Zwanger na MMM UD mei/juni/juli 2023

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wabisabi, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja haha ik had honger en je hebt geen catering op de spoed dus je moet t maar doen met wat je mee hebt genomen :roflmao: we hadden t avond eten overgeslagen en dat maakt dat je alles maar vol suiker gooit :D
     
  2. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Jouw beeb was rond de 31weken al ingedaald he. Heb je daar wat van gemerkt?
    Ik heb namelijk zelf lage rugpijn, niet behoorlijk pijnlijk maar wel voelbaar sinds gisteren. Ik vraag me af of dit bij het indalen hoort of dat ik AMC moet bellen? Heb geen buikpijn of iets en beeb is extreem actief maar ik weet even niet of ik me zorgen moet maken :p
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Hij was aan t indalen maar zit nu zo los als maar kan :|
    Indalen kan weeen geven idd. Maar je kan ook rugpijn hebben die gewoon bij het termijn horen. Bij de 1e zag ik indalen doordat ik wat weeen had en mijn buik zakte. En t voelde raar eh in mijn doos. Fietsen was echt gewoon bizar ineens :|
     
  4. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik heb dus nog bedrust dus weet nou niet goed. Ik mag zometeen langskomen voor een ctg en verder onderzoek. Het is echt wennen aan een ziekenhuis die de minste klachten zo serieus neemt. Hopelijk is er niks geks aan de hand.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee!
    En als er niets aan de hand is, fysio even inschakelen voor massage?
     
  6. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    @Saartjee veel succes straks! Hopelijk niks aan de hand en is het gewoon een normale zwangerschapsklacht.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik ben definitief medisch nu. Grote baby, zelfde verhaal als met de 2e: groot hoofd (gemeten op 35 weken), grote buik en normale benen. En nog helemaal los in mijn bekken grrr dus deze zal vast ook niet indalen. Volgende keer dat ik heen moet ben ik 35+6. Dan ook het gesprek over bevalplan, rondleiding verloskamer zit ook bij de afspraak.
     
  8. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ze hebben me opgenomen in het ziekenhuis. Vorige meting had ik 8mm baarmoedermond over nu rond de 4, waarvan 1mm tot aan de cerclage. Ze willen me ter observatie houden hoor straks meer erover. Was wel even schrikken dat had ik niet verwacht. Hopelijk geven ze me longrijpers voor de kleine dan lig ik hier niet voor niks
     
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen balen, maar je bent gelukkig in goede handen!

    @Saartjee oh nee, heel goed dat je hebt gebeld! Ik hoop dat je snel meer weet. Sterkte daar.
     
  10. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik moet hier blijven voor minstens een nachtje. Ctg gehad. Verpleegster moest wel 20x opnieuw hartje zoeken omdat meneertje niet stil kan zijn.. Marokkaanse genen en toch ook deels mijn man die ook geen stilletje is :p
    Maar voor nu zegt ze dat het er niet naar uitziet dat ik weeën heb of ga bevallen. Na de 30 weken geven ze 1x longrijpers en dat gaat ze nu overleggen in wanneer dat voor ons het beste moment is. Ik hoopte nog 5 weken zwanger te blijven dus hopelijk zakt de pijn weg en blijft hij nog volgens planning erin :)
    Voor nu lichtelijk gerust en hopelijk zijn het gewoon normale zwangerschapsklachten
     
    2jongensmama, GroeneBomen en Krv vinden dit leuk.
  11. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.332
    113
    Vrouw
    Fijn @Saartjee! Ik duim mee dat hij nog zeker wat weken blijft zitten.
     
    Saartjee vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Gelukkig heb je al een cerlage! 4 mm nog maar, gaat vlot helaas. Hopelijk blijft het nu stabiel. Dat je nog zeker week 37 aan kan tikken. Wel vervelend zo :(
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Mijn bloeddruk was 45/85. Dus echt enorm laag..maar goed, ik zat nog rechtop dus kreeg ook verder geen advies. Wel van eigen verloskundige die mij belde
     
  14. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik krijg longrijpers. Vijd het wel een fijn idee dat de kleine als die binnen de komende 2 weken wilt komen in elk geval minder zwaar zal hebben. De artsen geloven niet dat ik elk moment ga bevallen en dat vind ik ook wel een rustgevend gedachte.

    @GroeneBomen jouw zwangerschap gaat ook niet erg soepel :( hoezo is je bloeddruk zo laag?
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #515 GroeneBomen, 17 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2023
    Fijn dat je idd de longrijpers krijgt! Hele opluchtig.

    Ze zei er niets over. Ik denk stukje aanleg (van nature lage bloeddruk) maar mijn ijzer is ook laag (zei ze ook niets over).

    Hartslag van de baby was 180, die was weer te hoog en had een 2e meting nodig. Die wel goed was.


    Verbaasd mij wel dat met alles wat er is gebeurd, de baby het zo goed doet. Maar de verloskundige blijft gewoon betrokken, als emotionele steun ook.

    (Ik heb wel aangeven dat ik niet raar op kijk als ik een flinke burnout krijg als de baby er is, nu krijg ik nog wel slaap immers. Maar goed, ik loop bij een psycholoog, zelfs de orthopedagoog van mijn zoontje is er ook voor mij en helpt mij met stress reduceren en kraamzorg en vk zijn alert)
     
  16. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    Fijn die longrijpers. Hopelijk blijft je kleintje toch evrn een tijdje zitten nog. Gaat toch wel snel nu. Als die 1 mm tot cerlage nu weg is, moet dat ding er dan uit? 31/32 weken is toch nog wel heel vroeg. Hopelijk lukt het tot een week of 36/37!
     
  17. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ja ik vind het nu ook echt te vroeg voor hem om te komen. Maar wetense dat ze ons tot aan de 24 weken gaven en als we dat haalden was dat al veel geluk hebben we hier echt heeel erg mee geboft gelukkig. Ik heb besloten om mijn bedrust nu gewoon weer door te zetten en net zo streng als t begin. 1mm is natuurlijk niks ging van 0 naar 1mm tijdens de meting. Maar de cerclage kan hem straks er nog in houden natuurlijk. Dat is vaak ook de functie ervan het was alleen een fijn gedachte dat hiervoor mijn 5mm aan cervix dat zo lang heeft gedaan. Maar de kans op uitscheuren als ik ontsluiting krijg of breken vruchtzak wordt nu wel groter dat is het risico nu en daar op letten dus.

    @GroeneBomen wat heftig wat jij ook allemaal meemaakt. Gelukkig doet de kleine vent het daar heel goed!! Hier denk ik bij mezelf dat een verwijzing EMDR misschien ook niet verkeerd is pff wat een ellendig 3e trimester :p ik begon voor alles net eindelijk wat vertrouwen te krijgen na al die jaren. Wat je wel niet over hebt voor een klein ondankbaar poepmormeltje :p
     
  18. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    He poeh. Ja slim om dan toch maar weer de strenge bedrust te houden. Hoe kut dat ook is. En het is natuurlijk wel serieus super dat je al zover bent gekomen, maar je wilt nu toch nog elke week extra meepakken inderdaad.

    Nou sterkte meid. Hoop voor je dat hij in ieder geval nog een week of 4 blijft zitten.
     
    Saartjee vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Saartjee het is ook ontzettend rot dat je na zo'n lang voortraject ook nog zo'n gecompliceerde zwangerschap hebt
     
  20. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    De kleine is toegelaten tot de opvang! Wel een maand later dan eigenlijk de wens was dus dat betekent een maand extra vrij nemen straks..
    Maar pff ik schrik behoorlijk van wat het kost en wat de belastingdienst teruggeeft is ook een lachertje..
     
    GroeneBomen en Krv vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina