Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marliesje83, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hooikoorts is ook weer een stuk beter, misschien is dat ene grasje waar ik allergisch voor was weer door zijn bloeiperiode heen ofzo, weet het ook niet...

Wat vervelend steeds die blaasontsteking zeg! Zou iig veel water drinken en cranberry tabletten erbij, dat schijnt altijd goed te zijn. Hopelijk komt er wat uit die kweek waar ze wat mee kunnen. Ik weet het ook niet, ze zeggen dat het geen kwaad kan, antibiotica tijdens de zwangerschap, het enige risico wat je loopt als je kuur na kuur krijgt is dat je resistent word tegen die soort antibiotica. Heb je voor je zwangerschap ook vaak antibiotica gehad? Diezelfde soort? Want dan zou het kunnen zijn dat je al resistent bent en het daarom niet werkt.

Vind het trouwens wel raar dat ze nu pas een plasje op kweek gaan zetten, als ze dat idd nog niet gedaan hebben. Ik heb vorige week een plasje naar de huisarts gebracht omdat ik wat last had, of dacht te hebben, en dat werd meteen naar het lab gestuurd om alles even goed te checken. Alleen was het goed. Had 2 dagen een branderig gevoel bij het plassen, en er zaten allemaal vlokjes in mn urine, maar schijnbaar was het loos alarm. Heb nu ook geen last meer. Misschien was het onderdeel van mijn enorme verkoudheid...

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: mooi dat de hooikoorts weer over is! Drink al heel veel, cranberry tabletten zal ik morgen even overleggen met de verloskundige. Ga het sowieso bij haar aangeven en het bespreken. Heb pas 1 keer eerder blaasontsteking gehad, dus lijkt me niet dat ik er al resistent voor ben. Ze hebben al wel een keer een plasje op kweek gezet, maar zij dacht niet in het lab, vreemd. Even afwachten wat ze zeggen als ik zo bel. Fijn dat het bij jou toch geen blaasontsteking was!

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Raar allemaal... Hoop voor je dat het nou snel overgaat, want dit is ook niks...

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: dankje, dat hoop ik ook! Ga zo bellen, maar eerst even wachten op iemand die rond 13.00 uur nog iets langs zou brengen. Ga bellen als zij geweest is. Duim je voor me?

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je! Laat je het weten?

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @iedereen: heb net toch gebeld en ze moeten het weer op kweek zetten, er kwam te weinig uit om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Maar op basis van wat ze nu zag kon ze me geen antibiotica voorschrijven. Snap er niks van, dacht dat het hartstikke duidelijk zou zijn, moet echt heel vaak naar de wc en heb erg snel weer aandrang. Morgen maar weer afwachten dan, word hier zo moe van!

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat had ik dus ook! Maar, het kan ook zijn dat je bekkenbodemspieren gewoon aan het verslappen zijn, en dat de baby net ergens zit waar die op je blaas zit te drukken. Ik heb het ook wel hoor, sommige dagen erger dan anderen, maar meestal heb ik al weer aandrang nog geen half uur nadat ik geplast heb. Ik negeer het, en meestal gaat de aandrang dan vanzelf weer weg...

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: maar als het wel blaasontsteking is, dan is ophouden weer niet goed, dus ga maar gewoon als ik moet en plas goed uit. Morgen gelukkig de 20-weken echo, dan kan de verloskundige er eens goed naar kijken en hopelijk me geruststellen. Kan na de afspraak daar de huisarts bellen voor de uitslag van de kweek. Pfffff, blijf er wel mee bezig zo, ben het zat!

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je moet idd wel even de kweek afwachten voor je het op gaat houden, das wel verstandig. Wel vervelend hoor, dat afwachten! Hopelijk hebben ze na de kweek definitief een uitslag, of kan de vk iig nog wat nuttigs vertellen erover.

Leuk, morgen 20 weken echo! Ben je ook zenuwachtig? Ik was echt zoooo gespannen ervoor... Manlief had nergens last van. Die was er van overtuigd dat het allemaal goed zou zijn. Soms wilde ik dat ik een beetje van zijn vertrouwen had :)

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: hoop ook dat ik morgen duidelijkheid krijg, die onzekerheid en dan afwachten is echt slopend!

Ben super zenuwachtig, ben zo bang dat het niet goed is. Mijn man heeft er inderdaad alle vertrouwen in dat het goed zit, maar denk dat hij morgen toch ook wel een beetje zenuwachtig zal zijn hoor. Zal het morgen wel aan em merken. ;) Ik zou ook wel willen dat ik mijn mans vertrouwen had, zou een hoop stress schelen. ;) Je hoort morgen hoe de echo was!

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe laat heb je hem?

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: 09.30 uur, mooi op tijd dus. En tussen 10.30 en 11.00 uur kan ik bellen voor de uitslag van de kweek. Beide heel erg spannend, zal blij zijn als het morgenmiddag is! ;)

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, dat kan ik me voorstellen.
    Heel veel succes morgenochtend!! Laat het weten, hoe het gegaan is, hè?

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: ik laat het zeker weten, duim maar voor me dat het meevalt.

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doe ik!!

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: thanx!

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @iedereen: vanmorgen dus de 20-weken echo gehad en alles wat helemaal goed, ons kindje is helemaal goedgekeurd! Wel was hij/zij erg bewegelijk, dus moeilijk om bepaalde dingen meteen te zien haha, maar uiteindelijk is alles gelukt. Wel heeft ons kindje lange benen, heel bijzonder met 2 vrij kleine ouders. De benen hoorden bij 21 weken zwangerschap, verder lag alles mooi op schema. Helemaal super, was zo opgelucht! Hebben de echo op DVD en hebben zelf voor het geluid gezorgd, ook hebben we echo's meegekregen, dus een mooie herinnering aan de echo van ons gezonde kindje. Ook is het geslacht nu 99% zeker, kunnen dus nu echt gericht spulletjes gaan kopen hihi. De placenta ligt helaas toch aan de voorkant, dus dat verklaard ook waarom ik het kindje nog niet zo goed voel. Maar volgens de echoscopiste zal ik haar toch binnenkort wel beter/meer gaan voelen omdat het zo'n druktemaker is hihi. :D Ben benieuwd! Na de echo boodschappen gedaan en naar de stad geweest. Heb ook de Mama tas van de Kruidvat opgehaald, maar deze vond ik nogal tegenvallen, alleen maar een bijtring, luiers voor kindjes vanaf 2 kilo en een bodycreme of badspul. Was het pakket bij jullie ook zo mager? Zo nee, dan stuur ik er nog een keer een mail over. Scheen ook op je kaart te zijn wat je zou krijgen, maar was bij mij niet zo, dus vraag me af of ik alles wel gekregen heb. O ja, heb ook de uitslag van de kweek van mijn urine en de urine was helemaal schoon! Is het nu waarschijnlijk toch het kindje, werd ook bevestigd door de echoscopiste en heb ook wel het gevoel dat het iets minder erg is geworden. Maar heb toch nog het cranberrysap van de Tuinen gehaald, ben benieuwd wat ik ervan vind. Schijnt erg zuur te zijn omdat het de ongezoete versie is, maar zit een stuk minder suiker in dan in de gewone versie en dat vind ik toch wel een fijn idee.

18. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super dat alles goed was!! Wat grappig dat jullie kindje ook lange benen had, dat zei ze over ons meisje ook. Maar bij ons is het minder vreemd, want mij man is 2 meter lang dus die heeft ook mega lange benen...

Hou je het geheim, het geslacht?

Die placenta aan de voorkant is jammer, heb ik dus ook. Ik voel onze meid wel elke dag flink bewegen inmiddels, het begon bij mij met 18 en een halve week, maar dan alleen als ik heel rustig onderuit gezakt zat en dan vroeg ik me nog steeds af of het echt de baby was of gewoon een zenuwtrekje ofzo. Nu de laatste week is het pas echt duidelijk de baby. Maar als je placenta aan de achterkant ligt kun je echt armen en benen zien bewegen enzo, en dat kan volgens mij niet als ie voor ligt. Vind ik ook wel jammer. Heb een filmpje van mijn nichtje toen ze nog in de buik zat, dan zie je echt door de buik heen haar voeten/benen bewegen.

Fijn dat je plas toch schoon was, dan hoef je daar verder niet over in te zitten! Heb jij ook (omdat je die klachten had) zo'n gevoel van druk van onderen? Ik heb soms, zeker als ik moe ben, een enorme druk in mijn bm-mond/vagina, soms word ik er bang van omdat het net voelt alsof er iets uit wil, en dat moet natuurlijk echt nog niet! Volgens de vk zijn het waarschijnlijk mn bekkenbodem spieren, die schijnen dat gevoel te kunnen veroorzaken.

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Marliesje: bij jullie is het dan inderdaad wel te verklaren haha. Nou ja, misschien trekt het nog wel wat bij en anders maakt het natuurlijk ook niet uit. Ja, het geslacht houden we geheim. ;) Wat fijn dat je jouw meisje nu echt duidelijk voelt, komt bij ons kindje hopelijk ook binnenkort. Tot nu toe bleef blijft het bij fladdertjes en plopjes, maar gezien de bewegelijkheid van ons kindje dacht de echoscopiste dat ik binnenkort wel meer zou gaan voelen, ik hoop het maar! Wij zagen toch ook wel heel duidelijk een been bewegen en in beeld, het kindje had 1 been even goed uitgestrekt voor ons zodat we goed goed konden zien dat het kindje geen klompvoetje had. :) De rest konden we minder goed zien, maar was vanwege het hele bewegen en niet vanwege de placenta. Inderdaad heel fijn dat de blaasontsteking over is. Dat drukkende gevoel herken ik niet... Gelukkig maar dat het bij jou je bekkenbodemspieren zijn of heb je het nu niet meer? Nee, het kindje moet inderdaad nog wel een week of 18 a 19 blijven zitten, maar komt vast goed. Hoe gaat het verder met jou?

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaat het wel goed, zolang ik maar zorg dat ik genoeg slaap gaat het allemaal prima. Als ik moe ben gaat het minder, dan heb ik last van mn bekken, en vooral veel last van allemaal angsten dat er iets misgaat. Zorg er nu echt voor dat ik iedere nacht minstens 9 maar liever 10 uur slaap, is echt vet lang, maar werkt het beste :)

Verder heel druk, het 'minder werken' blijkt er in de praktijk op neer te komen dat ik meer werk, maar dan overdag. Maar vind het wel prima, blijf ik een beetje bezig. Veel auto's (voor de handel) schoonmaken van binnen en buiten, op de foto zetten enzo, doe nu ook verkoop&inruil, veel naar Schiphol met de taxi, druk met de website (moet een nieuw reserveringssysteem komen voor schipholritten wat ik nu aan het bouwen ben) en inmiddels ook wat in de weer met het kamertje. Maar vind dit echt veel beter dan die nachtdiensten, daar ging ik echt kapot aan sinds ik zwanger ben. Dus eigenlijk alles wel goed!

Hoe gaat het trouwens met jou met werk? Jij zou er een nieuw gezin bij krijgen toen toch?

Deel Deze Pagina