Jij ook gefeliciteerd met je 9 weken mijlpaal ik vind t nogsteeds hartstikke cool dat wij nu gelijk opgaan, hoe bizar is dat eigelijk Hier is t dus ook echt wel mega honger hebben, de misselijkheid is verdwenen (gelukkig) mn borsten doen ook geen pijn meer, mn tepels zijn wel continu stijf dus dat doet wel wat zeer De vermoeidheid gaat hier nu ook wat beter, maar wel meer last van m'n buik en darmen.. t 1 wisselt t ander af lijkt t wel
Wie weet verplaatsen ze me nog een dagje naar voren bij de termijnecho, dan lopen we in een rijtje (Maar ik geloof dat mijn verloskundige gewoon de datum van de terugplaatsing aanhoudt en niet moeilijk doet over grootte kindje omdat die terugplaatsing zo extreem duidelijk is).
Haha dat zou helemaal lachen zijn Dan worden we de 3 musketiers Maar idd bij mij houden ze wel de tp aan werd er gezegt voor de fertiliteitskliniek, maar wie weet denkt de gynaecoloog er anders over, ach we gaan t zien Wellicht heb ik 10 dec geen echo maar echt alleen de intake
Ah dan gewoon vragen om een echo erbij hoor! Bij mij is de intake los gepland van de termijnecho want volgens de verloskundige was het anders allemaal heel veel. Dus nu heb ik eerst termijnecho en 2 dagen later intake Nou ja ik vind het prima.
Ja hoe zit dat eigenlijk? Want ik ben elke keer een dag verder gemeten dan ik was. Maar dan ben je toch nog niet teruggeplaatst? Tenminste, je houdt toch gewoon de dag aan ivm tp? Of heeft het echt met de grootte te maken?
Mijn zkh houd echt de datum van tp aan, dit hebben ze als t goed is okk in t systeem gezet voor de gyn waar ik aan overgedragen word. Dus als er een termijnecho gedaan word en er komt verder of minder verder uit, blijft de datum gewoon gelijk aan wat t nu is. (Zo is t me uitgelegd, omdat ze weten hoe oud t embryo was bij plaatsing). Nu weet ik natuurlijk niet wat vers en gyn's zelf ervan maken hoor Bij mn nu jongste bleef t altijd gelijk het termijn
Qua termijn werd ik de vorige zwangerschap een aantal dagen vooruit gezet. Heel bijzonder dat was toch redelijk onmogelijk. Deze keer was ik dus ook erg benieuwd naar de termijnecho, kijken wat voor wonderbaarlijke datum dit weer zou opleveren. Maar nu was protocol anders en hielden ze dus gewoon datum van kliniek aan. Gyn vond het zelf ook wel bizar dat ik vorige keer wel was vooruitgezet. Zwanger zijn zonder dat er maar een ei of zaadcel aan te pas kwam Hopelijk voelt iedereen zich best goed! Zag nog wel wat misselijkheidsdingen voorbijkomen. Gewoon vragen om andere medicatie hoor! Ik heb weer in het ziekenhuis gelegen. Het begint gewoonte te worden Weekend is dochter zelfs uit logeren gegaan, ik kon echt niet meer. Kleine meid werd vorige week ziek dus na een paar dagen dubbel kotsruimen ben ik ingestort. Gelukkig na een paar liter vocht in het infuus weer wat beter. Gisteravond weer thuisgekomen en nu een sonde rijker. Kijken of ik voeding rechtstreeks in de maag wel binnen kan houden. Eerste stap 500 ml voeding! Heb ontzettend last van de sonde helaas, dus hopelijk wordt dat nog beter. Het zou mooi zijn als hij een tijdje mee kan, maar zoals ik me nu voel wil ik hem er zo snel mogelijk weer uit. Alles doet pijn!
Wat ontzettend erg! Ik kan me er iets bij voorstellen maar lang niet alles. Zeker met een kindje erbij, hoe dan?! Ik heb het even gemist, maar had je dat eerste zwangerschap ook? En ging het wel weg?
Ik denk dat het ene vruchtje gewoon net ietsje sneller deelt dan het andere, en ook later, het ene kindje groeit net iets sneller dan het andere. De een is al klaar met 38 weken, de ander heeft er 41 nodig. Die 'uitgerekende datum' is alleen maar een verwachting van wanneer je ongeveer klaar zult zijn, natuurlijk. Maar je kunt niet langer of korter zwanger zijn dan de terugplaatsing + hoe oud het vruchtje toen was haha, dus technisch gezien is het onmogelijk om vooruit of achteruit gezet te worden.
@Leraje mijn schoonzusje was ook met 9 weken ineens van haar misselijkheid af. Zegt niks. De een is idd vroeger dan de ander en de een maakt meer hcg aan dan de ander. En de een is er gevoeliger voor dan de ander. Ik ben zelf ook geen typische ochtendmisselijke bij m’n dochter juist smorgens fit en smiddags en savonds groen en geel op de bank. Snachts ging t goed. En nu smorgens vroeg t eerste anderhalf uur misselijk, daarna redelijk fit, na de lunch word ik doodmoe, smiddags wat weeïg en savonds voor t naar bed gaan begint de misselijkheid weer. En zit ik 3x per nacht rechtop m’n maag proberen binnen te houden. En ik zit nog niet eens op 5 weken.. belooft wat voor straks. @M061987 vraag eens om primperan, misschien helpt dat wel beter. En anders zofran maar die krijg je alleen als niks anders helpt en je echt niks meer binnen houdt. @Enigma heftig zeg die sonde! Ik heb een deel van dit groepje gemist omdat ik er nog maar sinds gisteren in zit, maar heb je HG? Heel veel sterkte!
@Enigma heel veel sterkte, ik vind t zo heftig voor je! Hier nog altijd dagelijjs misselijk vanaf de middag en piek in avond. T gaat ietsje beter met overgeven en omdat ik iets beter kan eten overdag lijkt mn gewicht stabiel. Zit nog wel 6kg onder startgewicht. Hopelijk straks rustig aankomen. Toch wel spannend die termijnecho / intake morgen en ben pas helemaal einde dag aan de beurt pff
Dank jullie wel voor de sterktewensen. Doet al goed het hier gewoon even te kunnen spuwen (slechte woordgrap ) zonder dat er een 'ach, misselijkheid hoort erbij', 'drink een kopje gemberthee' of 'eet een cracker voor het opstaan' als antwoord komt. @DangerBlonde Heb HG inderdaad. Bij zwangerschap dochter werd het na 25 weken draaglijker, hoop ontzettend dat het nu sneller gaat of in elk geval ook na die tijd beter wordt!
De intake verplaatst want op vrijdagen kan ik niet.. ivm geen oppas, dus nu de 29e de intake en met de gyn kan ik dan ook de rest bespreken zoals de termijn echo en 13 weken e ho en hoe nu verder zowiezo
Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022 Ledenlijst * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger van tweeling na IVF 2 TP 8 (1 embryo bij tp) * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1 *Kimmetjuh90 - 31 jaar - 3e kindje -zwanger na cryo TP 1 * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 4 rondes letrozol * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4 * Veganmil - 31- 2e kindje zwanger na iuid traject Dvk1990 - 31 - 2e kindje - zwanger na 1e IVF poging met verse tp. * Mimi89 - 32 - 3e kindje - zwanger na 1e icsi cryo TP 1. * Leraje - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na icsi1 verse terugplaatsing * M061987 - 34 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 1 tp 4 * DangerBlonde - 32 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger tussen het traject door na 1,4 jaar Uitgerekende datum * Enigma - 22-05-2022 * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022 * Mamavandave - o.b.v letrozol: 07-06-2022 * Gliss - o.b.v. tp: 12-06-2022, wordt eerder ivm tweeling (max 38 wkn) * Veganmil - 12-6-2022 * Kimm17 - o.b.v. tp: 16-6-2022 *Dvk1990 - o.b.v. tp 27-06-2022 * Leraje - o.b.v. Tp 28-06-2022 *Kimmetjuh90 - o.b.v. tp: 28-6-2022(word eerder ivm geplande keizersnede) * M061987 - obv tp: 29-6-2022 * Mimi89- o.b.v tp : 8-7-2022 * DangerBlonde - 29-7-2022 Afspraken * 23 nov - Yviev - termijnecho * 23 nov - intake vk * 24 nov - Gliss - intake vk en termijnecho 11+3 * 25 nov - Gliss - schildkliercontrole * 25 nov - mimi89 - 1e echo * 26 nov - Gliss - 1e afspraak ziekenhuis 'tweelingpoli' * 29 nov - Enigma - gyn *29 nov - Kimmetjuh90 - intake gynaecologie * 30 nov - M061987 - termijnecho bij 9+6 * 1 dec - Leraje - termijnecho * 3 dec - Leraje - intake VK * 6 dec - DangerBlonde- 1e echo * 13 dec - Mamavandave - controle echo Geslacht kindje(s) Gliss - Onbekend Kimm17 - Onbekend Enigma - Onbekend Mamavandave - onbekend Tinsel - onbekend Veganmil - onbekend Kimmetjuh90 - onbekend Dvk1990 - onbekend Mimi89 - onbekend DangerBlonde-onbekend
Dat vind ik echt heel klote voor je. Ik ga voor je duimen dat het niet de volle 9 maanden duurt. Wel echt respect voor je hoor dat je nog een zwangerschap aan durft, wetende hoe ellendig je je gaat voelen voor een lange tijd. Petje af!