Ik had weer te vroeg gesproken; elke keer als ik hier schrijf dat het beter gaat, krijg ik enorm maagzuur Hopelijk morgen weer weg haha. Ook superleuk, mijn man had mijn schoonvader aan de telefoon en die was nog steeds helemaal bezig met dat ik zwanger ben, echt zo lief <3
Haha @Leraje zeg het maar niet meer dan! Als je HG hebt, kunnen ze dat dan ergens checken? In je bloed ofzo las ik wel eens? Ik vermoed dat ik droge HG heb, of er in ieder geval tegen aan hik. Wil het de 30ste bespreken met verloskundige maar ik vroeg het me af.
Dat is als je zoveel overgeeft dat je uitdroogt. Je houdt dan bijna niks binnen, ook geen water. Hierbij veel afvallen, weinig plassen, donkere urine, duizelig, geen energie meer. Uiteindelijk zie je dat ook in je bloed. Ik heb t ook met de vk besproken, althans zij met mij, 3 weken terug toen ik zowel overdag steeds als ook s nachts overgaf, 10% van mn gewicht kwijt was (-6kg) en minder plaste, maar omdat drinken in kleine slokjes nog wel ging nog even aangekeken. Ben toen meer emefasene gaan nemen en toen gaf ik iets minder over (5x ipv 12-15x) en ging t beter waardoor 't gevaar' eraf was.
Nu gaat t wel beter toch? Och meiden wat heb ik met jullie te doen, ik heb "maar" 3 a 4 dagen een aantal keer overgegeven, en toen was t klaar.. Ik wens jullie veel beterschap! En hopelijk gaat t gauw stuke beter met iedereen!!!
Hoeveel emesafene mag jij per dag? Ik heb niet het idee dat het helpt bij mij. Mag het nu 2x. Ik heb de hele dag het gevoel van overgeven, zit echt in mijn keel. Ik kan het op sommige dagen wel tegenhouden. Maar drinken gaat bijna niet en daar maak ik me zorgen om. Ik plas echt op het randje van wat geoorloofd is. Maar ik wil gewoon zo graag van dit gevoel af ik kan letterlijk niks anders dan bed en bank. Ik kan niet naar buiten, niet werken, echt niks. Dat is toch ook niet normaal zou je zeggen haha
Ja zeker, het gaat een stuk beter. Die ellendige misselijkheid is er nog continue maar ik geef nog maar 1-3x over en tot nu ook 2 dagen helemaal niet. Dus het gaat de goede kant op. Fingers crossed.
Ja ik herken het hoor, je bent t op een gegeben moment zo zat om je continue elkendig te voelen. Moet je wel zeggen dat ik juist dingen blijf doen ter afleiding, werk veel (bureauwerk dat scheelt, kots tussendoor zo nodig) en doe lichte klusjes in huis. Alleen t sporten, intensief wandelen en flink huishouden laat ik liggen, dat gaat nog niet. Verder tussendoor even wat meer rust en vroeg naar bed. Maar ik ben zo iemand die ongelukkig en beroerder wordt van stilzitten. Ik gebruik 2 emefasene en bij hele drukke dag lange dag soms 3. Op hele rustige dag thuis in weekend probeer ik 1. Bij veel maagzuur af en toe pantoprazol. Misschien eveb met de vk of ha overleggen om iets anders te proberen? Al weet ik niet of het echt zal helpen tegen misselijk, volgens mij vooral tegen overgeven
Dat is fijn dat je dat nog wel lukt! Ik zou zo graag überhaupt rechtop willen zitten overdag Als ik zo hoor hoe erg jij het hebt met overgeven, en niks kunnen eten, dan is het echt knap dat je nog wel wat kan doen! En ik geef niet elke dag over en eten gaat wel aardig, en ik kan juist niks. Dat is echt raar. Ik ga het toch maar eerder aankaarten denk ik.
Sorry ik had mn post nog wat aangepast. Ik word juist misselijk van liggen, kan mn hoofd beter een stuk boven mn maag houden geloof ik. Hehe dat doorgaan van mij is ook wel een beetje een valkuil. Anderen fluiten me soms terug van, en nu zitten!
Heel goed dat mensen je terugfluiten goed zorgen voor de twee kleintjes! En heel veel plezier bij de termijnecho vandaag!! Thanks voor het delen van je ervaring.
@M061987 ik herken je gevoel zo goed van m’n eerste zwangerschap. Je word op een gegeven moment bijna depressief van het niks kunnen en je zo ellendig voelen. Het is echt uitzitten helaas tot het over gaat. Bij mij was t met 14,5 weken van de een op de andere dag over. Probeer te eten en drinken wat wel lukt. En als dat alleen maar vla en appelmoes is dan so be it. Je kan beter wat uit te kotsen hebben dan een lege maag, want dat doet meer pijn. Hou vol meid, nog eventjes! @Gliss ohhh leuk de termijnecho vandaag ❤️ Post je een foto hier? Ik vind echo’s van tweelingen altijd zo bijzonder om naar te kijken veel plezier!
Lief, dank je ❤ doet echt goed dat er zo meegedacht en meegeleefd wordt. Mijn man is ook al zo goud. Normaal hou ik alles draaiende, maar hij moet nu gewoon alles doen. En dat doet ie met een grote glimlach. Ik krijg direct alweer een beschuitje op bed!
Heel bericht geschreven, doet de website moeilijk... Maar goed. 12 weken dansje! Moet m'n banner nog even veranderen! Ik voel me gelukkig stukken beter. Af en toe nog vlagen beroerd en gisteren een hele slechte nacht, dus dan heb ik er wel meer last van. Morgen naar m'n werk voor reïntegratie plan bespreken, super spannend!!! @Gliss Heel veel succes met de echo!!!! Hoop dat de rest zich ook snel beter voelt.... Ik ben het weekend bij m'n vriendin geweest en heb haar plotter en pers overgenomen. Zo blij mee!!! Gister direct shirtjes gedrukt om de zwangerschap aan m'n schoonzusje bekend te maken
En nu is onze achtertafel veranderd in mijn persoonlijke atelier het is dat mijn naaimachine naast de tafel op de grond staat, maar dan was het helemaal compleet! Vandaag eindelijk weer eens even achter de naaimachine ook, zo fijn dat ik me beter voel. En precies op tijd voor de Sinterklaas kadootjes voor neefje en nichtje!
Sorry beetje druk dat ik hier vergeet mee te schrijven, maar lees wel alles haha! Hier zijn de klachten ineens bijna helemaal weg! Dan begint de twijfel natuurlijk of alles nog goed gaat
Het is altijd lastig checken. Ketonen in urine zegt iets, maar ook niet alles. Heb je nu alleen maar emesafene? Vraag dan in elk geval naar de zetpillen, die helpen vaak wat beter. 3x per dag mag gewoon. Er is nog wel veel meer keus uit medicatie, ik vind zelf primperan beter werken dan emesafene bijvoorbeeld. Verder wat @Gliss ook al zei, het maakt niet uit wat je kunt eten of drinken, het hoeft even niet gezond te zijn, als je het maar binnen kunt houden. Dus als je dagenlang alleen pizza eet of alleen maar appeltaart, maakt niet uit, gewoon doen. Hopelijk gaat het snel over bij je! Werken kan ik ook niet meer helaas. Heb me er maar bij neergelegd. Ik ben totaal niet van het stilzitten, maar heb 0,0 energie meer. Heb ook nog steeds hoop dat ik het snel weer op kan pakken.