meubeltjes hadden we al. Nieuwe meubeltjes voor de andere twee dochters die dus beide een nieuwe kamer krijgen komen deze en volgende week binnen. Ik ben nu alleen nog zelf wat kleertjes aan het maken in wat grotere maten (62 en 68) omdat ik niet weet wanneer ik na de bevalling weer aan de naaimachine toe kom :roflmao: mijn lijstje is dus letterlijk leeg nu!

Wij hoeven dus eigenlijk alleen nog maar de kamertjes klaar te maken, te behangen/verven, en in te richten. De spullen zijn er al. Ik had natuurlijk veel meubels al omdat wij al kinderen hebben en een deel kleding van de jongste dochter. Dingen kopen ben ik gaan doen na de goede NIPT.

Nu heb ik wel zin om te shoppen trouwens, maar zou dus niet weten wat of waarvoor :roflmao:

Leraje and Didi5555 like this.
  15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    2,016
    1,327
    113
    Female
    Verpleegkundige
    NULL
    Op mijn lijst staan nu qua namen trouwens Lynn, Sara en Vera. Ik vind Lynn het mooist. Maar man vind het niks. Zijn favoriet is Vera. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind. Op zich is het geen duidelijke nee. Maar vind Lynn gewoon mooier :rolleyes::roflmao:

Ik stel me altijd voor hoe het klinkt/voelt in dagelijks gebruik, als ik ze moet roepen voor het eten, of boos moet toespreken enzo trouwens.

Wij hebben al wel zo goed als een geboortekaartje (al kwam er van de week 1 voorbij in een advertentie op google en ging ik weer twijfelen) en heb de websites voor de geboortekoekjes en geboortechocolade ook al klaar staan :|

Leraje and DangerBlonde like this.
  16. Gliss

Gliss VIP lid

Jun 5, 2019
    5,459
    4,812
    113
    Female
    Haha ja je mag aan de slag hoor! Het is superleuk. Ik geniet er ook echt van om nu naar de winkel te kunnen ipv alles online te doen.
    P.s. de boxen van ouders van nu, prenatal en kruidvat zijn gratis en best leuk. Ik kreeg er tot nu toe overal 2 en zo heb ik al 2 hydrofiel doeken, 2 flesjes, twee spenen, 2 nijntje knuffeltjes, 2 paar newbornsokjes gescoord :) al die folders mik ik gewoon de papierbak in -behalve de 10% korting van de prenatal, want die gebruik ik denk nog wel.

Het was bij ons wat uitzoekwerk qua waar heb je er wel 2 van nodig en waarvan niet ;) Ik ga bv echt geen 2 badjes of 2 commodes kopen, maar 2 wippertjes (overigens gekregen) leek me toch best praktisch. Eentje in de badkamer/slaapkamer en eentje in de woonkamer zodat ik altijd iig 1 baby even neer kan zetten/leggen enz.

Leraje, mamavandave and Didi5555 like this.
  17. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

Apr 4, 2021
    551
    414
    63
    Female
    De boxen heb ik gister aangevraagd. Alleen van de Kruidvat moet je volgens mij 20 weken zwanger zijn. Haha.. echt zown lekker vrijdagmiddag klusje.

18. Enigma

Enigma Fanatiek lid

Jul 11, 2019
    1,195
    1,612
    113
    Female
    Etos heeft ook wel een leuke box. Pak luiers, doekjes en wasgel oid.

Qua voorbereiding / shoppen heb ik dus nog steeds niks :( Ik hoop zo dat ik straks even kan shoppen! Als straks de kamer klaar is (of in elk geval de kast) dan kan ik op een goede dag even naar zolder. Zooi uitzoeken die daar staat. Maar vrees dat ik daar ook 2 weken mee bezig ben in staat waarin ik nu ben. En het is wel iets wat ik zelf wil doen. Deze zwangerschap is gewoon stom :( Alle kleertjes en lakentjes enzo uitwassen heb ik al uitbesteed aan mijn moeder. Al wil ik dat eigenlijk ook gewoon zelf doen. Wil zelf dat kleine spul weer door mijn handen hebben! Dus het uitzoeken hou ik nog koppig aan vast dat ik dat dan in elk geval wel zelf ga doen.
    Daarna kan ik ook beter bedenken wat ik nog nodig heb.

Die jeuk is echt vreselijk hè! Moet zeggen (afkloppen!) dat ik de laatste 2 weken minder last heb. Hoop dat het zo blijft.

@Leraje ik wil ook héél graag de namen horen per pb. We hebben geloof ik wel aardig dezelfde smaak. En hetzelfde probleem :D Jongensnaam geen probleem, maar voor een meisje twijfel ik nog steeds.

Leraje likes this.
  19. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    @ shoppen ehh hier ook al bijna alles compleet op kleine dingen na. Maar ik had nog veel van m’n dochter, vorige zwangerschap zo rond 16 weken beginnen met shoppen geloof ik.

@ namen wij vonden dus een jongens naam moeilijker en we worden het er ook maar niet over eens :roflmao: echt heel irritant hahaha

@ uitzet lijstjes daar staat idd ook veel op wat je echt niet nodig hebt. Als je een lijstje hebt @Didi5555 moet je m hier eens delen haha kunnen we je wel van advies voorzien

Leraje and Didi5555 like this.
  20. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Mijn contract loopt af op het werk.
    Had maandag een gesprek, ze waren heel tevreden over mij.
    Alleen mijn verzuim van afgelopen maanden; waterpokken zoon, buikgriep en corona.
    Allemaal dingen waar je niks aan kan doen.
    Maar daardoor gingen ze twijfelen...
    Dus ze zeide denk er zelf even overna wat je wilt en dan komen we vrijdag er op terug.

Dus ik dinsdag gezegd, dat het voor mij op deze manier niet hoeft.
    Als ze hier al moeilijk over doen, wat doen ze dan in de toekomst.

Vandaag weer gesprek gehad, ze willen me echt niet kwijt. En heb dus nog 1 jaar contract gekregen. Ze willen januari 2023 dan een vaste aanstelling geven.
    Omdat ik dit jaar een paar maanden wegval wilde ze het zo doen :thumup:

Vind het prima voor nu, maar ga sowieso opzoek naar een baan dichterbij huis.
    Moet nu 35 min heen en 35 min terug rijden + files erbij dan nog langer.
    Schiet niet op met 3 Kids dalik :p

Share This Page