Hier lijkt het denk ik toch te komen door ontlasting gisteren. Sinds ik zwanger ben gaat het allemaal soms niet zo makkelijk, en soms iets te makkelijk. Ik denk dat ik veel te hard heb geperst gisteren. Ik hoop dat dat het was tenminste. Ik voel de baarmoeder nu wel zitten maar ik twijfel of dat normaal is en of ik dat vóór gisteren ook had. Ik ben er nu gewoon op gefocust. Als jullie even inchecken en gaat concentreren op baarmoeder, voelen jullie hem dan ook zitten?
Hoe de baarmoedermond aanvoelde btw Ja en toen ik dus bloedverlies had voelde het ook echt zo of ik ongesteld ging worden. Toen had ik wel even vette stress!! En na een paar dagen was het weer normaal geworden.
Ik heb toch even de vk gebeld en het voorgelegd. Zij zegt dat het heel waarschijnlijk de darmen zijn die de druk op de baarmoeder geven. En nóg waarschijnlijker is een blaasontsteking. Ik heb chronische blaasontsteking dus ik zei dat ik dat wel zou herkennen als ik dat had. Zij zei dat een blaasontsteking tijdens zwangerschap totaal niet te vergelijken is met blaasontsteking als je niet zwanger bent. En aangezien ik zo weinig vocht tot me neem kan het goed kloppen. Als de klachten er vandaag nog zijn moet ik morgen urine laten controleren. Als de klachten niet terugkomen zijn het de darmen geweest.
Ik drink juist wel veel, hier zit t echt in de omgeving van baarmoeder/schaamstreek, dat lijkt mij niet darmen dan.. nahja ik wacht t even af tot maandag
@M061987 pfff ellende! Ik heb ook wel meerdere kramp aanvallen gehad, maar die gingen ook weer weg. Ben natuurlijk nog niet zo ver als jij. Maar je darmen kan goed hoor, die slaan idd wat op hol nu. Herkenbaar. En het kan zijn dat je een blaasontsteking helemaal niet of anders voelt als je zwanger bent, dus het lijkt me heel slim om sowieso even te laten controleren? Chronisch klinkt ook niet lekker… heb je al eens cranberry tabletten of sap geprobeerd? @Kimmetjuh90 ik zou echt een mental breakdown hebben in jouw situatie nu wat rot dat je zo ver reizen moet met de trein. Kan je niet naar een vk in de buurt tussendoor? Of krijg je dat niet vergoed?
Bij mij zit het ook echt daar. Niet in de darmen. Maar ze heeft uitgelegd dat de darmen juist die druk op de baarmoeder geven. De darmen worden aan de kant geschoven en dat vinden ze niet fijn. Daarnaast kan er lucht in de darmen zitten die weer de druk kunnen veroorzaken. Dus de pijn voel je echt in je onderbuik en schaamstreek maat niet in de darmen, terwijl zij wel de oorzaak zijn.
Daar dacht ik ook direct aan, kun je geen VK in de buurt bellen @Kimmetjuh90 ? De situatie uitleggen en vragen of zij iets kunnen betekenen? Zij kunnen ook even checken met de echo.... Hopelijk gaat het allemaal goed daarbinnen!!!! Hier verteld op het werk en ze reageerden best oke!! Maandag begin ik met reintegreren, dan ga ik 1x per week twee uurtjes mee op route. En direct m'n verlof en alles geregeld. Ik ga 27 april met verlof en neem daarna ouderschapsverlof op tot 9 Jan 2023
Een blaasontsteking voelt idd heel anders tijdens zwangerschap. Ik heb dan bijvoorbeeld helemaal geen klachten. Ik hoop dat iedereen zich snel beter voelt! Niks aan dit.... Ik voel mijn baarmoeder niet bewust zitten, tenminste, ben er niet echt mee bezig, maar gister lag ik in bed en voelde ik hem wel zitten zeg maar. Voelde niet onbekend, dus zal er wel bij horen (en had ik dus bij vorige zwangerschappen ook waarschijnlijk)
Nee, ik nam nu elke week 1,5u, zodat ik niet hoef te werken op woensdagochtend. Ik neem straks eerst al mijn vakantie van dit jaar (door ziekte dus nog vier weken dit jaar over) op na mijn wettelijke verlof en dan nog negen weken 50% doorbetaald. Dan zijn we wel ongeveer januari Daarna heb ik nog een deel over van de nu jongste en van de nieuwe baby en dat ga ik spreiden, mocht dat nodig zijn. Ik gebruik het om dagen vrij te zijn die ik anders beschikbaar moet zijn voor werk, aangezien ik in de zorg werk.
Ik heb me al neergelegd bij slecht nieuws, dan kan t alleen maar meevallen maandag.. ergens hoop ik gewoon dat de pijn weg trekt, maar helaas nog niet... Ik weet niet of dat kan omdat ik medisch ben..
Ow wat gek... misschien moet ik me daar gewoon aan vasthouden tot maandag, ondanks dat ik al vokr mezelf rekening hou met slecht nieuws maandag.. Ik weet dus iet of dat kan en mag en vergoed word omdat ik medisch ben.. Ik hou me maar vast aan dat t door de darmen komt, ondanks dat ik al rekening hou met slecht nieuws maandag..
Och lieverd. Ik zou er echt niet vanuit gaan dat het mis is! Je verliest geen bloed. Vk vroeg of ik bloed verloor, ik zei nee. Dan is er ook geen reden tot ongerustheid zei ze. En de kans is zó klein dat het mis gaat na een kloppend hartje!
Je moet sowieso een vk regelen voor de controles na de bevalling. Die ik heb wil me ook best tussendoor zien als ik eens iets heb. Voor mij is de gyn ook een uur reizen. Probeer het gewoon even. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Even wat vrolijkers tussendoor: wat zijn jullie ergste cravings? Ik hang me op voor van die mora stoombroodjes frikandel! En blokjes kaas… heel veel kaas…. En normaal ben ik best een gezonde eter… zou die broodjes normaal nooit eten
Alles wat vet is! Ik kan alleen niet veel eten. Van een pizza kan ik maar een kwart op bijv. Terwijl ik er voorheen makkelijk een hele op kon haha. Chips, snacks, friet, de mayo is al weken niet aan te slepen! Gezonde dingen gaan er echt niet in. Soms pak ik een wortel voor de vorm. Of krijg ik wat fruit. Ter vergelijking; ik at voor de zwangerschap ongeveer 1500 kcal per dag. Ontbijt steevast met 3 stuks fruit. Avondeten vooral groenten en vlees. Denk dat het er nu 3500 zijn Net een zak chips op als ontbijt. Heerlijk.
Kaas, en vette hap Oh ja, zal straks even kijken ernaar.. kan nu niet weg ivm pakket wat eraan komt Niet meer nee, maar daar begon t wel mee Ik probeer me maar op andere dingen te focussen