Haha, ze worden niet veel donkerder dan die laatste hoor! Maar erg zijn die eerste weken hè. Ik had het geluk dat ik, omdat ik dus een tweeling verwachtte, heel veel echo's kreeg. Anders had ik misschien nog vaker getest
Ja klopt, is inderdaad hetzelfde. Beige-achtig.. Ik weet het niet. Af en toe wel. Ik vind het zo lastig te bepalen altijd.. Ik bestudeer m'n wcpapiertjes én inlegkruisjes minutenlang, maar soms kan ik niet echt een conclusie trekken. Ik ga er maar vanuit dat, als het niet echt roze of rood is, het geen bloed is. En weet je, zelfs áls het bloed is, hoeft dat nog niets negatiefs te betekenen.. Niet dat ik niet kan begrijpen hoe je je nu voelt hoor, ik zou ook gek worden.. @Anja; Ik heb 18 maart de eerste, op 1 april de echo hier in het streekziekenhuis en ik heb het echobureau in de buurt, waar je echo's kunt laten maken voor 25 euro, ook al gevonden Wanneer had jij kloppende hartjes op de echo?
Heb je het vandaag vaker gehad, Marlies? Ik heb nooit geen bloedingen of vreemdgekleurde afscheiding (wel witte van de utrobolletjes) gehad die eerste weken, zat wel tijdens ieder toiletbezoek te kijken of er écht niks was. Maar er zijn wel veel meiden die het wel hebben, het hoort er blijkbaar gewoon bij. Hopelijk blijft het hierbij! Wij hadden met 7 weken de eerste echo en dat was ook het moment dat we het hartje zagen kloppen.
@Shadixxx, gelukkig heb jij het ook! idd beige-achtig, kan het niet anders omschrijven. Zeker niet bruin, maar misschien (wilde gok) alsof 1 druppeltje oud, bruin bloed zich heeft vermengd met de normale afscheiding ofzo, waardoor het geheel licht beige is geworden. Of het heeft helemaal niets met een klein druppeltje oud bloed te maken maar het heeft gewoon even die kleur. Weet het ook niet. Maak mezelf weer gek. O, o, o... Ik moet steeds denken aan een fragment van Ice Age, waar Diego (de sabeltandtijger) tegen Sid zegt: "Do we need a newsflash every time your body does something?!?!?" lol @Rijo, weet ik niet. Ik had het in mn inlegkruisje dus, niet bij het afvegen, en was al een paar uur niet naar de wc geweest (lees: had al een paar uur niet ge-broekloerd) maar heb dit dus vaker in het 2e deel van mijn cyclus. Dan interpreteer ik het als teken dat ik niet zwanger ben. Maar deze keer had ik het ook vorige week. Dus waarschijnlijk zegt het echt helemaal niets...
Ik had met 6w3d een echo waar ze 1 vruchtzakje zagen met 1 beebje met waarschijnlijk een hartslag, en 1 leeg vruchtzakje. Bij 7 weken nog een echo, en toen 2 beebjes met 2 mooie hartslagen. Dus die vroege echo was niet echt een succes.
Hmja, ik heb dus de echo met 6W1D en ben ook zó bang dat er nog niets te zien is. Als ik mezelf nu al zo gek maak, wat gaat dat dan met me doen? Ondanks dat je weet dat het met die termijn nog niet per sé zichtbaar hoeft te zijn.. Ik had ook eigenlijk verwacht dat de echo aan het eind van volgende week zou zijn. Op vrijdag, met 6W4D ofzo. Niet dat ik hem graag wil verzetten..
Nou, er zal heus wel wat te zien zijn hoor. Maar met die termijn is een hartje nog niet altijd te zien. Bij mij bij het ene kindje twijfelachtig, en de ander zeiden ze gewoon een leeg vruchtzakje. Terwijl er hier toch echt 2 kindjes op bed liggen. Met 7 weken werd hier pas alles duidelijk. Maar ik wilde zelf ook graag vroeg. Dat zal me leren.
Hoe gaat het hier vandaag? Shadixxx, idd, heb je nog getest? Ik niet, had geen zin in al die stress. Misschien test ik wel helemaal niet meer. (Maar misschien kan ik me morgenochtend toch niet meer beheersen ) Lekker weer, was vrij vandaag, heerlijk 25 km gelopen, beetje frisse lucht happen.
NEE! Hoe trots zijn jullie nu op mij? Marlies, hoe is je afscheiding? En wow, 25 kilometer! Ik ben al kapot na de 3,6 kilometer naar en van school vandaag
Wat goed!! Ik ben supertrots op je! Ik dacht zelf ook, vanaf week 6 kun je beter niet meer testen, want dan kunnen ze sowieso lichter worden geloof ik, dus vroeg of laat moeten we het toch afleren! Wit/lichtgeel, geen beige meer. Weer paniek om niks dus. Ik twijfelde of het niet te gek was, maar op internet stond wat betreft sporten, dat als je het voor je zwangerschap ook al deed, je gewoon door mag gaan. En ik loop elke week een keer een flink eind. Het was zulk lekker weer!! Alleen heb nu echt enorme hoofdpijn. Heb een paracetamolletje genomen maar verwacht daar niet teveel van, dat werkt bij mij meestal niet tegen hoofdpijn. Hoop dat het snel over gaat
Oh, vreselijk is dat, hoofdpijn die maar niet over wil.. Dat paracetamolletjes niet werken, ken ik ook.. Bij mij helpt alleen Advil, wat je dus ook niet mag tijdens (het begin van) je zwangerschap.. Ik hoop dat het snel overgaat! Helpt iets eten of even liggen misschien? Fijn dat de afscheiding weer een kleur heeft die minder paniek oproept!