Ah dat is wel heel klote. Hopelijk trekt het binnenkort weg... maar kans op eerst erger voor het beter wordt Hier valt het dus wel mee; sinds eergister ofzo die honger en als ik dan niet iets eet, beetje weeïg. Denk dat ik nu ook een beetje moe begin te worden, maar de hond houdt ons steeds uit onze slaap dus kan ook daar aan liggen En vandaag dus zo'n brak gevoel, net of ik een kater heb Maar dat kan ook komen vanwege die slechte slaap erbij. Maar het traplopen merk ik de hele week al! 3 trappen op op m'n werk en ik werd bijna draaierig joh. Verder niet echt iets behalve gevoelige borsten en af en toe maagzuur, gelukkig, mag van mij zo blijven.. (maar zal wel niet ). Ik voel wel steeds iets gerommel in mijn onderbuik, geen pijn, maar soort heel lichte steekjes, bijna jeuk-achtig. Dat is al vanaf het begin. Neem aan de banden..? Maar dat is zo minimaal dat ik het niet een klacht kan noemen. Wat ik wel gek vind; ik dacht vroeger altijd, als ik erachter kom als ik zwanger ben (ook als student etc zonder geld en werk) dan zou ik nooit een abortus kunnen doen. Maar ik merk dat ik nu totaal niet het gevoel heb dat er al een kindje is, en dat ik daar een band mee heb. Als het misgaat, dan ben ik er kapot van, maar vanwege de tóekomst die ik verwacht, niet vanwege wat ik nú al voel voor wat er nu in mijn buik zit. Dus stel ik wilde niet zwanger zijn, dan is abortus blijkbaar veel minder een probleem voor mij dan ik had gedacht. Kan me voorstellen dat het totaal verandert vanaf dat je het kindje gezien hebt op een echo (en het ziet er ook uit als een kindje) en je voelt het bewegen enzo. Maar nu echt nog niet dus.
Herkenbaar dat laatste hoor! Je hebt er gewoon nog niks mee nu, het is zo abstract. Ik denk inderdaad dat dat na de echo anders zal zijn. En leuk dat je zo wat kwaaltjes begint te krijgen haha! Het voelt ergens wel leuk, hier heb je toch jaren op gewacht. Maar ook dan mag je best klagen en zeuren. Dat is niet ondankbaar ook al voelt dat soms wel zo. Volgens mij is er niemand die zich op zijn allerbest voelt als ze zwanger is. Het idee lijkt zo romantisch, zwanger zijn. Zeker als je er al jaren mee bezig bent zoals wij. Ook dat was zo'n abstract iets. Maar nu weten we hoe het voelt! En is de realiteit is wel anders
Hahaha ja idd. Al verwachtte ik wel veel fysiek ongemak in de eerste weken hoor! Maar ik ben van mezelf gelukkig gezond dus ik heb zelden fysieke klachten, dus het is toch wennen. Net zoals ik elke keer als ik goed verkouden ben ergens 'geschokt' ben hoe rot je je dan voelt in je hoofd haha. Al is het tot nu toe nog niet heel anders dan wat ik normaal heb tijdens pms, behalve vandaag die brakheid dus... Merk wel dat ik echt heel en weer schiet tussen een soort vertrouwen/gevoel dat het goed zit, en totale angst op miskraam en 'dan weer opnieuw moeten beginnen' en ik ben al zo oud...
Heb ik ook! En die momenten van vertrouwen dat het goed zit vind ik eerlijk gezegd heel vervelend. Omdat ik dat de vorige keer ook had. Ik was super onbezonnen en heel blij met de zwangerschap. En dat wil ik nu dus niet zijn, dus ik straf elke hoop in mijn hoofd af. Ik wil geen hoop, ik wil me er op instellen dat het niet goed gaat. Dan kan het alleen maar meevallen. Maar je kan de hoop niet tegenhouden. Je denkt toch; maar waarom zou het nu mis gaan? En de kans is groter dat het goed gaat dan fout. Etc etc. Killing.
jep ik bwn ook buiteadem na de 1e trap hahaha of als ik een brug heb opgefietst, loop ik ook te hijgen als een paard
@droomwens79 jeetje wat erg... mn hart breekt voor jullie. Heel veel kracht toegewenst om dit te verwerken ♡
Slapen op zich niet heel slecht. Wel afgelopen twee nachten rond 3/4u wakker omdat ik moest plassen. Terwijl ik nog steeds maar minimaal drinken weg krijg.... Had gehoopt dat dit nog even zou duren voordat ik 's nachts wakker werd om te plassen! En onze jongste is nogal van slag door het uur van afgelopen weekend, dus is steeds mega vroeg wakker, vandaag weer voor half zeven *gaap* Wat betreft dat buiten adem, ik ben ook al na 1 trap buiten adem en gisteren met dansles de warming up overgeslagen, maar ik had echt moeite ermee. Na de eerste keer de dans helemaal dansen was ik helemaal benauwd en kortademig. Gelukkig nam dit bij mij vorige keer wel af na het eerste trimester, dus nu hopelijk weer!!!!
@droomwens79 Ik denk niet dat je dit nog leest, omdat je account al weg is, maar vreselijk.... Je ergste nachtmerrie!!!
@droomwens Poh wat heftig zeg. Wat een klap.kan me voorstellen dat je afstand wil doen van deze site, en heb je dat volgens mij al gedaan. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk blijft de nasleep ook beperkt... het staat er een beetje haaks op maar @Gliss wat een verhaal! Dat geloof je toch niet. Zijn het er gewoon twee na al die tijd ben je al een beetje bekomen van het nieuws? en welkom aan de nieuwe meiden
Vandaag voor het eerst echt moe, geloof ik. Heb echt wel dik 9 uur geslapen geloof ik (wel met pauze van een uur gewoon wakker zijn ertussen ) en ben alsnog moe. Pff. Al begint het nu eindelijk een beetje weg te trekken.
Hahah help. Ik ben van mezelf nogal een energiek iemand, ben alleen moe als ik echt veel te weinig geslapen heb of 's avonds laat. Heeeeeel irritant dit Maar nou ja, gaat na het eerste trimester ook voorbij toch? Alsi k dat red...
Ja vreselijk heb het ook. Normaal altijd veel energie en nu zo lamlendig als wat! En overal moet je net doen alsof je je top voelt
Dat ga je wel redden hoor En ja meestal gaat t wel over na t 1e trimester ja Jep, hier ook lamlendig, maar doen alsof ik me top voel (Alleen valt t iedereen op dst ik zo moe oog) ik gebruik elke keer dat mn jongste nket goed geslapen had hahaha