Aha oke ik kreeg al te horen dat de 13 weken echo bij mij al iets uitgebreider zal zijn vanwege mn eigen syndroom waar ik mee geboren ben. De 20 weken echo zal hier een uitgebreide guo worden ook vanwege de afwijkingen die ik had bij geboorte, dus t blijft hier tot de guo echt wel even spannend of ook dit kindje gezond zal zijn ofniet, mede daarom hebben wij ook gekozen voor de 13 weken echo. (Iknwilde wel nipt, maar mn vriend absoluut niet daar werden we t okk met onze jongste niet over eens, en nu weer niet.. vind ik best jammer wel). Onze dochter is al 2, maar die is vanaf dag 1 al ieder uur gewoon wakker, niet willen slapen, nu is t 1x rond half 12 savonds, en als ze snachts wakker word dan kruipt ze stilletjes bij ons in bed te smiecht Maar doorslapen dat kent ze nog niet Ach hopelijk komt dat wel voor deze kleine er is
We hebben het gisteravond aan mijn schoonouders verteld. Die wisten wel van dat het bij ons niet op natuurlijke wijze ging lukken, maar niet dat we behandeling hadden gedaan. Ze waren héél blij voor ons, ook echt beetje emotioneel (en dat zijn ze normaal NOOIT, echt heel lief). Ben minutenlang geknuffeld door mijn schoonvader haha. Hij heeft het ook zo met mij te doen gehad dat het níet lukte en dat ik daar soms zo verdrietig over was. Wel op het hart gedrukt dat ze het nog tegen niemand mogen vertellen, dat doen we pas na 12 weken + nipt. Maar gisteravond voor het eerst niet zo extreem maagzuur en mijn tepels zijn helemaal niet gevoelig meer en mijn borsten ook veel minder. Dus nu schiet ik helemaal in de paniek dat het gedaan is. En ik WEET dat het onzin is, dat kwaaltjes komen en gaan. Maar toch! Ik heb normaal ook altijd maagzuur + gevoelige borsten voor ongesteldheid en als dat verdwijnt, dan komt de ongesteldheid eraan. Dus ik heb nu steeds het gevoel dat ik bloed ga vinden Edit: maar als alles goed zit, ben ik heel blij als ik me vanaf nu weer wat beter ga voelen
Herkenbaar hoor meid!!! Hier idem, en toch een kloppend hartje gezien, hopelijk klopt t nogsteeds, daar zal ik pas achter komen bij de volgende echo weet nog niet wanneer die zal zijn. Maar hier ook geen kwaaltjes meer al een week zeker niet meer.. wel die vervelende vermoeidheid nogsteeds thats it.. Wij hebben t nog niet verteld aan ouders. Ik ben druk aan t bedenken hoe ik t mijne ga vertellen, ik kan er niet heen want beide zijn herstellende van operatie (vader darmkanker) moeder tumor die verwijderd is in dr hoofd, dus ik zal t op afstand moeten bekend maken aan ze, ondanks dat ze toch niet blij gaan zijn voor ons.
Waarom gaan ze niet blij zijn? Dat is klote Ook dat je er niet fysiek heen kan. En jaaa, wij natuurlijk ook afgelopen week hartje zien kloppen dus no way dat een week later alweer alle hcg wég kan zijn natuurlijk. Maar dan nog, angst houdt niet veel rekening met logica. Met mijn eigen ouders wil ik het denk ik met sinterklaas met een cadeautje doen. Al denk ik nu weer, misschien wel afgezaagd. En ik dénk dat mijn moeder het al wel weet eigenlijk omdat ze wel wisten dat we de behandeling deden en ik ws. bij een miskraam of mislukking dat al verteld zou hebben. (Al heb ik wel gezegd dat ik ze niks zou vertellen als het misging óf als het goed ging.. maar ws had ik dat wel gedaan als het misging haha en dat weet zij denk ik ook wel.) Maar goed, denk dat we dat gaan doen...
Mijn ouders hebben daar zo hun redenen voor, daar wil ik liever niet over uitwijken zeg maar Bij mn 2e dochter waren ze wel nog enthousiast en blij, tegelijk ook bezorgd. Maar ik heb beide afzonderlijk van elkaar al horen zeggen dat t nu wel genoeg zou zijn 2 kinderen, maar niemand wist ook dat wij bezig gingen voor nog een kindje, dat hebben we expres stil gehouden. Iknweet dat mn schoonvader wel blij zal zijn en vrienden om ons heen vast ook wel. Alleen mijn ouders dus niet, daarom twijfel ik om t überhaupt te vertellen, via app lijkt me niks, via een kaart ook niet want dan zie ik d ereactie niet.. (met app ook niet trouwens). Maar uiteindelijk is t onze beslissing, en ons kindje wat er komt, dus of ze t er wel of niet mee eens zijn, het komt er toch wel t is hun gemis als zij ervoor kiezen niks met ons te maken te willen hebben als ze t weten.
Ah dat lijkt me echt heel lastig Fijn dat je schoonvader en vrienden wel blij voor jullie zullen zijn. Uiteindelijk is het toch echt jullie beslissing... maar snap dat vertellen dan een stuk minder leuk wordt.
Ja ach, we zijn gezegend om nog een kindje te mogen krijgen, en hij/zij zal door ons in elk geval wel gewenst zijn,das t belangrijkste❤
Mijn moeder weet het inmiddels ook. En ze wil één dag in de week oppassen prima! Dinsdag naar schoonmoeder en daarna gaan we de rest van de familie inlichten. Ik denk niet dat ik het vóór de geslachtsbepaling op social media zet. Maar ik heb ook wel wat @Leraje zegt hoor. Geen kwaaltjes is angst. Gelukkig ben ik zo ongeveer 24/7 misselijk maar vanmorgen dacht ik even: ik ben er vanaf! Ik hoef geen medicijnen meer! Kwartier later..... knal! Maar ergens fijn als je geen kwaaltjes hebt, maar maakt wel angstiger. En hoe meer mensen het nu ook weten hoe meer je er over praat en hoe echter het wordt. En dan denk ik: hallo... er kan nog zoveel mis gaan! Maar aan de andere kant is die kans zo klein na 2x een kloppend hartje. Over 9 dagen de termijnecho al. Dat is wel vroeg, met 9+6. Ik weet het doel van de termijnecho ook niet, volgens mij om de uitgerekende datum te bepalen toch? Maar in mijn geval staat dat al vast nav tp dus maakt het niet uit dat het zo vroeg is? Verder besloten dat we géén co sleeper willen. Vinden we toch niet nodig, we willen het kindje het liefst meteen op eigen kamertje leggen. Geen idee of ik daar over 7 maanden nog zo over denk, maar nu dus allebei wel
Maakt idd niet uit hoor zo vroeg Ik kreeg bij mn oudste op dat termijn de 1e echo, en toen werd gelijk een de termijn vastgesteld haha ik wist namelijk niet dat ik zwanger was, dus das wel iets anders dan nu in ons geval. Ons termijn staat al vast nu, dat is ook wat tzkh mij vertelde na onze 1e echo, maar t is dus dan meer om te kijken of t allemaal nog klopt met t termijn zeg maar
Ik hoop dat de kleine nog goed op schema ligt. We hebben nu 2x een echo gehad, en beide keren lag hij één dag voor. Dat is op zich wel gunstig toch? Dan zal de kans toch niet groot zijn dat hij nu ineens teveel achter loopt?
Dames, na jullie 1e echo kregen jullie gelijk een nieuwe datum voor een vervolg afspraak of echo? Ik dus niet, ik moet maar afwachten wanneer de brief op de mat valt, ik merk dat ik dat toch wat lastig vind.. wat als ze me vergeten ofzo? Zal toch niet? Werd me verteld dat in de loop van aankomende week er wel bericht zal komen, ik ben benieuwd, ik hoop niet dat ik echt mega lang hoef te wachten op de volgende afspraak wnat dat zou dan de termijn echo zijn bij de gyn (ik ben zowiezo medisch dus blijf bij de gyn lopen).. Als ik vrijdags nog niks weet ga ik gewoon bellen denk ik
Das idd gunstig ja, mijn jongste lag ook telkens een dag voor, en das ook zo gebleven haha Ik zie dat juist positief in Het kan wel dat t ineens een paar dagen achterloopt maar daar hoef je je dan niet direct zorgen om te maken. (Ook dat is me vertelt door de gyn)
Zolang niemand bezwaar heeft: ik lees stil mee en breek af en toe in. Ik had op 9+2 de termijn echo zonder dat ik het wist. Ik zit net als jij bij FAM, was mega slecht voorbereid (had geen urine bij me, geen toestemmingsformulier) en dat past totaal niet bij me, maar nu vind ik het wel heel fijn (laat gewoon alles op me af komen). Bij de laatste mevrouw zei ik: Uh...krijg ik nog een termijn echo? Die heb je al gehad. Oké....(die doen zij vanaf 8+6 tot 11 weken schijnbaar). Met 11+1 heb ik een counseling afspraak???? En dan heb ik geen echo, alleen hartje luisteren. Eerst volgende echo zal dus de 13 weken echo zijn. Heb jij ook een zorgpad meegekregen met eigenlijk een planning tot aan je bevallling? Mijn ouders weten het, mijn broer, mijn zwager en drie beste vriendinnen. Super lief dat je vader al cadeautjes heeft gekocht voor kerst voor jullie baby! De afspraak bij de laatste mevrouw ging trouwens ook over kraamzorg regelen voor de 12 weken. Ik: ik wilde dat rond 20 weken of later doen. Maar dat was niet slim ivm recht op aantal uren en planning ofzo? Ik ben blij dat ik een lijstje heb gekregen met wat ik moet doen, anders zou ik de helft vergeten (en nogmaals dit past totaal niet bij mijn karakter, dus denk dat ik ergens nog in de ontkenningsfase zit).
Ik ben vrijdag voor het eerst bij vk geweest voor echo. Daarna werden meteen alle andere afspraken en echo's ingepland. Ik kreeg een boekje mee waarin alle afspraken en echo's stonden en wat ik zelf allemaal moet regelen bij welke termijn. Alles tot de 20 weken echo is nu gepland. Ik snap dat je dat wil weten inderdaad en niet wil afwachten!
Super herkenbaar!! Ik was ook niet voorbereid. Ik laat ook alles op de me af komen, hoewel ik nu wel wat meer de controle voel en ook meer kan pakken. Ik had dus ook geen urine en formulier bij me hahaha. Had het nog niet eens gelezen. Zorgpad is hier ook uitgestippeld inderdaad! Super fijn. Zo weet je meer wat je kan verwachten en kan je dus ook meer in control zijn. Waar ik het meest aan moet wennen is dat ze zeiden dat IK de baas ben. Ik bepaal tot op zekere hoogte wat er wanneer gebeurt. Dat is natuurlijk totaal iets anders dan wat we met de trajecten hebben meegemaakt. Daar deed je braaf wat je moest doen van de artsen, op uur en tijd. Nu zijn WIJ aan zet en dat is wennen. Ik vind het ook wel fijn dat mij gewoon werd verteld wanneer ik wat moest doen. Ik ben best een controlfreak en dat moest je tijdens traject echt loslaten. En ja, fijn dat je meeschrijft!!
Ja zie je nou wel, ik moest gewoon maar afwachten tot de gyn bericht gaf per post of mail.. das toch gek dan, ondanks dat t weekend ertussen zit.. nahja ik wacht t een paar dagen af, en anders hang ik aan de telefoon. Ik blijf wel in t zelfde ziekenhuis, dus zo moeilijk zou t niet moeten zijn allemaal denk ik
@Kimmetjuh90 Och zo herkenbaar. Mijn schoonouders zijn net zo. Wij kregen een jongen en een meisje en toen was het direct, nou dan zijn jullie nu wel klaar. Toen we uiteindelijk na 6 jaar alsnog nummer drie kregen, heeft m'n schoonmoeder tegen mijn man gezegd, uiteraard waar ik niet bij was, of hij het wel zeker wist en het was toch wel druk en weer opnieuw een baby, moesten we dat nou wel doen... Dus we waren nu ook weer bang voor een minder enthousiaste reactie zeg maar, maar het viel me alles mee!
@M061987 Hahahaha ik dacht precies zo bij de oudste en heb toen toch nog met 38 weken een wiegje besteld voor naast het bed. Het idee dat mijn kleine baby direct zo ver weg was waar ik hem niet in de gaten kon houden en niet kon zien gaf ineens paniek
Babypark en babydump zijn dus zelfs online ook gesloten op zondag. Dat is toch verschrikkelijk! Wat vreselijk ouderwets, ik heb echt zó niks met het geloof en op deze manier nog minder
Euh ja, die zijn hartstikke christelijk daarom zijn ze op zondag "dicht". Ik vind het bijzonder. Zij hoeven niet te werken als de webshop op zondag open is....