Marliesje; ik werk op de eerste hulp. Daar is die teen de eerste keer ook behandeld (dmv partiele nagelextractie met fenol) en dat wilde ik nu ook weer graag. Omdat ik er maar weinig van had gevoeld, en bij de huisarts is het een heel ander verhaal. Maar goed...
Ah, ik snap het. Was idd wel fijn geweest als ze dat weer gedaan hadden! Nu loop je er ook maar mee rond, weken lang. Kan er nog steeds niet over uit dat ze eerder geen plek hadden bij de huisarts...
Ze hebben wel eerder plek, maar dan kan ik niet ivm de kindjes. Ik ben 3 dagen in de week alleen met ze. En ik kan ze dan niet meenemen naar de huisarts, en daarna moet ik ook rusten met die voet. En tja, dat gaat niet met een tweeling van bijna 14 maanden. Dus het moet o. een maandag of dinsdag omdat mijn man dan thuis is. En dan was 7 april de eerste optie helaas.
@Anja; Nou, is mooi balen.. Stom ook dat de huisarts dan pas tijd heeft! Was er op je werk geen tijd, of wilden ze het om een andere reden niet doen? Is er eigenlijk al meer bekend of de eerste hulp mag blijven bestaan? @Marliesje; Nee, ik heb 'm niet in Duitsland. In Duitsland zijn we nu helemaal klaar.. Zo raar eigenlijk. Tot ik jouw berichtje las, had ik me dat nog helemaal niet gerealiseerd.. Dinsdag hebben we de eerste echo in het ziekenhuis hier.. Ze doen 'm hier niet eerder dan 8 weken, omdat er daarvoor nog niets te zien is op de echo 8) Ze waarschuwde me zelfs dat als ik 'm precies op 8 weken zou plannen, er misschien nog niets te zien was. Maar goed, wij weten gelukkig dat er al 2 weken iets te zien is. Omdat ze hem hier niet eerder dan 8 weken doen, zijn we met 6 weken naar Duitsland gegaan en hebben we die van afgelopen dinsdag als 'pretecho' laten doen.
Wat raar eigenlijk dat ze zeggen dat er voor 8 weken nog niets te zien is. Hier zeggen ze dat er voor 7 weken nog niets te zien is. Maar bij jou was dus met 6 weken al het hartje te zien. Raar, je zou zeggen dat ze dat wel moeten weten. Nou hier een primeur; vannacht toen ik thuiskwam van werk voor het eerst boven de wc gehangen. Niet overgegeven gelukkig (kan ik ook niet, geef nooit over, kokhals alleen tot alles pijn doet en dan komt er nog niets). Kwam dus thuis, was al misselijk, deed een grote plas in mn kannetje, goot hem in de fles, die inmiddels zo goed als vol was, rook per ongeluk, en toen dus 5 min boven de wc. Haha, ik vond het zo leuk, manlief ook.
Ik ga echt stuk om jouw laatste zin. Wat een rare vrouwen zijn we toch Komt onze zoon net uit school, heeft tussen de middag bij een vriendje gegeten; 'Ik heb tegen Julian gezegd dat jij geen baby in je buik hebt, maar dat je gewoon teveel hebt gesnoept! ' Lekker dan! Hij was vergeten dat hij vorige week al tegen Julian verteld had dat ik wél een baby in m'n buik heb en dacht dat hij niets mocht zeggen.. Het was dus heel lief bedoeld, maar ik kan me er niet echt verheugen om Julian's moeder volgende week op het schoolplein tegen te komen
Hoe is het met jullie allemaal? Vandaag 8 weken en ik heb nog stééds niet één keer overgegeven. Nu geef ik, net als jij Marlies, eigenlijk nooit over, maar bij m'n vorige zwangerschap heb ik de hele zwangerschap lang overgegeven.. Nouja, misschien heeft Moeder Natuur besloten dat ik mijn portie gehad heb *klopt af*
Hoi hoi! Ik ook nog niet hoor, maar verwacht het ook niet. Hier gewoon misselijk zonder overgeven... Verder alles ok hier maar dóódmoe. Verschrikkelijk zwaar weekend gehad, donderdag en zaterdag eerder naar huis gegaan omdat ik het echt niet meer trok. En vannacht erg beetje ongi-krampen gehad, waar ik een beetje angstig van werd, maar nu zijn ze weer over. Heb jij dat ook? Jij hebt morgen weer een echo hè? Leuk!
Toevallig, ik heb vandaag al de hele dag last van m'n buik.. Ik vind het alleen niet echt met het ongesteldheidsgevoel te vergelijken (dat maakt mij dan weer onzeker, want je leest overal dat een miskraam níét hetzelfde voelt als ongesteld worden ).. Ik heb ook het idee dat het iets hoger zit dan m'n baarmoeder, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Ik heb het idee dat ik voornamelijk m'n banden voel (omdat het meestal aan de zijkant zit), maar af en toe straalt het ook door naar beneden en naar het midden.. Ik heb morgen inderdaad weer een echo. Erg blij mee! Groot gelijk trouwens hoor, dat je eerder weg bent gegaan! Ik probeer ook maar, voor zover het mogelijk is, toe te geven aan de vermoeidheid. Moet zeggen dat het wel iets minder is dan een tijdje terug. Toen kon ik elke middag wel slapen, dat heb ik nu niet meer. Ben nog wel moe en breng m'n tijd het liefst in bed door, maar ik hoef niet meer plat te liggen met m'n ogen dicht
De moeheid is nu bij mij juist erger dan even geleden, zit er helemaal doorheen. Vannacht echt 14 uur ofzo geslapen, maar ben kapot. Voel me enorm klote, en onzeker, ben echt bang dat het mis is. Droomde vannacht dat ik heel erg bloedde. Misschien is dat gevoel een beetje blijven hangen... En ik heb nu toch ook weer steken enzo. Maar Shadixxx, wij zouden ook ongeveer deze week (ik zelf morgen) ongesteld moeten worden als we niet zwanger waren geweest, misschien heeft dat er wel mee te maken. Bij mij was het vannacht echt ongesteldheidsgevoel, maar nu weer niet. Nu zijn het meer steken in mijn BMmond ofzo. Had ik ook toen ik net wist dat ik zwanger was, maar toen ging het na een week weer over. En die pijn aan de zijkant heb ik ook met vlagen. Net jankend ML opgebeld dat ik het helemaal niet meer zag zitten en zo bang was dat het mis was. Die heeft me weer wat gerust gesteld. En hij zei "als jij zo moe bent als je nu bent zie je altijd alles heel negatief, dus het komt gewoon doordat je zo moe bent". Daar heeft ie ook wel gelijk in. Word even zo gek van mezelf.
Met mijn cyclus was ik waarschijnlijk nog lang niet ongesteld geworden, maar misschien ligt het dan aan de termijn Ik probeer mezelf ook maar voor te houden dat zolang ik nog moe ben, emotioneel ben, m'n borsten groot zijn en ik last heb van misselijkheid, het nog wel goed zit.. En hopelijk wordt dat morgen dan weer bevestigt Nu las ik laatst ook dat de kans op een MK heel erg klein is als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien. Ik zie hier op ZP ook vaak in onderschriften staan dat ze een MA hebben gehad met 8 weken en dat het kindje toen 0,5mm was. In mijn ogen heb je dan geen MA gehad met 8 weken, maar al veel eerder.. Ik ben blij met elke dag die voorbij gaat, omdat ik voor mijn gevoel steeds dichter bij de safe zone kom.. Ik ben alleen ook bang dat ik nooit écht zeker durf te zijn, gezien alles wat er met mijn nichtje is gebeurd.. Daar zit ik de laatste tijd ook weer heel erg mee.. Het is een tijdje iets minder geweest, maar nu heb ik er weer dagelijks last van. Droom er ook heel veel over.. Het zal allemaal wel versterkt worden door de hormonen ook..
Wat is er met je nichtje gebeurd? Volgens mij heb je het wel eens eerder gezegd, maar kan het niet meer vinden. Je hebt wel gelijk, MA met 8 weken en 0,5 cm dan is het al veel eerder misgegaan. Onze gyn zei na de echo ook (omdat ML ernaar vroeg) dat de kans dat het nu nog mis zou gaan minder dan 5% is. Emotioneel hoort er trouwens ook bij ja; hmmm, vandaar dat ik zo labiel ben, hahaha. Geeft weer een andere kijk op de zaak...
Ja joh.. Stress, zenuwen, onzekerheid, het is een wonder dat we nog geen inzinking hebben gekregen Mijn zusje is bevallen van m'n nichtje met 26+3 weken. Ze heeft daarna 20 dagen geleefd en toen is ze overleden.. Vandaag is het 8 weken geleden dat ze begraven is en elke maandag komt dat toch allemaal weer even terug.. Mijn zusje zou volgende week uitgerekend zijn.. Dit zou het moment moeten zijn waarop iedereen in spanning zat omdat het elk moment zou kunnen gebeuren.. Al met al een ontzettende kl/ote-periode..
O ja, ik weet het weer. Wat enorm verdrietig en zeker nu ze eigenlijk zou moeten bevallen; zal voor haar heel moeilijk zijn allemaal. Kan me voorstellen dat dat ook door je hoofd gaat spoken. Nou, idd!
Hoe gaat het hier? Hoe laat heb jij je echo vandaag ook alweer Shadixxx? Veel plezier daar! Ben benieuwd hoe groot hij/zij nu is! Hier weer een beetje opgeknapt; wat was ik gisteren moe en pessimistisch, haha. Gelukkig vandaag weer beter Wel erg misselijk. Net met veel pijn en moeite een boterham en een bakje joghurt met appel weggewerkt. Ben er achter gekomen dat als ik 's morgen niet genoeg eet, ik dan later op de dag véél te veel eet, ongecontroleerd, dus doe nu toch maar mn best om wat weg te krijgen. Mn maag ligt erg dwars. Ben ik niet gewend, kan altijd alles eten normaal...
Ik had 'm om 13:30! Alles weer helemaal goed, wat een opluchting! Hij is nu 17,7mm groot en daarmee loop ik 2 dagen voor. Ondanks dat het met deze termijn niets zegt natuurlijk, was ik toch een beetje trots. Hij groeit in ieder geval goed! Verder veel besproken. We moeten nadenken over de combinatietest, maar denk niet dat we dat doen. Ik ben zo jong en het geeft alleen een kansberekening.. En dan nog; stel nou dát er een verhoogde kans is op Down? Wat doen we dan? Volgens mij verandert dat helemaal niets voor ons.. Ook krijg ik met 20 weken een suikertest, maar dat had ik al verwacht. Ik mag aanstaande maandag alweer terugkomen! Van de buikpijn wist ze niet wat het was. Vond ik erg vreemd, ik bedoel, zij hoort daar toch juist ervaring mee te hebben? Ik vroeg of het m'n banden konden zijn, maar zij vond het daarvoor veel te vroeg, terwijl ik toch overal op internet lees dat je er ook in het begin van je zwangerschap last van kunt hebben.. Nouja, het hartje klopt, de baby is goed gegroeid, dus het kan vast geen kwaad! Ik kan 's morgens ook niet eten hoor.. Blegh! Ik zit nu aan mijn ontbijt
Super!! Gefeliciteerd! Wat worden ze groot zeg! (ervan uitgaande dat 'die van mij' ook gewoon goed groeit) Ik moest idd ook nadenken over de combinatietest, maar denk ook niet dat ik dat doe. Eerst wilde ik het wel, maar ML wil het liever niet, en ik zat net op dit forum een topic erover te lezen, en denk dat ik het toch ook niet wil. Je kunt heel erg in de stress raken als je een verhoogd risico hebt, terwijl dan de kans nóg 1 op 100 bijv is. En dan moet je een "gevaarlijke" vlokkentest doen om zeker te zijn. Met kans op een miskraam. En als je dat niet doet zit je dus de rest van de zwangerschap in de stress. Waarschijnlijk voor niets. Dus spreekt me ook niet zo aan. Wat snel dat je maandag al weer mag komen! Das wel lekker. Ik moet nog steeds wachten tot volgende week donderdag... Raar dat ze het niet wist, wat die buikpijn was, maar idd, het zal wel goed zijn als alles verder goed is...
Tegenwoordig heb je de vlokkentest gelukkig niet meer nodig, maar kun je de NIPT-test doen.. Bij een negatieve uitslag van de combinatietest wordt de NIPT vergoed, maar tja.. Wij hebben de NIPT wel overwogen, omdat er dan ook op meer zeldzame afwijkingen gecheckt wordt (en omdat we geen idee hebben of er in de familie van de donor iets voorkomt, hij is natuurlijk gescreend, maar toch..), maar zonder negatieve uitslag van de combinatietest, moet je daar zo'n 500 voor neerleggen..
Weer een goede echo in de pocket lees ik, wat fijn! Wij hebben geen onderzoeken laten doen, toen de verloskundige ons hiernaar vroeg waren we het er beide unaniem over eens.