Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marliesje83, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    #261 Niandra, 15 apr 2014
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
    Nou, ik heb me druk gemaakt om niks. :D Ik mag gewoon meedoen!

Bijgevoegde bestanden:

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Niandra, mooie test!! En kon ze je huis ook zonder problemen vinden?

@Rijo, ik moet er voorlopig ook maar mee ophouden; de griek... Ik ken geen grenzen als ik daar ben :)

Wat een hoop spulletjes ja! Maar dat hoort erbij, je moet er een hele babykamer mee vullen :D
    Ik heb tot nu toe maar een paar dingetjes, die liggen gewoon nog in een kastje. Een heel lief pakje met mutsje van een vriendin, een nijntje knuffel van mijn nicht, het MvM dekentje, en sokjes die ik zelf gekocht heb.

3. Wat een mooie test Niandra, ooooverduidelijk!

Rijo, heerlijk toch, om al die spulletjes bij elkaar te zien? Wij hebben van het weekend de kinderwagen gekocht. Heel erg vroeg, ik weet het, maar ik ben er zo blij mee. Ik heb de energie nog niet gehad om hem op de ruimen, dus het onderstel, reiswieg, buggyzit en maxi cosi liggen nog steeds midden in de huiskamer. Ik vind het zo leuk om te zien :) Ik kan me echt nog niet voorstellen dat daar over 6 maanden een kindje in ligt.. Heb jij foto's van je spulletjes? :)

Marlies, af en toe moet je je eens laten gaan :p Wel jammer van die buikpijn daarna! Vang jij nog steeds al je urine op? Het begint mij steeds meer tegen te staan.. Voornamelijk door die betuttelende e-mails die je van MvM krijgt (wel opvangen hoor, anders is het zooooo zonde, dan kun je geen andere vrouwen helpen, hang anders een briefje in de wc zodat je het niet vergeet! ;) ), maar ook door m'n eigen onzekerheid. Vorige week heb ik, en ik schaam me diep, gewoon helemaal niets gedaan. Ik was er zo van overtuigd dat het niet goed zat, dat ik er gewoon totaal geen zin in had. De chauffeur van vanmorgen zal ook wel gedacht hebben; 'Goh, wat zijn die flessen licht deze week!' :)

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shadixxx, wat leuk, de kinderwagen al in huis!! Wij gaan binnenkort een middagje naar een grote babywinkel in Grou, nog niets kopen denk ik, wel even kijken.

Vannacht een nachtje bij mijn vader geslapen (die woont aan de andere kant van het land dus ga ik altijd minstens 1 nacht, anders is het zo lang rijden voor zo weinig tijd) Die had van zolder mijn oude ledikantje opgesnord, en mijn oude reiswieg. Het ledikantje heb ik niet meegenomen, want ik wil alles in dezelfde kleur, maar eigenlijk was hij daar wel blij om, want nu kan het ledikantje mooi bij hem blijven voor als ik kom logeren met de baby. En het reiswiegje mocht ik nog niet meenemen, want hij had wat zorgen over het handvat en dat wilde hij eerst even goed bekijken en verstevigen. Hij is helemaal enthousiast. Vind het zo leuk :)

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe is het hier met iedereen?

Ik ga even een ego bericht plaatsen... Het gaat even helemaal niet goed. Ik ben verschrikkelijk moe de laatste paar dagen, erger nog dan eerst, heb gisternacht en vannacht beide 12 uur geslapen maar kan mijn ogen niet meer ogen houden en zie alles niet meer in perspectief. Ben de afgelopen 2 dagen weer enorm angstig dat er iets mis is. Ik weet dat dat door de vermoeidheid komt, er is helemaal geen reden om dat te denken, maar als ik heel moe ben dan heb ik vaak last van negatieve gedachten. Het duurt nog zooo lang tot de volgende echo woensdag; en nu eerst nog 3 nachten werken. Kan ieder moment wel in huilen uitbarsten... :( Ik word er zo gek van dat ik steeds zo angstig en onzeker ben...

6. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Na een beanstigend telefoontje afgelopen week zijn we vandaag naar het amc geweest voor NIPT onderzoek, uiteindelijk alleen een heel uitgebreide echo gehad. Alles opgemeten en bekeken wat het down syndroom kan betekenen en alles is goed. Omdat de mvr uitlegde dat NIPT nog in de studiefase zit en de echo meer betrouwbaarder was dan NIPT besloten om het hierbij te laten.

Heel blij en opgelucht.

je bent een jongen!!!

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Dat is een heel fijn bericht, Leco! Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent.

Marliesje, wat ontzettend vervelend dat je zo moe bent. Het hoort er helaas wel bij, maar als je je echt zorgen maakt... Heb je binnenkort toevallig een intake staan met de vk? Anders zou ik even bellen, misschien kunnen ze je ijzergehalte voor de zekerheid even controleren. Rustig aan! Leuk dat je even bij je vader bent geweest, heerlijk om even samen door de spulletjes te rommelen hè hihi :)

Shaddixxx, wij waren ook best vroeg hoor met het kopen van spulletjes. Je hebt er zo lang op gewacht... Gewoon lekker doen als het voor jou goed voelt! Wat voor kinderwagen hebben jullie gekocht? Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat er straks een kindje op het aankleedkussen ligt. En in de kinderwagen, in de maxi cosi...

Ik heb wel foto's van alle spulletjes, maar ik blijf graag enigszins anoniem :) Ik weet niet wie er allemaal mee leest of kijkt en ik wil niet dat iemand mij aan foto's van het kamertje oid herkent haha.

Hier gaat alles lekker! De kleine beweegt volop, dat is zó genieten! Mijn man en ik 'spelen' echt al een beetje met de baby, hij schopt tegen onze handen of zwemt er naar toe. Fantastisch! Hopelijk duurt het voor jullie niet lang voordat jullie hem of haar voelen. Ik voelde ons mannetje al met 14 weken.

8. Volgens mij heeft Leco haar bericht in het verkeerde topic geplaatst :D

Kan ik me ook wel voorstellen hoor Rijo, dat je liever onherkenbaar blijft. Heerlijk ook, zo genieten van je kleintje. Ik denk af en toe op één bepaalde plek iets te voelen wat precies hetzelfde voelt als het gedraai / beweging van de vorige zwangerschap, maar voor mijn gevoel zit het te hoog en kan de baby daar nog helemaal niet in de buurt komen. Maandag aan de VK maar eens vragen of dat kan.

Hier gaat het niet zo lekker.. Woensdag intake gehad in het Bronovo. Echt een ontzettend fijn ziekenhuis. Helaas was m'n bloeddruk ontzettend hoog (top was 163 / 109) en moest ik gister weer terugkomen voor nog een keer een half uur aan de dynamap. Daarna bloedprikken om te kijken of m'n nieren nog goed werken en urine inleveren om te checken op eiwitten, zodat ze de hoogte daarvan al vroeg in de zwangerschap bepaald hebben en ze daar rekening mee kunnen houden, mocht ik hier aan het einde van de zwangerschap nog last van hebben, voor ze HELLP constateren. Gisteren was de top 165 / 117 :( Heb nu bloedverdunners en bloeddrukverlagers gekregen en moet woensdag weer terug. Ik heb de arts gevraagd of het door angst en spanning kon komen en daarna alles over m'n zusje verteld. Hij was ontzettend meelevend en begripvol en ik krijg nu een afspraak bij de medisch psycholoog. Ben ik ook wel erg blij mee.

Vind het echt heel fijn dat we naar dit ziekenhuis over zijn gestapt, ze hebben het zo goed opgepakt! Om 8:50 hebben we een gesprek in het andere ziekenhuis, gaan we vertellen dat we niet meer terugkomen.. Ben benieuwd hoe ze reageren.

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leco, jeetje, wat een verhaal en wat een schrik moet dat zijn geweest!! Maar gelukkig was alles goed. En, een jongetje dus!! Gefeliciteerd :D

@Rijo, ik ga woensdag voor het eerst naar de VK, zal het idd wel even vragen. Had als kind vaak bloedarmoede, maar sinds dien nooit meer. Maar zou maarzo kunnen.
    Lijkt me idd heerlijk om het kleintje te voelen bewegen! Kan niet wachten tot ik het voor het eerst voel!

@Shadixxx, nee! K.U.T. zeg, das geen leuk nieuws... Wat nu? Goed in de gaten houden? Rust houden?

10. Krijg inderdaad meer controles! Hoe is het met jou?

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe zeg, maar fijn dat ze het goed in de gaten houden! pas goed op jezelf hoor!

Hier gaat het beter dan van de week gelukkig, onzekerheid is weer wat minder geworden (maar nog niet weg); nog wel moe, maar probeer maar gewoon veel te slapen. Woensdag dus weer echo, tel de dagen af en hoop dat ik daarna wat minder onzeker word, maar tja, waarschijnlijk is dat toch niet zo ;)

12. Nou, waarschijnlijk wel.. Een dag of 3, daarna begint het weer :p Sorry, helemaal niet grappig, ik vind het alleen zo typisch dat we dat echt exact hetzelfde voelen.

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoewel het niet leuk is vind ik dat ook wel fijn, want dan weet ik tenminste dat het niet alleen aan mij ligt maar dat er meerderen zijn die dat hebben. :)

14. Precies!

Jullie nog plannen met pasen? Ik heb veel meer zin in volgende week; koningsdag! :D

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Morgen ff niets, uitslapen... Maandag eerst paasontbijt, 's avonds gourmetten met zn 2-tjes, en tussendoor even zien. Misschien gaan we even weg, misschien bankhangen en niets doen, lekker suf :D

Wat zijn jouw plannen voor koningsdag? Hier niet zoveel, werken, zoals altijd op die dag... :)

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Jeetje Shaddixxx, dat is nogal wat! Goed dat je nu in de gaten wordt gehouden en hopelijk doen de medicatie hun werk. Rustig aan jij!

Marliesje, heb je woensdag de termijnecho?

Wij hebben eigenlijk geen plannen voor Pasen. We hebben ons voorgenomen om het dit jaar lekker rustig aan te doen en de verplichte familiebezoekjes te laten voor wat ze zijn. Sorry familie :) Wat gaan jullie doen op Koningsdag? Ik denk dat wij de stad even in gaan, de vrijmarkt bezoeken ofzo.

Ik heb vanmorgen de laatste dingetjes (tenminste, ik denk dat het de laatste dingetjes zijn haha) voor de babykamer gekocht. Vanmiddag ben ik heerlijk bezig geweest met het inrichten van het kamertje en het inruimen van de kasten :) :) :) Over een paar weken moet alles er weer uit omdat het nog gewassen moet worden, maar soit :p

17. Haha Rijo, lekker toch om daarmee bezig te zijn! Dat het er straks weer uit moet maakt niets uit, het is zo leuk om het te zien hangen!

Groot gelijk dat jullie allebei rustig aan doen met pasen hoor, doen wij ook.. Wij gaan vanavond gourmetten met z'n drietjes, morgen hebben we helemaal geen plannen (heerlijk) en maandag is de pretecho. Mijn moeder woont ook in Oudenbosch, dus daar gaan we daarna heen, maar denk niet dat we daar veel bijzonders doen qua eten. Ik heb ook eigenlijk verder helemaal niets met pasen :) We hadden tot vandaag niet eens paaseitjes in huis!

Op koningsdag gaan we eerst de vrijmarkt over. Het stikt daar altijd van de babyspullen, leuk om daar nu naar te kunnen kijken! Ik twijfel nog of we 's middags langs mijn oma gaan (in mijn oude woonplaats). Daar zijn 's middags altijd spelletjes in het park, met mooi weer is dat wel leuk. Anders gaan we waarschijnlijk naar de kermis (of dat bewaren we voor later in de week). Heel misschien, als ik niet te moe ben, 's avonds nog vuurwerk kijken in R'dam, maar dat zien we op de dag zelf wel. Hoop dat het net zulk mooi weer wordt als vorig jaar!

18. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Volgens mij mag ik vanaf vandaag hier ook gaan schrijven ....

Mijn verhaal in het kort ..

Ben 34 jaar woon samen met mijn vriend en onze twee honden in een gezellig Brabants dorp.

Ik zit al sinds 2005 in de MMM, heb van alles gedaan en laten doen, IUI, IVF, ICSI. In totaal nu 7 puncties gehad , waarvan er 4 onder algehele narcose waren... Maar goed...

Op 12 april een TP gehad van een Blastocyst (graad 1) , daarvoor nooit verder gekomen dan 1 keer een Morula en de rest 4 tot 8 cellig. Maar goed nu dus een topper.

Aangezien ik het niet meer kan houden en mezelf gek aanhet maken ben, ben ik al 3 dagen bezig met testen. Eergister positief ( licht), gister wat donkerder en dan vandaag weer wat donkereder. Toch maar vandaag meerdere testen gedaan en een digitale test ...

En tatata... eindelijk !!!!! WHOOOOOOOOOOOOO Durf nog niet al te blij te zijn .. Dokter gister al gebeld in plaats van 24 april als testdag mag ik de 21e aanhouden ivm Blastocyst.

Bijgevoegde bestanden:

• test4.jpg
      test4.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,7 KB
      Weergaven:
      3
  19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Cicey, Wat een geschiedenis zeg! En wat geweldig dat je je hier nu eindelijk kan aansluiten!! Gefeliciteerd en welkom! :D

Rjio, heerlijk lekker met de babykamer bezig! Heb je veel kleertjes om te wassen straks?

@Shadixxx, dat vind ik ook altijd zo leuk, even over de vrijmarkt lopen. Zit er ook dit jaar weer niet in, maar, volgend jaar eindelijk wel want dan rij ik niet meer 's nachts! Maar ga 's middags wel even de stad in want een kennis van ons staat er met een frietkraam, doet hij sinds kort, hij zit ook op de taxi maar doet dit er nu bij met evenementen. En tja, even een patatje eten, dat kan ik niet weerstaan natuurlijk :D

20. Gefeliciteerd Cicey. Wij hebben elkaar wel eens gesproken (januari 2013) in het GG-topic.. Fijn dat het eindelijk gelukt is!

Oh, die patat he? :) En echt in alle soorten en maten.. Aan het begin van de zwangerschap was het met satésaus, nu zijn het hele dunne patatjes (McDonaldspatat noemen wij het :p) met Amerikaanse mayo.. Jullie verder nog eet-obsessies? Ik moest in het begin ook elke dag van die kleine huzarenslaatjes hebben. Nu kan ik ze niet meer zien. Gisteren snakte ik echt naar een broodje kaas, kwam waarschijnlijk voornamelijk omdat ik wist dat we geen kaas in huis hadden..

Oh en.. Volgend jaar mag jij inderdaad de vrijmarkt over. Achter de kinderwagen met daarin een babytje van 4 a 5 maanden.. ;)

Deel Deze Pagina