Zwanger na MMM UD mei/juni/juli 2023

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wabisabi, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    #181 Kletskous82, 16 nov 2022
    Laatst bewerkt: 16 nov 2022
    Er is geen oorzaak gevonden. Niet bij mij en niet bij hem. Gewoon vette pech zeggen ze. Ik merk nog helemaal niks qua symptomen. Had ik vorig jaar de eerste 12 weken ook niet. Daarna alleen wat last met eten. Ik teken weer voor zo'n zelfde zwangerschap alleen dan wel de laatste 3 mnd vol maken.

Wat spannend jij vrijdag al de eerste echo. Ik 9 december (7 plus 3). Waarom testen ze bij jou het hcg? Heb je ooit een VMK gehad? Ik had op 12 DPO best al een donkere test dus ik ga niet meer testen. Vorig jaar hebben ze me wel hcg geprikt toen was het rond de 800 op 15 DPO. Toen had ik 3 folikkels dus waren ze bang voor een meerling vandaar dat ik toen moest bloedprikken. En hcg was toen best hoog voor die termijn dus was spannend tot aan de echo. Deze ronde had ik maar een groot ei dus we zien het wel.

Bijgevoegde bestanden:

Krv vindt dit leuk.
  2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja in Maart zal het even spannend worden. Of eigenlijk in April deze keer. Loop nu twee weken achter op vorig jaar. Het lijkt idd op dikke pech. Aan de ene kant fijn dat ze niks gevonden hebben. Moet wel heel raar lopen willen we weer vette pech hebben. De staatsloterij win je ook geen twee keer.

SJD1988 vindt dit leuk.
  3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Lees dat ze die eerste echo toch overal op een andere termijn doen. Vorig jaar mocht ik met 6 wk maar nu met 7 weken. Ze zegt dan hoor je waarschijnlijk ook al het hartje. Ik denk maar zo beter iets later dan zijn de eerste 7 weken iig al voorbij. Ben sowieso al zo ongeduldig als wat maar deze keer zullen het wel 9 lange maanden worden.

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Kletskous82 ik snap je heel goed! Het zal super spannend worden. Aan de ene kant fijn dat er niks is gevonden, hopelijk mag het dit keer allemaal goed gaan. Mooie test hoor! Zo zag die van mij er ook ongeveer uit.

Bij mij is er 2 keer hcg geprikt omdat dat protocol is van UZ Gent. Iedereen moet daar bloed laten prikken en ik snap nu eigenlijk echt niet waarom dat in NL niet gedaan wordt. Ik heb in totaal 7 (vroege) miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad. Als er standaard bloed was geprikt dan was dat al veel eerder duidelijk geworden want meestal had ik veel te lichte testen maar in NL laten ze je toch wel aanmodderen met ‘een streep is een streep’ en wacht maar rustig af.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  5. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Meiden ik zit een beetje te twijfelen over wanneer werkgever vertellen. Hier weten ze van onze miskramen af en het hele traject wat we doen. Er is alle begrip voor en krijg er ook alle tijd voor. Maar nu durf ik mijn leidinggevende niet te vertellen over de zwangerschap en ik weet niet waarom... Ene kant wil ik het uitstellen tot ik mijn buik niet meer kan verbergen, maar andere kant lijkt het mij met onze projecten en druk die ik heb verstandig om het gewoon te melden. Andere kant ben ik weer bang om geen salarisverhoging te krijgen en dat ze mijn ambities om hogerop te komen niet meer serieus nemen met een baby in zicht..
    Waarschijnlijk stel ik me gewoon aan maar ik hoopte hier gewoon op extra inzicht van vrouwen in dezelfde traject

6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Saartjee ik zou het gewoon vertellen hoor! Het scheelt dat ze al op de hoogte waren van het traject. Ze zijn vast heel blij voor je! Heb je binnenkort nog een gesprek over je doelstellingen voor komend jaar? Dan zou ik je ambities aankaarten en ook aangeven dat je zwanger bent. Je bent al best ver. Ik heb toevallig vorige week een gesprek gehad over m’n doelen voor volgend jaar. Toen kon ik me echt niet meer inhouden en heb toen pas alles verteld over ons traject en de prille zwangerschap. Hij was super blij voor ons en zo hebben we ook meteen oplossingen kunnen bedenken voor de dingen die ik volgend jaar niet kan doen. Het voelde niet goed om nu mensen te werven voor een cursus die ik zou geven van januari t/m september terwijl ik weet dat ik zwanger ben en de cursus niet zelf af kan maken. Het was allemaal geen enkel probleem en hij zei ook: jouw doel is een gezond kind in 2023 en de rest is bijzaak. Ik heb dus nooit over het traject verteld omdat ik er ook nog maar een jaar werk en dat vond hij achteraf heel erg omdat ik alles tussen de bedrijven door heb gepland. Daarbij heb ik echt een pittige zwangerschap gehad bij mijn zoon en dat heb ik ook aangegeven, er is een kans dat ik eerder uit ga vallen. Werd echt heel goed op gereageerd, ondanks dat ik de enige ben in mijn functie.

7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Heftig zeg 7 VMK en BBZ. In mijn ziekenhuis deden ze het tot kort geleden wel standaard. Ben blij dat ik iig een donker streepje heb. Vanochtend nog eens getest en is nu nog donkerder. Bij een BBZ of VMK zie je vaker ook lichtere streepjes toch?

Bijgevoegde bestanden:

Krv vindt dit leuk.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon vertellen vooral als ze al op de hoogte zijn van het traject. Zelf ben ik heel close met mijn baas. Ze is een vrouw, even oud en waren vorig jaar samen zwanger toen het bij mij mis ging. Heb het haar paar dagen geleden meteen verteld en ze was super blij voor me. We zitten op het werk in een reorganisatie en ik ga in maart mee doen voor een hogere functie. Zij houdt gewoon haar mond tegen de andere bazen.

9. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Thanks meiden. Heb het net met mijn ambitiegesprek verteld. Mijn leidinggevende reageerde natuurlijk erg enthousiast voor ons. Ik moet het natuurlijk ook tegen de andere projectleiders en partners in mijn groep vertellen zei hij maar dat doe ik wel als we het geslacht weten. Lijkt mij in elk geval leuk om te trakteren als we het geslacht weten.

@Kletskous82 je hebt een hele mooie test gefeliciteerd. Je hebt gelukkig nooit een miskraam gehad toch? Dan hoef je er nu ook niet bang voor te zijn. Gewoon genieten van het feit dat je nu zwanger bent :)
    Is jullie baby dan wel getest de vorige keer? Of iets aan je baarmoeder? Ik vind het zo moeilijk te geloven om een vroeggeboorte zonder oorzaak te hebben.. dat hoort gewoon niet. Nu op naar een voldragen gezonde zwangerschap!!

Kletskous82, Krv en SJD1988 vinden dit leuk.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Kletskous82 ja in principe wel, bij een van de drie buitenbaarmoederlijke zwangerschappen had ik wel een hoog hcg maar bij de anderen lichte streepjes. Bij de vroege miskramen ook te licht voor de termijn en bij het lege vruchtzakje met 7.4 ook bloedverlies vanaf 4 weken en in het begin laag hcg. Dus wat dat betreft ziet het er nu gelukkig goed uit maar een echo is het enige wat zekerheid geeft.

@Saartjee yes wat fijn!!! Goed dat je het hebt verteld. Ik ga het aan de rest op mijn werk na de kerstvakantie vertellen. Dan ben ik voorbij de 12 weken.

11. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Morgen echo toch @Krv ?

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Jaaaa!!! Spannend!!

13. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Zeker spannend!!

14. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Hoera! Wij zijn zwanger na de MMM!

Uitgerekend
    Mei
    4 mei: Groenebomen (37 jaar) - 3e kindje
    13 mei: SJD1988 (34 jaar) - 2e kindje
    19 mei: Saartjee (31 jaar) - 1e kindje
    27 mei: Wabisabi (34 jaar) - 2e kindje

Juni

Juli

Afspraken:
    18-11 Wabisabi - laatste extra echo
    22-11 Wabisabi - 13 weken echo
    24-11: SJD1988 - geslachtsbepaling echo
    26-11: Saartjee - geslachtsbepaling echo
    09-12: SJD1988 - controle vk
    19-12: SJD1988 - 20 wkn echo

Totaal aantal zwangeren (4)

Verrassingsbaby tot de bevalling (0)

Nog onbekend / te vroeg (4)

Jongen (0)

Meisje (0)

Schrijf je mee? Voeg jezelf dan toe aan het lijstje. Leuk als het lijstje gaat groeien. Vergeet je de aantallen onderaan niet aan te passen? Dan is dat ook meteen in één klap overzichtelijk qua cijfers. Vergeet als laatste [QUOTE ] & [/QUOTE ] niet weg te halen.

15. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Zo, ook even de lijst naar voren gehaald. Misschien durven de nieuwe dames zichzelf (binnenkort) ook toe te voegen op de lijst ;)

@Wabisabi jij morgen een echo zie ik, hoe gaat het nu met jou?

Kletskous82 en Krv vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    @Kletskous82 fijn je hier te zien, hele mooie streep! Gefeliciteerd :) spannende tijd ook...

@Krv spannend!!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Hoera! Wij zijn zwanger na de MMM!

Uitgerekend
    Mei
    4 mei: Groenebomen (37 jaar) - 3e kindje
    13 mei: SJD1988 (34 jaar) - 2e kindje
    19 mei: Saartjee (31 jaar) - 1e kindje
    27 mei: Wabisabi (34 jaar) - 2e kindje

Juni

Juli

Afspraken:
    18-11 Wabisabi - laatste extra echo
    22-11 Wabisabi - 13 weken echo
    24-11: Groenebomen - geslachtsbepaling
    24-11: SJD1988 - geslachtsbepaling echo
    26-11: Saartjee - geslachtsbepaling echo
    09-12: SJD1988 - controle vk
    19-12: SJD1988 - 20 wkn echo

Totaal aantal zwangeren (4)

Verrassingsbaby tot de bevalling (0)

Nog onbekend / te vroeg (4)

Jongen (0)

Meisje (0)

Schrijf je mee? Voeg jezelf dan toe aan het lijstje. Leuk als het lijstje gaat groeien. Vergeet je de aantallen onderaan niet aan te passen? Dan is dat ook meteen in één klap overzichtelijk qua cijfers. Vergeet als laatste [QUOTE ] & [/QUOTE ] niet weg te halen.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw

Op zn kant maar buikje groeit erg goed. Verloskundige is tevreden.

Krv vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Mooie buik!!! ❤️

20. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja heel veel onderzoeken gedaan. Hij is getest op virussen en bacteriën. Mijn placenta helemaal onderzocht door patholoog. Baarmoeder onderzoek en bloedvaten. Wel 20 buisjes bloed van mij. Maar gewoon niks uitgekomen. Het lijkt op een normale vroeggeboorte maar dan veel te vroeg. Ik ben wel mega druk van mezelf en qua werk. Kan zijn dat het te is geweest en mijn lichaam het niet heeft aangevoeld. Ga deze keer echt rustig aan doen.

Deel Deze Pagina