Zwanger na MMM UD mei/juni/juli 2023

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wabisabi, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat fijn van de goede 20 weken echo! Minder dat jij helaas ziek bent geworden. Hier pak ik ook alles op inderdaad. Beterschap en doe lekker rustig aan! ❤️

2jongensmama vindt dit leuk.
  2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ascal is nieuw protocol als je eerder zwangerschapsvergiftiging hebt gehad, boeken ze echt super.goeie resultaten mee. Heftig, na de bevalling ook!! Ik spuit bloedverdunners vanwege een andere reden, maar op een of andere manier weet ik gewoon dat dat onze redding is.

Groeipijn kan bij een tweede ook wel heel anders voelen, maar hou het toch maar goed in de gaten! En gewoon vrijdag nog eens inleveren. Maar hopelijk is het dan al gezakt.

Krv vindt dit leuk.
  3. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    @2jongensmama heel erg fijn jullie goede echo. Moet je nog wennen aan een meisje in huis? Wel gezellig hoor iemand erbij van jouw kant :p
    Griep heerst natuurlijk toch weer, hopelijk ben je na de feestdagen beter. Ik zou zeggen laat je goed verwennen de komende periode. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag is en hopelijk ben je snel van je pijn af. Helpt een warme kruik niet?

@Krv hmm het klonk inderdaad wel als een blaasontsteking. Wat houdt de eiwit in je urine dan in? Hopelijk voel jij je ook snel beter. En wat 2jongensmama zegt, bij een volgende zwangerschap kan groeipijn anders aanvoelen.

Wij hebben vanmiddag onze 20w. Wat gaat de tijd zo snel maar tegelijkertijd ook erg langzaam. Ik ga het ook aan mijn oma vertellen, ben nog een leuke manier bedenken hoe. (Oud Marokkaans vrouwtje die niet kan lezen, via whatsapp want ze woont hier niet en half doof :p)

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Saartjee eiwit kwam waarschijnlijk door afscheiding. Als je verder in de zwangerschap bent en je hebt eiwit in je urine dan kan het een aanwijzing voor zwangerschapsvergiftiging zijn. Dus ik schrok me rot toen ik het kamertje van de huisarts in werd geroepen. Maar inmiddels een goede nacht gehad gelukkig.

Heel veel plezier en succes vandaag! Misschien is het leuk om een foto van de echo te sturen en een foto van jouw buik? Of dat jij de echo voor je buik houdt bijvoorbeeld? Dat zal ze vast begrijpen! ❤️

5. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    @Krv ben even gaan lezen over zwangerschapsvergiftiging. Pff dat klinkt echt heel heftig. Goed om te horen dat je een goede nacht hebt gehad en hopelijk voel je je snel de oude!

Krv vindt dit leuk.
  6. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Hier een goede 20w echo gehad :) laat de laatste 20 weken maar opschieten nu :p

2jongensmama, SJD1988 en Krv vinden dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Jaaa super!!! Gefeliciteerd @Saartjee. Alvast ter voorbereiding: elke dag na de 40 weken duurde hier ongeveer een jaar :roflmao: met 41+5 pas bevallen.. wat een ellende was dat haha.

Ik voel me gelukkig weer goed! Misschien toch gekke groeipijn dan gisteren of verkeerd gelegen in m’n slaap.

8. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    @Krv geloof ik zeker. Hier vlogen de eerste 19 weken al niet echt bepaald voorbij. Het worden inderdaad nog een paar lange te gaan :p

Je slaapligging kan ook echt veel doen voor je lichaam een paar dagen. Maar in elk geval heel erg fijn om te horen dat het goed gaat. Hopelijk zul je geen pijn meer hebben

Krv vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Super fijn!!!

Saartjee vindt dit leuk.
  10. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Fijn! En kan allebei he, misschien een spiertje ergens klem gezeten wat zeer ging doen. Fijn dat het beter gaat!

Krv vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    41+5 :| laaaaange rit. Ik ben nooit voorbij 39+3 gegaan. Hopelijk dit keer ook

Krv vindt dit leuk.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    En ik kon al weken niet meer bewegen door dat klote bekken, was echt geen pretje. Maar goed, dit keer zal ik zeker niet voorbij de 39 weken gaan en ik merk dat me dat nu al zo goed doet! Vandaag uitslag gehad van de internist en m’n schildklier doet het goed gelukkig, ik hoef de komende 4 weken niet te verhogen in medicatie.

Ik wil jullie allemaal alvast heel fijne kerstdagen wensen! ❤️ Ik vind het zo speciaal om nu zwanger te zijn. Eindelijk een buik gevuld met hoop en liefde met kerst. Zo fijn.

SJD1988, 2jongensmama en GroeneBomen vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik lag met 20 weken plat door mijn bekken bijde 1e, was echt zo eenzaam. Ben blij verbaasd dat ik nu nog naar de winkel kan lopen ipv in de rolstoel zit

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik vind kerst nog dubbel. Blij met die druk trappelende baby maar ik had de hand van pa ook graag op mijn buik even gehad dat hij zn laatste kleinzoon ook kon voelen.

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik!! Jouw bekken is nu aardig onder controle toch? Heb je dingen anders gedaan dan bij de andere zwangerschap(pen)? Gisteren weer bij de bekkenfysio geweest en heel andere tips gekregen dit keer. Ik mag in principe alles blijven doen (terwijl vorige keer bijvoorbeeld stofzuigen, dweilen streng werd afgeraden). Alleen een heel andere manier van bewegen nu, dat moet ik mezelf nog eigen maken maar ik merk nu al verlichting. Bijvoorbeeld zijwaarts de vaatwasser uitruimen, zijwaarts stofzuigen. Ik voel me soms net een krab haha.

16. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik, heel dubbel zo. De eerste kerst zonder je vader en de laatste kerst met een baby in je buik. Knuffel voor jou!! ❤️

GroeneBomen vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw

Ja inzichten veranderen haha. Nou ja, ik forceer mijn lijf niet meer. Als ik het incidenteel doe, dan mag ik 24 uur erover doen om te herstellen dus ik plan dan iets in in t weekend. En ik krijg sinds nr 2 dry needling. Dat helpt enorm om de spieren uit de knoop te halen en pijn te verminderen om vrij te kunnen bewegen.

Krv vindt dit leuk.
  18. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Het hele jaar is even wat anders. Het normale voornemen van volgend jaar gaat het lukken is nu verleden tijd! :)

Hele fijne vooruitzicht zo.
    Heb je een trage schildklier?

Krv vindt dit leuk.
  19. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Dat is echt meer dan logisch. Je pa is uiteindelijk altijd bij jullie

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Saartjee zo is het zeker nu ❤️ En ja ik heb een trage schildklier, ziekte van hashimoto. Maar goed onder controle gelukkig!

Deel Deze Pagina