Zwanger na MMM UD mei/juni/juli 2023

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wabisabi, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    @Krv Ik ben niet zo handig met dit forum merk ik. Kan vaak die onderwerpen niet vinden. Maar toch bijna toe aan bevallen dus hou het mooi bij de huidige groepen :) Gaat ook snel bij jou. Dan heb je de 20 weken echo ook al gehad denk ik toch? Zet hem op de komende tijd!

    Voel me fysiek eigenlijk nog best wel goed. Bewegen gaat nog goed, heb tot vorige week nog gesport. Nu toch wel blij dat ik dat niet meer doe haha. Vooral bewegen door te wandelen dan maar. Slapen is wel een dingetje, daar kon ik normaal zo van genieten en nu ben ik vaak heel moe maar voelt de nacht een beetje als straf / uitdaging. Veel wakker om de paar uur, veel pijn aan mijn heupen, maar mag verder niet klagen want lig niet wakker ofzo. Alleen soms niet helemaal het idee dat ik echt uitrust nog.

    @GroeneBomen Jaa heel gek! Hij komt sowieso nog deze maand. Zooo benieuwd naar ons mannetje. Fijn dat het bij jou wat rustiger is met je moeder, dat wil je er natuurlijk niet bij hebben. Maar wat voor spoedopname heb je gehad? Wel goed dat de controle overgenomen wordt door het ziekenhuis, dan ben je (zijn jullie!) in ieder geval in goede handen!

    @saartje Leuk haken, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan toen ik het wat rustiger had. Nadien eigenlijk nooit meer mee begonnen. Fijn dat je zo de tijd een beetje kunt doorkomen. Nog leuke tips voor series? :) Mocht ik mijn to do lijst af hebben, voor die kleine er is haha.
     
    Krv vindt dit leuk.
  2. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    @Saartjee moet het zijn…

    Leuk haken, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan toen ik het wat rustiger had. Nadien eigenlijk nooit meer mee begonnen. Fijn dat je zo de tijd een beetje kunt doorkomen. Nog leuke tips voor series? :) Mocht ik mijn to do lijst af hebben, voor die kleine er is haha.
     
  3. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik kijk nu Grey's Anatomy opnieuw, welke genres hou je nogal van?
     
  4. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Grey’s Anatomy vind ik een heerlijke serie, zou ik ook zo opnieuw willen kijken! Maar bij welke streamingdienst? Staat helaas niet bij Netflix, Videoland, Prime, Ziggo.. of waar kijk jij het?
     
  5. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik kijk het via Disney
     
    Wijntje31 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    @Wijntje31 extreem benauwd. Ze kregen het niet onder controle met allerlei medicatie thuis (ik zat al op dag 3 van de prednisolon). In t ziekenhuis bleek dat ik een 1 of ander longvirus had opgepikt, normaal voor volwassenen geen probleem maar combi met astma en zwanger dus wel en verklaarde een hoop. En ze waren ook bang dat het met de baby niet goed ging. De baby was gelukkig goed gegroeid, actief en al wat ingedaald. En met mij gaat t sinds vandaag ook de betere kant op. Maar goed, er is een kans dat ik wel vroeg wordt ingeleid als de longen niet onder controle blijven: de longarts gaat meekijken en samen met de gyn plan van aanpak maken hoe ik begeleid ga worden. Maar voor nu is t dus wat beter :)

    Als het écht heel goed blijft gaan, is er nog een kans dat de verloskundige de controles mag overnemen en dan wel bevallen in het ziekenhuis met medische indicatie. Zou wel praktischer zijn... de vk heeft spreekuur op 5 minuten fietsen maar goed, kans is wel klein.
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Thanks @Saartjee ❤️ Zo fijn dat jij nu ook richting de 30 weken gaat, ik kan me voorstellen dat het voor jou een heel lange zit is. Ben je stiekem al een beetje aan het aftellen?

    @Wijntje31 er is hier ook ergens een laatste 100 dagen van de zwangerschap clubje, mocht je nog behoefte hebben aan een iets actievere groep dan is dat misschien nog iets voor de laatste weken! Maar ik snap het ook helemaal als je het hier lekker bij laat hoor.

    Klopt, 20 weken echo ook alweer gehad en die was gelukkig ook goed. Zo dankbaar nog steeds voor dit wonder. Hoe zwaar de afgelopen jaren ook geweest zijn, hoe enorm de wanhoop soms aanvoelde. Hier hebben we het toch maar mooi voor gedaan. Wat een bizar idee dat we over een paar maanden allemaal een baby’tje in onze armen hebben. Echt super fijn.

    @GroeneBomen volgens mij heb ik ergens anders (geen idee meer waar, pregnancy brain haha) al op je gereageerd. Hopelijk blijft alles nu onder controle en kan je toch nog wat fijne herinneringen maken over je laatste zwangerschap de komende tijd.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    @Krv ja heerlijk gevoel he? Niet alleen dat er een baby aankomt maar dat je dat loodzware hoofdstuk gewoon ook af kan sluiten mét je armen vol jongens ♡
     
    Krv vindt dit leuk.
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    Pffff ja echt! Vandaag moest ik nog wat declaraties indienen van de reiskosten van vorig jaar en dat ging niet zo soepel. Ik voel dan weer zoveel frustratie omhoog komen, zo’n rotgevoel. Heel fijn dat het gewoon echt afgelopen is.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Wat een gedoe ook! Is het wel gelukt?
    Ik moet de naaldencontainers nog steeds wegbrengen en er ligt nog gonal in de koelkast. Dat is mijn laatste stuk van het traject dat fysiek zichtbaar is en ik afstand van moet nemen.


    Over 2 weken heb ik een zwangerschapsshoot, ik heb nu maar 2 fotos van de buik verder. Dus wel mooi om dan echt goede foto's te hebben.
     
  11. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen wat goed dat je dat gaat doen! Ik probeer eens per 2 weken een foto van m’n buik te laten maken door m’n man. Tot nu toe 2 keer gelukt :roflmao: en een aantal spiegelfoto’s en deze week een filmpje dat je m’n buik ziet bewegen haha. Hier staan de naaldencontainers en m’n puregon pen ook nog in de kast. Ik hoop dat de verzekeraar het zo goedkeurt, mijn aanvraag was 2 keer met dezelfde (onjuiste) reden afgewezen. Uiteindelijk wel excuses gekregen en de toezegging dat ik alsnog alle reiskosten van vorig jaar mag declareren. Gaat toch wel om een flink bedrag (zo’n 600 euro). Daar ga ik dus lekker iets asociaal duurs voor de baby van kopen. Nog geen idee wat, maar dat komt vast goed haha!
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Dat is een flink bedrag! Snap dat je daar wel bovenop zit.
     
    Krv vindt dit leuk.
  13. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ja zeker. Nog 50 dagen tot de cerclage eruit gaat. Helaas ook diabetes erbij te pakken. Maar lijkt me niet gek met pcos dus ben wel doodsbang voor een eventuele inleiding straks..

    Ik zie dat je het hebt over reiskosten. Kan je dat gewoon declareren bij de verzekeraar?? Dat heb ik werkelijk nooit geweten ik ga dat eens even uitzoeken
     
    Krv vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Wordt het eruit halen ook onder verdoving gedaan? Wat ontzettend stom dat je diabetes erbij hebt gekregen. Kan het met dieet onder controle blijven?
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    @Saartjee Ah wat balen dat je dat er ook nog bij hebt! Heel vervelend zeg. Je kunt bij je verzekeraar een verzoek indienen voor de hardheidsclausule zittend ziekenvervoer. Wij zijn in 2022 vaak naar Gent gereisd en krijgen dus behoorlijk wat terug. Er is een drempel van ongeveer 113 euro, die haal je van de kosten af. Je krijgt 0,32 cent per kilometer. Je kunt dit indienen tot 3 jaar terug. Je hebt dus wel een machtiging nodig voordat je kunt declareren, ik zat bij VGZ en heb vandaag het formulier met alle gemaakte reizen ingediend. Hier lees je meer: https://www.zorginstituutnederland.nl/Verzekerde+zorg/hardheidsclausule-bij-vervoer-zvw
     
  16. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik zit dus ook bij vgz maar zie dat ik toestemming had moeten vragen. Kan dat ook met terugwerkende kracht?
     
  17. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Volgens mij is eruit halen zonder verdoving. Erin was met een ruggenprik maar dat is puur zodat je natuurlijk niet gaat bewegen. Moet zeggen nadat de prik was uitgewerkt had ik geen pijn of bloedverlies dus denk dat eruit ook niet pijnlijk is.. er zijn vrouwen die er achter komen dat hun hele hals is gescheurd door de cerclage zonder wat te hebben gevoeld :p

    Had het aan het begin wel onder controle, nu flink beperkt in koolhydraten en alsnog meet ik te hoog. Ik krijg vanag morgen een insuline instructie. Opzich vind ik het niet eens erg. Had het ergens wel verwacht en ik was door de pcos altijd al bewust bezig met mijn voeding. Voor mij is er eigenlijk amper wat veranderd daarin :)
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.419
    4.329
    113
    Vrouw
    #478 Krv, 6 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2023
    Ja! Heb ik ook pas in december gedaan, toen was ik al zwanger.

    Het lukte mij trouwens niet om de buitenlandse postcode in te voeren destijds. Ik heb hierover gebeld. Ze gaven aan dat het een bekend probleem was en ik kon postcode 1234 AB invullen. Dat lukte wel haha.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    O mijn hemel :o: gescheurde baarmoederhals en t niet merken. Gatsie! Ik hoop dat t eruit halen bij jou een eitje is zonder gekke dingen.

    Gelukkig ben je door de icsi wel gewend te prikken :oops:
     
  20. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Het is hier inderdaad wel wat rustig.. ik schrijf zelf mee in het uitgerekend in mei topic en daar is ook een appgroep gestart, dus daar is ook een hoop gekletst naartoe verplaatst :p

    Hoe gaat het met jou? Voor jou schiet het al op!
     

Deel Deze Pagina