Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Klinkt herkenbaar ;)
    Maar fijn dat je voor nu zekerheid hebt en wie weet vind je nu wel iets way nog leuker is!

Leraje en Kimm17 vinden dit leuk.
  2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat is stom dat ze je die dingen kwalijk nemen… beetje raar… maar wel fijn dat je nog een baan en inkomen hebt! Proficiat met je verlenging :D

Kimm17 vindt dit leuk.
  3. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb vanmorgen weer gesprek gehad met de bedrijfsarts, ik mag volgende week ook weer opstarten :D ben blij, helemaal klaar met deze 4 muren. En ik vind m’n werk en m’n collega’s leuk, heb ze echt gemist. Leuk sociaal team bij elkaar :D voorlopig starten met 3x 3 uur, en als dat goed gaat qua energie en kwalen weer opbouwen.

En nu ga ik sushi eten :p genieten voor t eerst in maanden hmm! Ook al is het dan even aangepast sushi eten met dat wat wel mag… vooruit dan maar ;)

Leraje, Splitijsje, Didi5555 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Voor de dames die graag iets lekkers in huis hebben voor t weekend maar daar vooral niet teveel tijd mee kwijt willen zijn.
    Deze cake maak ik vaak als ik visite krijg en hij doet t altijd goed. Makkelijke ingrediënten en zo gepiept (wel uurtje oven-tijd), kan niet fout gaan als he t recept volgt.

https://www.laurasbakery.nl/citroen-bosbessen-yoghurt-cake/

Mijn aanpassingen:
    - laat de siroop/ glazuur zitten, heeft ie echt niet niet nodig, zoete bende.
    - 2 kommen ook niet nodig, alles bij elkaar flikkeren en mixen maar. Bessen er op t allerlaatst met lepel doorheen roeren.
    - vervang de yoghurt door Griekse yoghurt, iets steviger en minder zuur.
    - geen vanille extract? (bij de bakspullen supermarkt..) Dan beetje vd suiker vervangen door vanille suiker.
    - je kunt de bloem evt (gedeeltelijk) vervangen door tarwebloem, speltmeel, amandelmeel. Allemaal geprobeerd en lukte ook.
    - ik zou wel verse bessen nemen, bevroren zinken/zijn zwaarder en dan zitten ze allemaal bovenin je cake ;)

Kimm17, Didi5555 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Als laatste tip: wees je er van bewust dat als je de garde staat af te likken dat er rauwe eieren inzitten..
    Oeps! Haja nouja ze kwamen vers uit t kippenhok vanmorgen, hopelijk dan minder kans op salmonella?

Splitijsje en Leraje vinden dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wat een lekkere tip! Zodra ik weer kan, ga ik het proberen. Mijn focus ligt nu op elke dag even wandelen. Daarnaast nog een cake bakken kan ik nog steeds niet, vreselijk!

En ik heb net ook een zachtgekookt eitje op. Ook een oepsie. Ik denk er echt niet allemaal aan, aan wat ik niet mag. Denk dat de kans zo miniem is dat juist dat eitje besmet is!

Splitijsje, Leraje en Gliss vinden dit leuk.
  7. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Wat een stom gesprek @Kimm17 Maar wel gefeliciteerd me je verlenging. Mooi rustig verder zoeken naar wat anders nu.

@DangerBlonde wat heerlijk dat je weer een paar uurtjes kunt gaan werken! Ben een beetje jaloers haha. Hoop dat je snel weer lekker op kunt bouwen.

8. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    2022-02-11 15.08.17.jpg

Doekjes maar even bij elkaar gegooid. Liggen nog een ringsling en een meitai in de auto en heb nog een draagzak liggen waarvan ik uit moet zoeken vanaf welke maat hij nu ook alweer kon. Is een peuterdrager, maar weet niet meer vanaf welke maat geschikt.
    Nog genoeg ruimte voor nieuwe doeken toch? :D Als ik alles goed opvouw kunnen er nog heel veel bij!

Leraje, mamavandave, Parel30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Enigma Die rode is mooi! Ben de naam even kwijt. Heb ik toen ook een poging voor gedaan, maar waren snel weg geloof ik.

Ik werd vandaag gebeld door de verzuimmanager (terwijl ik in de Prénatal stond :roflmao:) wel even aangenomen en fijn gesprek gehad! Hij denkt er zo anders over dan mijn manager. Hij zei letterlijk, toen ik vertelde over wat mijn manager had gezegd over een deadline, dat je hem dat nooit zou horen zeggen. Nee, dat wist ik al, maar toch bijzonder dat mijn manager dan dus wel zulke uitspraken doet!! Maar erg positief gesprek. Hij vond me ook al een stuk beter klinken aan de telefoon en was erg positief omdat ik volgende week naar twee dagen ga. En dacht goed me, ik moest me ook geen zorgen maken vanwege die ischias, en mag als het echt niet meer lukt reïntegreren op een aangepaste manier (bijvoorbeeld kantoor taken ipv op route) en eventueel komt hij gewoon een keer op het werk zodat we even ervoor kunnen zitten. Optie is ook nog dat ik beter wordt gemeld voor de long covid (want zonder die ischias had ik de komende tien weken echt wel doe 12u gered die ik moet reïntegreren), en dan (gedeeltelijk) ziek gemeld vanwege zwangerschapsklachten. Maar dat gesprek gaf me echt even lucht!!! Ik had er toch wel stress van, die stomme manager :rolleyes:

Leraje, Didi5555, Parel30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat fijn @mamavandave ! Zo iemand moet je gewoon hebben die achter je staat. En een gesprek op je werk met je manager erbij klinkt niet slecht.

@Gliss klinkt lekker dat recept! Ik wou dat mijn schoonfamilie niet zo’n moeilijke eters waren :rolleyes: het is hier echt wat de boer niet kent dat vreet ie niet :roflmao:

@Enigma ik gun jou ook zo erg de betere dagen :(

De sushi heeft gesmaakt, maar het was echt niet zwanger proof :roflmao: sushi restaurant waar ik normaal ga daar krijg je als zwangere een aparte kaart of tablet, worden je gerechten gesplitst van de rest van de bestellingen van je tafelgenoten en kun je bepaalde gerechten niet bestellen. Hier ging niks apart, kreeg ik gewoon de viskuit op m’n sushi (ondanks dat ik van tevoren gemeld had dat ik zwanger ben), alles op 1 bestelling en geen aparte kaart. De ober kan dus nooit zien of ik of m’n tafelgenoot iets besteld heb en of daar alles op mag of niet. En op het menu stonden de zwanger icoontjes helemaal verkeerd, gewoon bij de zalm en tonijn en zo… ik dacht nog lees ik nu verkeerd, betekent dat icoontje niet voor zwangeren.. maar daar was geen logica in te ontdekken :roflmao: ik heb dus een klein beetje gezondigd met 7 stukjes sushi met viskuit :rolleyes: en 2 stukjes met tonijnsalade…. Kan het niet weerstaan als het voor me staat en ik heb honger :roflmao:

Didi5555 en Kimm17 vinden dit leuk.
  11. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Jaaa de Solnce Phy Ferrari is dat. Zo'n heerlijke doek!

Wat een fijn gesprek. Klinkt eigenlijk ook wel heel logisch om beter gemeld te worden voor de long covid. Dat is nu helemaal het probleem niet.

Leraje en mamavandave vinden dit leuk.
  12. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    mamavandave vindt dit leuk.
  13. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg! Denk je lekker zwangerproof uit eten te gaan krijg je alsnog dit. Valt me ook wel op dat de geen tonijn etc nog niet echt doorgedrongen is tot de meeste restaurants. Bij zwangerschap van dochter mocht er ook echt nog veel meer heb ik het idee! Het is maar goed dat ik toch niet eet, er mag toch niks :roflmao:

14. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Haha ik heb al vaker sushi gegeten geen verse zalm of tonijn ofzo, maar de rest wel. Garnalen en krab:p

Maar laatst ook Tonijnsalade op m'n boterham. Had er zo een zin in :rolleyes:

Splitijsje vindt dit leuk.
  15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nee en qua energie, qua long covid gaat het echt wel de goede kant op. Als ik die ischias niet had gehad dan was ik in de komende 10 weken waarschijnlijk met kleine aanpassingen echt wel volledig gereintegreerd.

16. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Je moet mij even pben, je profiel is geblokt en ik kan jou niks sturen!

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Haha we hebben veel dezelfde smaak qua klank, Sophie vinden wij ook heel leuk dus maar valt helaas af, en een van onze twee beste keuzes tot nu heeft als afkorting Lynn ;)

mamavandave vindt dit leuk.
  18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat is sowieso het probleem als je vegetarisch of vegan eet. Ik ga alleen maar naar echt goede restaurants want de gemiddelde koken dan vegetarische recepten die je inderdaad op een willekeurige doordeweekse dag zelf maakt. Leuk dat je een quiche of pasta hebt, kan ik zelf ook, doei.
    (Sterker nog, die van mij zijn veel lekkerder want je kunt merken dat die koks eigenlijk geen zin hebben in vegetarisch koken en geen idee hebben hoe je iets smaak geeft zonder vlees. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het vlees dan wel echt boeiend is trouwens.)

(Nu is het mogelijk ook een quiche of pasta in een beter restaurant, maar dan wel een bijzondere ;)).

20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja vegetarisch kook ik ook liever zelf om die reden! Tenzij we dus echt in een goed of vega restaurant eten.
    Wij zijn wat ze noemen flexitariërs geloof ik. 3-4x week vega, 2-3x vlees, 1x vis en dan bij voorkeur biologisch of gewoon van de boer hier, die 1x in de zoveel tijd een koe slacht en dan kun je bestellen voor in de vriezer :)

Deel Deze Pagina