@Yviev Vreselijk Voor de meiden met goede echo's, gefeliciteerd!!! Hier is het de vierde natuurlijk, en door corona en gedoe na de jongste was ik m'n zwangerschapskilo's nog niet kwijt. Ik ben wel smaller van boven geworden, maar wel echt een buik. Deels ook darmen natuurlijk, maar echt, elke zwangerschap begint het eerder te groeien
Oh en hier ook moeite met aankomen. Ik ben een paar jaar geleden 50 kilo afgevallen en uiteraard ook erg hard voor moeten werken. Maar goed. Het is voor een goed doel! Ik weiger wel op de weegschaal te staan bij de vk. Na drie kinderen geloof ik dat wel, ik kom altijd ongeveer hetzelfde aan in verhouding.
M'n vader heeft alle 5 de dingen van mijn lijstje al besteld!!! Nu begin in dan toch wel enthousiast te worden haha! Heb veel zin om nu méér te gaan shoppen, maar dat is een beetje overdreven. Wanneer gaan jullie starten met bepaalde dingen? Zoals babykamer, kleertjes, spulletjes? Ik wil met de kamer sowieso wachten tot de geslachtsbepaling, lijkt mij dat de meesten dat wel doen toch? Kleertjes uiteraard ook. Maar spulletjes kriebelen nu enorm!
Ik ben nog geen babywinkel in geweest Had al wel even wat willen sneupen, maar gaat nog niet lukken helaas. Babykamer hetzelfde. Nou ja, eigenlijk ga ik mijn dochter doorschuiven naar de andere kamer en dan de huidige babykamer weer gereedmaken voor de baby. Maar andere kamer moet nog helemaal leeg, nieuw behang, nieuwe vloer, alles geverfd... daar had ik wel mee willen beginnen voor ik een dikke buik kreeg, maar zit er nog niet in nu. Dus eigenlijk geen idee hoe ik alles moet gaan doen Probeer mezelf maar voor te houden dat ik wel een cosleeper heb dus in het ergste geval is dat het enige wat ik klaarzet Qua kleding en aankleding babykamer hou ik alles neutraal en koop ik na de bevalling wel wat typisch jongen/meisje. Wil het geslacht niet weten, dus dat duurt nog wel even voor ik dat gericht kan doen.
Ik denk dat wij na de termijnecho beginnen met verbouwen en dat we dan een maand of 3 later klaar zijn voor de inrichting. Dan moet t ook echt wel, anders kan ik denk niet meer bewegen haha. Zal voor die tijd wat spulletjes/kleuren uitzoeken. T geslacht maakt daarin voor mij niet zoveel uit, ik ben niet zo roze-blauw fan dus met mint of okergeel of dat soort kleuren kom ik er denk ook wel. Misschien iets met (zee)dieren erin verwerken, je hebt van little dutch en done by deer zulke schattige walvisjes enzo
Ik ben ook niet van roze blauw, maar ik zou mijn kamers wel heel anders maken voor een jongetje of meisje meisje neig ik heel erg naar terracotta en natuurlijke materialen, maar dat vind ik dan weer minder passen bij een jongetje. Daar zou ik nog even over na moeten denken. Vraagje over zo'n co-sleeper: hoe lang gebruik je dat gemiddeld en moet je dan daar ook weer speciaal matras en dekbed en heel de reutemeteut voor aanschaffen? Of past dat dan ook in het wiegje? Ik heb zó geen verstand van baby's
Dit wil ik ook wel weten! Hier moeten we heel veel opruimen en eea beetje verbouwen en dat wil ik pas na de nipt. Kamer zouden we voor jongen of meisje hier hetzelfde houden dus dat maakt me verder niet uit.
Ik had een kleine baby dus die kon best lang in de cosleeper. Had er een tweedehands op de kop getikt (lang leve marktplaats) en daar zat matrasje en hoeslakens bij. Zelf nog een dekentje erbij gekocht die qua formaat ook in de wieg kon en ging prima zo. Had beneden in de kamer de oude familiewieg staan en boven bij mijn bed de cosleeper. Dat ga ik nu weer doen. Cosleeper vond ik echt een uitkomst. 's Nachts niet opstaan, maar gewoon kind in en uit het bedje schuiven.
Bij een co-sleeper zit normaal een matras bij. En vaak kun je er dan hoeslakentjes enzo bij kopen. En qua dekentjes en lakentjes heb je vaak voor de kinderwagen kleinere maatjes, die passen ook in de meeste co-sleepers.
Ik zat ook te denken aan een co sleeper, bij beide kids niet gehad, wel beide borstvoeding gegeven maar dan tilde ik ze gewoon uit t ledikantje. Voor de mama's met al kindjes en ervaring met een cosleeper, word de overgang dan niet lastig van cosleeper naar ledikantje? Want je slaapt dan toch een soort van samen? Onze nu jongste is vanaf dag 1 al een ramp met slapen, dit willen we niet nog een keer, dus willen we wat meer afstand creëren eigelijk.. niet dat deze ook 24/7 op me geplakt zit straks en niet zonder me kan.. want dat sloopt behoorlijk.. Dit zou me ook als enige tegen houden om een cosleeper te gaan gebruiken eigelijk, omdat ik bang ben weer een kindje te creëren die niet zonder me kan slapen Ik merk dat hier de onzekerheid nogsteeds aanwezig is, juist omdat het bij sommige nog is mis gegaan na de termijnecho, daarom koop ik nog niks, fantaseer ik nog niet, ik durf t gewoon echt nog niet.. Denk pas na de 13 weken echo dat ik dat pas ga durven..
Ik eet ook echt super veel om de misselijkheid voor te blijven. Ben al 2.5 kilo aangekomen. En mijn buik is ook nog geen baby buik hoor haha. Lekkere opgeblazen buik, komt okk door te weinig drinken heb ik het idee
Ik had bij de 2e een babybedje langs mn bed staan. Heeft hij een half jaar in geslapen en daarna ging hij over na z'n grote bed. 0,0 problemen mee gehad. Hij ging juist iets beter slapen. Hij ging meteen op zn buik slapen en is daardoor een stuk rustiger geworden. Maar hij had mega erge reflux dus het 1e jaar heeft hij sowieso dramatisch geslapen
Ja dat is helemaal bizar als je geen kwaaltjes niks hebt. Dan schrik je je ook rot haha. Ik ben ook klein en draag XS. En dacht altijd ik heb mega snel een dikke buik. Maar dat was dus niet sommige geloofde niet dat ik echt zwanger was.
Hier ging de overgang van co-sleeper naar gewoon ledikant beide keren prima (alleen de oudste heeft niet in een co-sleeper gelegen). Middelste heeft tot een maand of 10/11 in een co-sleeper naast me gelegen (had manlief zelf gemaakt en was wat groter dan normale co-sleeper). De jongste korter, want die slaapt vrij licht en sliep dus minder goed naast mij, ze werdt steeds wakker van ons.
Mooi! Hoe lang duurde het voor je de uitslag kreeg? Ik verwacht dat ik deze week ga prikken, na/bij afspraak vk
Ah oke, t heeft dus geen effect op t niet laten wille/kunnen slapen, dan vraag ik me echt af wat ik fout gedaan heb met m'n dochter want die slaapt gewoon echt bar slecht.. Wat goed!!! Ga je ook de 13 weken echo doen? Wij wel, wij doen dan weer de nipt niet.. Ah dus bij jou heeft t ook geen verschil gemaakt, goed om te weten dan vraag ik me echt af wat ik fout gedaan heb bij mn dochter dat ze zo beroerd slaapt
Nee, ik had al besloten, of nou ja wij hadden besloten om de 13 weken echo niet te doen. En nu met een goede NIPT vind ik het ook prima. En ik denk niet dat je iets fout hebt gedaan. Sommige kinderen slapen gewoon beter dan andere kinderen. Onze jongste is ook geen super goede slaapster. En de middelste trouwens ook niet. Mede daarom heeft ze zolang nog naast me gelegen, hoefde ik alleen de speen er terug in te stoppen 's nachts, maar hoefde ik niet uit bed. De jongste is nu bijna twee en nog steeds heel regelmatig dat we er 's nachts naar toe moeten, omdat ze de speen kwijt is of gewoon algeheel de weg kwijt. Denk zeker elke week wel minstens een keer of twee. Soms (veel) vaker, soms hebben we mazzel en slaapt ze echt een paar dagen door.
En nu zo snel mogelijk mijn stiefmoeder en andere zusjes en zo vertellen en dan mag ik het van de daken schreeuwen!!!!