Hahaha ja vandaar die zonnebril Ik doe over 3 dagen een 12 weken dansje!! Maar doet voor mij niet veel, ik had al wel geaccepteerd dat het goed zat na de drie goede echo's met 10 weken. Toch is elke week erbij weer fijn! Hier nog steeds geen medicijnen. Ik ben nu op het punt waarbij ik de misselijkheid weg kan eten! Dat is echt een verademing. Hoewel ik er wel moeite mee heb, want geen honger. Maar de misselijkheid is savonds wel erger. Ik slaap niet meer vóór 03.00 uur. Ik kan mijn draai niet meer vinden, elke houding wekt misselijkheid op. Herkennen jullie dat? Ik heb mijn kettinkjes af moeten doen, want alle aanraking in mijn nek triggert het. De deken die op mijn borst rust kan ik niet velen. Kussen in mijn nek voelen is een trigger.. pfff. Heel vermoeiend.
Die triggers zijn herkenbaar, de deken in elk geval en de kettinkjes. Niet fijn. Wel fijn dat je t weg kan eten en geen medicatie meer nodig hebt! Honger komt dan straks vanzelf weer als volgende stap! Ik tel mee af naar de goede momenten… baal zo erg nu.. kan vandaag niet mee naar de gender teveel van m’n schoonzusje, kan m’n eigen verjaardag volgende week annuleren waarschijnlijk, en kerst straks ook. Daar baal ik nog t meeste van want dat vind ik elk jaar zo leuk en gezellig. En alles wat ik kan nu is in bed liggen hele dagen en me miserabel voelen. Even zelfmedelijden nu hoor..
@DangerBlonde Je mag heel veel medelijden hebben met jezelf, echt! Het is ook een rot timing. Ik wilde vandaag voor het eerst in 5 weken mezelf aankleden. Nou.... mijn bh's passen geen van allen meer Zo strak dat ik meteen moet kotsen! Pfff. Snel wat nieuwe bestellen...
@DangerBlonde Nou jij hebt alle reden om medelijden met jezelf te hebben hoor!! En het is ook gewoon stom net in deze periode.... Hier nog steeds af en aan bruin bloedverlies. Het is wel echt weinig, maar nog niet gestopt dus. Leek gisteravond wel gestopt, maar vanochtend toch weer. Ondanks de echo en geruststelling van de VK blijf ik dit niet echt een fijne situatie vinden. Maar ik geloof dat ik er momenteel even mee moet leren leven ofzo....
Ik ben er trouwens echt van overtuigd dat ik een meisje gezien heb op de echo nog twee weken wachten. Dan weten we het!!!! Lijkt nog zo lang te duren....
Het klinkt als de langzame vooruitgang die ik ook ervaar. Mijn aanpak voor de avond misselijkheid: niet eten 2-3 uur voor ik ga liggen (niet na het eten op de bank liggen, maar zitten!), alleen nog wat water. En halve portie van wat ik normaal zou eten. Eet meer verspreid over de dag nu. Je kunt de andere helft van je avond eten evt de volgende dag als lunch eten. Liggen in bed op je linkerzij (maagingang ligt dan goed tov je slokdarm), zo nodig met hoofdeinde wat omhoog (ik gebruik extra kussen zo nodig), zo'n langwerpig voedingskussen in bed tussen je benen. Slaap alleen in superlosse kleding, niet te warm (wekt ook misselijkheid op). En vooral niet vechten denk ik, laat het er maar zijn. Ik probeer soms een yoga oefening (bodyscan) als ik echt wakker lig. T werkt allemaal niet altijd, ene keer beter dan de andere.
Wat een goeie tips! Toevallig dat je zegt linkerzij. Ik kan juist helemaal niet op links liggen! Daar word ik veel misselijker van. Hoe grappig. Voedingskussen heb ik aan gedacht ja, maar krijg ik pas met kerst haha! Dat zitten en die bodyscan ga ik zeker proberen! Ik heb een ruimere bh gevonden en heb me aangekleed voor een fotootje. Vind het zo zonde dat ik geen foto's maak omdat ik zo ziek ben/was. Dan gaan de weken toch voorbij met alleen pyjama en grote onderbroeken View attachment 709007
Ik heb toevallig gisteren ook een foto laten maken, de eerste! Niet helemaal en-profile, maar t gaat om t idee
Mijne is terug re vinden in t buikfoto topic Ergens volgende week ga ik weer opnieuw een foto maken denk ik
@DangerBlonde knuffel voor jou. Ik baal ook zo van de kerst, het is zo stom allemaal! Hopelijk voel je je snel een beetje beter @buikfoto's, wat een leuke foto's allemaal! Ik moet ook echt eens een foto maken
Je ziet bij mij vooral het vetlaagje om mijn navel ('s Avonds is ie trouwens tot zwangere buik opgezet! Echt freaky).
@Kimmetjuh90 fijn! Edit: ik bedoel @Kimm17 @Leraje hihi dat buikie. Schattig. Ben benieuwd wanneer jij flink gaat groeien! Ik heb echt nul zenuwen voor de nipt. Ik krijg woensdag de formulieren en dan ga ik woensdag denk ik meteen bloed prikken. Maar ik maak me er echt geen zorgen om gelukkig, ben er helemaal niet mee bezig. Ben wel benieuwd wanneer ik mijn 13 weken echo heb, daar ben ik wel nerveus voor. Gewoon om te zien of het nog goed gaat, niet qua afwijkingen ofzo.