Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Splitijsje, 19 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Fijn dat de 13-weken-echo helemaal goed was @cvdv87! Toch weer een mijlpaal bereikt. Hopelijk heb je snel de resultaten van de nipt!

    Hier is het de afgelopen dagen erg spannend geweest... Ik ben al de hele week erg ziek (griep, toptiming...), hoge koorts, hoest de longen uit m'n lijf... En woensdag dan ook nog eens beginnen bloeden. Ik was er zeker van dat het game over was. Maar op de echo toch een mooi vruchtzakje met al 'iets' in gezien, wat perfect is voor 5 weken. Alleen, dus ook bloed in de baarmoeder. Niet veel, maar toch... Gyn vermoedt dat het echt door het hoesten is, gezien het embryootje verder perfect op schema lijkt te zijn, maar het is toch bang afwachten hier... Vandaag de eerste dag dat ik niks van bloedverlies meer gehad heb, ik kan alleen maar hopen dat het rustig blijft nu en we vrijdag weer een mooie echo zullen hebben...
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Spannend en fijn dat je extra vaak mag komen in het kader van opvolging.
     
  3. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    @SD90 wat lees ik nu? Lig je in het ziekenhuis? Beterschap! Krijg je ook vaker echo's?

    Hier een korte update: na aanhoudende buikpijn gister (harde bal gevoel alleen links) gister rond 19 uur toch gebeld en na overleg moest ik toch komen vanwege mijn voorgeschiedenis. Man kon niet mee, want zoon lag al in bed en geen oppas. Was erg gespannen (de laatste keer dat ik op een zondagavond naar het ZH ging spatte mijn droom uiteen, was mijn baarmoeder leeg, hCG te hoog en werd ik met spoed geopereerd). Ik trof een super lieve vp en arts in opleiding. Bloed afgenomen, hartslag en temperatuur gemeten. Toen kwam het spannendst: de echo. Gelukkig zag ze direct dat de zwangerschap in de baarmoeder zit. Daarnaast vond ze ook gelijk een verklaring voor mijn pijn: mijn eierstokken zijn ontploft. Ik had links een blaasje van 54mm! Voor de rest waren ze vergroot en lekten vocht. Bloedbeeld was goed, dus mocht naar huis met de instructie genoeg drinken en rustig aan. Op de echo was een vruchtzakje te zien met dooierzakje. Qua grootte beoordeeld door de dienstdoende gynaecoloog en zag er prima uit. Ik hoopte toch op een embryo met knipperlichtje, maar daar heeft ze niet uitgebreid naar gezocht. Bloedwaarde was 23877. Ik voel me behalve extreem moe totaal niet zwanger, dus heb er nog steeds weinig vertrouwen in. Toch maar gewoon afwachten. Vooral blij dat de zwangerschap in ieder geval op de goede plaats zit.

    Hoe gaat het met de rest?
     
  4. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal! Na 5 cryo-terugplaatsingen ben ik nu zwanger van de verse terugplaatsing na de 2e ICSI behandeling. Helaas zijn er wat zorgen uit de 13 weken echo gekomen en heb ik gisteren een vruchtwaterpunctie gehad om meer duidelijkheid te krijgen over wat er aan de hand is (of niet).Ik ben alleen uitgerekend in augustus! Die maand valt net buiten de boot bij de twee topics over zwanger zijn na de MMM. Dit topic is nog relatief startend en het lijkt me fijn om mee te schrijven, is dat oké?

    Ps, wat een nare en spannende avond heb jij gister gehad @Kruimel14. Jammer dat je nog geen knipperlichtje hebt gezien.. Heb je nog veel pijn?
     
  5. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Welkom! Wat naar zeg zorgen nav de 13 weken echo. Wil je daar iets meer over vertellen? Had je de NIPT gedaan? Hoe kijk je terug op de vruchtwaterpunctie? Wat ontzettend oneerlijk dat je na zo'n lange weg geen onbezorgde zwangerschap is gegund. Wil jij jezelf op het lijstje zetten?

    Ik had zondagavond zeker geen leuke avond en maandag ging de wekker gewoon weer om 5.30 uur. Mijn buik ziet eruit als ik 3 maanden zwanger ben. Mijn eierstokken zijn dus opgeblazen (de blaasjes hebben zich na de punctie weer gevuld met vocht) en hCG schijnt dan ook niet heel helpend te zijn. Ik heb volgende vrijdag een echo, dan ben ik 7+4, dus dan is het erop of eronder. We gaan het zien!
     
  6. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Welkom! En jeetje.. wat een rollercoaster weer. En dan zo lang wachten! Helaas ken ik er alles van, maar bij ons was de tijd tussen het ontdekken - de diagnose en uiteindelijke afbreking vorig jaar een dikke week (gezien we zo ver waren qua termijn ging alles in sneltempo). Die week duurde tergend lang allesinds, dus ik kan me wel wat voorstellen hoe het gevoel zit met de ontwetendheid. Veel moed allesinds!
     
  7. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zwanger na de MMM!

    Wie

    Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1
    Lampje007 - 3de kindje - spontaan
    SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0
    Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3
    Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0

    Cvdv87 - 2de kindje - IVF 2.10

    Uitgerekend
    September
    12 september - Cvdv87
    20 september 2023 - Doortje25


    Oktober

    13 oktober 2023 - Lampje007
    30 oktober 2023 - Kruimel14

    November
    1 november 2023 - SD90
    4 november 2023- Delacour


    Afspraken
    Maart
    10 maart 2023 - SD90 eerste echo
    16 maart 2023 - geslachtsbepaling
    16 maart 2023 - Doortje 25 13 wk echo
    17 maart 2023 - Kruimel14 eerste echo
    17 maart 2023- Delacour eerste echo
    20 maart 2023 - Lampje007 10w echo
    26 maart 2023 - Doortje25 geslachtsbepaling

    April
    26 april 2023 - Doortje25 20 wk echo
     
  8. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Oh jeetje.. een beetje een late OHSS dan of hoe moet ik het zien?
    Kan je het rustig aan doen?
    Hopelijk laat de echo volgende week een mooi knipperlichtje zien.. Het zwanger voelen gebeurde hier ook pas van dik 6 weken (misselijkheid en migraine) en nu onverzadigde honger erbij. Mijn buik staat al zo dik (ik gok omdat het nog zo recent is van mijn vorige bevalling.. want hij begon echt terug dun te worden o_O) dus verstoppen wordt moeilijk.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  9. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje @Kruimel14 wat een avond heb jij achter de rug. Gelukkig is de oorzaak gevonden! Hopelijk volgende week wel een prachtig kloppend hartje op de echo! Ik had ohss met 8 weken bij mijn oudste, tenminste toen werd het op de echo vastgesteld. Het is op zich een goed teken omdat je dus zwanger bent, maar het is ook gevaarlijk. Veel drinken, rustig aan en niets tillen dus!

    @cvdv87 wat fijn dat alles goed was op de echo! Lekker van genieten.

    @Mamanene welkom en leuk dat je mee komt schrijven. Zet je gerust op de lijst voor augustus hoor! Alleen maar gezellig. Wat naar dat je in afwachting bent van verdere uitslagen. Zoals Kruimel ook al vroeg, wil je er meer over kwijt of liever nog niet? Weet dat we met je meeleven! Wanneer verwacht je de uitslag?
     
    Mamanene en Splitijsje vinden dit leuk.
  10. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vandaag had ik de counseling voor de nipt en de 13 en 20 weken echo. We mochten ook onverwachts nog even spieken naar ons ukkie, zo onwijs leuk. Het lag helemaal ondersteboven en was heerlijk aan het draaien en bewegen. :D Onze oudste dochter was ook zo druk op de echo's, geweldig om te zien dat deze net zo is haha. Kan niet wachten tot ik het echt ga voelen! Meteen de nipt laten doen en nog iets dat helemaal naar Amerika gaat, bijzonder. Donderdag de 16e heb ik mijn 13 weken echo. Spannend, maar ik kijk er ook weer naar uit. Vorige week zag het er heel goed uit, dus dat geeft vertrouwen!

    Ik dacht trouwens het geslacht voorbij te zien komen vandaag, ze zette het erop en de billetjes kwamen direct in beeld. Ik dacht al iets van een piemeltje/balletjes te zien, maar weet dat dit ook nog de nub kan zijn, al dacht ik dat die nu kleiner moest worden en niet groter ten opzichte van vorige week :roflmao: Aangezien mijn gevoel zegt dat het een meisje is, was ik zeer verbaasd haha! Nu ben ik mega nieuwsgierig naar wat het is, terwijl ik het hardste riep dat ik tot na de bevalling wilde wachten haha! :oops: Willen jullie het weten?
     
    cvdv87, Lampje007, Mamanene en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    @Mamanene wat een spannende periode voor je. Soms is het onbegrijpelijk hè? Dan moet je alles al doorstaan met zo een traject en dan ook nog dit erbij. Wanneer krijg je de uitslag?

    @Kruimel14 jeetje dat is schrikken! Hoe voel je je nu? Ik heb een x ohss (zonder hcg erbij) gehad en was daar al helemaal naar van. Heb je dat nu ook?
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  12. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Supergoed dat het in de baarmoeder zit! Het is sowieso echt nog kantje boordje om een hartje te zien, en al zeker als ze er amper naar gezocht hebben. Wel balen dat je nog zo lang moet wachten op de volgende echo...
    Goed dat ze een oorzaak gevonden hebben voor de pijn, maar moet wel erg lastig zijn... Ik vond ohss al zwaar terwijl ik niet zwanger was, met al dat hcg in je lichaam voel je je vast nog een pak slechter... Doe maar zo rustig mogelijk, hopelijk voel je je snel wat beter!

    Ik lig idd in het ziekenhuis, voornamelijk om wat aan te sterken met infuus. Maar het gaat frustrerend langzaam, nu dag 3 en ik voel me nog steeds extreem flauw... De avond van m'n opname nog een echo gehad (zondag, aan 5+4), en dat was ongeveer hetzelfde beeld als woensdag (vruchtzak en dooierzakje), nu gaan ze normaal geen echo's meer doen tot de controle bij m'n eigen gyn vrijdag. Dan 6+2 dus hoop toch echt wel een hartje te zien...
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  13. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    Bedankt! Ik had de NIPT test inderdaad gedaan, maar zonder de nevenbevindingen. Ik verwacht dus niet één van de drie bekende syndromen. Bij het kindje is een kleine kin ontdekt, micrognatie noemen ze het. Dit kan een aanwijzing zijn voor een syndroom en/of slik- en ademproblemen bijvoorbeeld, maar het kan ook gewoon een kindje met een klein kinnetje zijn. Ook twijfelden ze in het ziekenhuis over de stand van de pinken :/ wat ze wel niet kunnen zien.. het is allemaal nog zo klein.. de punctie was even een scherpe prik. Verder natuurlijk naar om je in je zwangere buik te laten prikken. Daarna een wat zwaar en zeurderig gevoel in de buik. Vandaag vooral moe. Even naar de verloskundige geweest en naar de baby mogen spieken, gelukkig zag het er gewoon goed uit. Nu twee tot drie weken wachten op de uitslag!

    Jee, pittig zeg! Hoef je geen rust te houden? Ik duim voor een goede echo volgende week!!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  14. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    Bedankt!! Ontzettend heftig wat jullie hebben meegemaakt. De tijd kan lang duren inderdaad..
     
  15. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Wie

    Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1
    Lampje007 - 3de kindje - spontaan
    SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0
    Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3
    Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0

    Cvdv87 - 2de kindje - IVF 2.10
    Mamanene - 2de kindje - ICSI 2.0


    Uitgerekend
    Augustus
    17 augustus - Mamanene

    September
    12 september - Cvdv87
    20 september 2023 - Doortje25


    Oktober

    13 oktober 2023 - Lampje007
    30 oktober 2023 - Kruimel14

    November
    1 november 2023 - SD90
    4 november 2023- Delacour


    Afspraken
    Maart
    10 maart 2023 - SD90 eerste echo
    16 maart 2023 - geslachtsbepaling
    16 maart 2023 - Doortje 25 13 wk echo
    17 maart 2023 - Kruimel14 eerste echo
    17 maart 2023- Delacour eerste echo
    20 maart 2023 - Lampje007 10w echo
    26 maart 2023 - Doortje25 geslachtsbepaling
    29 maart 2023 - Mamanene 20 wk echo

    April
    26 april 2023 - Doortje25 20 wk echo
     
  16. Mamanene

    Mamanene Actief lid

    21 aug 2022
    324
    378
    63
    Vrouw
    @Doortje25 en @Delacour, bedankt! Het duurt helaas nog twee tot drie weken tot de uitslag er is. Hopelijk lukt het om het voorlopig een beetje los te laten.
     
  17. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    @SD90 beterschap!! Je bent in goede handen.

    @Mamanene jeetje wat een spanning moet dat geven zeg. Hoop snel op een goede uitslag!

    Dank allen voor jullie reactie. Inderdaad late OHSS. Rust nemen is betrekkelijk met een baby van 9 maanden thuis. Ik voel me alles behalve fijn, TSH is ook nog eens verdubbeld! dus hoop dat ik gauw weer de oude ben (hCG versterkt het alleen maar idd…)
     
    Mamanene vindt dit leuk.
  18. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    @SD90 wat ellendig dat je zo ziek bent! Gelukkig ben je in goede handen. Ik hoop dat je snel opknapt . Sterkte en veel beterschap .

    @Kruimel14 ook voor jou heel veel sterkte! Wat lijkt me dat heftig om OHSS te hebben en zwanger én nog een baby thuis !

    @Mamanene fijn dat je mee schrijft . Hopelijk ben je snel verlost uit deze vreselijke achtbaan en blijkt het alleen te gaan om een klein kinnetje …
     
    Splitijsje en Mamanene vinden dit leuk.
  19. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    #59 Splitijsje, 15 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2023
    Ik ben stil geweest, onze zoon is zaterdag gevallen, enorm geschrokken, maar volgens ambulance niks aan de hand. Maandag gebeld door kinderopvang dat ze zich zorgen maakten. Huisarts gebeld, van huisarts naar SEH en na 3 uur (inmiddels was het 20.15 uur) het besluit om hem een nachtje te houden. Mijn man was zo ziek, dus ik moest alles alleen doen (ik voelde me ook niet top, maar ja, verstand op nul en gaan). Uiteindelijk om 22 uur uitgeput in slaap gevallen, maar elk uur wakker. Dinsdagochtend toch het besluit genomen door neuroloog dat een CT scan nodig was om alles uit te sluiten, dus tot 14.30 uur (tijdstip scan) en uitslag (16.00 uur) maakte dat het een lange dag was. Gelukkig geen schade, dus 'enkel' een lichte hersenschudding. Veel rust moet hem er weer bovenop helpen. Ik ben 10 jaar ouder geworden in deze afgelopen dagen. Gister ging hij om 18 uur naar bed, wij erna en hebben allemaal tot 7 uur geslapen.

    We hebben totaal nog niet stil gestaan bij het feit dat we maandagochtend een mini knipperlichtje hebben gezien op termijn (echo was naar voren gehaald vanwege late OHSS). Voelt erg ondankbaar, maar heb er nog geen energie voor gehad. Ik voel me nog steeds erg slap. Heb gister ook overgegeven (maar dat is viraal, niet vanwege zwangerschap). Nou, het kan alleen maar beter worden, daar focussen we maar op ;)

    Ik ben ook nog niet bezig met deze zwangerschap, omdat ik me zo anders voel dan bij N. Heb los van enorm vermoeid en slap gevoel eigenlijk nergens last van. Dat maakt ook dat ik het nog niet durf te geloven…
     
  20. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ik snap dat je hiervan even moet bekomen! Het is altijd lastig om bij die kleintjes een adequate beoordeling te maken na een val, maar ik vind toch dat ze redelijk laat besloten hebben om een scan te maken.. maar goed, ik was er niet bij dus kan weinig beoordelen.. Gelukkig valt het mee, en is er buiten rust en TLC weinig aan te doen. Hier is de dochter ook eens van een verzorgingstafel gevallen toen ze <1j was, en ik heb me nog nooit zo schuldig/slecht gevoeld! Ongevallen gebeuren eenmaal?

    En toch wel een klein vreugdedansje owv het feit dat jullie een hartslag hebben gezien! Is toch weer een mijlpaal.

    Het is idd moeilijk om erin te geloven, maar ik gok eens dat we verder qua termijnen zijn (en beweging voelen) er wel meer hoop gaat komen. ❤️
     
    Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina