Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee denk dat dat voorlopig nog wel blijft. Maar ik zou eigenlijk ook niet weten waarom het per se geheim zou moeten blijven etc. Behalve dat t een verassing is bij 12 wkn. Maarja na een positieve test is het ook een verassing. Beetje rare traditie eigenlijk als je er over nadenkt. Denk vanuit vroeger waarin veel dingen taboe waren.
    Ik zou het lekker delen met wie je dat fijn vindt. Het kan ook goede steun bieden als je gestresst bent.
     
    mamavandave vindt dit leuk.
  2. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja idd de mensen die dicht bij ons staan en er altijd voor ons zijn in goede en slechte tijden hebben wij het ook verteld.
    Goed nieuws of slecht nieuws, toch fijn om mensen om je heen te hebben waarbij je je verhaal kan doen.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja is ook zo hoor. Wij hebben alleen veel familie en vrienden ver weg en wil het de meeste wel echt irl vertellen. Wij hebben bij de laatste gewacht tot na de NIPT, omdat we graag in alle rust zelf een beslissing willen nemen als het wel fout zit. Nou ja tot we het de rest vertelden, bij de vorige wist m'n beste vriendin het eerder dan m'n man (die was aan het werk :oops::roflmao:). Denk dat ik het nu weer zo doe. Nu eerst mijn 2 beste vriendinnen en dan na een goede NIPT langzaam de rest. Ik ben alleen heeeeeel slecht in dit soort dingen voor me houden. Ik ben zo blij! :cool::roflmao:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  4. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dat waren trouwens mijn testen. Blijf het een bizarre ervaring vinden. Zo ben je "niet zwanger" en ineens de dag erna ben je wel zwanger ofzo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gliss vindt dit leuk.
  5. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik heb al 20 testen gedaan volgens mij :roflmao:
     
    mamavandave en Gliss vinden dit leuk.
  6. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Maar blijft bijzonder he, vooral die clearblue dat je het ook echt kan lezen!
     
    mamavandave en Gliss vinden dit leuk.
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hier zijn we van plan het voor de meeste mensen wel geheim te houden vooral omdat ik al jaren uitkijk naar het moment dat ik mijn ouders kan vertellen dat ze opa en oma worden! Daarom alleen wil ik wachten tot na de eerste goede echo bij hun. ( en dan dus ook bij andere mensen die het pas na mijn ouders zouden moeten horen). Maar denk dat ik met mijn beste vriendinnen wel de positieve test al ga delen. En mocht het eindigen in een miskraam voor de eerste goede echo, dan ga ik dat ook wel vertellen aan mijn ouders denk ik. Maar dat weten zij nog niet :p

    Edit ; op de zaken vooruitlopend dus...... Laten we maar hopen dat ik tot die positieve test kom!
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  8. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Hier weten indirecte familie het, mijn collega's uit mijn team en een aantal vriendinnen. Wij hebben gezegd bij een goede termijnecho maken we het helemaal bekent:thumup:
     
    Leraje, Kimm17, 2jongensmama en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Pffff vandaag lijk ik wat minder kwaaltjes te hebben en de rest (ja ja ik deed nog een test vanochtend :cool:) werd toch minder snel zichtbaar voor mijn gevoel dan de vorige ofzo. Maar uiteindelijk alsnog relatief snel een hele duidelijk streep...... Aaaaaaaah die onzekerheid!!!!! :confused:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    @Gliss fijn dat je echo gepland is! Het is in de kliniek standaard om met 7+2 te doen, 3 weken na de testdatum. Ik had hem deze keer met 7+5 pas vanwege drukte / weekend / feestdag. Voelde als een eeuwigheid.

    Maar bij zorgen etc mag je eigenlijk altijd eerder langskomen! Dus ook gewoon bellen! Bij de vorige 2 ben ik in de week van 6 weken ook al daar langs geweest.
     
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik het donderdag met de gynaecoloog bespreek als ik de medicatie overleg. Ik hoop dat ik alsnog de vrijdag ervoor mag komen. Ik zou dan 6+5 zijn volgens eigen/Freya berekening. Dan zou je toch ook al een hartje mogen verwachten. Hopelijk mag het.
    Want als het mis is, dan heb ik liever het weekend daarna, waarin mijn man ook thuis is grotendeels dan een normale werkweek.
     
  12. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ja snap ik.gewoon om vragen hoor!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Hi meiden, mag ik met jullie meeschrijven? Het is nog heel pril, 4+2 en wacht nog op de uitslag van het bloedonderzoek maar de testen waren veelbelovend. Als ik zo kijk lopen we exact gelijk @Gliss met de uitgerekende datum 12 juni.
    Ik zal kort ons verhaal schetsen; Wij hebben 4 jaar een naar icsi traject gehad, in binnen- en buitenland, met ellende en miskramen. Daarna verder gegaan met een donor, waar onze zoon (2jr) uit is ontstaan. Nu met het laatste rietje wat beschikbaar is, toch zwanger geraakt. Het voelt deze keer extra beladen gezien het DNA. We hopen zo dat de kindjes toch hetzelfde genenpakketje meekrijgen. Ik wacht nog op de bloeduitslag van de dokter, dan zijn we hopelijk weer een hobbel verder. Vreselijk spannend en onzeker dus, jullie niet onbekend lees ik;)
     
    Leraje, droomwens79, Kimm17 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hi welkom,
    Jij ook al een lange weg achter de rug zo te lezen. Wat mega spannend nu, zeker met het laatste rietje. Kan me goed voorstellen dat het heel fijn zou zijn als de kinderen ook genetisch broertje/zusje zijn.
    En we lopen idd gelijk op dan.
    Zet je jezelf op de lijst? of na de uitslag van bloedonderzoek? Wat je fijn vindt :)
     
  15. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja de eerste keer hielden wij het ook voor iedereen geheim. Helemaal niemand wist nergens vanaf.
    Uiteindelijk praatte ik alleen hier op ZP erover maar dat begon aan me te knagen dus had het mijn zusje verteld.

    Gaande weg word je er gemakkelijker in :)
     
    Leraje en Gliss vinden dit leuk.
  16. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Oh dit is wel extra spannend ja :)
     
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb net even de verloskundige aan de telefoon gehad omdat ik me afvroeg wanneer je je daar moet melden ivm pas 7+2 echo in kliniek en was bang dat het dan vrij laat zou zijn om nog afspraken in te plannen enz. en ivm mogelijk medische indicatie zwangerschap ivm schildklierdysfunctie na Graves.

    Superlieve vrouw aan de telefoon gehad, die heel meelevend was over traject en ongerustheid nu. Ik ben alvast ingepland voor een echo met 8+3 en termijnecho+intake op 12+3 op fijne dag/tijd ivm werk. Mocht de echo in de kliniek goed zijn natuurlijk.
    Mocht altijd bellen als er wat was. So far eerste goede ervaring.
    Blijf plakken blijf plakken blijf plakken kleintje
     
    2jongensmama, nizzie86, Leraje en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn officiële testdatum is zondag pas.
    Maar ik dacht bel het ziekenhuis vandaag al.

    Zegt die vrouw oh mevrouw je bent echt te vroeg hoor.
    Test zondag nog maar een keer en bel maandag dan de uitslag.

    Vorige keren werd gewoon al een echo ingepland. Maar zal wel weer nieuw zijn :rolleyes:
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Bij ons mag je ook pas op de testdatum 16 dpo bellen omdat er best veel biochemische zwangerschappen voorkomen, waarbij de test op 16 dpo weer negatief is. Ik vind 16 dpo wat laat, omdat je in de natuurlijke cyclus ook rond 14 dpo ongesteld wordt, althans ik wel.
    Heb zelf op 15 dpo gebeld. Vond ze niet erg een dagje.
     
  20. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Ik mocht pas op 15dpo bellen. Daarvoor telde niet voor hun. Maar jij weet beter toch:D nog getest voor mooie oploop?
     
    Kimm17 en Gliss vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina