Ik hoop dat je iets vindt wat bij je past zodat je hopelijk ook geen last meer hebt van de migraine. En ja oh mijn God, die miskramen.. ben er soms nog steeds wel een beetje bang voor hoor. Maar het voelt wel goed dit keer. Eierstokken eruit zou ik inderdaad ook niet zo snel doen. Eerst maar eens veilig en gezond de baby’s laten komen ❤️
Pas om 17u40 hebben we onze afspraak... Dus eerst nog een hele dag werken. En opzich weet ik wel dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik niet elke dag boven de pot hang te spugen... Maar nu lijkt het zo raar, precies of er veranderd niet veel. En dat beetje dat ik voel is dat dan voldoende voor een gezonde doorgaande zwangerschap... Krijg van sommige mensen dan de reactie van doe dan nog eens een test... Maar daar heb ik dan schrik voor, wat als dat een resultaat is dat ik niet wil zien, dan toch liever het lege gat na de MMM... Tijdens de MMM wist je op de duur wat er weer allemaal zat aan te komen, nu is alles weer nieuw en onbekend terrein. M'n gynecologe die me door het traject heeft geloodst is intussen ook zelf zwanger en kan mijn zwangerschap dus niet opvolgen en nu moet ik een andere arts kiezen, door de MMM al bijna elke arts aan m'n lijf gehad, maar geen enkele waarvan ik zeg, daar heb ik nu eens echt vertrouwen in dat die weet hoe ze met me kunnen/moeten omgaan. Ben van nature nogal een actieve doemdenker die antwoorden wil op alle scenario's zodat ik geen van de potgerukte dingen begin te fantaseren... Ik kom met een serieuze emotioneel geladen handleiding... Dat maakt het voor de artsen soms ook niet makkelijk. Maar ik wil me vooral begrepen voelen en verder geholpen voelen en niet alsof dat lege gat alleen maar groter en groter wordt...
Heel herkenbare gedachten hoor, het onbezorgde vind ik er sowieso wel vanaf na een mega traject. Ik probeer mezelf wel echt op te peppen met positieve gedachten om mezelf niet te verliezen in zo’n donker gat. Ik heb je hcg waarden destijds gezien en dat zag er in elk geval heel goed uit. Ik heb zo lang op deze zwangerschap moeten wachten en ik zou het zo jammer vinden als ik alleen maar bang ben geweest. Hoe mooi is het dat we eindelijk zwanger zijn?! En ja, het kan misgaan, maar dat kan het altijd. Ook later in de zwangerschap of tijdens de bevalling of nog later, maar laat dat je alsjeblieft niet tegenhouden om nu elk stapje te vieren. Ik hoop echt dat je wat meer vertrouwen krijgt als je met eigen ogen hebt gezien dat er een baby’tje in je buik groeit. En schakel vooral ook op tijd hulp in als je niet uit die negatieve gedachten komt, je hoeft het niet alleen te doen ❤️ Schrijf hier gerust van je af.
@Krv heel spannend weer allemaal! Doe je je echo's in Gent of wel gewoon in NL? Spannend moment weer om het toch bekend te maken. Wordt het gelijk zo echt. Hier alle symptomen compleet verdwenen heerlijk! We hebben denk ik een naam, maar kan nog alle kanten opgaan, maar 1tje is wel favoriet. @SJD1988 heel fijn om te horen dat het goed gaat. Ik merk inderdaad dat deze trimester best saai is eigenlijk. Weinig controles, geen zwangere gevoel maar ach dat komt ook vanzelf natuurlijk. @Bonusmamadriepuntnul welkom en gefeliciteerd! Is het je eerste zwangerschap? Heel spannend de echo morgen! We duimen voor een sterk hartje straks!
@Saartjee wat heerlijk allemaal zeg! ❤️ Ik doe alle echo’s bij mijn vk in NL. Begin januari het afsluitende gesprek met Gent. Dan ben ik gewoon alweer 12 weken. Wat een droom nog steeds. Ik kan het gewoon niet geloven dat het toch nog gelukt is.
Idd mijn eerste zwangerschap. 2 TP's terug teste ik wel positief met HCG 54, maar na een week waren de waarden alweer gezakt naar 34... Vandaar dat de schrik er nu toch ook nog wel in zit dat het mis gaat... Nu was mijn HCG op 25 november 2152, en op18 nov 173... Dus die oploop zag er wel goed uit, maar heb toch schrik dat het niet goed is... Zoals ik zei, weer allemaal nieuwe dingen om je vragen over te stellen en zorgen om te maken...
Het is moeilijk maar je moet toch gewoon positief blijven. Je hcg is meer dan verdubbeld per 2 dagen dus dat is echt heel goed! Vanavond de verlossende echo !! Hopelijk heb je over een paar dagen elke dag een flinke misselijkheid dat maakt het toch wel gelijk wat echter
Er was net wel een kloppend hartje te zien... Maar bij het meten viel het kleiner uit dan verwacht 6mm..., 6 weken en 4 dagen... En volgens laatste menstruatie en TP zou ik nu op de kop 7 weken zijn... Baarmoeder lag wel naar achter gekanteld en het embryo of hoe noem je dat in deze fase, zat heel erg hoog en vanachter... Dus ook gewoon niet makkelijk te meten... Daarbij geconstateerd dus echo viel helemaal niet mee met al dat duwen. Volgende week vrijdag al opnieuw een echo... Pff... Nog geen zekerheden...
Wat fijn dat het hartje klopte! De echoscopiste liet mij bij mijn echo de vorige keer zien wat het betekende als ze het pijltje net iets verder doortrok: dat scheelde zo een dag of meer. Als de baby er dus niet goed voor lag dan kan het zo een paar dagen schelen. Het loopt niet extreem veel achter, ik hoop dat je volgende week helemaal gerustgesteld wordt, verlies de hoop alsjeblieft nog niet! ❤️
Gefeliciteerd! Enne heel normaal hoor, goed kloppend hartje en mooi beeld is belangrijker dan de meting: die is op dit punt gigantisch onbetrouwbaar bij 6 weken was de baby bij mij zo klein dat er geen termijn kwam te staan (2x zelfs, bij de 2e was dat ook zo) en zelfs met 8+4 werd de kleine gemeten op 8 weken. En met de termijnecho een week later juist verder dan mijn oorspronkelijke uitgerekende datum die op basis van ovulatie was vastgesteld. Ook de 13 weken echo kwam keurig op de meting uit van de termijnecho. Het is écht normaal dat de meting afwijkt: het heet een vitaliteitsecho en geen termijnecho om die reden.
@Bonusmamadriepuntnul een mooi kloppend hartje is bij zo’n vroege echo echt wel het allerbelangrijkste hoor! Ik snap de onzekerheid, na zo’n traject is het sowieso nooit onzeker ook Fijn dat jullie volgende week weer mogen kijken
@Krv @GroeneBomen @SJD1988 Dankjewel voor jullie berichtjes. Het blijft gewoon spannend... Wel fijn om meerdere ervaringen te horen
Hoera! Wij zijn zwanger na de MMM! Uitgerekend Mei 4 mei: Groenebomen (37 jaar) - 3e kindje 13 mei: SJD1988 (34 jaar) - 2e kindje 19 mei: Saartjee (31 jaar) - 1e kindje ICSI 27 mei: Wabisabi (34 jaar) - 2e kindje Juni Juli 18 juli: Krv (31 jaar) - 2e kindje 27 juli: Bonusmama3.0 (31j) - 1e kindje Afspraken: 29-11: Krv - 2e echo 09-12: SJD1988 - controle vk 14-12: Saartjee - controle vk 16-12: Bonusmama3.0 8 wkn echo, is er nog een kloppend hartje? 19-12: SJD1988 - 20 wkn echo 22-12: Saartjee - 20 wkn echo Totaal aantal zwangeren (6) Verrassingsbaby tot de bevalling (0) Nog onbekend / te vroeg (3) Jongen (3) Meisje (0) Schrijf je mee? Voeg jezelf dan toe aan het lijstje. Leuk als het lijstje gaat groeien. Vergeet je de aantallen onderaan niet aan te passen? Dan is dat ook meteen in één klap overzichtelijk qua cijfers. Vergeet als laatste [QUOTE ] & [/QUOTE ] niet weg te halen.
Zo een meting zegt helemaal niks voorsl niet met 2 dagen. Een mm ernaast meten is al een behoorlijk verschil zo vroeg. Belangrijkste is het kloppend hartje!! Hier liep de onze ook achter. Met de termijnecho ben ik ineens 5 dagen vooruit gezet. Geloof me ik zat in jouw schoenen ook met al die angsten en onzekerheid. Voor nu lekker genieten meid je bent hartstikke zwanger en erg fijn dat je volgende week alweer terug mag. De eerste termijn is mentaal toch bet meest vermoeiende
Wat fijn dat het topic aardig actief is geweest afgelopen tijd. Ik zie nieuwe namen, fijn! Ik kruip voorzichtig onder mijn steen vandaan nu de HG en migraine langzaamaan minder heftig beginnen te worden. Ik verwacht over ong drie weken echt weer een stuk verder opgeknapt te zijn, hoop dat ik nu weer meer mee kan gaan schrijven hier! @Bonusmamadriepuntnul die echo klinkt echt helemaal goed! Mijn dochter liep eerste echo twee dagen achter, was en is niks mis mee. Ik snap je angst en moeite om te geloven dat het echt gelukt is en dat het goed gaat daarbinnen wel helemaal hoor. Iedere zwangerschap heb ik dit gehad, het is nog zo onzeker in dat eerste trimester. Ik hoop dat bij jou ook met de tijd en met goede echo's het vertrouwen gaat groeien! Herkenbaar @GroeneBomen , hier is het ook definitief mijn laatste zwangerschap en dat maakt weemoedig. Het is zo bijzonder om mee te mogen maken en we hebben er zoveel voor over moeten hebben, maar ik wil niet nog een keer weer zo ziek worden van een zwangerschap. Het heeft nu voor de tweede keer dit jaar veel effect vooral ook op mijn dochtertje en onze hechting, daardoor is het mij niet meer waard om het nog eens aan te gaan (hoe graag ik ook een gezin van drie kindjes zou willen). En dan idd nog het lange, slopende traject vooraf en al die miskramen, nee het is voor mij hierna echt klaar ongeacht hoe deze zwangerschap afloopt. Dat besef maakt soms verdrietig maar het helpt me ook, om mezelf te pushen wel te proberen te genieten van deze zwangerschap ondanks het afzien en de angst. Ik voel ons kleintje nu af en toe, zo fijn!! Over anticonceptie: ik ga straks voor de prikpil. Het enige acmiddel waarmee mijn menstruaties uitbleven (wel zo fijn met adenomyose) en dat een positief effect had op de migraine. En het kan vanaf zes weken na de bevalling en tijdens borstvoeding gestart worden, voor mij ook een pre!
Hoera! Wij zijn zwanger na de MMM! Uitgerekend Mei 4 mei: Groenebomen (37 jaar) - 3e kindje 13 mei: SJD1988 (34 jaar) - 2e kindje 19 mei: Saartjee (31 jaar) - 1e kindje ICSI 27 mei: Wabisabi (34 jaar) - 2e kindje Juni Juli 18 juli: Krv (31 jaar) - 2e kindje 27 juli: Bonusmama3.0 (31j) - 1e kindje Afspraken: 09-12: SJD1988 - controle vk 12-12: Wabisabi - pret/geslachtsecho 14-12: Saartjee - controle vk 16-12: Bonusmama3.0 8 wkn echo, is er nog een kloppend hartje? 19-12: SJD1988 - 20 wkn echo 22-12: Saartjee - 20 wkn echo Totaal aantal zwangeren (6) Verrassingsbaby tot de bevalling (0) Nog onbekend / te vroeg (3) Jongen (3) Meisje (0) Schrijf je mee? Voeg jezelf dan toe aan het lijstje. Leuk als het lijstje gaat groeien. Vergeet je de aantallen onderaan niet aan te passen? Dan is dat ook meteen in één klap overzichtelijk qua cijfers. Vergeet als laatste [QUOTE ] & [/QUOTE ] niet weg te halen.
Hoera! Wij zijn zwanger na de MMM! Uitgerekend Mei 4 mei: Groenebomen (37 jaar) - 3e kindje 13 mei: SJD1988 (34 jaar) - 2e kindje 19 mei: Saartjee (31 jaar) - 1e kindje ICSI 27 mei: Wabisabi (34 jaar) - 2e kindje Juni Juli 18 juli: Krv (31 jaar) - 2e kindje 27 juli: Bonusmama3.0 (31j) - 1e kindje Afspraken: 09-12: SJD1988 - controle vk 12-12: Wabisabi - pret/geslachtsecho 14-12: Saartjee - controle vk 16-12: Bonusmama3.0 8 wkn echo, is er nog een kloppend hartje? 16-12: Krv - intake vk + echo 19-12: SJD1988 - 20 wkn echo 22-12: Saartjee - 20 wkn echo 28-12: Krv - termijnecho Totaal aantal zwangeren (6) Verrassingsbaby tot de bevalling (0) Nog onbekend / te vroeg (3) Jongen (3) Meisje (0) Schrijf je mee? Voeg jezelf dan toe aan het lijstje. Leuk als het lijstje gaat groeien. Vergeet je de aantallen onderaan niet aan te passen? Dan is dat ook meteen in één klap overzichtelijk qua cijfers. Vergeet als laatste [QUOTE ] & [/QUOTE ] niet weg te halen.
Lieve @Wabisabi fijn om van je te horen! Maar wat rot dat je zwangerschap weer zo zwaar is. Ik snap je keuze dan ook volledig. Heel veel plezier bij de geslachtsbepaling volgende week! Hopelijk voel je je gauw wat beter.
Dankjewel lieve @Krv ! ♡♡ Hopelijk voel jij je oke qua kwaaltjes en spanning? Minder dan een week en je mag weer spieken zie ik, fijn!