Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marliesje83, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @Marliesje: welke testen gebruikte jij?
    @Rijo: ben wel van plan om met MvM mee te doen inderdaad. Maar wil eerst even mijn echo in het ziekenhuis afwachten. Kijken of er wel echt een hartje klopt tegen die tijd...
    Poeh en dat komen en gaan van die kwaaltjes maakt me nog onzekerder...

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb me aangemeld met als vorige keer, net als poema wil ik pas plassen na de eerste echo 5 mei. Bij een mooie echo zal ik zeker starten.. De echo heb ik bij 6,5 week, dus als ze belt, spreek ik daarna met haar af.. Ik ken de dame hier al van de vorige keer ;)

Als alles goed gaat is niet plassen voor mvm geen optie. Al kan ik maar één ander stel helpen!

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poema, kv2v5 hoewel ik helemaal niet weg ben van die testen omdat ze nogal wisselend opkleuren. Als je er 2 tegelijk doet dan zijn de strepen meestal niet even donker. Vind die van zwanger&kids fijner; de midstream of dipsticks. Na bijna 6 weken werden de kv testen bij mij lichter. toen ben ik ook gestopt met testen.

Die kwaaltjes die komen en gaan had ik ook hoor, nog steeds trouwens! De ene dag gevoelige borsten, dan weer helemaal niet. In het begin werd ik er echt gek van, nu probeer ik me er niet te druk over te maken, maar doe het soms nog steeds.

Poppetje, fijn dat ze je nu zo goed in de gaten houden; dat lijkt me wel een prettig gevoel. En jij weet dan denk ik nog eerder of je een jongetje of meisje krijgt dan ik! (20 weken echo ingepland op 23 juni) misschien doen we tussen de echo over 2 weken en de 20 weken echo nog wel een pretecho, dus kan zijn dat we het dan al weten.

@rijo, wil jij thuis bevallen of in het ziekenhuis?

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik zal de vlokkentest over 6/7 weken hebben, twee weken later de uitslag dus weten het ongeveer tegelijkertijd.. Als ons kindje het goed blijft doen.. Die van jou heeft zich al bewezen ;)

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Jouw beebje gaat het ook gewoon goed doen hoor ;) Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie MvM pas willen bellen na de eerste echo! Je kunt dan nog lang genoeg mee doen!

Mijn voorkeur gaat uit naar thuis bevallen, al weet je natuurlijk nooit hoe het gaat lopen. We houden alle opties open!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb al gebeld, maar de dame hier uit de buurt moet me nog bellen. Belt ze, bespreek ik het eerlijk.

Wij kiezen voor een bevalling in het zh, maar heeft met mijn angst te maken. Mia was gepland de bevalling Ivm chromosoomafwijking maar het idee complicaties thuis.. Aangezien ik een medische indicatie heb, denk ik ook dat ze het aan raden. Mijn zwangerschap en bevalling zijn niet zo zorgeloos als bij normale mensen helaas.. Al was het niet erfelijk, toch ben je bang..

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik zou dan ook zeker voor het ziekenhuis gaan. Je wordt nu ook heel goed in de gaten gehouden denk ik, of niet?

Deze foto wil ik ook graag nog even delen. We hebben een foto gemaakt van de teruggeplaatste embryo. Misschien is het wel belachelijk hoor om daar een foto van te maken :p Voor mij (ons) is het in ieder geval een heel waardevolle foto:
    http://www.freebits.nl/images/741Naamloos.jpg

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Geeft niets, van één van de twee hebben wij ook een foto, geeft Gent standaard :D zie foto.. Dit was de blasto 4ac.

En ja, ik zal meer echo 's en controles krijgen.. Maar eerst maar een kloppend hartje!!!!

Bijgevoegde bestanden:

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helemaal niet raar hoor! Ik had ook van alle vier de embryo's foto's...

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ook, die maal een blasto en één keer dag drie dus acht cellig.. Ben alleen zwanger geweest van blasto's.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Blasto is dat hij al zover gedeeld is dat je niet meer de losse cellen kunt zien toch? Wat mooi trouwens dat je die foto's krijgt; wij kregen het embryo even te zien op een televisiescherm, en dan maakte mijn man er snel een foto van, ik lag dan al op de stoel, want dat scherm was eigenlijk alleen maar zodat de arts het kon zien. Maar die foto's waren natuurlijk nooit zo mooi als deze foto van Gent!

Ik moet trouwens ook in het ZH bevallen omdat ik medicijnen gebruik, dus het kindje moet dan ook nog 3 dagen blijven na de bevalling. Maar ik zelf geloof ik ook, dus zijn we iig samen :)

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dat is wel prettig maar mag je man er ook bij blijven??

Gent heeft altijd foto 's..alleen de laatste keer wilde ik er de slechtste bij omdat die anders toch weggegooid werd. Dat was nog geen blasto maar heb ik ook geen foto van..een blasto is idd compleet doorgedeeld, een dag 5 embryo.

13. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Ik heb ook een mooie foto van onze blasto, zal morgen eens een foto online gooien. En daar ben ik nu dus ook zwanger van.

Voorheend nooit verder gekomen dan 1 keer een morula en de rest waren max 8 cellig. Nog nooit zwanger van geweest.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Alle cryo's in Gent zijn blasto's. Anders vriezen ze ze niet in ;) de eerste poging daar vers was dus op dag drie acht cellig, de tweede was een top blasto aa zwanger, derde blasto 4bc niet zwanger.. Nu zwanger van een blasto 4ac en nog drie blasto's in de vriezer.. Naast de spinazie :D

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Onze embryo, die nu is blijven zitten, is op dag twee teruggeplaatst en was 'maar' 4 cellig. Ik heb nog nooit een blasto gehad. Fijn om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die hier foto's van heeft :) Erg leuk om jullie foto's te zien!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Op dag twee is vier toch prima? Of ben ik gek :)

En die van Mia zit gewoon in haar plakboek...

17. Wow, ben je een avondje niet aanwezig, worden er even 3 pagina's volgeschreven! :D

Rijo, mooie echo! Zo lief he, dat handje..

Poema, natúúrlijk moet jij hier meeschrijven! Eindelijk!

Ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest, om te kijken of de medicijnen aangeslagen waren.. Bloeddruk was wel wat verbeterd, maar nog steeds te hoog. Er zijn ook eiwitten in m'n urine gevonden, wat de kans op zwangerschapsvergiftiging verhoogt :( Ik roep heel hard dat ik me daar nu nog niet druk om ga maken, omdat dat niet goed is voor de bloeddruk (ha-ha), maar stiekem maak ik me er toch wel zorgen om.

We gingen het hartje luisteren via m'n buik, maar dat gaf hetzelfde resultaat als de AngelSound thuis; we konden alleen m'n eigen hartslag vinden ;) Toen maar een echo gedaan (zitten er toch voordelen aan die gekantelde baarmoeder :D) en nog voor er duidelijk een hartje in beeld kwam, gooide ons kleintje z'n armpjes al omhoog. Met de baby was alles dus helemaal okay ♥

Moet volgende week weer terug, weer die bloeddruk checken en ik moet m'n urine 24 uur gaan verzamelen, zodat ze een uitgebreidere controle op die eiwitten kunnen doen. De arts gaf al aan dat ik in deze zwangerschap heel veel gecontroleerd ga worden en dat ik dat allemaal maar een beetje over me heen moet laten komen. Heb gezegd dat je je daar misschien druk om maakt als je binnen een maandje zwanger bent, maar dat het mij écht niets uitmaakt. Hij zei nog dat het niet leuk is als je een uur moet wachten, of een half uur aan de dynamap ligt, maar toen heb ik aangegeven dat dat vergeleken met 3 uur naar Düsseldorf rijden, daar 2 uur binnen zijn en dan weer 3 uur terug rijden, best meevalt :D De enige reden waarom ik dit erg vind, is omdat ik me echt gruwelijke zorgen maak om dat kleintje in m'n buik. Al moest ik elke dag op controle komen; als het met de baby maar goedkomt..

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dat is een logische instelling! Dat heb ik ook! Al zou ik de gekste dingen moeten laten.. Als uk het maar goed doet!

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Shadixxx, wel jammer dat die medicijnen niet beter gewerkt hebben. Maar snap het helemaal hoor, als het met de baby maar goed komt! En die zat lekker te bewegen, dus das dan weer fijn om te zien!! En die wachttijden, idd, je bent wel ergere dingen gewend!

@Rijo, 4 cellig op dag 2 is prima, zo was het bij mij ook altijd. Soms 5, maar dat is dan weer minder goed geloof ik.

@poppetje, ik weet niet of mijn man ook mag blijven. Weet eigenlijk maar weinig, denk dat we het daar tijdens de intake over 2 weken allemaal over zullen hebben. Weet alleen dat ik in het ZH moet bevallen omdat ik medicijnen gebruik, en dat ze de baby dan nog 48 of 72 uur in de gaten willen houden. Maar zal met de intake dus wel meer horen denk ik :)

@Cicey, ben ook benieuwd naar jouw foto! hoeveel cellig is een morula? Ik ken al die termen niet, maar ik heb nooit cryo's gehad en onze emmy's waren altijd 4 cellig, dus dan is het denk ik niet van toepassing nog.

Gisteren mijn emmertjes van de 5e MvM week weggebracht (hier in friesland halen ze ze niet op maar hebben ze depots) en ben nu officieel op de helft met plassen! Mijn blauwe emmertjes zijn trouwens lang niet altijd vol, soms plas ik gewoon niet zoveel op een dag blijkbaar. Drink denk ik ook niet altijd genoeg. Hoe is/was dat bij jullie (degenen die al aan't plassen zijn voor MvM)? Zitten bij jullie altijd alle emmertjes helemaal vol, of ook meestal maar half of 3kwart?

20. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Marliesje83 een morula is 10 cellig.

Hierbij een foto van ons toppertje !!! Blastocyst , graad 1

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina