Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marliesje83, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Fijn dat het streepje donkerder wordt, Shaddixxx! Ik begrijp dat je al een kindje hebt, wat leuk! Vindt hij het leuk op school?

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met MvM! Dat zou niet moeten! Je doet vrijwillig mee, omdat je anderen wilt helpen en dan mag je toch verwachten dat je op zijn minst vriendelijk te woord gestaan wordt en dat er in goed overleg naar een geschikt moment wordt gezocht! Ik heb vorig jaar gewoon gemaild, twee dagen later kreeg ik telefoon van een hele vriendelijke mevrouw en hebben we een datum geprikt. Ook heb ik eens een klacht ingediend, omdat het een enorme water-/blubberpartij was rondom het inzamelpunt (ik moest de flessen zelf wegbrengen). Dat werd ook serieus genomen. Zo zou het overal moeten gaan, zo moeilijk is dat niet volgens mij...

Ik weet wel dat als je na 7 weken zwangerschap gaat testen de teststreepjes lichter kunnen worden, maar dat de test van MvM ook lichter kon zijn wist ik niet!

2. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee aan mvm en heb een aardige mevrouw thuis gehad en een leuk cadeautje gekregen (een omslagdoek) niet dat ik het daarvoor doe hoor maar wel heel leuk. Het enige wat ik irritant vind is dat ik de flessen zelf moet wegbrengen, ik heb geen auto dus doe alles op de fiets, de kratten passen niet in mijn fietstassen en ze passen ook niet in mijn krat (met zijn 2en). Dus ik lever de flessen los in en neem losse flessen mee terug, had er aan gedacht om ze in 2 keer weg te brengen maar het kan hier alleen maar ma, di en wo dus ook niet echt een optie aangezien ik ook werk deze dagen.

Vannacht heb ik voor het eerst boven de wc gehangen, niet echt fijn en werd ook wakker met knallende hoofdpijn gelukkig nu weer afgezakt. Ook ben ik al weken heel erg moe, had ik aangegeven op het werk en werd gelijk doorgestuurd naar de bedrijfsarts deze wist al van de situatie af en die heeft gelijk geregeld dat ik halve dagen mocht gaan werken voor iig 6 weken, werk nu dus van 10 tot half 3, geeft een stukje meer rust kan wat langer blijven liggen maar even goed nog steeds moe. Hebben hier meer meiden last van?

Ik ga zo even lekker wat in de tuin doen, het is harstikke lekker weer, geniet ervan allemaal!

3. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    *breekt even in*

Ik geloof dat ik een stuk of 13 testen heb gedaan toen. Minstens. :):):)
    Geeft niks, gewoon doen als dat je rustiger maakt.

*breekt weer uit*

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Shadixxx, wat een nare ervaring met MvM :( Hoop dat ze tijdens de intake wel een beetje aardig is. Dat werkt toch fijner.

Gelukkig zijn er dan ook weer goede ervaringen, dus das dan wel weer prettig!

@Leco, wat naar dat je ze moe bent! Fijn dat je eerst even halve dagen mag gaan werken, dat is dan wel lekker!

@Hier, Heb het niet testen niet volgehouden hoor, toch weer getest vandaag met een kv2v5. Streep weer flink donkerder, nu nog maar een fractie lichter dan de controle streep. ML zegt dat ze even donker zijn, maar volgens mij nog niet helemaal.
    Alleen wat me steeds zo onzeker maakt, is dat je die kv2v5 testen na 5 minuten moet aflezen (daarna zijn ze niet meer geldig staat in de handleiding) maar na 5 minuten is de streep nog veel lichter, het duurt wel een minuut of 10 voordat hij helemaal op kleur is. Dat is iedere keer zo. Hoe is en was dat bij jullie in de eerste weken?

Verder wéér nauwelijks geslapen vandaag, dat is dus nacht 3 op rij. Ben doodmoe nu. Borsten zijn weer een heel klein beetje gevoelig maar echt maar een heel klein beetje. Kan alles door de vermoeidheid nu even niet meer relatieveren, ben helemaal paniekerig nu dat het toch misgaat. Zonder reden eigenlijk. Vanmorgen na het werk maakte mijn collega een kop koffie, en van die geur moest ik bijna kokhalzen. Vannacht maar even goed bijslapen (slaap sowieso altijd slechter na de nachtdiensten) en dan zie ik het hopelijk allemaal ook weer wat positiever in.
    Hoe is het nu met jouw borsten Shadixxx?

5. Hahaha, ik geloof dat er inmiddels een stuk of 30 op m'n nachtkastje liggen :) Vooral dipsticks hoor, maar waarschijnlijk ook een stuk of 13 KV- en Sensitest-testen :p

@Leco; Ik ben ook ontzettend moe, maar heb de mazzel dat ik ZZP-er ben en vanuit huis werk.. Ik kan dus in principe gewoon gaan liggen als ik daar behoefte aan heb. Wel fijn dat ze op je werk zo goed reageren en dat je meteen halve dagen mag gaan werken!

@Marlies; Ik zou me niets aantrekken van die 5 minuten hoor! Ze worden gewoon langzaam steeds donkerder, volgens mij is dat bij iedereen zo. Volgens mij worden die 5 minuten alleen aangegeven zodat je niet na een uur nog eens kijkt en het risico loopt op indrogers enzo.. Anders stap je ook over op Sensitest? Die blijven ook lang mooi. Die van Damiën heb ik nog steeds. Oh, en ze zijn goedkoper, als je er minstens 6 neemt :p

Mijn borsten zijn ook minder gevoelig, maar door de duidelijke(re) test maak ik me geen zorgen.. Kan nu ook wel tegen jou zeggen dat je dat niet moet doen, maar de kans is best aanwezig dat ik morgen ook weer in paniek raak als er iets verandert wat niet direct te verklaren is ;) Echt, die eerste paar weken zouden ze af moeten schaffen.. Knuffel!

6. Ik heb ze even allemaal bij elkaar gelegd.. Wat erg dit zeg :)

7. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ehm, die 13 van mij waren alleen de kv testjes.
    Dus niet inclusief de ClearBlue. :) Dat waren er ook nog 6 volgens mij.
    Die kv testjes liggen nog steeds in de kast. Netjes op een rij.
    Vlak bij de naaldencontainer met alle gebruikte spuiten, lege medicijndoosjes, rekeningen en infopapieren/dossiers.
    Even een herinnering hoe hard we gevochten hebben, en het uiteindelijke resultaat...
    Ik ben echt erg... :) :)

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, en dat met mn borsten had ik ook. Dat ze minder gevoelig werden.
    Is ook niet meer terug gekomen in mijn zwangerschap.

9. Haha Anja.. Wanneer ben jij gestopt? Na de echo?

Hier is de test nu iets lichter dan die van gister.. Paniek, paniek. Eigen schuld natuurlijk, ik weet het.. ;)

10. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben gestopt toen de teststeep donkerder was dan de controle streep.
    Plus wilde ik ook die 3+ zien staan op de ClearBlue.
    :)
    Ik heb er overigens ook een lichtere tussen gehad hoor.

En ik heb ook een filmpje gemaakt van die laatste kv test.
    Heel gaaf om nu te zien.

Heb je een foto van je testrijtje?

11. Haha, ik wil na de eerste echo nog een Clearblue doen. De verleiding is heel groot om hem nu al te doen, omdat er nu misschien wel 2-3 komt te staan, in plaats van de 1-2 die er vorige week stond, maar ik wil ook liever de 3+ :p

Ik heb overigens vanmorgen, uiteraard, nóg een test gedaan na de lichtere en die is gewoon weer zoals gister. Misschien nog wel een héél piepklein beetje donkerder. Ik moet écht ophouden hoor..

12. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    O Shadixxx, wat een schrik!! :$ Gelukkig was het loos alarm :)
    Ik heb niet getest vandaag, denk morgen weer. Dit is mijn (kleine en beschaafde) rijtje...

Vannacht als een blok geslapen, 12 uren lang, héérlijk. Ben weer helemaal bijgetrokken en zie het allemaal weer wat positiever in. Mijn borsten zijn ook weer wat gevoeliger. Wat zijn het lange dagen...

Bijgevoegde bestanden:

13. Nou, verschrikkelijk, die dagen! Vind het voor jou ook zo sneu dat je pas met 8 weken een echo krijgt.. Ik zou stapelgek worden ;)

Hier nog steeds geen pijnlijke borsten.. Moet wel tig keer naar de wc vandaag.

14. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, das ook een lastig kwaaltje. Valt bij mij wel mee, alleen word ik nu 's nachts wel steeds een keer wakker om te plassen. Das echt nieuw.

Ik krijg hem met 7 weken en 2 dagen, maar toch, duurt nog steeds heel lang... heeeeel lang. Jij mag morgen over een week al!! :D

15. Oh.. Scheelt toch 5 dagen dan, haha. Ik moest 's nachts altijd al wel, maar nu ben ik vandaag al een keer of 7 geweest..

Enneh, over een week AL? Ik vraag me nog elke dag af hoe het in hemelsnaam ooit 18 maart gaat worden! :p

Ik ben overigens ook echt doodmoe.. De afgelopen maanden ben ik érg verwend, want omdat m'n vriend geen werk had, bracht en haalde hij onze zoon meestal naar en van school, zodat ik thuis door kon werken. Nu heeft hij ein-de-lijk weer een baan gevonden. Zijn we dolblij mee! Maar goed, nu moet ik dus zelf 4 keer heen en weer.. Ik ben echt helemaal kapot :) Ik wilde net eigenlijk even m'n ogen dicht doen, maar dan ben ik weer bang dat ik m'n wekker niet hoor en niet op tijd wakker wordt om weer naar school te gaan.. Denk dat we érg vroeg naar bed gaan vanavond, haha!

16. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi, ja, zelfs morgen lijkt ver weg hè? Had nooit verwacht toen ik nog met de icsi's bezig was dat die eerste weken na een positieve test zo verschrikkelijk onzeker waren en dat 1 dag zó lang kon duren.

Fijn dat je vriend weer een baan heeft! Maar kan me voorstellen dat het voor jou nu wel even alle zeilen bijzetten is, als je toch al zo moe bent. Ik had er dit weekend wel last van, maar nu valt het wel weer mee. Heb ook 12 uur geslapen vannacht, dus misschien heeft dat er wat mee te maken :D

17. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    12 uur slaap!! ik ben jaloers;) haha. Ik word echt wel een paar keer wakker in de nacht om te plassen en sinds zaterdagnacht dat ik wakker word en boven de wc hang. Borsten zijn erg gevoelig en ben zo moe!!

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja het was echt even heerlijk! Maar mocht ook wel na het weekend, over die 3 nachten maar iets van 14 uur geslapen ofzo.
    ALs je zoveel wakker word word je sowieso ook meer moe lijkt me. Vreselijk om 's nachts wakker te worden om over te geven zeg...

Nou, hier weer paniek. (let op, vies verhaal)
    Ik ga nu net naar de wc, zie ik in mijn inlegkruisje dat mn afscheiding een iets andere kleur heeft. Niet bruin hoor, maar meer lichtgeel met een tintje beige erin. Zo ziet het eruit de dagen voordat ik ongesteld word. Vorige week voor mn NOD ook, dus dat stelt me dan wel weer gerust. Maar de laatste dagen was het gewoon weer wit/lichtgeel.
    God, weer een kwestie van "help mijn lijf doet weer iets!" Ik weer in paniek. :(

19. Bij mij verschilt de kleur ook steeds.. Ik dacht dat het aan de Progestan lag, maar misschien is het wel een zwangerschapskwaal?

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja? Ook met licht beige erin? Weet niet of het aan de progestan (neem aan dat dat hetzelfde is als utrogestan?) kan liggen, ik had het na de icsi's nooit, was altijd wit/lichtgeel...

Deel Deze Pagina