Haha, ja die voorspellen alvast hoe erg het wordt na je bevalling Ik heb dat tijdschrift even snel doorgebladerd, maar niets gelezen. Ik kan ook echt niet tegen zulke dingen. Ik ben ook nog steeds vreselijk jaloers op zwangere vrouwen. Succes met je nachtdiensten! Als het om jullie eigen bedrijf gaat, kun je die dan niet wisselen? Kan me voorstellen dat dat steeds zwaarder gaat worden.. Ik ben gister om 20:45 naar bed gegaan. Nu net een uurtje wakker, maar ik zou zo nog 12 uur kunnen slapen.. Straks om 10 uur naar school voor het trakteren, dat zal rond half 11 wel klaar zijn. Dan ben ik om kwart voor 11 thuis en dan moet ik om kwart over 11 weer de deur uit, zodat ik om half 12 weer op het schoolplein sta. Er komt ook nog een vriendje eten (z'n moeder belde me vanmorgen, was hartstikke ziek en vroeg of het mocht, zodat zij maar 1 keer de deur uit hoefde vandaag), hoop dat ze zich een beetje gedragen vandaag.. Dan weer naar school brengen, om half 4 weer halen en dan doe ik níks meer. Alhoewel.. Morgen vieren we Damiën's verjaardag voor familie, daar moeten ook nog de nodige voorbereidingen voor getroffen worden.. *gaap*
Wat een drukte, is het zo ver allemaal wat gegaan? Wat heeft Damien getrakteerd? Nog gefeliciteerd trouwens, zie net dat hij de 19e jarig was. Er valt niet veel te ruilen, donderdag, vrijdag en zaterdag nacht zijn de drukke momenten, de rest van de week is er niet zoveel te doen, alleen schiphol ritten, maar die zijn ook altijd om de meest onchristelijke tijden. Maar goed, vannacht ging wel prima, dus de rest van het weekend zal ook wel loslopen
Het kraampakket zat in een handige kunststof opbergbak, ideaal! Het boekje Baby's eerste jaar van Pauline Oud zat er bij. Zo'n boekje vind ik erg leuk, maar ik ben niet zo van de stijl van Pauline Oud Sterkte met de nachtdiensten! Dat is zo niet weggelegd voor mij, ik vind het altijd knap dat mensen dat kunnen! Druk weekend voor de boeg, Shaddixxx! Zijn de heren een beetje lief? Ook namens mij nog gefeliciteerd! Ik heb dat tijdschrift ook gehad en ik word (nog steeds!!!) opstandig dat soort verhalen. Ik stoor me daar enorm aan. Natuurlijk is het fijn als vrouwen op de natuurlijke manier zwanger kan worden, de MMM wens ik niemand toe, maar sommige mensen... Net of koop je een kind bij de supermarkt ofzo?
Ik zag laatst ook op facebook voorbij komen; 'hopen dat het deze keer een meisje wordt!'. Echt.. Hoe oppervlakkig Ik heb dan echt de neiging om te schrijven dat ik nog wel iemand weet die 'm wil hebben, mocht het toch een jongetje zijn.. Hier is de dag gelukkig voorbij! Of nouja, ik hoef niets meer te doen De jongens waren echt verschrikkelijk druk vanmiddag. Heb echt 30 keer moeten waarschuwen. Zoon kwam wel thuis met een prachtige schoolfoto vanmiddag, ben er echt heel blij mee. Meestal ben ik niet zo van de schoolfoto's (te 'gemaakt'), maar deze is echt heel lief. Als jullie misselijk zijn (of waren), wanneer hebben jullie er dan last van? Hier gaat het overdag wel redelijk. Ik ben dan wel misselijk, maar niet heel dramatisch. Maar 's avonds.. Ik krijg m'n avondeten amper weg (terwijl ik wel honger heb!). Ik denk dat ik gister een uur over een bordje hutspot heb gedaan.. Heb overigens nog steeds niet overgegeven! Marlies, nog 6 dagen!
Shaddixxx, mijn warm eten kreeg ik ook echt niet weg. Geen zorgen over maken hoor. Je kindje neemt alles wel van jou. Ik at echt amper wat, omdat ik gewoon echt niet kon eten. En ik had echt flinkerds hoor. Waterijs, zuurtjes en ijskoude chocomel hebben de eerste maanden echt de overhand gehad. En niks mis mee. En wat betreft die verhalen.... Daar irriteer je je nog aan ookal heb je je baby in je armen. Ik krijg er nu nog plaatsvervangend woede van, als ik zulke dingen lees
Ik ben eigenlijk niet echt misselijk geweest, dus ik heb ook geen tips voor je helaas. Vervelend voor je hoor, ik hoop dat het snel voorbij gaat!
Fijn dat jullie het herkennen, dat jullie je ook ergeren aan die verhalen. Ben ik niet de enige... Leuk zo'n kraampakket! Vanaf wanneer kun je dat eigenlijk aanvragen? Hier heb ik ook 's avonds het meest last van misselijkheid. Als ik aan het koken ben dan kan ik me echt niet voorstellen dat ik het straks ga opeten, maar als ik dan eenmaal gegeten heb gaat het weer beter. Het is niet zo erg bij mij dat ik niets weg krijg ofzo. Het voelt in mn maag meer als een enorme kater; alsof ik gisteren 4 flessen goedkope witte wijn heb weggedronken, lol.
Ik kon mijn kraampakket vanaf 24 weken aanvragen en ophalen. Hopelijk trekt dat vervelende gevoel bij jou ook snel weg, Marliesje! Wanneer heb jij ook alweer de eerste echo? Duurt niet zolang meer toch?
Mijn kraampakket werd thuis bezorgd. Wel zo handig vond ik. Ik kreeg ook het tweelingboek en 2 hele leuke knuffels erbij. Super!
Dat is ook handig inderdaad! Ik hoefde er eigenlijk niet voor om te rijden, dus dat scheelde ook Vandaag hebben we de proefdruk van het kaartje binnengekregen, helemaal leuk! De tekst hadden we al 5 jaar op de plank liggen en nu mogen we 'm dan EINDELIJK gebruiken! Ik zou graag jullie mening over het volgende willen We zitten er aan te denken om de lengte en het gewicht van de baby niet op het kaartje te zetten. Ik heb mijn verzameling geboortekaartjes eens doorgespit en ik ben tot mijn verbazing niet een tegengekomen waar het niet op stond. Is het raar om dat niet te vermelden? Hetzelfde geldt voor rusttijden. We hebben er wel op staan 'Graag bellen voor bezoek', we plannen dan tijdens het gesprek een passend moment. Dat lijkt mij voldoende. Wat vinden jullie?
Het is wel wat een gewoonte dat het erop staat, maar eigenlijk vind ik het helemaal niet raar om het er niet op te zetten. Het kan best zijn dat iedereen het er altijd op zet omdat het in het sjabloon van de kaart staat. Als je erover nadenkt is het eigenlijk best apart. Het is een beetje overbodige informatie, want wie heeft er wat aan om te weten hoeveel gram je baby weegt?? Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan...
Rijo; rusttijden hebben wij er ook niet op gezet. Wel idd dat ze even moesten bellen als ze op bezoek wilde komen. We hebben de kaartjes expres ook een week later pas gestuurd, zodat wij eerst even wat tijd hadden om tot onszelf te komen. Wij hebben de lengte en gewicht wel op het geboortekaartje gezet. Niet echt bewust over nagedacht eigenlijk. Maar als jullie ervoor kiezen om dat niet te doen, lijkt dat mij jullie goed recht toch?
Ik heb er ook geen rusttijden op gezet hoor.. Ik wil me niet aan vaste tijden houden. Als ik om 12 uur moe ben, ga ik niet om 13u pas slapen, omdat op het kaartje staat dat we tussen 13u en 15u rusten Ik vind Anja's idee een heel goed plan. Kaartjes pas wat later versturen. Ik twijfel ook ontzettend of ik deze keer kraamhulp wil of niet. Heb er de vorige keer een erg slechte ervaring mee gehad, en ik wil dat we naar het ritme van mij en de baby kunnen leven, niet naar de uren waarop de kraamhulp voor de deur staat.. Hier vandaag eindelijk de tweede digitale test durven doen. Was zo bang dat er toch 2-3 kunnen staan, maar gelukkig een 3+ Eindelijk ook mijn foto-idee uit kunnen voeren. Raar om dat allemaal bij elkaar te zien.. Verder ben ik ziek, dus zit niet zo heel veel op ZP momenteel.. Barstende koppijn, dikke keel.. Net een paracetamolletje genomen en daar voel ik me nu schuldig om
Dat vind ik ook een goed idee, het kaartje wat later versturen! Shadixxx wat een mooie foto, of eigenlijk is mooi niet echt het goede woord, maar wel bijzonder. Ga je alle spuiten nu wegdoen, of toch nog bewaren? Naar dat je zo ziek bent... Niet schuldig voelen over de paracetamolletjes, want de mogen gewoon! ik heb er net ook 2 op, weer 3 dagen vreselijk slecht geslapen, doodmoe, hoofdpijn. En paniek want sinds gisteren voel ik mijn borsten niet meer en ze zijn ook weer zacht. Dat ik al 3 dagen misselijk ben laat me er niet van weerhouden toch in paniek te raken... zucht...
Ik heb er ook weer last van.. Ik ben véél minder misselijk dan de dagen hiervoor, borsten zijn minder pijnlijk en ik vind ze minder groot, of in ieder geval minder gespannen.. Als je gaat googlen lees je twee antwoorden; alles kan. Echt, die eerste paar weken zijn echt waardeloos zeg. Ik probeer me maar voor te houden dat m'n lichaam het te druk heeft met m'n keel en m'n hoofd, en dat er voor zwangerschapskwalen nu even geen ruimte is, ofzo
Die eerste paar weken zijn idd waardeloos. Al die onzekerheid. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen, het betekent helemaal niets. Ik lees wel heel vaak bij mensen die een miskraam hebben gehad; dat ze heel erg het gevoel hadden dat het niet goed zat. Ik heb dat echt niet, dus probeer me dan ook maar niet weer helemaal gek te maken. Op internet krijg je ook niet een eerlijk beeld denk ik, want veel mensen zoeken pas een forum op, of gaan pas posten, als er iets mis is. Maar als ik kijk naar de icsi topics waar ik in mee schrijf, bij iedereen (op 1 na geloof ik) die zwanger was, ging het ook gewoon goed. Ik moet me echt niet zo druk maken... @Rijo; wat voor soort kaartje hebben jullie trouwens, wat voor voorkant bedoel ik?
Ik had het ook meiden. Borsten minder groot/gespannen, dagen erbij dat ik minder misselijk was... En ook ik maakte me zorgen hoor. Maar het wil echt niks zeggen. Want als ik dan weer wél heel misselijk was, voelde ik me ook niet echt jofel, hahaha. Het is ook nooit goed hè. Marliesje; nog 3 dagen tot je eerste echo? Spannend! Shaddixxx; wanneer heb jij weer een echo? Dat was echt een heel groot voordeel van zwanger zijn van een tweeling. Ik kreeg in het begin echt elke week wel een echo. Erg fijn!!
Ik heb morgen een 'pret'echo en volgende week dinsdag een echo in het ziekenhuis hier. De 14e weer een pretecho. Zo blij dat ik dat echobureau heb gevonden, waar ze voor 25 euro echo's maken Kreeg gisteren de rekening van DD.. Als ik dat had geweten, was ik meteen naar het echobureau gegaan. Dan hadden we 4 keer gekund voor hetzelfde bedrag (en dan reken ik de reiskosten nog niet eens mee) Ik ben nog steeds ziek, zwak en niet misselijk. Twijfel zo erg aan alles. Hoop echt dat we morgen weer een bevestiging krijgen, dan kan ik daar weer even op teren.. Hoe is het met jou Anja?
Ben blij dat jullie dat ook allemaal hebben, dat de kwaaltjes minder zijn. Hoewel ik vannacht weer hele zere borsten had, maar nu weer niet meer. Idd nog 3 dagen, heel spannend... Ben nu al zenuwachtig Shadixxx jij morgen alweer! Dat is wel fijn, zal eens kijken of we dat hier in de buurt ook hebben, zo'n echobureau. Ziek zwak & misselijk zijn helpt ook niet denk ik, want als je je niet goed voelt zie je altijd alles somberder in. Hoop dat je je snel weer beter voelt...