Dankjewel. Ja ik hoop dat ze iets kunnen zeggen over delen buitenste vlies/placenta, maar geen idee. Wij zijn ook erg benieuwd. Maar ookal is zowel vlies als placenta apart, dan nog kan het zowel 1 als 2 -eiig zijn (met meer kans op 2-eiig). 45% komt er pas achter na geboorte, mochten de kindjes hetzelfde geslacht hebben. We hopen zelf dat vlies en placenta apart zijn, dat is minder risico vol.
*breekt in* Hier mocht ik bij bloed/onzekerheid gelijk komen. Keken ze gelijk even met een echo om me gerust te stellen? Kan dat bij jullie niet dames? En @Gliss of het nou een of twee eiig is het is altijd een wonder! Geniet ervan! Wat een prachtig cadeau voor jullie! Het is jullie zo gegunt!
Zouden jullie vandaag voor een echo gaan of morgen doen? Bloed blijft steeds een beetje komen. Niet heel heftig of iets. En zeurend gevoel in m'n onderbuik is er sinds vanmiddag Vk belde me toestraks op en dacht dat een bloedvaatje was geknapt. En mocht vandaag of morgen komen voor een echo wat ik wilde. Ik zei dat het leek dat het gestopt was. Maar net was het toch weer terug..
Ben je nog geweest? Ik zou ook zeker vandaag gaan..... Ik had het bij de vorige zwangerschap met 8 weken en heb toen ook een echo gehad
Jakkes, die onzekerheid is vreselijk! Ik heb het mijn vorige zwangerschap een aantal weken gehad. Ben je vandaag nog geweest voor een echo?
Ben je nog gegaan? Ik zou idd ook maar dezelfde dag doen, gewoon om die nacht te kunnen slapen. Maar morgen is vroeg genoeg. Op zich is bloed zonder pijn nog helemaal geen reden tot zorg, dus ik hoop dat het niks is. Ik ken best veel mensen die wat bloedverlies hadden tijdens de zwangerschap (vooral in het begin) en het is overal goed gegaan als het geen hele 'ongesteldheid->miskraam' werd, dus heel veel + veel pijn. In de meeste gevallen was het gewoon een (heel) goed doorbloede baarmoedermond, die bij het minste of geringste een vaatje liet knappen: bij ontlasting, bij seks, bij hard niezen, bij flinke inspanning (hard fietsen geloof ik), dat soort dingen. Zenuwslopend, maar uiteindelijk niets aan de hand gelukkig. Dus ik duim heel hard dat dat bij jou ook is! Maar ik snap dat je zenuwachtig bent; voor mezelf is bloed ook altijd: niet zwanger.
Ik heb het idee dat die kwaal van vorige week alweer soortvan weg is? Dat extreme honger en dan weeïg erna.. al is het nog steeds ook niet helemaal 'lekker' met eten, dat wel. Word je toch ook zenuwachtig van he! Dat kwaaltjes weer verdwijnen. Denk ik, maar is het hcg dan ook weer minder... maar kan natuurlijk ook dat je lijf er wat aan gewend raakt. Heb wel het idee dat ik via de buitenkant al iets kan voelen in mijn onderbuik als ik er op druk? (als je op je rug ligt en dan zeg maar 'onder' je schaambot gaat drukken). Iets stevigs, denk niet dat het de baarmoeder zelf al kan zijn, maar dat m'n darmen al iets verplaatst zijn oid? En volgens mijn man zijn mijn tepelhoven iets donkerder. Hmm! Je lijf is maar raar in deze periode. En het wordt nog raarder natuurlijk
Hier is t ook allemaal weer verdwenen, gister avond voelde ik me grieperig, en beroerd, en nu niks meer voel me goed Ik probeer me er niet druk om te maken, maar dan helpen nachtmerries over miskramen ook niet Achja.. we wachten af..
Ja oh men dat afwachten. Het voelt hierdoor nog steeds niet echt écht. Het kan zo maar weer afgelopen zijn... misschien is het nu al wel afgelopen, en dan weet je het (nog) niet Ik ben wel moe nog steeds, maar de hond houdt ons ook nog steeds 's nachts wakker dus daar kan het ook aan liggen. (Wel goeie training, midden in de nacht hond naar buiten tillen voor uitlaten )
Mij valt sinds 2 dagen ook een lichte bolling ('stevige bal') op net boven mn schaambeen. Ik denk wel echt dat dat al mn baarmoeder is, want denk ik ook wel zou kunnen met 9 weken tweeling? Heb laatste dagen behoorlijk last van buikpijn, t voelt alsof mn darmen alle kanten op worden geschoven. Darmen zelf zijn ook onrustig. Zelf word ik dan ook weer heel onrustig van buikpijn.. Vanmiddag weer echo 9+1, spannend!
Ja bij een tweeling komt het ongetwijfeld veel sneller! Die hebben meer plek nodig. Ik had te vroeg gesproken trouwens, weer extreme honger en dan toch weeïg als ik kijk naar het eten. (Maar als ik het opeet is het prima).
Die bolling voel ik ook boven mn schaambot..met een tweeling zal t idd sneller zijn allemaal omdat ze meer ruimte nodig hebben, maar heb dus ook begrepen als je al kinderen hebt gebaard dat t dan ook sneller gaat.. nouja we merken t wel Mn broeken zitten in ieder geval al niet meer lekker Maar vind t nog te vroeg om zwangerschaps broeken te gaan kopen nu.
Heheh ja het is bij mij gelukkig dus nog steeds niet zo dat ik misselijk ben, laat staan moet overgeven. Maar mijn relatie met eten voelt een beetje... raar? Ik ben normaal een enorme vreetzak, ik heb ALTIJD zin in eten. Nu heb ik dus wel honger, maar ook beetje twijfelachtig/weeïg als ik het eten dan zie. Maar het opeten gaat eigenlijk meestal wel goed. Al landen sommige dingen niet zo lekker (tomaten? Ik ben normaal gek op tomaten, maar ik hoef ze nu niet op mijn brood en de tomatensoep gister hoefde ik ook niet). En heeeel veel behoefte aan eiwitten/vleesvervangers haha. Maar ben wel bang dat ik kilo's aankom zo; net broodje gehad en moet er echt nóg een, anders voel ik me niet goed. Pff. Nou ja.