Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat ik me kan herinneren van mn oudste was omdat ik nie wist hoelang ik zwanger was, mocht ik de volgende dag gelijk komen, toen bleek ik 9 weken en 6 dagen te zijn.
    De fertiliteitskliniek waar ik loop hanteert wel echt in de 8e week de 1e echo omdat je dan wel zeker weten een hartslag moet hebben en alles al wel goed moet kunnen zien..
    Bij me jongste kreeg ik op 5 weken en 6 dagen hevige buikpijn, en kon er nie meer van lopen, we mochten met hoge uitzondering langskomen om een bbz uit te sluiten, toen zagen we t in de baarmoeder zitten en al beginnend kloppend hartje.
    En toen ben ik dus later met 8 weken en 3 dagen officieel gekomen vokr de 1e echo :)
    Nu is t even afwachten wanneer mn datum gaat zijn, ik moet nog bellen.. maar mn officiële testdag is pas de 23e haha :)

Gliss vindt dit leuk.
  2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Oh mijn Kids hebben mij aangestoken met hoesten, zo irritant.
    Elke keer als ik zwanger ben, word ik ook zo snel ziek.

En ik word gek van mezelf :roflmao:
    Dan heb ik honger, dan toch weer niet.
    Dan eet ik iets en krijg ik meer honger
    Dan eet ik iets en word ik er misselijk van.
    Genieten dit hahah

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oooh heerlijk herkenbaar!!!!
    Ik had zin in kaas blokjes, gehaald ene paar zakjes.. trek een zakje open, geur komt me tegemoet en ik word misselijk, en dus moet ik t niet meer:roflmao:
    Zo gaat t dus met alles...:$
    Plus ik ben verkouden, was ik al voor ik positief testte haha:roflmao:

Kimm17 vindt dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat heb ik dus precies het zelfde. Misselijk, geen honger - toch wat eten - misselijk.. bleh haha
    Toch denk ik bij dit symptoom: ok yes ik ben zwanger, hoe kut het soms ook is. Net als de zere borsten.
    Alleen die buikpijn mag er van mij echt af.

Leraje en Kimm17 vinden dit leuk.
  5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hier vandaag de hele dag echt pijn in m'n buik, maar niet laag genoeg om van m'n baarmoeder te komen en niet hoog genoeg voor m'n maag, dus zit echt in m'n darmen. Maar wel super vervelend! En vandaag niet echt misselijk, dus dat is wel weer stress. Ik hoop maar dat het door de gember thee komt! Wel migraine gister en vandaag af en aan wat op de achtergrond. Dat had ik bij de vorige zwangerschap tot 13 weken, hopelijk dit keer niet weer!!!!

Normaal krijg je de eerste echo pas tussen de 11 en 13 weken! Bij ons ziekenhuis is rond 7 weken normaal bij fertiliteitstraject. Als deze maandag goed is, ga ik verder naar de vk en dan heb ik pas rond 11 weken weer echo als het goed is.

Gliss vindt dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zo zie je maar dat echt overal een ander beleid wordt gehanteerd met echo's!

Maar misschien dat ik bij de vk een echo bij 8+3 krijg omdat ik in het overleg met de gynaecoloog van plaatselijk ziekenhuis moet worden besproken? Ivm medische indicatie (schildklier en stapel aan andere medicijnen). Of misschien omdat ze gewoon lief zijn en de stress na zo'n traject/miskramen begrijpen, geen idee. De praktijkassistente was superlief en begripvol in ieder geval toen ik belde over hoe het werkte bij de vk qua aanmelden en kwam er zelf mee.

Jij ook een hoop (wisselende) kwaaltjes dus al! Hopelijk zet de migraine niet doir, lijkt me echt vervelend :(

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja in medisch traject is het echt heel wisselend!! Buiten medisch traject is dus altijd tussen 11 en 13 weken. Dat is de termijn echo, dan stellen ze officieel je uitgerekende datum vast en hoe ver je bent en eventueel de NIPT.

Ik denk dat je gewoon extra lieve verloskundigen hebt ;) 11 jaar geleden en 9 jaar geleden toen ik zwanger was van de twee oudsten, hadden nog maar weinig verloskundigen hun eigen echo apparaat, dus dan was het echt alleen de 12 weken termijnecho (nipt was toen nog niet voor iedereen beschikbaar) en 20 weken. Twee echo's dus maar!

Gliss vindt dit leuk.
  8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oei das vervelend migraine.. weet er helaas alles van, maar nu gelukkig geen last van..
    Ik hoop dat t gauw beterbgaat! En wat vervelend die maagpijn zeg!
    Lukt het je wel makkelijk voor een grote boodschap? Of gaat dat moeizaam? Daar zou de pijn ook door kunnen komen...
    Hoop ook dat dat gauw weg zakt!!
    Geen idee meis.. misschien zijn ze idd wel lief voor je :)

Gliss vindt dit leuk.
  9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier gaat t opzich wel goed, ik heb vabdaag gewerkt op de dierenambulance, 1 van mn laatste diensten denk ik wel.. want we moesten een ingeslapen duif wegbrengen.. en die plaats stinkt verschrikkelijk daar moet je tegen kunnen..
    Normaal kan ik bij wijze van een broodje etend een dood dier daar in de kliko stoppen, maar nu dus niet...
    Ik deed de deur open van de koeling waar de kliko staat met kadavers, en ik had m'n adem ingehouden, ik gooi die duif erin en druk gauw de deur dicht en ren naar buiten wan tik moest lucht happen.
    Ik vergat alleen de deur achter me dicht te doen en ik neem een hap lucht en bam die stank kwam zo m'n neus en mond in, en hoppa ik ging kokhalzen.
    Mijn collega die kan ook niet tegen die geur, maar die sprong de ambu uit en zei tege me dat ik de deur dicht moest duwen.. ik heb gebukt en kokhalzend die deur een gooi gegeven, sleutel omgedraaid, en ben naar de ambu gerend met me bakje om schoon te maken waar de duif in had gezeten.. toen vroeg m'n collega wat er aan de hand was want zij wist ook dat ik er normaal gewoon tege kon en dst ik nu een beetje groen zag:roflmao:
    Ik hoefde t niet te zeggen ze zei t zelf al heel verbaast van; je bent zwanger he?:rolleyes: ehh ja.. toen vloog ze me om de nek, en feliciteerde me uitbundig:roflmao:
    Ik heb ooit eens tege haar gezegt dat als ik daar kokhalzend uitkom dat ze dan weet dat ik zwanger ben, en die doos heeft dat dus onthouden :rolleyes:
    En ik zou t aan niemand vertellen:roflmao::roflmao::roflmao:
    Verdorie ik kan t niet geheim houden, zeker niet als ik misselijk ben, wnat iedereen weet dat ik nooit ziek, zwak of misselijk ben.. oh help... heb eind deze maand ook dr verjaardag van mn veste vriendin, hoe ga ik die overleven.. hopelijk ben ik dan minder misselijk:$
    T is 30coktober dat ze t viert.. en ook zij mag t niet weten nog eigelijk :roflmao:
    Tips zijn welkom alvast hahaha:roflmao:

Sorry voor t lange verhaal ik moest t ff kwijt.. en as we speak voelcik weer een vlaag misselijkheid opkomen :(

Gliss vindt dit leuk.
  10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Voor de mensen die eerder in ons topic meelazen: misschien mag ik me hier ook komen melden binnenkort :oops: 15 dpo en behoorlijk positieve testen. Nu maar afwachten natuurlijk, we durven nog nergens vanuit te gaan...

droomwens79, Asil, mamavandave en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Tinsel

Tinsel Lid

14 jul 2020
    14
    29
    13
    Vrouw
    Hier de echo maar een dagje uitgesteld, omdat ik me intussen nog steeds niet beter voel... 'Gelukkig' intussen wel vaak misselijk, dus heb er wel een beter gevoel bij :D
    Sowieso krijgen wij hier veel meer echo's denk ik. Vriendin die niet in traject zit heeft ook eerste echo op 7 weken gehad en dan iedere maand eentje...

Haha @Kimmetjuh90 da's inderdaad vervelend! Maar ergens ook wel goed dat er op op het werk nu duidelijkheid is, niet? Of vind je het erg vervelend dat ze het weten? Moeilijk he om het zo verborgen te houden!

12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Spannend @Leraje, is het al je officiële testdag?

Leraje vindt dit leuk.
  13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik mocht pas vrijdag testen! (18 dpo :S). Dus dat nog maar even afwachten. Ik weet ook eigenlijk helemaal niet wat ik vervolgens moet doen. Het ziekenhuis bellen om het door te geven? Ofzo? We gaan op vakantie zaterdag heel vroeg en ik heb eigenlijk geen zin om me er mee bezig te houden :p

14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ah shit, hopelijk voel je je snel wat beter! Ik zou dat ecgt slecht trekken, de echo uitstellen :eek: maar snap ook dat je daar niet ziek heen wil/kan

15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

Wow, met 18 dpo nemen ze wel een hele ruime marge idd. Bij ons mag je bellen op de testdag met de uitslag en dan krijg je een datum voor de eerste echo (rond 7+2 weken in onze kliniek). Verder gebeurt er eigenlijk niet zoveel (tenzij je net als ik allerlei medicatie hebt waarover overleg nodig is met de gyn en inteenist bv) en is het wachten.
    Dus zou morgen nog eens testen en dan bellen als ie positief is. Heb je nog een dagje speling voor je vakantie

Leraje vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Echt waar?! Heb je foto's van je testen? Omg meid!! Wat geweldig!!!!! Gefeliciteerd!! Oh ik hoop zoooooo dat t goed gaat voor je!
    Nouja, zij mag t weten.. ze is over een paar weken zelf ook weg, en ik ga t aan t bestuur pas kenbaar maken na 12 weken denk ik, offf als dit zo blijft, want dan kan ik gewoon mn werk nket meer doen, en dan hebben ze ook niks aan me..
    Ja je moet idd dan t zkh bellen om t door te geven, dan word er als t goed is gelijk een afspraak met je gemaakt voor een 1e echo :)

Leraje vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn officiële testdag is ook op 17 dpo:roflmao: 2 weken na terugplaatsing..
    Maar bij mij valt dat op zaterdag, dus wil eigelijk vrijdag t al door bellen, hopelijk doen ze nie moeilijk om die ene dag:roflmao:

18. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik krijg gelukkig, als ik naar mijn VK mag gaan na de goede 1e echo in het ziekenhuis,
    Bij elke afspraak een echo :D
    Zij vind het erg belangrijk om de baby elke afspraak eventjes te kunnen zien.
    En ik ben daar natuurlijk mega blij mee haha!

Maar bij ons in het ziekenhuis zijn de afgelopen 5 jaar veel regels ineens veranderd.
    Is wel een vroege echo nu pas vanaf 7 a 8 weken
    Ik volg het niet meer :p

Leraje en Gliss vinden dit leuk.
  19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik mocht elke controle bij de gyn ook spieken naar d ebaby bij mn jongste, hoop dat dat nu weer t geval is:D

Kimm17 en Gliss vinden dit leuk.
  20. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Hier vorige keer bij de vk geen echo's gehad. Termijn + 20 weken moest ik bij een ander bureau laten doen. Vond het best gek dat je vanaf zeg maar week 19 tot bevalling geen echo meer krijgt!

Hebben jullie je al wel aangemeld bij een vk of pas na eerste echo ziekenhuis?

Deel Deze Pagina