Ben trouwens okk echt angstig voor een slechte echo.. of dat t er hier ook 2 zijn.. ik heb nogsteeds dromen over dat er 2 hartjes kloppen, en anderzijds dat t een vanishingtwin betreft of een gehele miskraam, of ja.. dat het kindje of kindjes dood in mn buik zitten en ik daar dus dan met de 1e echo achterkom.. Het is geen droom van 1 kindje met kloppend hartje, het is telkens 2.. 2 zijn natuurlijk welkom, maar zal wel even schakelen worden Wellicht zegt t helemaal niks die dromen telkens De nare dromen mogen van mij echt wel ophouden hoor
Wat fijn al die goede echo's!! En denk dat het ook heel goed is om te benoemen dat zwanger zijn niet altijd een feestje is of dat je perse kirrend van verliefdheid alleen maar liefdevol aaiend over je beginnende buikje blij moet zitten zijn. Dat beeld heerst toch wel heel erg, maar is in veel gevallen toch echt niet juist. Twijfels van 'wil ik dit eigenlijk wel' zijn ook wel herkenbaar trouwens! Tijdens eerste zwangerschap had ik dat heel erg en nu ook wel weer. Kan ik dat eigenlijk wel, 2 kinderen in mijn eentje? En we hebben het nu goed zo samen, waarom moet ik er zonodig nog een bij... zulke dingen. Maar na bevalling was ik toch wel erg blij met mijn meisje en ga er vanuit dat dat nu ook wel weer zo gaat zijn. Die twijfels horen er ook bij denk ik.
Rare vraag misschien: mijn vader wil een kerstcadeau geven van rond de 350 euro. Hij vraagt of wij ideeën hebben. Nu hebben we niks nodig zelf, dus ik dacht; ik ga dan toch maar alvast wat voor de baby(kamer) vragen? Ik weet het anders echt niet. Maar ik ging net even googlen en ik merk dat ik ZO NIET klaar ben om dat te doen, omdat ik het nog steeds dus niet bevat. Dus dilemma. Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen vragen voor ongeveer 350 euro waardoor ik niet de hele babyuitzet door hoef te akkeren?
Ja is ook maar net wat je wilt. Idd kinderwagen, kinderstoel (bijv Hack Alpha met newborn opzet of tripptrapp met newborn opzet), co-sleeper, wieg.... Moet eerlijk zeggen dat wij eigenlijk alles qua grote dingen tweedehands kochten, zoals box en kinderwagen. Alleen de maxi Cosi en kinderwagen hebben we bij de eerste nieuw gekocht (maar wel goedkoper b-merk) en het matrasje voor het ledikant (ledikant heeft m'n man nog in gelegen vroeger). Nu bij de jongste hadden we de maxi Cosi gekregen en de rest allemaal tweedehands. Ook de hangwieg (zo mooi ), dus ik had de hele uitzet ervan kunnen kopen
Thanks dames. Ik zat te denken, misschien wel gewoon een tegoedbon van een babyzaak? Alleen van welke zaak zou dat dan moeten zijn? Eentje die niet zo duur is....
Ik heb trouwens last van maagzuur vandaag, echt niet grappig Sowieso al hele dag niks aan eten dat me aanstond. Bij lege maag: maagzuur. Toch wat eten, maar crackertjes vielen opeens niet goed. Uiteindelijk stamppot gemaakt en toen opeens ingeving: er moet appelmoes overheen! Dat vind ik normaal helemaal niet interessant (ik lust het wel maar ik wil normaal altijd appelmoes ergens náást, niet samen met iets anders eten ), maar nu landde het precies goed <3 Alleen beetje jammer, ik kon echt niet mijn bord in 1x leeg eten (normaal helemaaaal geen moeite mee) en na het eten óók nog maagzuur, terwijl het eerder steeds voorbij ging. Lekker dan. Ik bedoel het is alsnog beter dan zo misselijk zijn hoor! Maar het is wel heel irritant. Gelukkig helpen rennies wel redelijk.
Ik had al gezien dat je hele kinderkamers gratis af kon halen op marktplaats, dus dat gaat voor ons denk ik gebeuren hehe. We hebben in onze eigen inrichting welgeteld één kast die we zelf hebben gekocht (ook tweedehands), verder hebben we denk ik al onze inrichting gekregen Box zal ook wel gratis of bijna gratis lukken. Over kinderwagen zat ik al een beetje te dubben. Ik denk dat ik veel wil dragen in draagdoeken etc, mijn man ook. Is een kinderwagen iets waar je mee weg kunt komen om helemaal niet te hebben, of is dat toch echt niet handig? Ik dacht wel dat die bak wel fijn zou zijn voor de baby om in te slapen in het begin, ook bijv. als je ergens op visite gaat. En zo ja, is een tweedehands kinderwagen goed te doen? Hier schoonzus die bijna gaat bevallen en die hebben tweedehands zo'n bugaboo gekocht, maar dat ding was alsnog 600+ euro. (Ik weet dat ze nieuw 1500/2000 zijn oid). Dat vind ik echt idioot veel geld voor iets wat ik waarschijnlijk niet extreem veel wil gebruiken.. maar ik heb geen idee of goedkopere nog wel goed zijn? Edit: zoiets als dit bijv: https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-en-baby-s/kinderwagens-en-combinaties/m1773526877-2-in-1-kinderwagen-xadventure?previousPage=lr of https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-en-baby-s/kinderwagens-en-combinaties/m1772502412-maxi-cosi-mura-kinderwagen-inklapbaar-opvouwbaar-modulair?previousPage=lr Dat oogt mij nog helemaal prima, maar waarom zouden mensen er dan ook 600 euro aan uitgeven? (behalve dat ze een stuk rijker zijn dan ik ).
Precies dat. Ik wil ook veel tweedehands en zo gratis mogelijk halen. Maar met kinderwagen en autozitje twijfel ik een beetje. Draagdoeken wil ik ook, maar twijfel nog of ik echt doeken wil of gewoon met klemmen zeg maar. Mijn man gaat namelijk echt niet met een doek lopen, maar met zo'n klik ding wel denk ik. Wat doe jij?
Ik ben gek op mijn draagdoeken. Voor het gemak nog wel een half buckle en een gewone draagzak erbij, maar dat vind ik wel minder lekker zitten. Ik heb mijn dochter heel veel gedragen (doe ik nog) en hoop dat bij de baby weer te doen. Toch vind ik een kinderwagen ernaast wel handig. Ideaal voor alle zooi/boodschappen etc Heb ook tweedehands een kinderwagen gekocht, vond ik nog duur zat, maar kan ik straks ook wel weer doorverkopen voor een mooie prijs. Babykamer zal ook weer tweedehands aangeschaft worden. Meeste spullen heb ik tweedehands, moet maar weer beginnen marktplaats af te sneupen.
I Ik heb mijn jongste zoontje de eerste 3 maanden elke dag 9 uur in een draagzak gehad. Zo een Tula. Echt een top ding btw De jongste had hele hele erge reflux en na 3 maanden kregen we medicatie. Dus al die tijd kon die ook niet liggend slapen. Gelukkig snachts wel een beetje maar overdag echt niet . Lang leven de draagzakken haha anders wist ik niet hoe ik het allemaal had moeten doen.
Stomme vraag misschien maar ik ga altijd kilometers wandelen met mijn rugzakkie. Ik neem aan dat dat niet meer kan als je ook een draagzak hebt? Waar laat je dan al je spullen als je op pad gaat?
Dromen zijn soms echt irritant Ik had gedroomd dat ik bevallen was met 24 weken. Hoe kom ik er toch op
Ik denk dat ik zowel doeken als zo'n 'rugzakachtig' ding wil (of buikzakachtig ), en die laatste idd ook voor mijn man. Ik denk niet dat hij heel enthousiast zal zijn over gewone doeken, maar wie weet, hij is ook wel een hippie Ik heb altijd gehoord dat autozitje nieuw veiliger is (of van iemand van wie je zeker weet dat er niets mee gebeurd is), dus ik denk dat we dát wel nieuw kopen of evt hopen over te nemen van vrienden. Maar voor een kinderwagen is dat natuurlijk verder geen risico.
Mutsy Igo hebben wij, ook een fijn ding Hadden mijn schoonouders voor de helft mee betaald als kadootje