Ah dat begrijp ik heel goed! Dan kan je het beter niet neerzetten, maar een harde werker ben je wel zo te horen! Begrijpelijk dat je nog even wacht. Misschien is het ook gewoon leuker om het tegen die tijd te vertellen, omdat je dan zelf al veel meer bevestiging hebt gehad en je het echt voluit kan delen. Nu is het nog spannend en heb je misschien meer het idee een slag om de arm te moeten houden.
Ik kijk echt enorm op tegen het vertellen op m'n werk, omdat ik momenteel nog in de ziektewet zit vanwege long covid. Ben dus een beetje bang voor de reactie. Op het werk waren ze niet echt op de hoogte van traject, alleen dat ik eind vorig jaar een kijkoperatie heb gehad ivm endometriose en daaruit gekomen is dat ik idd endo heb. Maar ik ben verpleegkundige, en ik kan mijn herstel van long covid niet versnellen..... Liefst zou ik nu gewoon aan het werk gaan om gedoe te voorkomen, zodat ik tot 28 weken nog gewoon echt kan werken zeg maar (wij moeten verplicht vanaf 28 weken van route en op kantoor). Maar ik heb toch echt nog last van cognitieve problemen. Het gaat gelukkig wel steeds beter, dus ik hoop toch eind van het jaar in elk geval gedeeltelijk weer aan het werk te zijn. Moet zeggen dat het qua misselijkheid wel even lekker is dat ik nu niet werk, al die geuren op het werk en er supervroeg uit enzo was niet bevorderlijk vorige keer Hier trouwens ook nog af en aan kwaaltjes en nog geen bloed, dus so far so good
@Gliss fijn dat je je zo zwanger voelt!!! Willen jullie ook de NIPT doen? Of is dat bij jullie anders omdat het om een terugplaatsing gaat en er dan ook al gekeken wordt naar de gezondheid van het embryo? Sorry, misschien stomme vraag hoor... Wij willen het denk ik vertellen na een goede NIPT. @VeganMil Ik ben in het weekend 6+5! Dus dan zou het voor het weekend worden, maar dat is eigenlijk net even een dag te vroeg. Dus daarom maandag 25okt, dan ben ik als het goed is precies 7 weken. Op zich ben ik er oke mee. Vind het al super fijn dat ik de vroege echo krijg in het ziekenhuis, anders moet ik wachten tot 12-13 weken bij de vk. Vind het wel weer zo spannend, niet normaal.... Zo bang dat er iets mis is! Oh en ik lust geen koffie! Drink alleen maar rooibos thee dronk wel eens van die Starbucks ice coffee, zeker met de vermoeidheid van de long covid. Maar die laat ik nu staan.
Ik denk dat wij de nipt wel gaan doen. De embryo's zijn niet op chromosoom/dna niveau bekeken, ze kijken alleen hoe de cellen zich delen en ontwikkelen en daarmee wat de kwaliteit is. Maar dat zegt niets over afwijkingen bij het kindje. Wel nog even kijken of het voor ons zinvol is, want onze eigen chromosomen zijn wel nagekeken voor het herhaald miskraam onderzoek en daar waren geen afwijkingen bij. Dus qua kansen nog even overleggen tzt. Hopelijk voel je je snel beter en kun je nog wat werken, snap dat dat dubbel voelt op het werk om te moeten vertellen
NIPT wil ik wel doen inderdaad. Qua misselijkheid helpt de emesafene helaas helemaal niks, hopelijk heeft de gyn morgen nog wat anders voor me. Eerste kilo ben ik al kwijt in elk geval. Mochten nog wel wat kilo's af, maar op deze manier had niet gehoeven
o dan valt het inderdaad best wel mee! ja je hebt gelijkt. Ik dacht dat het een stuk later viel. Pittig zeg dat je moet herstellen van een long covid. Dan heb je wel de volle laag te pakken als verpleegkundige. Zijn ze wel steunend op je werk? Gevoelsmatig zal het wel een beetje dubbel voelen dat je nu niet aan het werk bent en nu zwanger bent. Anderzijds zullen ze toch ook begrijpen dat het toevallig na elkaar valt. Ja het is jammer dat je een lange tijd uit de running bent, maar het is niet dat je erom doet ofzo. Hopelijk kan je in ieder geval goed van die long covid herstellen @droomwens79 veel succes morgen!
Wij gaan ook de NIPT doen. Is hier vrij standaard eigenlijk in BE, en dan kom je ook meteen het geslacht te weten! Hier opnieuw bloed geprikt en HCG was alvast goed gestegen! Kan weer even voort Jullie hebben het dus aan nog niemand verteld? Of wel aan dichte familie/vrienden al? Wij alleen aan de ouders, omdat we toch wat steun konden gebruiken en ze ook op de hoogte waren van het hele traject. Maar begrijpelijk ook wel om te wachten tot de goede echo's! Veel succes met de echo @droomwens79 ! Hoe laat moet je?
Hier weet alleen m'n twee beste vriendinnen het. In NL mogen we het geslacht niet weten met de NIPT, ivm risico op geslachtsselectie. Wij moeten dus wachten tot de 20 weken echo!
O dat wist ik niet! Wat een onzin eigenlijk, dan weten ze het, maar jij mag het niet weten. En bij 16 weken ofzo mag je wel een geslachtsbepalende echo laten doen. Ik zou zeggen, geef me dan bij 16 weken ook de geslachtsbepaling van de nipt..
Goh dat kan ik me echt niet voorstellen Zou dat echt gebeuren? Lees wel verhalen dat ze in de VS al bij embryo testen het geslacht te weten komen en zo selecteren op geslacht, maar blijft zo'n gek gegeven... Dan moeten jullie nog lang wachten, maar is wel een leukere manier om het te weten te komen via een echo. Hoewel ik niet zo lang zou kunnen wachten , ben veel te nieuwsgierig
Laat je weten hoe het bij de gyn was @Enigma ? Hopelijk krijg je snel toch een goede oplossing! Zo vervelend om zo misselijk te zijn, kan je ook niet echt genieten he...
@droomwens79 laat je weten hoe de echo was, wacht in spanning je berichtje af. Fingers crossed hier voor je
Ik probeer zo een beschuitje binnen te houden en dan langzaamaan maar richting ziekenhuis. Hoop zo dat ze even snel een echo doen.
Ben geweest, maar de embryo loopt 5 dagen achter met de TP, dus ik vrees een herhaling van begin dit jaar a.s maandag opnieuw echo
Oh @droomwens79 dat is niet wat we wilden horen... Nu weer onzekerheid is echt niet fijn... Knuffel en ik duim dat alles alsnog gewoon goed zit maandag!
Ach shit zeg dat is geen goed nieuws. Maar zou het misschien kunnen passen bij dat het sowieso achterliep vanaf begin? Ik ga keihard voor je duimen dat het maandag toch goed blijkt, je weet het nooit. Heel veel sterkte en een dikke knuffel
oh nee meid. Niet het nieuws wat je wilt horen. Hoe ver ben je nu en wat zeiden ze? tegen mij zei de fertiliteit arts toen dat ze dit regelmatig meemaken (veel dagen achterstand).