Ik lig hier ook weer volledig teruggeslagen in bed. Was een illusie was het om te denken dat het misschien beter zou gaan. Fuck my life!!! Wel gefeliciteerd met alle nieuwe trimester (gevoelens)
Ah shit zeg Hopelijk is het alleen een tijdelijke terugval. Hier is t ook een beetje met ups en downs maar wel met duidelijk stijgende lijn en enorme verbetering tov ergste weken.
Ik hou hoop.. Net met verloskundige gebeld. Ik kan vragen aan huisarts voor andere medicijnen maar zij weet niet of de huisarts dat tegenwoordig nog mag voorschrijven. Ik ga zo even bellen. Waarom gaan de dagen zo traag! Was ik maar al een paar weken verder...
Hier zojuist een goede echo met hartje gezien ❤️ Alles goed op termijn, grote vruchtzak, alles op de goede plek. En niks geks meer te zien bij de eierstokken. Dus dat is een hele geruststelling! Moet wel al een verwijzing vragen voor de gynaecoloog, vk zegt je zit echt op level HG. Mijn huisarts schrijft niks anders voor dan emesafene helaas, dus dan moest ik door naar de gyn voor andere opties zei de vk. Want er was nog zoveel meer. En dit nog zo door blijven doen was geen optie, dan konden ze me dadelijk opnemen. Mocht ook de huisarts vragen voor bijvoeding als ik dat wilde. Moest ook uit voorzorg al een verwijzing vragen voor de peripartum poli om een oogje in het zeil te houden op m’n psyche en de medicatie. Dus goed nieuws over de baby! En minder goed nieuws over het omhulsel aka mij
Jaaaa wat fijn voor de baby! Eindelijk die zekerheid van die echo! Maar klote van de misselijkheid, wel fijn dat dat erkend wordt!
@DangerBlonde oooooh wat geweldig. Eindelijk duidelijkheid. Wat fijn!! Wat een heerlijk clubje is dit met allemaal goed nieuws! Behalve de misselijkheid dan Bij mij denken ze toch ook aan droge HG. Hoewel ik net weer boven de pot hing. Ik krijg nu primperan van de huisarts. Eerst overlegd met vk, en toen ik vroeg of primperan iets was zei ze dat dat niet meer wordt voorgeschreven door veel huisartsen. Toen heb ik de huisarts gebeld, assistente aan de lijn en zij gaat toch vragen of ik het mag krijgen. Zonder tegenbericht kan man het vanmiddag ophalen. Ik heb nog geen belletje gehad dus ik denk dat het toch gewoon mag. Met dank aan @Kramertje voor de tip Ik hoop zo dat het werkt!! En dat jij toch misschien ook wat anders krijgt. Maar wat een godswonder is hier geschied bij jou ❤❤❤
Wel iets nieuws hier... heb vandaag opeens flink scherpe steken van in mijn lies tot mijn ribbenkast ter hoogte van mijn borsten ongeveer, dus echt aan de linkerkant van mijn lijf, over mijn zij. Alleen links. Trekt ook meteen weer weg. Ik neem aan dat dit weer geintjes van de banden/buikspieren zijn die moeten groeien/rekken/verplaatsen? Wel irritant!
OMG meiden weten jullie mijn stress om de opvang nog? Loop ik net in m'n pauze even naar t buurwinkeltje om een pakketje weg te brengen, hangt er een pamfletje over een nieuw te openen kinderopvang in het dorp naast ons (6-7 minuten rijden, meteen geprobeerd). Is een kleinschalige groene opvang met veel buiten spelen in overalletjes, zelf brood bakken, verse groentehapjes etc... Ik meteen gebeld, hebben ze gewoon nog plek voor 2 baby's na mn verlof voor iig 3 dagen en mogelijk 4 als wij er al twee inbrengen (gaan ze misschien extra dag open, ze wachten nu nog op aanmeldingen enz). Heb meteen een afspraak gemaakt voor a.s. woe avond komen kijken. Is this my lucky day? Zou echt een pak van mn hart zijn. Gaan di avond ook nog bij grotere opvang stuk verder weg kijken, maar daarvan weten we al dat er een enorme wachtlijst is)
@Gliss wat goed! Wat een geluk! Dat klinkt echt als een fijne opvang. En zo dichtbij! De opvang die ik wil is hier 500 meter vandaan dus ik hoop echt dat we daar mogen komen! Super handig. Heb me nog niet eens verdiept in wat ze allemaal doen enzo met de kids, maar het is de enige opvang in onze wijk en ik woon in een hele goede wijk, dus ga ik er vanuit dat de opvang ook goed is. Er wonen heel veel rijke mensen hier, daar val ik dan wel een beetje buiten maar ik weet haast zeker dat opvang en twee basisscholen goed zijn!
Ja weetje ik denk altijd, de regels in NL zijn zo streng qua veiligheid, opleiding etc. Ze moeten t wel heel bont maken mocht t echt verkeerd zijn. Uiteraard zal er wel een verschil zitten in pedagogische visie en communicatie en dat soort dingen, maar in de basis denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat je kind veilig is. Maar we gaan wel even langs om te voelen hoe het voelt enz.
Precies dat! En ik verwacht niet dat dit ineens een hele alternatieve of heel gelovige opvang is of welke uitschieter je ook maar kan bedenken. Een normale opvang is voldoende. Ze hoeven geen Einstein van mijn kind te maken. Opvangen is voldoende Het is ook maar één dag in de week, bij jou is het iets meer natuurlijk dus dan wil je misschien wat meer gevoel erbij.
@Gliss nice haha dat had zo moeten zijn! Is leuk hoor zo’n groene opvang, mijn gastouder was ook zo’n typje. Moet je ze alleen niet de beste kleren aan doen @M061987 dat antwoord kreeg ik net dus ook, primperan schrijven ze eigenlijk niet voor.. ze wilde ook met de vk gaan bellen en dan zou ik dadelijk weer teruggebeld worden voor wat nu verder. Dat ze me gewoon die primperan voorschrijft, dan ben ik voor nu al geholpen met wat uitproberen.. en als t niet is moet ik alsnog naar de gyn.
Nee daar hebben ze dus overalletjes voor, hoe geniaal en schattig is dat. En we wonen zelf op een woonboerderij en hebben honden en kippen in de grote tuin (met rivierklei dus s winters bagger achterin onderaan de dijk) dus ik ben sowieso niet zo van de witte kantjes enzo lekkere jeans met laarzen en een warme trui vermoed ik zo haha Maar als baby zal ik ze nog wel even in schattige kleertjes doen zolang het kan haha
Kun je het trouwens maken om je bij een paar verschillende kdv's in te schrijven en dan nog later te kiezen? Want ik wil dus liever een gastouder maar nog eventjes wachten met zoeken ivm het roddelen in het dorp Maar dan moet ik misschien toch een kdv achter de hand houden even...