Zwanger na MMM UD mei/juni/juli 2023

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wabisabi, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    @GroeneBomen Wat heftig zeg, spannend als je zo benauwd bent! Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter met je en ook met de kleine. Wel al vroeg aan het indalen dan zeg. Hopen dat je controles bij de verloskundige mag doen en dan in het ziekenhuis bevallen, zeker als je zo dichtbij woont :)
    Leuk dat je een shoot gaat doen! Hebben wij toevallig gisteren nog gedaan, stond eigenlijk al 4 weken eerder gepland maar door het slechte weer steeds niet doorgegaan. Echt blij met de foto’s die we hebben, mooi aandenken en misschien is het wel de enige keer dat ik zwanger mag zijn.

    @Krv heel fijn dat de 20 weken echo goed was, dat geeft denk ik ook veel rust! Wat fijn dat jij alle reiskosten kan declareren. Groot gelijk dat je er dan iets moois voor de baby voor gaat kopen. Al een idee wat? Er is zoveel leuks te koop!
    Leuk van de buikfoto’s, ik doe het sinds week 12 iedere week. Zo bizar om het verschil te zien!

    @Saartjee Bizarre verhalen over die cerclage zeg, maar niet te veel over nadenken. Fijn dat je weer wanneer ie eruit gaat. Balen van de diabetes maar gelukkig letten ze er goed op. Die insuline zal vast een fluitje van een cent zijn na al het prikken!
     
    Krv vindt dit leuk.
  2. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Leuk dat er voor die maanden groepen zijn. Heb dat van maart niet kunnen vinden. Maar misschien ook maar goed, anders zit ik hele dagen op het forum of in de app haha. Bij mij gaat het rap ja! Hij kan ieder moment komen :) Jij ook al een eind op weg. Hoe voel je je?
     
    SJD1988 en Krv vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    @Wijntje31 oooh leuk dat je dat gister hebt gedaan :D mooie herinnering. Heb je alles klaar verder? Vluchttas etc? Maxicosi al mee geoefend?

    Ja nr2 is pas ingedaald met 8 cm. Hij bleef wegspringen, zelfs tijdens de bevalling dus. Toucheren was een hel daardoor. Dus ben blij dat nr3 wel al een start maakt :D
     
  4. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Haha precies, je kan het er ook juist druk mee hebben :p

    Hier gaat het goed hoor, merk wel dat ik nu echt “moe” begin te raken en in m’n hoofd toe raak aan verlof, dus we zijn lekker aan het aftellen :rolleyes: Vandaag een groeiecho gehad, meneertje doet het hartstikke goed en is lekker aan de maat (p96), dat wordt wel even wat anders dan een dysmatuurtje :roflmao: (onze dochter woog 2278gr met 40+2, hij wordt op deze termijn al bijna op dit gewicht geschat :p)
     
    Krv vindt dit leuk.
  5. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Thanks voor de tip. Ik heb ook een aanvraag nu gedaan. Zie dat wij vorig jaar ruim 8x naar Gent zijn geweest. Dat tikt best aan
     
    Krv vindt dit leuk.
  6. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik ben hartstikke blij ermee. Betekend dat ik toch weer een toetje mag zo nu en dan :p ik doe letterlijk alles op dit moment voor een chocoladetaartje :eek:
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

    Hoi mag ik vragen wat je eet en drinkt
    Heb zelf ook pcos nu ben ik dingen aan het uitzoeken wat je wel en iet mag eten met pcos en welke vitamine goed zijn
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Haha ja dat kan ik mij wel indenken :D als je er meer eetvrijheid door krijgt, top!
     
  9. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik stuur je een prive berichtje:)
     
  10. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Hebben andere meiden hier ook de OGTT gekregen? Een vriendin van mij namelijk niet, die heeft er geen indicatie voor?? Bij mij mocht ze voor de grap een vingerprikje doen en haar suiker lag ook behoorlijk hoog. Ik dacht dat het een standaard test was voor elke zwangere
     
  11. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Nee, meestal alleen als er een indicatie is zoals grote baby, overgewicht moeder, eerdere zwangersdiabetes of diabetes in de familie :)

    Vorige zwangerschap had ik DG, deze zwangerschap twee keer de OGTT gedaan. Eerste keer was ie goed, tweede keer op t randje dus een beeetje minder proberen te snaaien nu :rolleyes:
     
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik krijg hem dit keer voor het eerst. Omdat m’n oudste zoon 45 gram te zwaar was bij de geboorte... Protocollen hè haha. Ik vind het prima hoor, een extra check kan nooit kwaad denk ik.
     
  13. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Inderdaad goed in de gaten houden. De mijne was ook op het randje. Nu toch aan de insuline 6 weken later :p

    @Krv nee kan zeker geen kwaad om het te onderzoeken. Die vriendin heeft ook geen indicatie of dergelijke maar toch geen goede waarde.
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    @Saartjee precies! Eigenlijk zou het een standaard onderzoek moeten zijn. Kijk maar bij jou hoe hard het nu ineens gaat.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Nee, ik heb bij nr1 het niet hoeven te doen. Nr2 wel omdat hij te groot was en mijn buik te snel groeide en nr3 ligt gewoon op schema dus niet nodig. Ik zag wel dat ze op de spoedeisende hulp mijn suiker hadden geprikt, was niet nuchter 8.1.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Plus dat je meer kans hebt als je zwangersschapsdiabetes hebt, jij en je kind ook verhoogd risico hebben op diabetes type 2. Dus ik vind het ook niet verkeerd om dat eerder te checken bij zwangeren.
     
  17. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Oh dat wist ik niet eens, inderdaad nog een reden erbij.
     
  18. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ja klopt als je eenmaal zwangerschapsdiabetes hebt moet je de eerste 5 jaar jaarlijks weer testen. Je kan tussen de 5 en 10 jaar na de zwangerschap type 2 krijgen

    @GroeneBomen 8.1 is wel erg hoog.. hoelang na het eten was dat weet je dat nog? Ik mag hier maximaal 6.7 meten 2u na het eten en dan met een vingerprik
     
    Krv vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    #499 GroeneBomen, 11 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2023
    Ik had via ader en ik had kort ervoor een suikerwafel en thee met suiker gedronken en cola vol suiker, maar ook zeker 2 uur ervoor brood. Ze hadden ook niets gezegd verder dus blijkbaar was dit prima voor mij. Gyn heeft er ook niets over gezegd.
     
  20. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ooh inderdaad met wat je kort ervoor at snap ik het wel inderdaad:p
     

Deel Deze Pagina