Zwanger na MMM UD mei/jun/juli 2022

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gliss, 4 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Op 14 dpo mooie testen helemaal prima, gefeliciteerd. Haha op 15 dpo bellen met een positieve test lijkt me best reëel toch, ik bedoel dan ben je sowieso zwanger. Ben benieuwd wat ze zeggen!
     
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    O shit meis, ben je zo misselijk pff. Wel lekker idd vakantie, dat had je echt verdiend na die onmogelijke stress vorige week!

    Ik ben lichtelijk misselijk soms, stelt niets voor, maar met MA vorige keer was ik echt enorm misselijk en braken en toen was mij HCG niet eens torenhoog (uiteindelijk wel >10.000). Hoop echt dat me dat bespaard gaat blijven, was geen feest.
     
  3. Tinsel

    Tinsel Lid

    14 jul 2020
    14
    29
    13
    Vrouw
    Hier gisterenavond een vlaagje misselijkheid maar voorlopig niet veel symptomen meer gehad, alleen veel honger en zin in zoet. Nog steeds volop naar symptomen aan het Googelen, mag ik echt niet meer doen haha :D. Bij de zwangerschap van ons zoontje ook enorm veel gedaan, maar toen was ik dus niet zelf zwanger dus dat was zeg maar de manier om er grip op te krijgen. Nu is het toch wat anders natuurlijk.

    We hebben vandaag ons aangemeld bij de vroegere creche van ons zoontje. Lijkt zo surreëel en veel te vroeg om dat te doen maar moest wel om een plekje te kunnen bemachtigen. Ze zijn al volgeboekt tot november 2022 :eek:

    @Kimm17 ik zou ook gewoon bellen hoor vrijdag :D
    @droomwens79 Oh fijn vakantie! Blij dat je er van hebt kunnen genieten ondanks de misselijkheid!
     
    Kimm17 en Gliss vinden dit leuk.
  4. Tinsel

    Tinsel Lid

    14 jul 2020
    14
    29
    13
    Vrouw
    Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022

    Ledenlijst
    * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12
    * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8
    * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1
    * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D
    * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol
    * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4


    Uitgerekende datum
    * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022
    * Droomwens79 - o.b.v. terugplaatsing: 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021
    * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022
    * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022
    * Gliss - o.b.v. terugplaatsing: 12-06-2022
    * Kimm17 - o.b.v. tp
    : 16-6-2022

    Afspraken
    * 07 okt - Gliss - TC fert.gyn over medicatie (prednison, aspirine, crinonegel)
    * 8 okt - Gliss - bloedprikken schildklier en antistoffen
    * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 ziekenhuis
    * 13 okt - Gliss - overleg internist ivm schildkliermedicatie
    * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek
    * 21 okt - Tinsel - eerste echo
    * 25 okt - Enigma - stollingsarts
    * 26 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek
    * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3
    * 24 nov - Gliss - vk termijnecho en ibtake 12+3


    Geslacht kindje
    Droomwens79 - onbekend
    Gliss - Onbekend
    Kimm17 - Onbekend
    Enigma - Onbekend
    Mamavandave - onbekend
    Tinsel - onbekend
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zwanger na MMM - uitgerekend in mei/juni/juli 2022

    Ledenlijst
    * Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje - zwanger (eenling) na ICSI 3 tp 11+12
    * Gliss - 33 jaar - 1e kindje - zwanger na IVF 2 TP 8
    * Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje - Zwanger ICSI TP 1
    * Enigma - 39 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI-D
    * Mamavandave - 34 - 4e kindje - zwanger na 2 rondes letrozol
    * Tinsel - 27 - 2e kindje (eerste zwangerschap) - Zwanger na ICSI 3 TP4


    Uitgerekende datum
    * Enigma - o.b.v. IUI: 22-05-2022
    * Droomwens79 - o.b.v. terugplaatsing: 31-05-2021, o.b.v. ziekenhuis: 01-06-2021
    * Tinsel - o.b.v. tp: 09-06-2022
    * Mamavandave - o.b.v letrozol: 10-06-2022
    * Gliss - o.b.v. terugplaatsing: 12-06-2022
    * Kimm17 - o.b.v. tp
    : 16-6-2022

    Afspraken
    * 8 okt - Gliss - bloedprikken schildklier en antistoffen
    * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 ziekenhuis
    * 13 okt - Gliss - overleg internist ivm schildkliermedicatie
    * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 kliniek
    * 21 okt - Tinsel - eerste echo

    * 22 okt - Gliss - vitaliteitsecho kliniek 6+5
    * 25 okt - Enigma - stollingsarts
    * 03 nov - Gliss - vk echo 8+3
    * 24 nov - Gliss - vk termijnecho en ibtake 12+3


    Geslacht kindje
    Droomwens79 - onbekend
    Gliss - Onbekend
    Kimm17 - Onbekend
    Enigma - Onbekend
    Mamavandave - onbekend
    Tinsel - onbekend
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Net de gynaecoloog gesproken en e.a. kortgesloten over de medicatie:
    - prednison op 10 mg houden en vanaf week 12 per 2 weken met 5mg afbouwen tot 0.
    - aspirine mag door tot 36 weken tenzij ander advies van vk/gyn die zwangerschap begeleid.
    - progesteron door tot 12 wkn, tenzij ik het te spannend vind omdat dan ook prednison afbouwt, dan mag t ook nog even door..

    De echo is vervroegd naar 22 okt, 6+5 ipv 7+2 vanwege de spanning en argument weekend mocht het weer slecht nieuws zijn. Zij snapte het helemaal maar gaf ook aan dat het soms voorkomt dat je net nog niks ziet qua hartje en met 7+2 wel en dat t dan dus extra spanning is. Nouja dat nemen we dan maar voor lief.
     
    Asil, Do1981 en mamavandave vinden dit leuk.
  7. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Alles gelezen hoor!! :roflmao: Fijn dat iedereen zich op zich goed voelt!!

    Spannend @Gliss , ik moet het ziekenhuis nog bellen. Op de 1 of andere manier heb ik voor mezelf bedacht dat ik even afwacht of het deze week blijft plakken en dan maandag bel. Deze week ook niet echt de kans gehad om onopgemerkt te bellen met de gastouder aan huis en kinderen en morgen mijn schoonmoeder die oppast :roflmao: stom excuus natuurlijk, maar de dagen gaan zo snel vaak. En weet niet, ik vind het nog steeds zo spannend! Ik verwacht ook zo ongeveer tussen 6 en 7 weken vroege echo te krijgen, maar omdat het bij mij een cyclus met letrozol was, ipv TP, moet ik misschien ook wel "gewoon" tot 8 weken wachten, wat al eerder is dan met een spontane zwangerschap. Maar ik moet het ook niet blijven uitstellen, dus misschien bel ik morgen wel gewoon als m'n schoonmoeder weg is.

    Ik voel me vandaag beter! De constante zeurende pijn in mijn onderbuik is stukken minder en ik heb wat beter geslapen (vorige nachten steeds elk uur wakker). Ik deed vandaag ook nog een test, om te zien of die nog donkerder kon, maar ze zien er bijna hetzelfde uit ;) wel echt veel misselijk, voelt een beetje als wagenziekte. Vandaag reisziekte pilletjes gehaald met meclozine, dat lijkt wel wat te helpen, net als sporten, vanochtend gesport en dan heb ik er ook minder last van. Afleiding!!!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    @droomwens79 poeh dat is vervelend al zo misselijk. Lukt het nog om de dagelijkse dingen een beetje te doen?

    @Tinsel jeetje november pas! Na het lezen van jouw bericht ook vast ons kdv een bericht gestuurd. Voelt wel een beetje gek. In 5 minuten besloten wat mn nieuwe werkdagen hoeveelheid uren worden. Hoe oud is jullie zoontje nu?

    @Gliss was het een prettig gesprek met de gynaecoloog? Kan je je een beetje vinden in de adviezen? Ene kant is t lekker om tr stoppen met de medicatie lijkt me maar andere kant ook spannend. In gent schrijven ze dat ook wel regelmatig voor aspirine/prednison met positieve resultaten, maar nog in onderzoek idd. Is het de eerste keer dat je deze combinatie van medicatie gebruikt? En een paar daagjes eerder de echo is fijn! Met 6+5 is er vast wel wat te zien maar heb je evt een escape als het nog niet klopt.
     
  9. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Ja het is vreselijk spannend. Hoe ver ben jij nu? En vind je het zelf fijn een vroege echo of wacht je liever wat langer? Dan kan je nog een beetje sturen misschien. Fijn dat je je iets beter voelt iig!
     
  10. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nou, ik heb tot nu toe elke zwangerschap dus een vroege echo gehad. Maar niet vanwege de MMM, want wij hebben de vorige keren "geluk" gehad dat het tóch spontaan kwam. 1e keer omdat we na bijna een jaar geen eisprong alsnog zwanger bleken en ik ontzettend bang was dat het niet goed zat. Bij nummer 2 weet ik niet helemaal zeker meer waarom, bij nummer 3 met acht weken vanwege oud bloedverlies. Ik vind de geruststelling wel heel fijn, als het hartje klopt is de kans weer een stuk kleiner dat het mis gaat. Ik ben euh tussen de 4+6 en 4+4. Mijn cyclus was afgelopen keer met letrozol 30 dagen, maar dat zegt niet dat het dit keer zo was, kan ook iets eerder zijn geweest, gezien de knal positieve test zondag voor NOD. Dik 4 weken dus in elk geval!
     
  11. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Gaan jullie ook mee doen met moeders voor moeders??

    Oh en voor degene die meerdere testen deed, hadden jullie ook dat je dan tóch denkt, shit straks is ie negatief?? :rolleyes:
     
  12. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Jaa wil ik wel weer aan mee doen :D

    Haha ja daar krijg je ook stress van of die test wel positief dan is
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja zeker, eigenlijk zijn alle contacten die ik heb bij Nij Geertgen prettig, ze zijn enorm patientgericht, heb eigenlijk geen negatieve ervaringen in de communicatie of het meedenken enz. En dit was mijn hoofdbehandelaar, dus daar al vaker langere evaluatiegesprekken mee gehad.
    Kan me zeker vinden in de adviezen, dit was in overleg de eindconclusie.
    Ik gebruik de asprine en prednison sinds tp 3 en de progesteron bij alle tp, dus al 6-8x, dus nee weet niet of dit nou de oplosding is geweest, maar wie weet draagt het bij.
    Het enige dat misschien anders is is dat ik in de cyclus hiervoor voor het RIF onderzoek een biopt van het bms heb gehad, wat een soort van 'scratching' is geweest. Maarja dat had ik bij iui 2 en tp 5 ook niet en toen was ik ook zwanger ;)
    Ik denk toch dat t een kwestie van geluk en genetisch goed embryo is eigenlijk. Embryo's zijn altijd hoge kwaliteit bij ons, maarja dat zegt niks op dna niveau natuurlijk. Verder zijn er bij ons alle twee nooit afwijkingen gevonden, alles is hoed tot uitstekend..
     
  14. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Haha kijk m'n test verslaving :roflmao: 20211007_194215.jpg
     
    Leraje, mamavandave en Gliss vinden dit leuk.
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Mooie oploop!
    Ik ben trouwens bij knaltest en 2-3 cb wel gestopt met testen (getest vanaf 10 dpo ivm Pregnyl er dan bij mij uit). Weet jij wanneer je stopt of wil je nog even door? Is er een officiële testdatum?
     
  16. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Zondag is het wel klaar haha.
    Miss dan 1x per week nog. En als ze op zijn dan zijn ze op :D
    Had deze via Ali express gekocht :p
     
  17. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hahahaha ik ben blij dat ik niet de enige ben! Bij mij is er alleen geen lol aan, want mijn eerste test was direct knal en had op NOD al een cb met 2-3. Stiekem ben ik bang dat het een tweeling is :cool::roflmao:

    Nu dus totaal 5 gewone en 1 digitale test gedaan. Bij de vorige heb ik er wel 10 gedaan.... :rolleyes:


    Ik twijfel nog over moeders voor moeders. Ik heb het de 1ste zwangerschap gedaan, maar ben wel beroerd in het begin en erg gevoelig voor geurtjes, merk het nu ook weer, vandaag over de markt en ruik álles. Alle parfums en luchtjes en noem maar op :| maar vind het wel een goed doel en weet als geen ander hoe belangrijk het is natuurlijk....
     
    Gliss en Kimm17 vinden dit leuk.
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haha ik snap het helemaal hoor!!
    Ze zien er goed uit.

    Het stoppen met testen heeft me ook een klein stukje rust gegeven, zo van ok, ik ben zwanger, nu moet t nog goed gaan, maar de testen veranderen daar niks aan. (Makkelijker gezegd dan gedaan he)
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  19. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja ik twijfel een beetje.
    Weet niet waar ik het neer moet zetten en aangezien we al 2 boefjes hebben rondlopen die alles leuk en interessant vinden.
    Zie ik het nog wel mis gaan en daar heb ik al helemaaaaaal geen zin in
     
    mamavandave vindt dit leuk.
  20. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik snap je, hier lopen er drie rond en ook al zijn de twee oudste oud en wijs genoeg, een ongeluk zit in een klein hoekje en de jongste doet werkelijk alles wat niet mag :roflmao:o_O
     

Deel Deze Pagina