Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marliesje83, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja super hè? Ik stond er echt van te kijken! Ze vroeg waarom ik de 1e 2 echo's in het zh had gehad, en toen vertelde ik onze geschiedenis in het kort. Toen zei ze direct: "o, dan mag je wel vaker komen als je dat wilt, als je anders bezorgd word"
    Ik was helemaal verbaasd en blij, wat een meevaller!!

2. Oeh! Mijn ex-VK (waar ik zaterdag de pretecho bij heb) mailt net dat ze ook inwendige echo's kan doen. Daar ben ik echt héél erg blij mee!

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooh, dat is fijn! Dan kan het echt even goed gebeuren!

4. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hoi meiden,
    Mag ik hier ook mee kletsen?

In het kort mijn verhaal:
    In oktober 2011 ben ik gestopt met de pil en gingen we ervoor. Na een jaar was het nog niet gelukt, dus zijn we naar de huisarts gegaan. We hebben wat onderzoeken gehad, en alles bleek in orde. We mochten pas weer terugkomen als we in totaal 2 jaar aan het proberen waren.
    Toen die tijd voorbij was, mocht ik beginnen met IUI in gestimuleerde cyclus (Clomid/Pregnyl). Heb een keer teveel eitjes gehad en heb 3 mislukte pogingen achter de rug. Voor poging 4 overgegaan op Puregon en Ovitrelle. Alleen bleek bij de 3e IUI dat het zaad te slecht was voor IUI (slechts 0.16 miljoen na opwerking). Als het bij de 4e IUI weer te slecht was, zouden we overgaan op IVF/ICSI. En het zaad was inderdaad weer niet goed genoeg... 0.5 miljoen dit keer. Dus we hadden al een afspraak gemaakt voor een verwijzing om in een ander ziekenhuis IVF te doen, en ik was me mentaal al helemaal aan het voorbereiden.
    Tot ik ineens zwanger bleek!! Wat een wonder! Na 6 testen begin ik het een beetje te geloven. :D Ik weet het nu ruim een week.

Ik zie dat jullie al een aantal goed echo's hebben gehad, wat goed! Mijn eerste echo staat gepland als ik 7 weken zwanger ben.

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Niandra, en gefeliciteerd!! Wat super dat je net op het nippertje voor ivf/icsi toch zwanger bent geworden! Nog anderhalve week dus tot de eerste echo! Spannend! Ben je ook zo onzeker, of heb je daar weinig last van? Hoe voel je je verder?

6. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ja, ik ben heel blij dat de weg van IVF ons bespaard is gebleven. Want hoewel we daar helemaal voor wilden gaan, lijkt het me wel een super heftig traject. Heb altijd zo'n respect voor mensen die dat zware traject door zijn gegaan!

Ik heb net de eerste 10 pagina's van dit topic doorgelezen, en het is zooo herkenbaar wat jullie schrijven. :p Al voor m'n NOD had ik hele heftige menstruatie-achtige buikpijn. Ik was er daarom ook van overtuigd dat ik ongesteld ging worden. Maar het was veel heftiger dan normaal en toen ik er 's nachts weer niet van kon slapen, een test gedaan. Zo ongelooflijk om na 2,5 jaar negatieve testen, daar ineens 2 streepjes te zien verschijnen!! Ik heb nu nog steeds af en toe last van heftige buikpijn, en dat maakt me extra onzeker. Ik dacht eerst dat het een blaasontsteking was, maar dat bleek het niet te zijn. Toen dacht ik aan een BBZ... maar dat is denk ik gewoon de paniekerige en overbezorgde 'ik' in mij. ;)
    Ik test ongeveer om de dag en gelukkig zijn de streepjes nu wel goed donker. Maar 1 dag was hij iets lichter, en toen raakte ik helemaal in paniek. ;) 2 dagen later was hij wel goed donker. Ik zit wel op een SUPER roze wolk, we zijn zo ontzettend blij en dankbaar!!! Ik loop constant te stralen. Maar ben tegelijkertijd wel heel bang en onzeker. Ben echt de uren af aan het tellen tot de eerste echo.

Ik hoop dat ik wat zekerder word na de eerste echo. Maar zo te lezen blijft die onzekerheid toch wel?

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, en welkom!!! Fijn dat het hele IVF traject jou bespaard is gebleven. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, prachtig! Geniet ervan! Wanneer heb je precies de echo?
    Hier maakte de onzekerheid al vrij snel plaats voor een heel goed gevoel, ondanks het feit dat ik zo goed als geen kwaaltjes had. Ik vond het wel erg onwerkelijk, en dat vind ik nog steeds. Wij hebben in bijna 5 jaar tijd nooit een positieve test gehad, dus dit móest gewoon goed zijn. En tot nu toe gaat het ook goed en daar zijn we heel erg dankbaar voor! Ik heb in totaal maar 5 testjes gedaan: 1 dag voor testdag, testdag, 1 dag na testdag, 1 week na testdag en de Moeders voor Moeders test.

8. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Dankjewel! Ik heb 22 april de echo. En als de echo goed is, willen we het aan iedereen vertellen.
    Bij de IUI waren er 2 even grote eitjes te zien, dus er is ook nog een kleine mogelijkheid dat ze allebei bevrucht zijn... dat maakt de echo extra spannend!! Maar het belangrijkste natuurlijk... klopt er een hartje of niet?

Rijo, wow, 5 jaar is ontzettend lang zeg. Wat geweldig dat jullie geduld eindelijk beloond is! Wij vonden 2,5 jaar al heel zwaar worden. En begonnen al bang te worden dat het niet zou lukken. Hoe ver ben je nu in je zwangerschap?

Ik doe ook mee met MvM. Dinsdag komen ze langs. :)

9. Ja, leuk, een nieuw iemand die mee schrijft! Het is af en toe wel érg rustig hier ;) Ik kwam je laatst al tegen in het clomid-zonder-echo's-topic, wat fijn dat jij ook zwanger bent!

10. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Niandra; leuk en spannend dat MvM dinsdag komt! Daarna werd het voor mij allemaal wat "echter"; kreeg ook kadootjes, wat ook wel leuk was!

@Shadixxx, hoe laat heb jij je echo vandaag? Of heb je hem al gehad? Hoe ging het?

11. Ik ben zo intens gelukkig.. Ik heb vandaag precies de echo gekregen die ik wilde! ♥

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    OOh! Wat mooi! Ik zat er even over in toen het hier stil bleef... Maar alles was dus helemaal super!!
    3,2 centimeter al!! Jeetje, wat veel! Nou, gelukkig alle zorgen voor niets gebleken.

Was ie nu weer wat minder goed verstopt?

13. Nee, ze gaf ook aan dat m'n baarmoeder erg gekanteld ligt en dat het daarom moeilijk in beeld te brengen was. Maaaaar.. We kwamen erachter dat als ik hoest, alles ineens een stuk duidelijker is voor een paar seconden. Ze wist niet hoe het precies kwam, maar waarschijnlijk omdat het één en ander zich aanspant en het daardoor net iets anders kwam te liggen. Sorry dat het langer stil was trouwens, we waren vandaag bij m'n moeder (pretecho was in brabant, bij haar in de buurt) dus ik ben niet meteen op ZP gekomen!

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah, das wel fijn om te weten! Dan kun je het op die manier toch goed zien!
    Gezellig, even bij je moeder langs :)

Ik ben zomaar vrij vannacht! De remleiding van mijn auto (taxi) is net lek gegaan, dus rijden zit er niet in tot ie weer gemaakt is. Wel balen want het zou een drukke avond worden dus dan is het jammer dat we mijn omzet missen. Maar, ben zooooo moe, dat ik er niet verdrietig om kan zijn.
    Afgelopen nacht om half 5 werd ik zo misselijk dat ik ook gestopt ben (werk normaal tot kwart over 5), heb het niet gehaald tot thuis, halverwege heb ik bij een bushokje staan overgeven :). En toen thuis weer. Was echt beroerd gisteren. Vandaag is het beter maar wel erg moe.

Hoe is het met jouw klachtjes trouwens? Is het nog steeds minder dan eerst? Mijn borsten voel ik nauwelijks meer de laatste week. Maar de misselijkheid is soms 2 dagen weg, om dan weer in volle sterkte terug te komen...

15. Ah nee :( Stom dat dat overgeven ineens toch gekomen is he? Hier nog steeds niets.. Wel misselijk (vooral als m'n maag leeg is, dan staat eten zó tegen, maar het helpt wel), maar niet overgeven.. Ik kokhals wel veel, ook echt om de meest belachelijke dingen. Laatst bracht ik Damiën naar school en toen kwamen we vrij veel slakken tegen onderweg. Toen ik me bedacht dat er mensen zijn die die beesten eten.. Ai :D

Ik ben ook nog steeds doodmoe, maar probeer daar wel zoveel mogelijk aan toe te geven.. Heb je laatst dat gedichtje van MvM ook in je mailbox gehad? Ik vond hem wel erg zweverig, maar er zit wel waarheid in. Zeker met jouw werk kan ik me voorstellen dat het af en toe even teveel is hoor..

Oh, en dingen ruiken! Verschrikkelijk! Vanmorgen had ik per ongeluk de verkeerde deodorant opgedaan; ik had de Nivea Dry Comfort gepakt (die al maanden op de wastafel staat omdat ik hem niet lekker vind, maar het zonde is om een volle bus weg te gooien ;) ), in plaats van de Stress Protect. Elke keer als ik m'n armen omhoog deed, keerde m'n maag zich weer om.

Achteraf moet ik wel lachen om zulke dingen, Ik mag echt in m'n handjes klappen met deze zwangerschap, wat kwaaltjes betreft. Nu die onzekerheid nog weg zien te krijgen.. ;)

Merk jij al veranderingen aan je buik, trouwens?

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat jij (nog) niet hoeft over te geven, hoop dat het zo blijft, het is wel wat vervelend... Maar gelukkig niet elke dag hoor.

Oei, de gedachte dat mensen slakken eten :$ daar word ik nu ik het lees zelfs onpasselijk van. En van de week zei mn man, ik heb zo'n zin in een broodje hamburger speciaal! Ik zat gelijk te kokhalzen. Idd, als mijn maag leeg is is het vaak erger, maar de gedachte aan eten staat me dan zó tegen!

Gelukkig begint bij mij de onzekerheid ietsje minder te worden, na de laatste echo. Ik vond een tabel van het NVOG, met hartactie en kans op miskraam. Is er een echo met hartactie in week 8, dan is er nog maar 2% kans dat het mis gaat. En dan echo met hartactie in week 10, nog maar 0,4% geloof ik. Dat klinkt al een heel stuk beter dan 10% of 5%. Maar toch, het blijft nog wel wat. Leef ook wel weer naar de volgende echo toe. Dan ben ik 11 weken en 1 dag, en als die echo goed is dan mag iedereen het weten.

Had dat gedichtje nog niet gelezen, nu net pas. Wel mooi idd, alleen ik doe helemaal niets. Het kindje doet het allemaal zelf. Nou moet ik eerlijk zeggen, ik lever natuurlijk wel alle energie :)

Veranderingen aan mijn buik? Nou, hij is wel wat dikker, want ik pas mijn eigen broeken niet meer - om mn benen nog prima, maar ze kunnen niet meer dicht. Heb van mijn nicht van de week een zwangerschaps-broek gekregen, die draag ik nu, heerlijk! En sinds een paar dagen begin ik wat last van mijn banden te krijgen, althans dat denk ik als ik zo op internet lees. Eerst had ik het alleen soms als ik te snel opstond of nieste, maar nu begint het vaker te komen, ook als ik me omdraai in bed bijvoorbeeld. Jij dan?

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    shaddixxx prachtige echo

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej dames, Hoe is het hier?

Hier alles goed; gisteren naar de Griek geweest, heerlijke vegetarische schotel gehad (vlees is nog steeds bah) maar zo'n buikpijn weer vannacht... Ik leer het ook nooit :)

19. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ohh heerlijk, de Griek! Daar ben ik lang niet geweest zeg! Uit eten is momenteel niet aan mij besteed, omdat ik 's avonds niet veel weg krijg ;) Na de bevalling maar weer eens een bezoekje brengen aan de Griek, jummie! Hoe gaat het nu met je buikpijn? Fijn dat je onzekerheid wat afneemt. En die positiebroeken zijn zo fijn!

Shaddixxx, wat een prachtige echo zeg! De kleine uk mooi in beeld, wat super! Hebben jullie het nieuws inmiddels wereldkundig gemaakt? Wat vervelend dat je zoveel last van de luchtjes hebt... Hopelijk gaat dat snel over.

Niandra, vandaag komt MvM toch? Leuk! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Hier gaat alles prima, alweer 28 weken. Het gaat zooooo snel! Ik heb vanochtend al onze babyspulletjes op ons bed uitgestald. Dat paste niet helemaal, ondanks dat we een bed van 1m80 breed hebben :$ Wat een spullen heb je dan nodig! Of tenminste... Denk je nodig te hebben :D

20. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Wauw Shaddixxx, wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Heerlijk!

@Rijo, ja dat klopt, vanmiddag MvM! Ik vind het toch wel spannend. Des te meer omdat we op een plek wonen die moeilijk te vinden is (boven een groot winkelcentrum, per 1 juli verhuizen we naar een mooie eensgezinswoning), en ze zei, dat als het te moeilijk te vinden is, het niet door kan gaan omdat het dan geheid misgaat met de chauffeurs. Dus ik hoop dat ze het toch goed kan vinden. ;)

Wauw, dan hebben jullie al een hoop spullen! ;)
    Ik heb nog bijna niks gekocht. Ik durf het nog niet... maar dat komt vast nog wel als ik wat langer zwanger ben.

Deel Deze Pagina